Deinze - Lierse Kempenzonen [25-05-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Deinze - Lierse Kempenzonen [25-05-2019]

Post by KRKN » Fri May 24, 2019 8:34 am

Laatste match van het seizoen met mogelijks een tweede plaatsvin het verschiet!

We zakken af naar Deinze, die toch ook wat ingezakt zijn in de playoffs. Moeilijke om te voorspellen.

Ik ga er niet bij kunnen zijn :(

Eric
Re: Deinze - Lierse Kempenzonen [25-05-2019]

Post by Eric » Fri May 24, 2019 3:52 pm

Hopelijk sluiten we het seizoen met een eerredder af. Deinze is ook aan het zwalpen.

En daarna efkes de kopkes bij elkaar steken en volgend jaar zr nog steviger uitkomen :D

Carlke

Post by Carlke » Fri May 24, 2019 3:59 pm

niet van de partij geen zin in soort van oefenmatch.

KRKN

Post by KRKN » Sat May 25, 2019 9:04 am

Carlke wrote:
Fri May 24, 2019 3:59 pm
niet van de partij geen zin in soort van oefenmatch.
Gaan ginds ook niet op volle kracht kunnen aantreden, zo lijkt het. Geen Delorge, Buyens,..

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat May 25, 2019 8:32 pm

Hopelijk laatste match onder Peeters!

Carlke

Post by Carlke » Sat May 25, 2019 10:59 pm

match op pc gezien, wat een slechte eerste helft weer. 2 de helft veel beter wel gewonnen met heel lichte penalti. nu afwachten wat KBVB doet maar ik geloof daar niet echt in.

KRKN

Post by KRKN » Sun May 26, 2019 9:47 am

Toch het seizoen op positieve noot afgesloten. 6 / 6 tegen Deinze in de eindronde, das best mooi.

En Da Silva zowaar nog gescoord.

Axassin

Post by Axassin » Sun May 26, 2019 4:46 pm

Dat interview met LVT boezemt mij wel wat angst in. Ik vrees dat hij de kwaliteiten van de spelersgroep én de trainer schromelijk overschat. 'links en en rechts halen we wel een versterking maar de basis wordt deze kern'. Het is een mirakel dat je met deze ploeg de play offs speelt en dat is imo vooral te danken aan Urbain.

Vele mensen konden wel leven met dit overgangsjaar maar het voetbal was praktisch nooit overtuigend (buiten op Dessel en de 2de helft thuis tegen Deinze). Nog zo een seizoen met zo'n voetbal, van dat vooruitzicht word ik alvast niet warm.

Onder Rocky ziet ik vooral geen lijn en geen systeem in de ploeg. De helft van de tijd jagen de centrale verdedigers gewoon de lange bal naar voren, en dat was bij zijn vorige club (Wijgmaal) niet anders. Lange ballen op Kurt Weuts die hier, in tegenstelling tot onze spitsen, wel raad mee wist/weet. Geen verwijt naar Marvin en Simon, dat zijn nu eenmaal geen spitsen om dat systeem te spelen.

Vanachter heb je zeker 3 man nodig; 2x een cv en 1x een LB. In het middenveld een nummer 6/8 en een échte nummer 10. Van voor nog een dominante flankspeler en en jonge spits die kan inkomen en leren van onze 2 ervaren spitsen. Je hebt momenteel geen enkele spits meer op de bank zitten. Zo tel ik een man of 7 (exclusief Smolders en Bernier, die ik graag zie blijven al vrees in ervoor).

De beloftenploeg krijgt wel een zware kwaliteitsinjectie heb ik van een speler vernomen die na een jaartje KVM terugkomt. Daar kan je op termijn ook uit putten.

Misschien ben ik wat pessimistisch maar hoe zien jullie het?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sun May 26, 2019 5:56 pm

Nee zeker niet, zoals je anhaald is deze kern veel te zwak en moet er een zwaar injectie komen!

Eric

Post by Eric » Sun May 26, 2019 8:29 pm

Axassin wrote:
Sun May 26, 2019 4:46 pm
Dat interview met LVT boezemt mij wel wat angst in. Ik vrees dat hij de kwaliteiten van de spelersgroep én de trainer schromelijk overschat. 'links en en rechts halen we wel een versterking maar de basis wordt deze kern'. Het is een mirakel dat je met deze ploeg de play offs speelt en dat is imo vooral te danken aan Urbain.

Vele mensen konden wel leven met dit overgangsjaar maar het voetbal was praktisch nooit overtuigend (buiten op Dessel en de 2de helft thuis tegen Deinze). Nog zo een seizoen met zo'n voetbal, van dat vooruitzicht word ik alvast niet warm.

Onder Rocky ziet ik vooral geen lijn en geen systeem in de ploeg. De helft van de tijd jagen de centrale verdedigers gewoon de lange bal naar voren, en dat was bij zijn vorige club (Wijgmaal) niet anders. Lange ballen op Kurt Weuts die hier, in tegenstelling tot onze spitsen, wel raad mee wist/weet. Geen verwijt naar Marvin en Simon, dat zijn nu eenmaal geen spitsen om dat systeem te spelen.

Vanachter heb je zeker 3 man nodig; 2x een cv en 1x een LB. In het middenveld een nummer 6/8 en een échte nummer 10. Van voor nog een dominante flankspeler en en jonge spits die kan inkomen en leren van onze 2 ervaren spitsen. Je hebt momenteel geen enkele spits meer op de bank zitten. Zo tel ik een man of 7 (exclusief Smolders en Bernier, die ik graag zie blijven al vrees in ervoor).

De beloftenploeg krijgt wel een zware kwaliteitsinjectie heb ik van een speler vernomen die na een jaartje KVM terugkomt. Daar kan je op termijn ook uit putten.

Misschien ben ik wat pessimistisch maar hoe zien jullie het?
Ergens vind ik het geruststellend dat hij niet teveel beloftes maakt. Liever een gezond financieel beleid dan roekeloze transfers, zeker als je weet dat KV er mogelijks bijkomt.

En ja, Urbain heeft deze groep boven zichzelf doen uitstijgen, maar anderzijds vind ik ook wel dat we derde zijn geeindigd, met veel versterkingen halverwege. Met deze groep een heel seizoen en een paar gerichte versterkingen ga je er heel dicht bij zijn. Al zal het er soms niet uitzien.

Post Reply