Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Clubnieuws

Post by KRKN » Thu Dec 17, 2020 3:33 pm

Axassin wrote:
Thu Dec 17, 2020 9:51 am
Cold wrote:
Wed Dec 16, 2020 10:38 pm
Thomas1906 wrote:
Wed Dec 16, 2020 9:42 pm

Denk je dat we voor het derde jaar en dus dit seizoen weer verlies gaan draaien?
Volgens de jaarrekening:

Bj 1 /7/17 tem 30/6/18 -140k (oosterzonen)
Bj 1/7/18 tem 30/6/19 - 628k (LK)

En nu volgens yorik -500k
3 jaar op rij verlies. En dan moet bj corona nog komen.
Er wordt structureel te veel uitgegeven.
Ben ik nu de enige die dit best nog te doen vindt?

Het eerste jaar Lierse Kempenzonen (18-19) was er veel oplapwerk nodig (amper sponsors, nieuwe ploeg samenstellen en dus wel wat tekengelden betalen,...). Je speelt met een volledige profploeg in een amateurreeks, waar je:

- Geen tv-gelden krijgt
- weinig ploegen over de vloer krijgt die een degelijk aantal supporters op de been brengt
- Het moeilijk is om sponsors aan te trekken
- ...

Akkoord, samenstelling van de kern had 10x beter gekund en gemoeten. Al eindig je dat seizoen, wonder boven wonder nog in de top 4. Je eindigt daar zowaar nog boven Deinze na de play-offs, die in 18-19 een verlies neerschreven van net geen 1 miljoen euro. En dat terwijl zij qua inkomstenstructuur toch al op een jarenlange basis kunnen teren.

Vorig seizoen was wederom een seizoen in de amateurreeks, met de gekende desastreuze sportieve gevolgen. Positieve aan dit verhaal is dat je inderdaad weinig winstpremies zult betaald hebben. Aan de andere kant, mis je een deel inkomsten door de Corona-uitbraak. Dan lijkt mij 500k verlies nog best mee te vallen om dit als voorzitter bij te passen. Een profploeg winst laten draaien in amateur, forget it. Dat deed ook bijvoorbeeld Beerschot allesbehalve en zij hadden de fans, het sportieve succes en de sponsors mee.

Mochten we dit seizoen ook afklokken op 500k verlies, dan mogen we gezien de omstandigheden redelijk tevreden zijn lijkt me. Ik ben dan ook héél benieuwd naar de jaarcijfers van pakweg een Deinze of zelfs RWDM. Die ploegen haalden zich heel wat stevige contracten op de hals in deze tijden.

Ik ben volledig akkoord de sportieve samenstelling met het beschikbare budget véél beter kan en ik word ook moedeloos van de sportieve resultaten. Maar wie een stok zoekt om mee te slaan, zal er altijd één vinden. Sommige mensen willen een veel competitievere ploeg? Awel, kijk eens naar de loonkost van pakweg Westerlo (stond nu gisteren toevallig in GVA); pakweg het 5-voudige van ons. En zelfs zij hebben moeite om aan te klampen bij de top. Sommige mensen willen al na 2.5j winst maken? Redelijk moeilijk lijkt mij, als je kijkt van waar we komen en in welk voetbalklimaat we spelen. Ik ben benieuwd wie er mij drie profploegen uit eerste amateur of 1B van de laatste 5 jaar kan opnoemen die winst gemaakt hebben. Ik ben er dan ook vrijwel van overtuigd dat die eerste jaren verlies volledig waren voorzien. In de eerste jaren investeren, om er op lange termijn de vruchten van te plukken, dat is iets wat in de bedrijfswereld toch heel normaal is? Bovendien heeft LVT nooit een overnamebedrag voor de club moeten betalen, geld dat hij nu kan investeren in de opbouw. En als het klopt wat die voor de overname van zijn firma heeft gekregen, dan denk ik niet dat hij wakker ligt van een verlies van 500k.

De enige manier om structureel winst te maken in 1B en bij uitbreiding in heel België, is jonge spelers opleiden om ze nadien door te verkopen. En dat lijkt mij toch de weg die ze zijn ingeslagen. Een Dirk Gyselinckx haal je niet zomaar binnen hoor.

Ik betrap mijzelf ook vaak op een heel kritische houding, die ik occasioneel al eens neerpen op facebook. Maar als ik alles overschouw, lijkt het mij als club heel moeilijk om voor iedereen goed te doen. Hopelijk kan dat op termijn wel.

Ik maak binnen een aantal jaar de balans wel op. ;)
Amen.

Ook die enquête ingevuld trouwens. Benieuwd naar de resultaten.

tafkak

Post by tafkak » Fri Dec 18, 2020 12:31 am

Zalige post axassin.

Maar laten we toch zsm terug samengaan. Ik blijf de splitsing treurig vinden.

Axassin

Post by Axassin » Fri Dec 18, 2020 6:55 am

tafkak wrote:
Fri Dec 18, 2020 12:31 am
Zalige post axassin.

