FC Seraing - Lierse Kempenzonen [05-10-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Flor
Re: FC Seraing - Lierse Kempenzonen [05-10-2019]

Post by Flor » Sat Oct 05, 2019 9:03 pm

Da Silva erop voor een (geblesseerde?) Kindermans. Hopelijk niet al teveel schade.

Eric

Post by Eric » Sat Oct 05, 2019 9:10 pm

Gaan moeten zien dat we niet met 10 vallen.

KRKN

Post by KRKN » Sat Oct 05, 2019 9:15 pm

Dat scoren bij Seraing gaat wel erg vlot. Is een doelpuntenfestijn aant worden, en niet een die een mens vrolijk stemt.

Nelissen erop inmiddels. Geen avond om vrolijk van te worden vrienden.

Flor

Post by Flor » Sat Oct 05, 2019 9:18 pm

Sterkte aan de talrijke supporters die afgezakt zijn. Dit Seraing is te sterk voor ons, das de harde conclusie.

Dit is geelzwart onwaardig aan het worden.

KRKN

Post by KRKN » Sat Oct 05, 2019 9:49 pm

Ik ga proberen mijn bevindingen al neer te schrijven in de slotminuten van de match:

- Ik zal beginnen met de weinige positieve punten. Kargbo werkt hard en pikt toch weer een goaltje neer, da's zowat het enige positieve dat ik kan meepikken. Vermeiren scoort twee erg makkelijke goals, maar die moet je ook maken. Hopelijk pakt hij toch iets positief mee uit deze dramatische avond. We kunnen spitsen met vertrouwen gebruiken. Van Der Veken was zowaar één van onze meest betrouwbare spelers vandaag in het hart van de defensie.
- Buyens speelt een draak van een match. Enorm veel balverlies geleden in een positie waar dat levensgevaarlijk is.
- Frans haalt zijn niveau nog niet. Heeft uiteraard nog bakken krediet, maar het valt wel op vind ik.
- Smolders zijn match was eigenlijk voorbij na dat misverstand. Heel domme tegengoal die eigenlijk de eerste dominosteen was die omviel. Ik zie hem graag spelen en vind het zeker een meerwaarde voor onze club maar hij haalt zijn niveau niet. Met Doumbia die terug uit blessure lijkt, kan hij wel eens het eerste slachtoffer worden.
- Vinck: Zelfde verhaal als Frans. Vond hem de beste in de voorbereiding, maar ook hij kan (en moet) beter. Zowel defensief als offensief niet op niveau.
- Rausin: vorig jaar ons überbetrouwbaar sluitstuk en iemand die echt punten / matchen voor ons heeft weten redden, en nu toch ook wat minder. Die tweede flater komt op zijn naam. Dat kan gebeuren, maar was de voorbije matchen toch ook niet op zijn niveau van vorig jaar.
- Globaal: veel te veel afval en balverlies, en onze defensie en middenveld zagen met moment toch sterretjes. Dat is zorgwekkend, want daar zitten de spelers die op papier net de meeste stabiliteit en kunde zouden moeten geven (Frans, Buyens, Wils).

Tegen dit Seraing kan je verliezen. 5 goals slikken daarentegen is echter absoluut onvaardbaar, en de manier waarop nog meer. We zitten met een absurd slechte start en ons seizoen ligt al voortijdig aan een infuus. Dat is pijnlijk om te zeggen bij de start van oktober. Misschien ben ik morgen positiever, maar op dit moment voelt het wel zo aan. Hulde voor de supporters die weer massaal zijn afgezakt. Dat is iets om te koesteren en iets wat de spelers toch met een wrang gevoel naar huis zou moeten doen gaan. Dit is iets waar vele andere clubs jaloers op zouden zijn, zeker in deze reeks.

De hele situatie geeft ons echter nog meer problemen. Dankzij de kunstmatige ingreep van ons bestuur om US terug te halen zitten we nu aan Rocky. Zou hij stilaan al overwegen om de eer aan zichzelf te houden? En wat doe je dan met US? Ik betwijfel of RVA in zo'n constructie gaat willen meestappen. In een halfslachtige poging om de situatie-Rocky op te lossen hebben ze in plaats van een probleem op te lossen er extra gecreëerd.

Moed houden vrienden. Er komen betere tijden aan, maar het gaat langer duren dan we denken. En langer dan LVT denkt.

