Terugblik seizoen 2021-2022

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Post Reply
KRKN
Terugblik seizoen 2021-2022

Post by KRKN » Tue Apr 26, 2022 12:18 pm

Nu de laatste wedstrijd een weekje achter ons ligt, is het misschien tijd om terug te blikken op afgelopen seizoen.
Om jullie daarbij te helpen, onderstaande vragen! Leef jullie uit :D

Code: Select all

[b]Hoogtepunt van het seizoen:[/b]
[b]Dieptepunt van het seizoen:[/b]
[b]Welke speler stak er het meeste bovenuit?[/b]
[b]Welke speler viel het meeste tegen?[/b]
[b]Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen?[/b]
[b]Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe?[/b]

KRKN
Re: Terugblik seizoen 2021-2022

Post by KRKN » Tue Apr 26, 2022 12:24 pm

Hoogtepunt van het seizoen: Ik twijfel tussen de zinderende thuismatch tegen WB (niét diegene waar er vuurwerk werk gesmeten, maar waar er nog iets op het spel stond) of de overwinning tegen RWDM.
Dieptepunt van het seizoen: De laatste match tegen WB, die we weliswaar wonnen maar waar er met dat vuurwerk werd gesmeten, met de jammerlijke ondergang van BT tot het gevolg. En dan nog de vlaggen waarmee KVM is gaan lopen. Allemaal onnodig voor een match waar nota bene niks op het spel staat en iets wat we, vrees ik, qua komend jaar nog qua sfeer gaan voelen. De verplaatsing naar Virton waar we dure punten laten liggen deed ook zeer.
Welke speler stak er het meeste bovenuit? Teunckens of Van Acker.
Welke speler viel het meeste tegen? Ik heb me blauw geërgerd aan Liongola, al zit daar vermoedelijk meer in dan hij voor ons kon laten zien. Was minder dramatisch naar het einde van het seizoen toe, maar toch globaal gezien erg zwakke beurt gemaakt bij ons.
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? 7,5. Doelstellingen ruimschoots gehaald, en met PDS eigen jeugd kunnen lanceren. Mooie overwinningen weten te behalen, maar het net iets te vaak laten liggen tegen de zwakke broertjes.
Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe? Duidelijke communicatie over de doelstellingen en het langetermijnplan. Best ook nog 1 a 2 transfers die de supporters terug vol goesting naar het stadion laten komen.

XDV1906

Post by XDV1906 » Tue Apr 26, 2022 1:29 pm

Hoogtepunt van het seizoen: : Die winning goal op Waasland-Beveren, ontlading was bij mij al lang niet meer zo groot geweest. (Op de 2e plek de grote sfeeractie in het begin van het seizoen, grootste doek ooit op het Lisp en zag er fantastisch uit.)
Dieptepunt van het seizoen:: Iedereen zal hier wel hetzelfde zeggen dus zal iets anders nemen: de onterecht toegekende goal aan RWDM, voel dit nog steeds als een kantelpunt in onze terugronde. Ook de 1-5 (?) thuis tegen Westerlo, meeste volk van het seizoen, meeste anticipatie en dan zo'n match. Ook dat gezever met Guido is die match begonnen.
Welke speler stak er het meeste bovenuit? Letterlijk? Schuurmans dan :D nee, over een gans seizoen gezien Van Acker. Terugronde alleen Teunckens.
Welke speler viel het meeste tegen? Liongola, zit werkelijk niets in voor dit niveau, maar 2 klassen lager weet ik ook niet. Dood aan geërgerd.
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? 7 beter dan net geslaagd, zoals ook een beetje de doelstellingen klonken aan het begin van het seizoen. Sfeer was wisselend met hoogtes en extreme laagtes. Wel nieuwe (jonge) namen ontdekt en toch veel spektakelrijke wedstrijden gezien. Zoveel speelminuten voor Belgen doet me van 6,5 naar een 7 gaan.
Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe? Goh, moeilijke. Ik denk dat we over het algemeen wel goed bezig zijn. Misschien meer open communicatie richting supporters zodat er geen onverhoopte doelstellingen onder de supporters gaan leven. Meer hulp/samenspraak qua sfeeracties.
Verwacht sowieso ook wel elk jaar een stapje te zetten dus gerichte versterkingen plus ook een bredere kern. Jeugd op de bank hebben zitten is leuk, maar als je daardoor niet kan/wil wisselen zit je met een probleem.

