FCV Dender - Lierse Kempenzonen [12-01-2019]
Re: FCV Dender - Lierse Kempenzonen [12-01-2019]
Tegenwoordig kan je de tickets kopen in het themacafé had ik begrepen:
https://www.lierse.com/tickets-abonnementen
Als dat toch niet het geval is, dan is het secretariaat open tijdens dezelfde uren als het museum. Vandaag dus van 14u tot 18u. Zaterdag van 11u tot 17u.
Als dat toch niet het geval is, dan is het secretariaat open tijdens dezelfde uren als het museum. Vandaag dus van 14u tot 18u. Zaterdag van 11u tot 17u.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Ik heb de mijne vandaag gewoon aan het secretariaat gehaald. Zouden ze niet nog meer plekken ter beschikking stellen of overschat ik de interesse?Berrem wrote: ↑Wed Jan 09, 2019 8:52 amTegenwoordig kan je de tickets kopen in het themacafé had ik begrepen:
Een dikke 500 zou er moeten doorgraken vind ik. Ik gok op toch wat fans die snakken na terug wat voetbal
Ik heb m'n tickets, zin in!
Leuk stadion, tegenstander op niveau en een debuut van Marvin. Het gaat een memorabele avond worden
Leuk stadion, tegenstander op niveau en een debuut van Marvin. Het gaat een memorabele avond worden
UPDATE TICKETINFO:
Er zijn nog 235 kaarten voor volwassenen beschikbaar en 8 -17jarige-kaarten. Morgen een uur voor de match openen de loketten. Indien de hierboven vermelde tickets op zijn zal er nog een vak extra geopende worden. #DENLIE
Ik gok op 1-2 vanavond.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
(Lang) interview met Ogunjimi in GVA door KuGu:
Globetrotter Marvin Ogunjimi keert terug op Belgische velden: “Ik wil dat etiket afschudden”
Vandaag om 02:00
door
KURT GULDENTOPS
Delen
Tweet
Google+
“Ik wil het etiket dat ik hier opgekleefd kreeg van me afschudden”Dender vormt vanavond het decor voor de terugkeer van ex-Rode Duivel Marvin Ogunjimi op de Belgische voetbalvelden. Na een jarenlange zwerftocht door tal van exotische voetballanden viste Lierse Kempenzonen de intussen 31-jarige aanvaller terug op. Helemaal klaar is Ogunjimi, die in eigen land nog een openstaande rekening te vereffenen heeft.
Marvin Ogunjimi. Als Maneblusser nekte hij in de bekerfinale van 2009 KV Mechelen met twee goals in het shirt van RC Genk, een seizoen later kroonde hij zich met 14 treffers tot beste schutter bij de Limburgers. Maar het beste moest dan nog komen. Landskampioen in 2011, Limburg op zijn kop. En de jonge aanvaller met Nigeriaanse roots in het spotlicht. Vijf goals in zeven interlands bij de Rode Duivels. The sky, the limit. Real Mallorca en de Primera Division lonkten. Het begin van het einde zou dat Spaanse avontuur inluiden. Want gaandeweg smolt het onmiskenbare voetbaltalent van Mister Worldwide beetje bij beetje weg in liefst acht nietszeggende voetballanden bij clubs waar Ogunjimi alweer vertrokken was op een moment dat je de naam er net deftig van wist uit te spreken. Doodzonde, maar tegelijk de harde realiteit. Uitgerekend op het moment dat zijn naam al klaar leek voor de Belgische voetbalgeschiedenis, dook de intussen 31-jarige spits plots bij Lierse Kempenzonen op. Want hij is naar eigen zeggen nog niet klaar met het spelletje. “Neen, ik ben niet naar Lier gekomen om uit te bollen en wil het etiket dat ik jarenlang opgekleefd heb gekregen van me afschudden.” Ogunjimi zegt het met dermate veel overtuiging dat je al van hele slechte wil moet zijn om hem het voordeel van de twijfel niet te gunnen.
RC Genk prijkt momenteel aan de leiding in de Jupiler Pro League. Doet je dat dezer dagen weleens wegdromen naar de gouden jaren die je er zelf beleefde?
Marvin Ogunjimi: “Tja, het was zonder enige twijfel de mooiste periode uit mijn carrière. Het was de tijd dat ik onbezorgd van het voetballen genoot. Alles ging vanzelf. De ploeg draaide, de coach geloofde in mij. Of ik er te vroeg vertrokken ben? Misschien. Niet te vroeg, maar eerder naar de verkeerde club, denk ik. Er was op dat moment wel wat concrete interesse. Ook Fulham drong behoorlijk aan. Misschien had ik alle opties beter moeten afwegen Mallorca was niet de juiste keuze.”
Globetrotter Marvin Ogunjimi keert terug op Belgische velden: “Ik wil dat etiket afschudden”
Foto: GOYVAERTS/GMAX Agency
Het liep eigenlijk al mis bij de overgang zelf. Je transfer werd administratief te laat afgehandeld, zodat je niet in juli, maar pas in december kon vertrekken?
“Ja, zeven minuten te laat. Het was een spijtige zaak. Ik had mijn zinnen op die overgang gezet en ben uiteindelijk ook in november al naar Spanje vertrokken. Ik kon er trainen, maar geen wedstrijden spelen. Ik kreeg twee maanden om me klaar te stomen tegen januari. De verwachtingen waren enorm. Ik had drie miljoen euro gekost. De grootste som dat de club op dat moment aan een speler had uitgegeven. Ik werd na twee maanden zonder matchritme meteen in een sterke competitie als La Liga gedropt. Dat was uiteraard geen cadeau en misschien wel gedoemd om te mislukken. Intussen stond er ook al een andere trainer aan het roer.”
Je werd uitgeleend aan Standard, Beerschot en OH Leuven. Maar zonder al te veel succes?
“Neen, zeker Standard was een hele moeilijke periode. Die tijd is me nadien ook nog een poosje blijven achtervolgen. Maar meer wil ik er niet over kwijt. Ik wil er ook niet meer met geconfronteerd worden.”
Het zou het begin worden van je wereldreis. De voorbije vier jaar voetbalde je in acht verschillende voetballanden, waaronder Zuid-Korea, Thailand, Albanië, Kazachstan, Wit-Rusland en Vietnam.
“Het had misschien anders kunnen lopen, want ik trok eerst naar Noorwegen. Bij Stromsgodset IF leek ik mezelf terug te vinden. Ik speelde goed, scoorde vlot. Maar een kruisbandletsel stuurde me terug naar af. Alles heeft zo zijn redenen, maar ik heb nergens spijt van. In de landen waar ik voetbalde vond mijn CV weerklank. Ik kwam er terecht bij clubs die voldoende financiële slagkracht hadden. Ik moest er veel voor laten. Ik miste mijn familie en stabiliteit, maar kreeg er heel veel levenswijsheid voor terug. Wat anderen ook mogen beweren, ik heb geen spijt hoe de zaken gelopen zijn.”
Ook niet wat de Rode Duivels betreft? Vijf goals in zeven interlands. Je stond mee aan de wieg van de gouden generatie?
“Ach, Lukaku, Hazard, Batshuayi kwamen om de hoek kijken. Maar je moet realistisch zijn: die gasten hebben meer talent en hebben dat ook bewezen. Ik ben blij met dat fantastische jaar in het shirt van de nationale ploeg. Dat pakt niemand me af.”
Bij sommige van die exotische clubs bleef je amper een paar maanden.
“Tja, soms maakte ik ook de vreemdste zaken mee. In Thailand ontmoette ik bij Ratchaburi een knotsgekke voorzitter. Een kerel van amper 35 jaar die van zijn steenrijke vader een club als speeltje cadeau had gekregen. Die daalde tijdens de match van de tribune af om in hoogsteigen persoon een vervanging door te voeren. De coach stond er bij en keer er naar. Een Japanse ploegmaat dreigde hij met een conditietrainer de bergen in te sturen omdat zijn revalidatie niet snel genoeg vorderde. Ongezien.”
Welke andere levenswijsheden heb je de voorbije jaren zoal opgedaan?
“Het respect voor mensen in Zuid-Korea is me enorm opgevallen en heb ik meegenomen. Je wordt er gerespecteerd om wie je bent, er wordt ook verder gekeken dan de voetballer. Er schuilt een mens achter. Het zijn ook enorme harde werkers. Haast 24 op 24 kon je er iemand op de club vinden. Als de trainer er je aanspreekt, kijk je hem niet recht in ogen maar hou je het hoofd naar beneden. Er heerst respect en er wordt niet zo snel over iemand geoordeeld.”
Foto: GOYVAERTS/GMAX Agency
Voelt het aan alsof je hier in België wel een bepaald etiket opgekleefd hebt gekregen?
“Toch wel, ja. Mensen oordelen hier veel sneller, je krijgt een etiket en dat raak je niet meer kwijt. Mijn laatste passage in België was niet goed en dat blijft hangen. Niemand is in de achtergrond geïnteresseerd. Kijk, ik word hier een globetrotter genoemd, terwijl ik een heel gesloten en familiaal persoon ben. Ik voetbalde en trok na de training huiswaarts. Had weinig sociale contacten. Dat beeld leeft niet bij de mensen. Ik draag verantwoordelijkheid voor de manier waarop mijn carrière gelopen is, maar tref niet alle schuld. Ik ben een jongen die zich goed in zijn vel moet voelen om te presteren en het vertrouwen van een coach nodig heeft. Dat is de rode draad geweest.”
Je laatste halte was Vietnam, niet meteen een voetballand dat tot de verbeelding spreekt?
“Het heeft me wel altijd gefascineerd hoe het voetbal in die landen wordt ervaren. De spelers sliepen er een hele week lang samen met vrouw en kinderen op een hotelkamer. Enkel na de match trokken ze huiswaarts om vervolgens opnieuw op die kamer de volgende match voor te bereiden. Het zijn anekdotes die me altijd bij zullen blijven.”
Maar de drang om terug naar België te keren werd wel met de minuut groter?
“Klopt. Ik wou opnieuw meer tijd met mijn kinderen kunnen doorbrengen en dichter bij mijn familie zijn. En tegelijk nog een keer de kans krijgen om me in België te tonen. Ik ben blij dat Lierse Kempenzonen mij die mogelijkheid biedt. Ik haal mijn neus niet op voor de eerste amateurklasse. Liever een club uit deze reeks die vol in mij gelooft dan ergens aan de slag te kunnen gaan in 1A of 1B waar de twijfels overheersen.”
Overweeg je nog opnieuw naar het buitenland te trekken?
“Zeg nooit nooit in het voetbal, maar wat mij betreft is de cirkel wel rond. Mijn enige doel is om belangrijk te kunnen zijn voor Lierse en deze club opnieuw naar 1B te kunnen loodsen. Ik ben de mensen hier heel dankbaar en wil iets in return kunnen geven op het veld. Nogmaals, zij die denken dat ik kom om uit te bollen, hebben het verkeerd begrepen.”
En de voorbeschouwing op de site van Dender:
Amper blessures langs hun kant dus, zo blijkt.
VOORBESCHOUWING FC DENDER - LIERSE OOSTERZONEN.
donderdag 10 januari 2019 om 13u59
De winterstop zit erop!
Na bijna een maand zonder competitievoetbal krijgt FC D al direct een zware tegenstrever voorgeschoteld.
Opponent Lierse Kempenzonen ontstond dit seizoen als resultaat van een fusie tussen FC Oosterzonen Oosterwijk en SK Lierse.
“Lierse”, jarenlang eersteklasser, heeft maar één doel voor ogen en dat is zo snel mogelijk opnieuw in de hoogste voetbalklasse uitkomen. Ook de achterban verwacht dit want zowel uit als thuis heeft het nog steeds een grote supportersschare achter zich staan, we verwachten zaterdag dan ook heel wat bussen met bezoekende supporters.
Wat het nog spannender maakt is dat Lierse Kempenzonen met FC D op een gedeelde vijfde plaats staat, beiden teams tellen 24 punten, een identiek aantal gewonnen wedstrijden en doelpuntensaldo, het enige verschil is dat FC D tot dusver één doelpunt meer maakte, m.a.w. twee evenwaardige ploegen.
Dat Lierse ambitieus is bewees het deze winter nogmaals door vier nieuwe spelers aan te werven, nl. Thibaut Rausin (doelman Rupel-Boom & Tubeke), Kino Delorge (Dinamo Boekarest), Marvin Ogunjimi en Hannes Smolders (KVM).
Lierse draait al een gans seizoen vlot mee net onder de top twee van onze reeks. Er werd slechts viermaal verloren waarvan tweemaal tijdens de laatste vier wedstrijden toen het op het stugge Chatelet met 1-0 verloor, thuis was Virton met 0-2 de meerdere.
De beste afwerkers zijn er Simon Vermeiren (7) en Yoni Buyens (6).
De heenwedstrijd eindigde op een billijk gelijkspel, 2-2 met tweemaal Arenate als afwerker voor FC D.
FC staat nu voor een moeilijk en belangrijk drieluik, eerst tegen twee teams die het in het klassement rondom zich moet dulden, Lierse en RWDM, en … de derby tegen Eendracht Aalst, dat zich versterkte met een nieuwe trainer.
Iedereen hoopt dat onze spelers de goede flow van voor nieuwjaar kunnen doortrekken. Er werd tussendoor ook al een oefenwedstrijd gespeeld, tegen Mandel United werd er met 2-0 vlot gewonnen. Ook Lierse speelde nog een oefenwedstrijd, deze werd met 2-0 verloren tegen de Nederlandse tweedeklasser Roda JC, wedstrijd waarin de Kempenaren het meeste balbezit hadden maar de tegenstrever over de betere afwerking beschikte.
Coach Cieters kan voor deze wedstrijd geen beroep doen op de geel geschorste Johny Rowell.
Zaterdag heeft er in het Van Roystadion, vóór de wedstrijd, de ploegvoorstelling van onze jeugdacademie plaats.
Na de wedstrijd is er in het Sportcafé een optreden van de covergroep The Pedge.
Ter gelegenheid van het nieuwe jaar biedt ons bestuur elkeen twee gratis drankjes aan.
De twee gratis drankbonnetjes verkrijg je, op vertoon van een geldig inkombewijs, aan de kassa van het Sportcafé.
Opnieuw dus redenen genoeg om zaterdag naar het Van Roystadion af te zakken.
Amper blessures langs hun kant dus, zo blijkt.
Nee, ik heb een feestje.