Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Zovko
Re: Clubnieuws

Post by Zovko » Wed Jan 25, 2023 2:06 pm

TV2002 wrote:
Wed Jan 25, 2023 2:00 pm
Wat gebeurt er nu als we ook bestraft worden voor die feiten op Deinze?
Goeie vraag? 4 matchen zonder publiek zeker?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Jan 25, 2023 2:07 pm

Zovko wrote:
Wed Jan 25, 2023 1:17 pm
Justhomuch wrote:
Wed Jan 25, 2023 12:25 pm
Mark wrote:
Wed Jan 25, 2023 10:32 am
[/b]

Ook ik vind dat de club meer mag opkomen voor zijn eigen supporters! Rotte appels zitten in elke club en bij ons zijn het er echt niet veel!
Maar op deze wijze straf je ook je goede trouwe supporters en dat kan NIET !
2

Ik vind dit eerlijk gezegd ook de supporters tegen elkaar opzetten, wat moeten ze dan bij de helft van alle clubs in 1e klasse zeggen? Idem ditto voor rwdm, beerschot, beveren, raal la louviere, lijkt wel een heksenjacht bij ons!
Heksenjacht door eigen bestuur he?! Ze verliezen hier echt punten voor mij is en geloofwaardigheid over het belang van supporters. Denk dat LVT hier de bal serieus misslaat en onderschat wat dit doet met supporters
Idd, denk dat de baldadigheden op Lierse nog heel goed meevallen! Anderzijds heb je ook heel veel supporters die hier in mee gaan
Wij komen áltijd terug!

Edsnirp

Post by Edsnirp » Wed Jan 25, 2023 5:11 pm

Als iedereen zich een beetje gedraagt is er toch niets aan de hand? Of wel?

Mark

Post by Mark » Wed Jan 25, 2023 6:18 pm

Ik denk dat het een utopie is te denken dat je hooliganisme volledig kan uitroeien.
Zoals hierboven al gezegd zitten er altijd wel een paar rotte appels tussen, dat is overal zo, niet alleen in het voetbal maar overal waar grote massa's mensen samenkomen (demonstraties, optredens enz)
Wat de club nu doet is duizenden goede trouwe supporters mee bestraffen voor deze enkelingen. Want je mag er zeker van zijn dat we binnenkort dus 4 wedstrijden zonder toeschouwers zullen moeten spelen. Dat kan ook sportief gevolgen hebben.

Dit gezegd zijde wil dit niet zeggen dat men alles zomaar moet laten gebeuren. Voor mij mag, neen MOET de club alles in het werk stellen om samen met de orde diensten overtreders op te pakken, te laten opdraaien voor de onkosten en de toegang tot het stadion te ontzeggen!

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Wed Jan 25, 2023 7:46 pm

Edsnirp wrote:
Wed Jan 25, 2023 5:11 pm
Als iedereen zich een beetje gedraagt is er toch niets aan de hand? Of wel?
Op rwdm, bussen onderstenbovengehaald, geld bij supportersclubs weg, tassen van dames leegekapt op de zetels, allemaal door politie dan word er een pint gegooit uit frustratie. Want voetbalnieuws emotie plus de flikke klote u daar.
En dan een club die het niet eens opneemt voor zijn supporters maar den bond helpt.
Schandaleg niet?

Flor

Post by Flor » Thu Jan 26, 2023 7:47 am

Al dat gehaat op pyro.. moet gewoon niet gesmeten worden. Ik vind dat zalig.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jan 26, 2023 8:54 am

Flor wrote:
Thu Jan 26, 2023 7:47 am
2!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jan 26, 2023 11:44 am

Axassin wrote:
Thu Jan 26, 2023 8:54 am
Flor wrote:
Thu Jan 26, 2023 7:47 am
2!
!!!
Wij komen áltijd terug!

Barry

Post by Barry » Thu Jan 26, 2023 12:09 pm

statement van de club uit:

Het bondsparket vroeg een geldboete van 2000 euro. Onze club vroeg een alternatieve straf zodat het niet financieel moet opdraaien voor het wangedrag van enkelingen. De disciplinaire commissie stelde een straf voor van 1 thuiswedstrijd en 1 uitwedstrijd achter gesloten deuren met uitstel.

Lierse is van mening dat de straf niet in proportie is met de gebeurtenissen en gaat tegen deze beslissing in beroep.

Onze club zal ook in overleg gaan met de Pro League en de KBVB en is van mening dat ze buitensporig gesanctioneerd wordt voor het gedrag van enkelingen.

Ze gaan dus ook niet akkoord met alternatieve straf. wat me logisch lijkt.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jan 26, 2023 1:07 pm

Barry wrote:
Thu Jan 26, 2023 12:09 pm
statement van de club uit:

Het bondsparket vroeg een geldboete van 2000 euro. Onze club vroeg een alternatieve straf zodat het niet financieel moet opdraaien voor het wangedrag van enkelingen. De disciplinaire commissie stelde een straf voor van 1 thuiswedstrijd en 1 uitwedstrijd achter gesloten deuren met uitstel.

Lierse is van mening dat de straf niet in proportie is met de gebeurtenissen en gaat tegen deze beslissing in beroep.

Onze club zal ook in overleg gaan met de Pro League en de KBVB en is van mening dat ze buitensporig gesanctioneerd wordt voor het gedrag van enkelingen.

Ze gaan dus ook niet akkoord met alternatieve straf. wat me logisch lijkt.
Dat is al een heel ander verhaal. Nogmaals een bewijs dat we ons niet altijd mogen laten leiden door de media. Ook blij met de communicatie dat ze beseffen dat deze sancties totaal buitensporig zijn voor één rookbom en één bekertje.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply