Clubnieuws
- Justhomuch
Re: Clubnieuws
Al denk ik wel dat de band van Lierse met Oosterzonen minder is dan Beerschot en Wilrijk en Lierse en Lyra.3970 wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 5:45 pmIk kan dat ook wel volgen.
Wij komen áltijd terug!
Een fundamenteel verschil met beerschot-wilrijk en nu heel recent Lokeren-Temse, is wel dat er van Oosterzonen kant ook nooit een intentie was om hun identiteit te behouden. Van mij mag er altijd een verwijzing blijven, maar ik denk niet dat het de bedoeling is.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 6:11 pmAl denk ik wel dat de band van Lierse met Oosterzonen minder is dan Beerschot en Wilrijk en Lierse en Lyra.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Dat zal altijd zo blijven. Of je die naam nu verwijdert of niet. Lyra lierse is hier voor de meerderheid ook gewoon lyra.Vergaaneglorie wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 5:29 pmNée dan krijg je meer zo van zeunen, oosterdinges... Als aanspreking.
Daar moet je mee leren leven.
Ik denk dat LK op dat gebied wel een licht voordeel heeft voor vele oud Lierse-supporters. LL gaat er prat op om Lyra niet in een vergeethoekje te willen duwen. Binnen 20 jaar zal dat nog zo moeten zijn. Naar LK wordt nu al vaak als 'Lierse' verwezen in de pers. Valt de 'kempenzonen' weg, dan versterk je die tendens nog meer. Mij maakt die naam niet gek veel uit.Cold wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 7:31 pmDat zal altijd zo blijven. Of je die naam nu verwijdert of niet. Lyra lierse is hier voor de meerderheid ook gewoon lyra.Vergaaneglorie wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 5:29 pmNée dan krijg je meer zo van zeunen, oosterdinges... Als aanspreking.
Daar moet je mee leren leven.
Stamnummer is een stuk emotionele discussie dan de naam denk ik. De dag dat die strijd losbarst, zal het niet fraai zijn.
Terechte opmerking.Axassin wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 7:27 pmEen fundamenteel verschil met beerschot-wilrijk en nu heel recent Lokeren-Temse, is wel dat er van Oosterzonen kant ook nooit een intentie was om hun identiteit te behouden. Van mij mag er altijd een verwijzing blijven, maar ik denk niet dat het de bedoeling is.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 6:11 pmAl denk ik wel dat de band van Lierse met Oosterzonen minder is dan Beerschot en Wilrijk en Lierse en Lyra.
-
Lyra is altijd de rivaal van Lierse geweest. Dat een deel ex - lierse fans net met hen een ploegje beginnen, is hun keuze, maar het stamnummer daaraan overdragen zou écht triest zijn. Toch idd ook hier respect voor hun project.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 1:35 pmMet alle respect voor hun project, maar dat elitaire sfeertje er rond is voor niets nodig.Tamas Krivitz wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 12:26 pm500 LL supporters, de rest zijn jeugd abo's en bezoekers, 3000 potentiele LK supportes die evenmin ex-Lierse supporters zijn (why not?) met behoud van stadion, jeugdterreinen en logo, m.a.w.: discussie overbodig, niet?
- Justhomuch
Is dat niet vooral bij de oude garde? Ik heb Lyra altijd een sympathiek ploegje gevonden.wuytsthomas wrote: ↑Sun Oct 11, 2020 4:05 pmLyra is altijd de rivaal van Lierse geweest. Dat een deel ex - lierse fans net met hen een ploegje beginnen, is hun keuze, maar het stamnummer daaraan overdragen zou écht triest zijn. Toch idd ook hier respect voor hun project.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 1:35 pmMet alle respect voor hun project, maar dat elitaire sfeertje er rond is voor niets nodig.Tamas Krivitz wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 12:26 pm500 LL supporters, de rest zijn jeugd abo's en bezoekers, 3000 potentiele LK supportes die evenmin ex-Lierse supporters zijn (why not?) met behoud van stadion, jeugdterreinen en logo, m.a.w.: discussie overbodig, niet?
Wij komen áltijd terug!
Is dat niet vooral bij de oude garde? Ik heb Lyra altijd een sympathiek ploegje gevonden.
[/quote]
Ik denk dat de sympathie vanuit LK naar LL veel groter is dan andersom. Vanuit LL wordt er met de nodige minachting naar LK gekeken.
Op hun forum dan toch. Maar dat zijn ook altijd dezelfde figuren daar.
[/quote]
Ik denk dat de sympathie vanuit LK naar LL veel groter is dan andersom. Vanuit LL wordt er met de nodige minachting naar LK gekeken.
-
[/quote]
"Duvel" haha
Ik ga dat als echte Lierenaar (wuytsthomas wrote: ↑Sun Oct 11, 2020 4:05 pmLyra is altijd de rivaal van Lierse geweest.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 1:35 pmMet alle respect voor hun project, maar dat elitaire sfeertje er rond is voor niets nodig.Tamas Krivitz wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 12:26 pm500 LL supporters, de rest zijn jeugd abo's en bezoekers, 3000 potentiele LK supportes die evenmin ex-Lierse supporters zijn (why not?) met behoud van stadion, jeugdterreinen en logo, m.a.w.: discussie overbodig, niet?

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn vrienden met een Lyra familiegeschiedenis, zeker sinds de succesen van Lierse eind jaren 90 gingen er daar veel ook af en toe op het Lisp zien. Als je in maart 2018 gevraagd had op het Lisp "wie is de grootste rivaal?" dan denk ik dat je op geen enkel moment Lyra als antwoord had gekregen, maar eerder Mechelen, Beerschot of Antwerp.
Zeker waar die laatste alinea. Natuurlijk is elk argument goed om ruzie te maken (al heb ik toch de indruk dat de situatie wat gekalmeerd is nu). Ik denk trouwens ook niet dat LL de stamnummer van KLSK gaat claimen. Daar heeft men zich meer berust dat KLSK dood en begraven is.Lierenaar wrote: ↑Mon Oct 12, 2020 3:50 pmIk ga dat als echte Lierenaar (wuytsthomas wrote: ↑Sun Oct 11, 2020 4:05 pmLyra is altijd de rivaal van Lierse geweest.Justhomuch wrote: ↑Sat Oct 10, 2020 1:35 pm
Met alle respect voor hun project, maar dat elitaire sfeertje er rond is voor niets nodig.) toch wat moeten afzwakken. Rivaliteit tussen Lierse en Lyra van vroeger dan spreken we toch al van 50 jaar geleden. Die echte rivaliteit leefde nog enkel bij de mensen die de jaren 50 actief hebben meegemaakt toen Lierse en Lyra allebei op de hoogste niveaus speelden. Sinds de fusie tussen Lierse en Lyra in 72 is het heropgestarte Lyra nooit meer naar dat niveau geklommen en is die rivaliteit ook sterk afgezwakt tot zelfs verdwenen bij de jongere generaties merk ik.
Hetzelfde geldt trouwens voor mijn vrienden met een Lyra familiegeschiedenis, zeker sinds de succesen van Lierse eind jaren 90 gingen er daar veel ook af en toe op het Lisp zien. Als je in maart 2018 gevraagd had op het Lisp "wie is de grootste rivaal?" dan denk ik dat je op geen enkel moment Lyra als antwoord had gekregen, maar eerder Mechelen, Beerschot of Antwerp.