Lierse Kempenzonen vs Thes. Sport- 03-11-2018

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Re: Lierse Kempenzonen vs Thes. Sport- 03-11-2018

Post by KRKN » Wed Nov 07, 2018 8:58 am

Jup, hand overspeeld. De enige reden waarom m'n gezelschap nog mee gaat komen is omdat de Brigata hun best gedaan heeft.

Het worden nog koude wintermatchen op 't Lisp :D

Eric

Post by Eric » Wed Nov 07, 2018 9:48 am

T1 over de match:

“Het grootste pijnpunt is een schrijnend gebrek aan vertrouwen”, stelde Dave De Herdt vast. “Ik had er rekening mee gehouden dat we van Thes Sport konden verliezen, maar had nooit verwacht een groep aan te treffen die niet vooruit durft te voetballen. Ik heb me in de eerste helft haast de ­longen uit het lijf geroepen om de spelers vooruit te krijgen. Maar haast niemand durfde een moeilijke bal te trappen, steeds kozen we voor de makkelijke weg: achteruit. Zo kom je niet tot scoren. Als je dan bij de eerste, beste prik al na zes minuten op achterstand bent ­geraakt, loop je op die manier achter de feiten aan. En dat is er ook gebeurd. De angst regeert en dat moeten we er heel snel uit krijgen. Hoe? Dat zal ook deels van de groep moeten komen. Vertrouwen krijg je door goede resultaten te halen en die klik kan er enkel ­komen als we durven voetballen. Dat is de eerste opdracht nu. Hoog druk zetten, lef tonen, naar voren voetballen. Het zijn de basis­ingrediënten van ons systeem, maar er was ­tegen Thes Sport heel weinig van terug te vinden. Het was allemaal heel erg stereotiep, zonder veel verrassing of tempowisselingen.”

Dat gebrek aan vertrouwen is inderdaad tastbaar.

Axassin

Post by Axassin » Wed Nov 07, 2018 2:06 pm

Ik had ook 6 vrienden, en voormalige abonnees, mee. De match tegen Thes was op dat vlak echt een miscast; Snel zullen zij dit seizoen niet naar het lisp afzakken. Waar iedereen het wel unaniem over eens was; op commercieel vlak wordt er terug beter gewerkt op het Lisp (slechter kon ook moeilijk natuurlijk). Als nu nog het sportieve volgt dan oogt de toekomst al terug een stuk rooskleuriger!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Nov 07, 2018 5:49 pm

Rome is niet op één dag gebouwd...stap voor stap mensen en geduldig wezen.

Post Reply