Lierse K - Club NXT [22-01-2021]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Justhomuch
Re: Lierse K - Club NXT [22-01-2021]

Post by Justhomuch » Fri Jan 22, 2021 9:50 pm

Dit doet deugd.
Wij komen áltijd terug!

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Fri Jan 22, 2021 9:52 pm

Goeie match, jammer voor Limbombe dat die op de paal strandt, had het die jongen en de mensen van de jeugd het gegund.

KRKN

Post by KRKN » Fri Jan 22, 2021 10:06 pm

Ik ga niet liegen: eindelijk nog eens winnen doet goed. En ja, het is maar tegen een Club NXT (dat bovendien nog eens fel verzwakt was), maar toch. We moeten niet altijd te cynisch zijn ook niet.

Uitblinker vond ik Swinnen en uiteraard Placca, al mag die toch echt wel Samyn dankbaar zijn. Gillis ook heel enthousiast.
Gillekens en Laes waren secuur, zonder echt heel hard op te vallen. Alleen Jellert, zoals eerder gezegd, viel me in negatieve zin op.

We gaven nog iets teveel weg naar men goesting, maar swat. Doodzonde dat die bal van Limbombe op de paal gaat. Had een zalig debuut geweest.

Carlke

Post by Carlke » Fri Jan 22, 2021 10:15 pm

Ik zou zeggen logische zege maar dat klinkt wel raar niet ? Ze hebben tenslotte maar 3 punten minder. Mooie overwinning zonder dat we diep moeten gaan zijn. Van genechten vond ik drama ! Jellerd idem.voor de rest allemaal hun match gespeeld .

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Fri Jan 22, 2021 10:38 pm

Carlke wrote:
Fri Jan 22, 2021 10:15 pm
Ik zou zeggen logische zege maar dat klinkt wel raar niet ? Ze hebben tenslotte maar 3 punten minder. Mooie overwinning zonder dat we diep moeten gaan zijn. Van genechten vond ik drama ! Jellerd idem.voor de rest allemaal hun match gespeeld .
Van genechten inderdaad slecht.

Eric

Post by Eric » Sat Jan 23, 2021 10:27 am

Carlke wrote:
Fri Jan 22, 2021 10:15 pm
Yentl viel me minder op deze keer.
Toch ook de dag nadien nog erg blij met deze zege. Benieuwd naar het interview met TVI.

Op naar Westerlo!

Lipser

Post by Lipser » Sat Jan 23, 2021 10:34 am

Mag ik zeggen dat ik dit eigenlijk geen goede match vond? Tegen een bende tieners gingen er veel duels verloren en kwamen er weinig vlotte combinaties uit. De eerst en derde goal uitgezonderd.
Je blijft zien dat deze ploeg het moeilijk heeft om in balbezit iets te tonen. Onze twee backs waren opbouwend veel te zwak en dan kan je moeilijk druk zetten naar voor toe of spelers vooraan vrij spelen. Het viel me ook op dat Placca bijna geen enkel kopbalduel won.
Jellert liep weer heel "gecrepeerd" rond en het leek weer dat hij om één of andere reden zich persé moet overbewijzen. Wat zijn spel niet ten goede komt. Gillekens en Swinnen waren voor mij de twee beste langs onze kant.

Uiteraard heel blij met de zege!

David

Post by David » Sat Jan 23, 2021 12:03 pm

Toppers!

mmarinus

Post by mmarinus » Sat Jan 23, 2021 12:19 pm

Lipser wrote:
Sat Jan 23, 2021 10:34 am
Mag ik zeggen dat ik dit eigenlijk geen goede match vond? Tegen een bende tieners gingen er veel duels verloren en kwamen er weinig vlotte combinaties uit. De eerst en derde goal uitgezonderd.
Je blijft zien dat deze ploeg het moeilijk heeft om in balbezit iets te tonen. Onze twee backs waren opbouwend veel te zwak en dan kan je moeilijk druk zetten naar voor toe of spelers vooraan vrij spelen. Het viel me ook op dat Placca bijna geen enkel kopbalduel won.
Jellert liep weer heel "gecrepeerd" rond en het leek weer dat hij om één of andere reden zich persé moet overbewijzen. Wat zijn spel niet ten goede komt. Gillekens en Swinnen waren voor mij de twee beste langs onze kant.

Ik had ook mijn bedenkingen over het spelbeeld. Jellert is een vechter en dat zie ik wel graag, maar gisteren vond ik hem soms te nonchalant. In Van Genechten zie ik wel nog groeipotentieel, heeft imo de meeval van zijn postuur. Bij sommige van zijn tussenkomsten zie ik het echt niet goed komen maar dan heeft hij op de een of andere manier toch nog de bal. Samyn daarentegen heeft zich gisteren wel nuttig bewezen met zijn snelheid maar heeft zijn postuur weer niet mee.
Weinig verschil gemerkt tussen Laes en Cauwenbergh, al moet volgens mij Cauwenbergh er wel harder voor werken.
Tandem Santermans - Gillekens toont veel potentieel. Gisteren is geen van beiden me echt opgevallen maar dat is goed nieuws in het geval van een CV!
Gilis op de 10 brengt toch een pak meer aanspeelbaarheid op de helft van de tegenstander. Die gast is echt overal! Over Aabbou nog geen echte mening. Speelt niet slecht maar zijn positiespel is niet alles. Nochtans hoorde je vanop bank wel continu aanwijzingen voor hem.
Actie van de match is voor mij die van Troonbeeck/Limbombe. Als De Bruyne zo'n pass geeft, gaat het de wereld rond. Limbombe krijgt die bal mooi in 1 tijd voorbij de keeper, erg jammer voor hem dat die bal op de paal gaat! Van mij mag die de rest van het seizoen elke match nog wel wat minuten maken!

En langs de andere kant bij Club NXT toch een aantal spelers gezien waarvan we later zeker nog gaan horen!

Hopelijk veel vertrouwen getankt en klaar om Westel volgende week te verrassen!

KRKN

Post by KRKN » Sat Jan 23, 2021 12:35 pm

Lipser wrote:
Sat Jan 23, 2021 10:34 am

Ik snap die bedenking wel hoor. We hadden het met momenten moeilijk (vooral na de 1-0). Ik ga zeker niet beweren dat we hier een beestige match speelden. Ben het eens met het grot van je opmerkingen, vooral wat Jellert betreft. Maar als je zag hoe we die vorige match op Club NXT verloren, wat echt wel een dieptepunt was, doet dit toch meer deugd.

Met Allach erbij kan dit elftal toch wel ploegen het aardig lastig maken, denk ik. Maar het klopt: het spel maken ligt ons echt niet.
Swinnen zou ik er zéker in laten staan. Ik vroeg me af wat het zou geven als je Scott zet ipv Jellert. Akkoord, qua tempo en voetballend vermogen is dat minder, maar je hebt wél niet de stress die je nu had bij corners (verdedigend), en je hebt altijd een bliksemafleider en wapen bij corners (aanvallend). Tegen ploegen die we niet uit verband kunnen spelen is dat toch wel echt een beslissende factor. TVI staat voor moeilijke keuzes en dat is toch een goed gegeven op zichzelf.

Post Reply