Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Cold
Re: Clubnieuws

Post by Cold » Wed Dec 16, 2020 8:44 pm

Ik verwacht geen profvoetbal maar wel een club die de verliezen niet opstapelt.
Zou het derde jaar op rij zijn.

KRKN

Post by KRKN » Wed Dec 16, 2020 8:45 pm

Thomas1906 wrote:
Wed Dec 16, 2020 7:56 pm
Cold wrote:
Wed Dec 16, 2020 7:49 pm
KLSK190630 wrote:
Wed Dec 16, 2020 4:31 pm
Ik vind corona nu toch niet zo'n excuus, op die 2 maanden loop je geen 500k mis. Is zelfs een beetje zorgwekkend. Dat wil dus zeggen dat als we financieel gezond willen zijn we vanonder in 1 ama moeten spelen met lage lonen.
Correct, Corona is een excuus. Hoeveel losse tickets zouden er niet verkocht zijn die laatste matchen. Zeker niet voor 500k.
Reken uit dat er amper premies waren, dan weet je dat het budget niet sluitend was.
Oei, had dit niet gelezen maar dit lijkt mij een redelijke uitleg.
Grr, ik had al een langere post getyped maar die is jammer genoeg verdwenen om de één of andere reden. Dus een korte recap:

Sowieso niet om die 500K te compenseren, maar het zal toch wel aardig wat gescheeld hebben. En nee, we zijn inderdaad niet van 0 moeten starten maar 't is niet dat we van de ene op de andere dag een geoliede machine waren die werkt alsof we al jaren in het profcircuit meedraaien. Ik geef grif toe: dat argument wordt elk jaar zwakker en zwakker.

500K verlies in een promotiejaar lijkt me eigenlijk niet zo'n slechte deal. Uiteraard was dat geen sportieve promotie, en mag je dus wél met recht en rede zeggen dat we te weinig hebben gedaan (sportief) met het budget dat we voor handen hadden en dat geld dus niet naar behoren besteed is afgelopen jaar. Maar ik denk niet dat dit nu echt een problematisch cijfer is, zéker niet als je rond ons kijkt. Heel wat clubs slaan veel grotere kraters. Het ziet er meer en meer naar uit dat we dit jaar niet gaan kunnen zakken (uiteraard nog even afwachten), maar dan doen ben ik toch blij dat we geen krater van 5 miljoen hebben geslagen om volgend jaar in dezelfde reeks aan te treden. 500K kan je met een aantal transfers goedmaken, op termijn. 5 miljoen lukt nooit.

Conclusie voor mij: werk aan de winkel, maar zéker geen man over boord in deze heel moeilijke tijden.

Eric

Post by Eric » Wed Dec 16, 2020 8:54 pm

Voor een profclub in een amateurreeks valt dat mee, vind ik. Al is dat op termijn niet houdbaar. We mogen ons beide pollekes kussen dat we opgevist zijn. Nu zit je tenminste in een reeks waar je met wat chance over 2 a 3 jaar ook wat geld trekt aan uitgaande transfers. In DG we trust 8-)

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Dec 16, 2020 9:23 pm

Cold wrote:
Wed Dec 16, 2020 7:49 pm
KLSK190630 wrote:
Wed Dec 16, 2020 4:31 pm
Ik vind corona nu toch niet zo'n excuus, op die 2 maanden loop je geen 500k mis. Is zelfs een beetje zorgwekkend. Dat wil dus zeggen dat als we financieel gezond willen zijn we vanonder in 1 ama moeten spelen met lage lonen.
Correct, Corona is gewoon een excuus om te verdoezelen. Hoeveel losse tickets zouden er niet verkocht zijn die laatste matchen. Zeker niet voor 500k.
Reken uit dat er amper premies waren, dan weet je dat het budget niet sluitend was.
Dan is er van geen enkel ploeg in 1b hun budget sluitend volgens mij
Wij komen áltijd terug!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Wed Dec 16, 2020 9:42 pm

Cold wrote:
Wed Dec 16, 2020 8:44 pm
Denk je dat we voor het derde jaar en dus dit seizoen weer verlies gaan draaien?

Carlke

Post by Carlke » Wed Dec 16, 2020 9:52 pm

Denk dat er bij veel ploegen grotere zorgen zij. !

Cold

Post by Cold » Wed Dec 16, 2020 10:38 pm

Thomas1906 wrote:
Wed Dec 16, 2020 9:42 pm
Cold wrote:
Denk je dat we voor het derde jaar en dus dit seizoen weer verlies gaan draaien?
Volgens de jaarrekening:

Bj 1 /7/17 tem 30/6/18 -140k (oosterzonen)
Bj 1/7/18 tem 30/6/19 - 628k (LK)

En nu volgens yorik -500k
3 jaar op rij verlies. En dan moet bj corona nog komen.
Er wordt structureel te veel uitgegeven.

