Stadion
Re: Stadion
Onze visie bij Lyra-Lierse gaat wel iets verder dan dat. Ik denk dat wij net iets te extreem zijn qua visie voor veel anderen. En daar is niets mis mee. Net dat maakt dat we best wel naast elkaar kunnen leven.stakke wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:57 pmOmdat Lier nu eenmaal niet Londen of Turijn is, en je die luxe niet hebt. En omdat die twee visies, met hun nadruk op het klsk erfgoed, lokale verankering en jeugdwerking,minder verschillend zijn dan men ons wil doen geloven.Justhomuch wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:44 pm2 verschillende visies, dus waarom zou dat niet kunnen dan?stakke wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:32 pmBlij dat het lisp vernieuwd wordt, maar dat is het enige. Ik betreur het enorm dat de Lierse supporters definitief uit elkaar gescheurd worden. Geen feestdag hier, sorry.
Los van de emotie. Een stadje als lier is naar mijn bescheiden mening ook gewoon te klein voor twee voldragen clubs, twee stadions, twee jeugdwerkingen, enz. Raar dat niemand dit inziet, of wil inzien.
Ook qua jeugdwerking want wij bieden geen elite jeugd aan en jullie hebben niet de ruimte voor een brede waaier aan gewestelijk of recreatief niveau.
Als we het deftig uitspelen dan kunnen beide partijen veel aan elkaar hebben zonder samen te gaan. Maar van onze kant zal alles met een kritische blik zijn. Kwestie van geen satellietclub te worden

Het gefilosofeer over visies slaagt echt op niks. Beide clubs zijn afhankelijk van personen die er geld in willen steken. Ongeacht de emoties van de supporters. Ongeacht mooie statuten…
En het verhaal over een project of een visie is toch puur het verhaaltje dat ze er van maken. Oftewel marketing…
Denken dat lyra-Lierse plots die ene club ter wereld is die anders is dan de anderen is behoorlijk naïef … ook daar zitten ondernemers en andere rijke gasten die bij het clubje willen horen. Net zoals bij Lierse kempenzonen.
En zonder die hun centjes bestaat geen van beide clubs.
En het verhaal over een project of een visie is toch puur het verhaaltje dat ze er van maken. Oftewel marketing…
Denken dat lyra-Lierse plots die ene club ter wereld is die anders is dan de anderen is behoorlijk naïef … ook daar zitten ondernemers en andere rijke gasten die bij het clubje willen horen. Net zoals bij Lierse kempenzonen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Klopt elke voetbalploeg draait bij de gratie van haar sponsors. Zelfs bvb United of Manchester die volledig fan owned is. De eerste ploeg bij LL wordt volledig betaalt door sponsoring uit onze businessclub. De jeugd draait dan weer op de inkomsten van de fans. Elk jaar wordt er een kleine winst gemaakt. Hoeveel clubs kunnen dat zeggen?Berrem wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 2:20 amHet gefilosofeer over visies slaagt echt op niks. Beide clubs zijn afhankelijk van personen die er geld in willen steken. Ongeacht de emoties van de supporters. Ongeacht mooie statuten…
We hebben een heel brede business club en draaien niet bij de gratie van 1 of 2 geldschieters die ettelijke miljoenen in de club pompen, da´s imho leuk zo lang het duurt.
De sponsors die mee zeggenschap over onze club willen hebben dienen een aandeel te kopen, pas met dat aandeel ben je stemgerechtigd anders is het gewoon sponsoring. Je mag zoveel aandelen kopen als je wilt, echter je zal nooit meer dan 10 procent van het maximale aantal stemmen effectief kunnen uitbrengen. Voor je het aandeel koopt moet je aantonen dat je een band hebt met de club. Het zijn de overige aandeelhouders zoals het Pallieter supporters collectief die beslissen of je aandelen mag kopen of niet. Als er aandelen op de markt komen heeft het PSC voorkooprecht. Psc is in alle bestuursorganen vertegenwoordigd.
Ik zie toch duidelijke verschillen met andere clubs.
- Justhomuch
Rare vergelijking, een stad als Lier verdiend toch wel een club in 1b en een club in 1e amateur? Het is niet dat we in elkaars vaarwater zitten he, wij elitejeugd zij provinciaal, gewestelijk,...stakke wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:57 pmOmdat Lier nu eenmaal niet Londen of Turijn is, en je die luxe niet hebt. En omdat die twee visies, met hun nadruk op het klsk erfgoed, lokale verankering en jeugdwerking,minder verschillend zijn dan men ons wil doen geloven.Justhomuch wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:44 pm2 verschillende visies, dus waarom zou dat niet kunnen dan?stakke wrote: ↑Mon Dec 20, 2021 8:32 pmBlij dat het lisp vernieuwd wordt, maar dat is het enige. Ik betreur het enorm dat de Lierse supporters definitief uit elkaar gescheurd worden. Geen feestdag hier, sorry.
Los van de emotie. Een stadje als lier is naar mijn bescheiden mening ook gewoon te klein voor twee voldragen clubs, twee stadions, twee jeugdwerkingen, enz. Raar dat niemand dit inziet, of wil inzien.
Wij komen áltijd terug!
Misschien kunnen we hier eens een poll lanceren over het kunstgras op het Lisp? Ben wel eens benieuwd of de meerderheid hier akkoord is met de aanleg van een kunstgrasveld. Ik vermoed dat ik het antwoord wel al weet. Maar misschien interessant om het weer te geven in cijfers.
Goed idee! Uitvoering laat ik aan de moderator overTV2002 wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 1:14 pmMisschien kunnen we hier eens een poll lanceren over het kunstgras op het Lisp? Ben wel eens benieuwd of de meerderheid hier akkoord is met de aanleg van een kunstgrasveld. Ik vermoed dat ik het antwoord wel al weet. Maar misschien interessant om het weer te geven in cijfers.