Saki

Post by Saki » Sat Oct 05, 2019 10:22 pm

Mooi verslag, dat wordt een lang seizoen op het lips :/

Ressel

Post by Ressel » Sat Oct 05, 2019 10:43 pm

Pijnlijke 5-3 nederlaag. Vernederend, kwetsend en machteloos afgedroogd door een vinnig, snedig, vlijmscherp, beweeglijk, snel, hongerig en gemotiveerd Seraing.

Men wordt voor de zoveelste keer, al weken lang OP HET VELD en NIET naast het veld, op alle vlakken 'onkundig' afgetroefd.

Na maanden ellendig en langdurig sukkelen is het nu 'de hoogste tijd dat men de 'echte oorzaak' van dit rampzalig vertoon wil opsporen en gaat aanpakken. De hoofdschuldigen, de onkunde van dit totale falen en het voortdurend gebrek aan kwaliteit en niveau op het veld zal men nu eerst bij die 'overbeschermde en overschatte hoofdrolspelers' moeten gaan zoeken maar OOK bij de beslissingen en keuzes van het zwak sportieve Lierse beleid en NIET alleen bij de, binnen 1 jaar aangestelde en zelfs teruggehaalde (US) karrenvracht Lierse trainers en depaneurs. Het problematisch vertoon speelt zich op de eerste plaats af op het veld en niet naast het veld.

Ik vind het heel jammer en zo pijnlijk om dit allemaal te moeten vaststellen. Maar deze makke en slappe Lierse ploeg, die technisch en taktisch door gebrek aan kwaliteit en niveau wekelijks opnieuw door elkaar wordt geschud, lijkt steeds meer en meer op een trage, wandelende, joggende, tempoloze, inspiratieloze "veteranenploeg zonder snelheid in de benen" en zonder grote Lierse goesting. Op deze voortdurend wisselende manier geraak je nooit aan een vaste typeploeg en komen alle afgeschreven te zwakke broertjes of diegenen (vervallen ervaren routiniers) die, misschien nog wel willen maar, het niet meer kunnen steeds opnieuw terug aan de aftrap. Het begint er zelfs op te lijken dat alle professionele deelnemers van het "langgerekt peleton Lierse Technische Staf" het op den duur ook niet meer weten.

Het wordt nu alle hens aan dek om "de operatie redding" in te zetten of men geraakt daar niet meer weg. Maar wie of wat kan ons uit deze benarde positie, uit deze voortdurende ellende halen? Of moeten we, zoals gevraagd, eindeloos rustig blijven en geduld blijven hebben omdat het toch allemaal vanzelf in orde komt?
Last edited by Ressel on Sun Oct 06, 2019 9:27 am, edited 11 times in total.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Oct 05, 2019 11:07 pm

Misschien waren we te euforisch na de winst tegen Deinze die eigenlijk ook de betere ploeg was.
Ik stoor me wel aan sommigen hun extreem negativisme op fb om dan na 1 Winstmatch totaal te veranderen en nu terug beginnen te zagen.
Op de tribunes merk ik dit ook vaak op wat mij soms zelfs vroeger doet vertrekken.
Gelukkig lees ik hier mooie en nuchtere verslagen.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sun Oct 06, 2019 12:43 am

Thomas is het dan goed voor u? je wil niet inzien dat het zeer slecht gaat met de ploeg .... :? :?
Zie je toch aan de stand en de nederlagen of niet?
Het is gewoon zo en is toch normaal dat er zeer veel beginnen te morren!

Carlke

Post by Carlke » Sun Oct 06, 2019 9:12 am

Ik vind het erg dat spelers waar je het van verwacht het compleet laten afweten! Wils,buyens,vink,en ook Frans ja doet ook niks extra's. Als dit zo blijft laat ze dan maar vertrekken op einde seizoen. En verander van idee.lierse verleden,Belg zijn Kempische roots.vroeger kon dat in het hedendaagse voetbal niet. Ik vind ook dat het bestuur niet vrijuit gaat, men wil voor promotie gaan maar er is geen geld voor echt kwaliteit. Ik weet ook wel dat er veel geïnvesteerd word in jeugd en accommodatie, wat ik ook toe juich. Maar bent dan ook eerlijk en maak de mensen niks wijs.zeg dan gewoon we spelen 2 of 3 jaar in 1 ste amateur en bouwen eerst aan jeugd en accommodatie,daarna aan een club voor promotie !

Post Reply