Mark

Post by Mark » Tue Apr 26, 2022 2:13 pm

Hoogtepunt van het seizoen: 4-1 Thuis overwinning tegen RWDM beste wedstrijd sinds de heropstart.
Dieptepunt van het seizoen: zie KRKN
Welke speler stak er het meeste bovenuit? Voortgaant op onze zeer goede start: Limbombe en Yagan, over een heel seizoen: Van Acker, na de winterstop: Teunckens
Welke speler viel het meeste tegen? zie KRKN
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen?Een 4/10 eerste 10 wedstrijden waren zeer goed, daarna (ook na de winterstop) teleurstellend defensief controle voetbal, saai voor de supporters.
Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe? Daar het contract van TVI nog niet verlengt is, zoek een andere coach type Will Still. Doorgaan met TVI betekend nog meer saai defensief controle voetbal waarmee je de supporters uit het stadion jaagt. Zelfs als er relatief goede spelers bijkomen zal je als je doorgaat met TVI minder abbo's verkopen dan vorig seizoen. Heel veel supporters zijn TVI zijn spelwijze, zijn opstelling en zijn wissels beu.
Last edited by Mark on Tue Apr 26, 2022 3:02 pm, edited 1 time in total.

TV2002

Post by TV2002 » Tue Apr 26, 2022 2:44 pm

Hoogtepunt van het seizoen: De 12/12 tegen WB, met vooral de eerste thuismatch als ultieme hoogtepunt. De 4-1 tegen RWDM hoort hier zeker ook bij. En eigenlijk ook de thuisoverwinning tegen Westerlo, niet met mooi voetbal maar puur op mentaliteit na een aantal mindere resultaten.
Dieptepunt van het seizoen: Zoals iedereen waarschijnlijk zal zeggen, de laatste thuismatch tegen WB. Een schandalige vertoning van bepaalde figuren. Iets wat ik nooit meer wil zien op het Lisp. Maar ook wel de voorspelbare, maar zware thuisnederlaag tegen Westerlo. Net in de match waar het meeste volk aanwezig was. De match waar we zwaar werden bestolen in RWDM was meer een dieptepunt voor de Belgische scheidsrechters.
Welke speler stak er het meeste bovenuit? Thibaut Van Acker, voorbeeldige ploegspeler en kapitein. Haalde bijna altijd zijn niveau, kon je altijd op rekenen. Na de winterstop inderdaad ook Teunckens.
Welke speler viel het meeste tegen? Liongola, al had ik daar heel weinig verwachtingen bij. Nochtans vond ik hem in zijn laatste 2 wedstrijden beter invallen, maar nog altijd véél te zwak (benieuwd op welk niveau hij volgend jaar gaat spelen). De speler die mij het meeste tegenviel qua mentaliteit was Alex Maes.
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? Een 7,5. Eigenlijk zeer makkelijk al onze doelen bereikt. Niet in degradatieproblemen gekomen en een leuk bekeravontuur(tje). Een aantal mooie voetbalavonden (of namiddagen) beleefd, maar ook wat mindere resultaten (wat ik voor het seizoen uiteraard wel had ingecalculeerd). 3 jeugdspelers hebben hun debuut mogen maken (al was het maar voor een minuut ;) ) en PDS die zijn kans opnieuw kreeg en volledig greep. En eindigen op plaats 5, daar had ik vooraf voor getekend.
Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe?
- Een paar leuke transfers
- Eens samenzitten met de (ex)-leden van BT met het oog op een nieuwe sfeergroep, mét duidelijke afspraken.
- Duidelijkere communicatie naar de supporters toe (ambitie volgend seizoen, stadionproject).
- En dan voor mij iets heel belangrijk, het idee van kunstgras op het Lisp in de prullenbak gooien. Ik mag er niet aan denken dat ik binnenkort naar een match op een nep veld moet gaan zien.
Last edited by TV2002 on Tue Apr 26, 2022 4:16 pm, edited 2 times in total.