“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Het lijkt mij ook wel leuk om te kijken/dromen wat het zou kunnen worden. Een mooi voorbeeld van een klein, gesloten, sfeervol stadion vind ik d Guldfågeln Arena van Kalmar FF (11.000): https://www.youtube.com/watch?v=5VKe4CeM-N4.
Stadion is wel al een 10-tal jaar oud maar met zoiets zou ik zeker wel kunnen leven.
Stadion is wel al een 10-tal jaar oud maar met zoiets zou ik zeker wel kunnen leven.

“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Ik hoop op steile tribunes, heel dicht tegen het veld voor een man of 8-9000 maximaal. Alles overdekt zodat het lekker galmt.
Laatste wat ik opgevangen heb is capaciteit 10K. Waar nu de eretribune is zouden vooral loges komen, dus het gros van het volk zit dan waar nu de berg is + achter de goal(s). Dat kan wel iets moois worden denk ik. Zou volledig overdekt zijn dacht ik, maar niet helemaal zeker.KLSK190630 wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 3:01 pmIk hoop op steile tribunes, heel dicht tegen het veld voor een man of 8-9000 maximaal. Alles overdekt zodat het lekker galmt.
Dat is inderdaad wel een mooi stadion! Ik hoop/denk dat het uiteindelijk erg zal lijken op Den Dreef, en dat is in mijn ogen een mooi stadion.Axassin wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 2:46 pmHet lijkt mij ook wel leuk om te kijken/dromen wat het zou kunnen worden. Een mooi voorbeeld van een klein, gesloten, sfeervol stadion vind ik d Guldfågeln Arena van Kalmar FF (11.000): https://www.youtube.com/watch?v=5VKe4CeM-N4.
Stadion is wel al een 10-tal jaar oud maar met zoiets zou ik zeker wel kunnen leven.![]()
Wie?Axassin wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 2:32 pmGoed idee! Uitvoering laat ik aan de moderator overTV2002 wrote: ↑Tue Dec 21, 2021 1:14 pmMisschien kunnen we hier eens een poll lanceren over het kunstgras op het Lisp? Ben wel eens benieuwd of de meerderheid hier akkoord is met de aanleg van een kunstgrasveld. Ik vermoed dat ik het antwoord wel al weet. Maar misschien interessant om het weer te geven in cijfers.![]()

Gezien het verleden van LVT kan je er vrij zeker van zijn dat Ghelamco het zal gaan bouwen, dus je gaat hoogstwss een kleinere versie van de bosuil krijgen.