Stadion

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Post Reply
TV2002
Re: Stadion

Post by TV2002 » Mon Dec 20, 2021 2:08 pm

Dat kunstgras kan ik echt niet begrijpen. Als je kijkt naar wat er op STVV is gebeurd, alle charme is er weg. Echt doodzonde.
Uiteraard ben ik content dat we een vernieuwd stadion gaan krijgen, weeral goed werk van LVT. Maar toch echt héél ontevreden over dat kunstgras. Is hierover niet overlegd geweest met de supportersgroepen? Verdomme toch...

Eric

Post by Eric » Mon Dec 20, 2021 2:26 pm

TV2002 wrote:
Mon Dec 20, 2021 2:08 pm
Dat kunstgras kan ik echt niet begrijpen. Als je kijkt naar wat er op STVV is gebeurd, alle charme is er weg. Echt doodzonde.
Uiteraard ben ik content dat we een vernieuwd stadion gaan krijgen, weeral goed werk van LVT. Maar toch echt héél ontevreden over dat kunstgras. Is hierover niet overlegd geweest met de supportersgroepen? Verdomme toch...
Veel zal van het eigenlijke design afhangen. Ik weet niet of de evolutie bij STVV louter op het kunstgras is te steken. Maar ik deel uw bezorgdheid wel. Zou graag meer info hebben over de keuze daarvoor. Ik weet dat aanvankelijk zeker het idee was om niét voor kunstgras te gaan.

Saki

Post by Saki » Mon Dec 20, 2021 2:30 pm

Succes met de verbouwing van't Lisp mannen.
Iedereen content, wel zonde van dat kunstgras maar de makkelijkste oplossing met een parking onder het veld ?

KRKN

Post by KRKN » Mon Dec 20, 2021 2:37 pm

Saki wrote:
Mon Dec 20, 2021 2:30 pm
Iedereen content, wel zonde van dat kunstgras maar de makkelijkste oplossing met een parking onder het veld ?
't Zelfde Saki. Blij dat iedereen hiermee verder kan. Ik denk trouwens dat in beide kampen de hoerastemming misschien nog wat te vroeg is. Het is niet zo evident om hier een schup in de grond te krijgen, maar het is al wel een serieuze stap in de goeie richting.

Ik vermoed ook dat het te maken heeft met de parking onder het veld.

TV2002

Post by TV2002 » Mon Dec 20, 2021 2:41 pm

Saki wrote:
Merci! Jullie ook. Ik vrees dat met die ondergrondse parking, een kunstgrasveld de enige oplossing is inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar de maquette. Al zal het wel moeilijk zijn om te wennen aan dat kunstgras.

Saki

Post by Saki » Mon Dec 20, 2021 2:44 pm

KRKN wrote:
Mon Dec 20, 2021 2:37 pm
Saki wrote:
't Zelfde Saki. Blij dat iedereen hiermee verder kan. Ik denk trouwens dat in beide kampen de hoerastemming misschien nog wat te vroeg is. Het is niet zo evident om hier een schup in de grond te krijgen, maar het is al wel een serieuze stap in de goeie richting.

Ik vermoed ook dat het te maken heeft met de parking onder het veld.
Klopt,
het échte werk moet pas beginnen. Nu zag ik reeds een voorstelling van hoe ons stadion er zou kunnen uitzien het stemt mij wel hoopvol.

Netzer

Post by Netzer » Mon Dec 20, 2021 2:54 pm

Heel mooi, een serieuze stap voorwaarts voor zowel Lierse Kempenzonen als Lyra-Lierse.
Mooi ook dat ze overeen zijn gekomen hierin, een hoop gekibbel had ons beiden niets opgeleverd.
Nu nog een kleine sportieve inspanning moest het kunnen, ik mag er niet aan denken dat we met deze plannen terug naar de amateurreeks moeten.

Maquette please ! :mrgreen:
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Mon Dec 20, 2021 5:01 pm

Bouwvergunning gaat begin 2022 op de post. Uit dat interview met LVT leid ik af dat er toch nog wat struikelblokken zijn

1) Die gronden van de stad en kerkfabriek: moet die laatste daar ook nog mee akkoord gaan om ze te verhuren? Is me niet helemaal duidelijk.
2) Zo'n bouwvergunning is in België een huzarenstukje. Dat kan hier nog wel eens lang aanslepen. De timing van tegen het einde van het kalenderjaar te bouwen lijkt me ambitieus.

On verra, on verra. Maar kijk: het is tenminste in beweging.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Mon Dec 20, 2021 5:17 pm

Een goede beslissing van het stadsbestuur als je het mij vraagt. Benieuwd wat er op beide locaties gaat komen.

Flor

Post by Flor » Mon Dec 20, 2021 7:34 pm

Vreemd dat hier precies minder om te doen is dan over de naam. Ik vind dit veel groter nieuws.

Post Reply