Ik ook hoor. Absurd dat LL zit te krabben om een stadion te kunnen bouwen, terwijl wij midden in Lier in een vernieuwd stadion kunnen gaan spelen, gefinancierd met extern geld. Daarnaast wordt er gevochten voor dezelfde sponsors in een stadje van ochot 30k inwoners.

Er zullen er veel hun trots en ego moeten opzijzetten (langs beide kanten) en laat dat nu net het probleem zijn. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Dec 18, 2020 8:26 am

Nog eens fusioneren om dan elkaar tegen te werken... nee laat ons maar beiden apart werken.
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Fri Dec 18, 2020 9:09 am

Axassin wrote:
Fri Dec 18, 2020 6:55 am
tafkak wrote:
Zalige post axassin.

Ik ook hoor. Absurd dat LL zit te krabben om een stadion te kunnen bouwen, terwijl wij midden in Lier in een vernieuwd stadion kunnen gaan spelen, gefinancierd met extern geld. Daarnaast wordt er gevochten voor dezelfde sponsors in een stadje van ochot 30k inwoners.

Er zullen er veel hun trots en ego moeten opzijzetten (langs beide kanten) en laat dat nu net het probleem zijn. ;)
Jup. Ik zou er ook echt niet op hopen. Het water is veel te diep. Beter zelf verder bouwen.

Carlke

Post by Carlke » Fri Dec 18, 2020 6:22 pm

KRKN wrote:
Fri Dec 18, 2020 9:09 am
Axassin wrote:
tafkak wrote:
Zalige post axassin.

Jup. Ik zou er ook echt niet op hopen. Het water is veel te diep. Beter zelf verder bouwen.
Of dat beter is denk ik niet, maar het zal zo zijn zo simpel is het !

wekke

Post by wekke » Tue Dec 22, 2020 12:13 pm

KRKN wrote:
Axassin wrote:
tafkak wrote:
Zalige post axassin.

Lijkt me zelfs zonder trots en ego's niet iets dat je klaar krijgt. Ook al zijn we beiden restanten van de Sportkring ,het zijn gewoon twee totaal verschillende clubs. Zeker qua wensen en ambities. In het huidige voetballandschap zie ik bijvoorbeeld niet in hoe jullie profvoetbal ambitie matchbaar is met onze wens om een fanowned club te zijn.

KRKN

Post by KRKN » Tue Dec 22, 2020 3:27 pm

wekke wrote:
Tue Dec 22, 2020 12:13 pm
KRKN wrote:
Axassin wrote:

Lijkt me zelfs zonder trots en ego's niet iets dat je klaar krijgt. Ook al zijn we beiden restanten van de Sportkring ,het zijn gewoon twee totaal verschillende clubs. Zeker qua wensen en ambities. In het huidige voetballandschap zie ik bijvoorbeeld niet in hoe jullie profvoetbal ambitie matchbaar is met onze wens om een fanowned club te zijn.
Je zou beide water in de wijn moeten doen denk ik (en ik zie geen van beiden dat doen). % percentage van de aandelen voor de fans, bijvoorbeeld. Maar dat levert dan weer andere problemen op, natuurlijk. De fanowned ambities zijn een pak meer uitgesproken en verdergaand dan die indertijd voor Geelzwart het geval waren. Je zou denk ik maximum daarop kunnen terugplooien.

Nee, ik zie het niet meer gebeuren. Tenzij op één of ander moment beide ploegen in een zware crisis zitten, op hetzelfde moment. Maar door het break-even verhaal van LL zie ik dat eigenlijk niet gebeuren langs jullie kant. Alleen misschien sportief zwaar weer.

Vraag is dan ook: welk voordeel levert het op? Meer fans & meer sponsers, klopt. Maar 't is niet zo dat iedereen van LL zonder morren mee zou gaan naar 't Lisp. Van LK zie ik er minder afhaken, maar da's ook geen zekerheid.

Een theoretische denkoefening, en dat is al wat het gaat blijven de komende twee decennia denk ik.

wekke

Post by wekke » Tue Dec 22, 2020 10:21 pm

En na die twee decennia hebben beide supportersgroepen andere generaties aangetrokken waardoor de Sportkring als gemeenschappelijke factor ver op de achtergrond is beland.

De enige manier dat wij ooit zouden samenkomen lijkt mij wanneer ons project mislukt en wij opgeslorpt worden. Ik denk dat bij ons de strekking/de gedachtengang te extreem is bij het grootste deel van de aanhang om water bij de wijn te doen. Een bende koppigaards met bepaalde idealen :D

Ach, we zien wel wat de toekomst brengt, maar één gezamenlijke club is een utopie. En Lier heeft altijd 2 clubs gekend dus waarom zou dat nu niet kunnen.

tafkak

Post by tafkak » Tue Dec 22, 2020 11:11 pm

Ach, alsof LL geen ambitie heeft. En alsof LK niet gecharmeerd zou zijn door fan ownership. Ik hou het op koppigheid als de eerlijke analyse, waarvoor dank wekke😊. Ik blijf het even koppig doodzonde vinden en toch hopen tegen beterweten in.

Post Reply