Fiero67

Post by Fiero67 » Tue Apr 26, 2022 4:13 pm

Hoogtepunt van het seizoen: ploeg in de Pro League met het meeste aantal speelminuten voor Belgen + de goal van Yagan vanaf de middellijn.
Dieptepunt van het seizoen: een x-aantal thuismatchen waarin werkelijk niets te beleven viel. Geen beleving, slecht voetbal, met als exponent de thuismatch tegen Lommel. Toen heb ik verschillende malen gedacht: " naar wat zit ik hier nu eigenlijk, feitelijk te zien".
Welke speler stak er het meeste bovenuit? de meest constante was Thibaut Van Acker. Teunckens verdient ook een vermelding.
Welke speler viel het meeste tegen? Liongola
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? Een 6. Een mooie start, die ons (on)terecht liet hopen op meer, dan een serieuze dip met echt slecht voetbal en nog een redelijk einde. Een hoger cijfer kan ik echt niet geven - daarvoor waren er net iets te veel snertmatchen. Het doel van een rustig seizoen is inderdaad nooit echt in gevaar geweest (alhoewel het op een bepaald moment toch wel even begon te spannen toen Virton en Moeskroen punten begonnen te pakken). Overall hebben we voetballend toch net iets te weinig gebracht naar mijn bescheiden mening -alhoewel ik dit ook weer best in perspectief kan plaatsen van de aanwezige kern en de (financiële) riemen waarmee geroeid moest worden.
- een goede, degelijke en liefst niet-naïeve evaluatie van wat we echt nodig hebben om weer een stapje hoger te zetten met name de hogere middenmoot in 1B en voetbal dat de supporter warm krijgt.

Axassin

Post by Axassin » Tue Apr 26, 2022 5:10 pm

Leuke topic!

Hoogtepunt van het seizoen: Voor mij de uitmatch op WB. Ik heb mij sinds lang niet meer zo geamuseerd op een uitwedstrijd. Doe daar bij nog eens dat waanzinnig slot... Genieten!
Dieptepunt van het seizoen: Dat zal zoals bij iedereen de thuismatch tegen WB zijn zeker?
Welke speler stak er het meeste bovenuit? Duidelijk van Acker. Door zijn positie valt dat niet altijd op maar heeft een dijk van een seizoen gespeeld. Eén van de enigen die probleemloos bij pakweg Kortrijk of Zulte Waregem zou meedraaien. Ik heb zijn (gedragen & gehandtekend shirtje) btw. 8-)
Welke speler viel het meeste tegen? Lion fucking gola. Wat vond ik dat een verschrikking van een voetballer. Op de laatste thuismatch ben ik zelfs slechtgezind, ondanks de late gelijkmaker, van de tribune gestapt. Nooit meer zo'n non-voetballer in een geel-zwart shirt aub.
Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? 7. Eigenlijk nooit in de problemen gekomen. Plaats 5 had pakweg elke supporter voor aanvang van het seizoen voor getekend. Bovendien eindigen we op slechts 5 punten van plaats 3! Dan heb je met ons budget gewoon erg goed werk geleverd. Bovendien doen we dat met 10-11 Belgen, ongezien in de Pro League. Ik wil het andere teams nog wel eens zien doen. Het doet dan ook zeer aan het geel-zwarte hart dat ik zoveel negatieve commentaar zie. Op zich wel opmerkelijk na één van onze beste seizoenen sinds de heropstart.
Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe? Praktisch alles dat ik wil neerpennen, staat hierboven al. Duidelijkere communicatie (al vind ik dat er op vlak van social media al echt stappen zijn gezet), dialoog met de fans omtrent de sfeergroep en sportief weer dat extra stapje. En dan ben ik ne gelukkige mens. :D
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Zovko

Post by Zovko » Wed Apr 27, 2022 5:06 pm

KRKN wrote:
Tue Apr 26, 2022 12:18 pm
Nu de laatste wedstrijd een weekje achter ons ligt, is het misschien tijd om terug te blikken op afgelopen seizoen.

Hoogtepunt van het seizoen:
12 op 12 tegen Waasland

Dieptepunt van het seizoen: die onozele vuurpijlen

Welke speler stak er het meeste bovenuit? Van Acker

Welke speler viel het meeste tegen? Liongola en Bitsindou

Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? 7

Buitenlanders moeten kunnen als ze meerwaarde zijn en haal spelers waarmee je het spel kan maken want tegen de beloften zal dat nodig zijn

Mark

Post by Mark » Wed Apr 27, 2022 5:50 pm

Zovko wrote:
Wed Apr 27, 2022 5:06 pm
KRKN wrote:
Tue Apr 26, 2022 12:18 pm

Hoogtepunt van het seizoen:
12 op 12 tegen Waasland

Dieptepunt van het seizoen: die onozele vuurpijlen

Welke speler stak er het meeste bovenuit? Van Acker

Welke speler viel het meeste tegen? Liongola en Bitsindou

Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen? 7

Buitenlanders moeten kunnen als ze meerwaarde zijn en haal spelers waarmee je het spel kan maken want tegen de beloften zal dat nodig zijn

Met je beide adviezen ga ik volledig akkoord

Post Reply