Axassin

Post by Axassin » Thu Dec 17, 2020 9:51 am

Cold wrote:
Wed Dec 16, 2020 10:38 pm
Thomas1906 wrote:
Wed Dec 16, 2020 9:42 pm
Cold wrote:
Volgens de jaarrekening:

Bj 1 /7/17 tem 30/6/18 -140k (oosterzonen)
Bj 1/7/18 tem 30/6/19 - 628k (LK)

En nu volgens yorik -500k
3 jaar op rij verlies. En dan moet bj corona nog komen.
Er wordt structureel te veel uitgegeven.
Ben ik nu de enige die dit best nog te doen vindt?

Het eerste jaar Lierse Kempenzonen (18-19) was er veel oplapwerk nodig (amper sponsors, nieuwe ploeg samenstellen en dus wel wat tekengelden betalen,...). Je speelt met een volledige profploeg in een amateurreeks, waar je:

- Geen tv-gelden krijgt
- weinig ploegen over de vloer krijgt die een degelijk aantal supporters op de been brengt
- Het moeilijk is om sponsors aan te trekken
- ...

Akkoord, samenstelling van de kern had 10x beter gekund en gemoeten. Al eindig je dat seizoen, wonder boven wonder nog in de top 4. Je eindigt daar zowaar nog boven Deinze na de play-offs, die in 18-19 een verlies neerschreven van net geen 1 miljoen euro. En dat terwijl zij qua inkomstenstructuur toch al op een jarenlange basis kunnen teren.

Vorig seizoen was wederom een seizoen in de amateurreeks, met de gekende desastreuze sportieve gevolgen. Positieve aan dit verhaal is dat je inderdaad weinig winstpremies zult betaald hebben. Aan de andere kant, mis je een deel inkomsten door de Corona-uitbraak. Dan lijkt mij 500k verlies nog best mee te vallen om dit als voorzitter bij te passen. Een profploeg winst laten draaien in amateur, forget it. Dat deed ook bijvoorbeeld Beerschot allesbehalve en zij hadden de fans, het sportieve succes en de sponsors mee.

Mochten we dit seizoen ook afklokken op 500k verlies, dan mogen we gezien de omstandigheden redelijk tevreden zijn lijkt me. Ik ben dan ook héél benieuwd naar de jaarcijfers van pakweg een Deinze of zelfs RWDM. Die ploegen haalden zich heel wat stevige contracten op de hals in deze tijden.

Ik ben volledig akkoord de sportieve samenstelling met het beschikbare budget véél beter kan en ik word ook moedeloos van de sportieve resultaten. Maar wie een stok zoekt om mee te slaan, zal er altijd één vinden. Sommige mensen willen een veel competitievere ploeg? Awel, kijk eens naar de loonkost van pakweg Westerlo (stond nu gisteren toevallig in GVA); pakweg het 5-voudige van ons. En zelfs zij hebben moeite om aan te klampen bij de top. Sommige mensen willen al na 2.5j winst maken? Redelijk moeilijk lijkt mij, als je kijkt van waar we komen en in welk voetbalklimaat we spelen. Ik ben benieuwd wie er mij drie profploegen uit eerste amateur of 1B van de laatste 5 jaar kan opnoemen die winst gemaakt hebben. Ik ben er dan ook vrijwel van overtuigd dat die eerste jaren verlies volledig waren voorzien. In de eerste jaren investeren, om er op lange termijn de vruchten van te plukken, dat is iets wat in de bedrijfswereld toch heel normaal is? Bovendien heeft LVT nooit een overnamebedrag voor de club moeten betalen, geld dat hij nu kan investeren in de opbouw. En als het klopt wat die voor de overname van zijn firma heeft gekregen, dan denk ik niet dat hij wakker ligt van een verlies van 500k.

De enige manier om structureel winst te maken in 1B en bij uitbreiding in heel België, is jonge spelers opleiden om ze nadien door te verkopen. En dat lijkt mij toch de weg die ze zijn ingeslagen. Een Dirk Gyselinckx haal je niet zomaar binnen hoor.

Ik betrap mijzelf ook vaak op een heel kritische houding, die ik occasioneel al eens neerpen op facebook. Maar als ik alles overschouw, lijkt het mij als club heel moeilijk om voor iedereen goed te doen. Hopelijk kan dat op termijn wel.

Ik maak binnen een aantal jaar de balans wel op. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Thu Dec 17, 2020 2:10 pm

https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/f ... 8YIUllLdmR

Een studie van de KU leuven over de keuze van de supporters van Lierse sk tussen Lyra en ons. Invullen, heren ;)

Berrem

Post by Berrem » Thu Dec 17, 2020 2:49 pm

KLSK190630 wrote:
Thu Dec 17, 2020 2:10 pm
https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/f ... 8YIUllLdmR

Een studie van de KU leuven over de keuze van de supporters van Lierse sk tussen Lyra en ons. Invullen, heren ;)

Ik heb onmiddellijk mijn plicht gedaan. :-)
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply