Francs Borains - Lierse K. [17-09-2023]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
XDV1906
Re: Francs Borains - Lierse K. [17-09-2023]

Post by XDV1906 » Sun Sep 17, 2023 6:45 pm

Ik vind het systeem van Jo precht dramatisch. We hebben er de spelers duidelijk niet voor, maar hij blijft er aan vasthouden.

Met als gevolg dat de looplijnen op niks slagen, eens over de middelijn weten we niet meer wat te doen en verdedigend geven we elke match meerdere grote kansen weg omdat de flanken niet terugzijn.

Kunnen gemakkelijk laatste staan volgende week.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Sep 17, 2023 7:10 pm

Devyd wrote:
Sun Sep 17, 2023 6:28 pm
Janus wrote:
Sun Sep 17, 2023 5:56 pm
Voor mij is JC een kloon van TVI. En er zit nog steeds geen lijn of stabiliteit in de ploeg.

Klopt volledig ! Met dit spelersmateriaal moet het beter kunnen , als je ziet hoe gillekes vandaag 10 keer beter speelt dan heel de tijd bij ons zegt dat genoeg
Nuance, met dit spelersmateriaal moet men op termijn beter kunnen en doen! Men vergeet blijkbaar dat deze trainer vanaf nul is moeten herbeginnen! Bovendien zijn er een pak spelers aangetrokken die een jaar geen match meer speelden en zelfs een paar zoals Claes-Tarfi-Cools-Oulare-Ocansey oa die geen volledige oefencampagne afhaspelden!
Ten tweede men wist op voorhand dat men met een onervaren, jonge trainer een groot risico nam voor deze zware reeks die 1B geworden is maar alles op hem steken? Neen, dit is onfair tov JC! Men moet durven kritiek te geven op degene die de club leid zo simpel is dat maar tja ligt gevoelig uiteraard dan maar schieten op de trainer Nog dit, het eerste seizoen dat Gillikens speelde voor LK was hij tot tot een transfer die nipt niet doorging roet in het eten kwam gooien en hij op de bank belande! JG was de beste en talentvolste CV die sinds de heropstart in 2018 rondliep! Voor mij dus geen verrassing dat hij terug zijn draai heeft gevonden al is het maar bij FB.

Carlke

Post by Carlke » Sun Sep 17, 2023 7:41 pm

Moet ik hier woorden aan vuil maken .als het niet beter word en snel spelen we volgend seizoen terug waar we gestart zijn terug.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Sep 17, 2023 8:22 pm

Carlke wrote:
Sun Sep 17, 2023 7:41 pm
Moet ik hier woorden aan vuil maken .als het niet beter word en snel spelen we volgend seizoen terug waar we gestart zijn terug.
Gezien het kleine budget Carlke zou het logisch zijn hoor, een van de kleinste budget in deze reeks. Zoals Mark, Vergaaneglorie, Lisp-boy en mezelf oa voorspelde dreigt dit LK een liftclub te worden, schipperen tussen 1B en 1ste Amateurreeks! Wat mij stoort is dat LVT weigert meer te investeren lees sportief in zijn club terwijl hij gemakkelijk het budget zou kunnen verdubbelen zonder pijn te doen velen vergeten blijkbaar dat LVT gene sukkelaar is. Behoort tot een van de rijkste van dit land. Ik of wij moeten niet de rekening van een ander maken maar wanneer je een club koopt investeer dan sportief voldoende zeker wanneer je beloftes maakt tov de aanhang van die club! Nog dit heel veel respect voor de meegereisde supporters naar het verre Boraing!

Magico

Post by Magico » Sun Sep 17, 2023 8:34 pm

Daar vergissen dus veel mensen zich.. de familie Van Thillo heeft idd veel geld.. Luc is geen sukkelaar maar het is niet Luc alleen die in het geld zwemt hoor.. beetje vergelijkbaar met het geld in de tijd van M*ged S*my..

Dimitri26

Post by Dimitri26 » Sun Sep 17, 2023 8:42 pm

hopelijk snel een overnemer die wel wilt investeren in het sportieve deel.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Sep 17, 2023 9:00 pm

Dimitri26 wrote:
Sun Sep 17, 2023 8:42 pm
hopelijk snel een overnemer die wel wilt investeren in het sportieve deel.
2...

KRKN

Post by KRKN » Mon Sep 18, 2023 7:42 am

Niet kunnen zien, dus ik kan niet teveel over de match oordelen. Feit is dat het nu voor JC al met het mes op de keel is tegen Beerschot. Wel de match bij uitstek om u uit een dal te heisen.

Lipser

Post by Lipser » Mon Sep 18, 2023 9:08 am

Zeker na een nederlaag is het beter een dag te wachten om je bevindingen neer te schrijven. Soms wordt het beter, soms ook niet. En na deze nederlaag heeft de nacht geen soelaas gebracht. Mijn stemming is er niet milder op geworden.

Je kan de ploeg als geheel een waarde-oordeel geven of de spelers ieder op zich. Het één staat meestal niet los van het ander.

De ploeg als geheel heeft gefaald: geen grinta, amper gewonnen duels, geen diepgang en dus ook geen gevaar. Dan moet je maar zien de nul te houden achteraan, en dat hebben we ook niet gedaan.

Tot aan de eerste goal zat het verdedigend redelijk goed. Maar bij die eerste goal staat er een tegenstander plots moederziel alleen (wie moest die volgen vanuit het middenveld?). Ook Teunckens zag er niet al te best uit. Aan de eerste paal mag die bal er nooit in. De tweede goal kon me eigenlijk al niet meer boeien. Vervelend balverlies van Nkaka (die ik voor de rest wel meer dan behoorlijk vond spelen) en de boulevard lag open.

De trainer mag dan wel gelijk hebben en zeggen dat je de wedstrijd wint in de beide 16-meter zones. Maar om aanvallend in die 16 te kunnen geraken, heb je wel een middenveld nodig dat de brug kan maken. Brebels/Van Acker, dat werkt gewoonweg niet. Dat werkte vorig jaar al niet en nu dus ook niet. Beiden komen teveel in de bal en moeten met een tegenstander in de rug dan ook nog meestal terug achteruit spelen of opzij leggen. Geen van beiden zoekt zonder de bal de diepgang op en probeert het spel te verleggen. Schouterden was op zijn kant meer met zichzelf bezig en het mekkeren tegen van alles en nog wat dan met voetbal te spelen en Libert op de andere kant, die kan gewoon niet beter.

De Bruyn is geen flankspeler, dat is wel duidelijk. Dan ontneem je die gewoon teveel van zijn mogelijkheden. Verloor ook zowat elk duel, geraakte zijn man niet voorbij en was geen enkele keer mee bepalend. Ocansey probeerde wel diepgang te zoeken, maar was wat ongelukkig in zijn acties en werd meestal goed opgevangen door een overtal aan tegenstanders. Net omdat er geen aansluiting van ons middenveld was. En Oulare, tja. Vandaar niet echt zijn match - maar dat was het de vorige match ook al niet. Krijgt ook wel geen enkele deftige voorzet.

En toch hadden we zomaar kunnen voorstaan. De kopbal van Boone (onze uitblinker - sterke verdediger) op de binnenkant van de paal en de poging van Oulare die tegen een uitgestoken arm blijft hangen.

Had dat de prestatie beter gemaakt? Niet echt, maar met extra punten had de rangschikking er wat minder lelijk uit gezien.

De trainersstaf dan: op een systeem moet je trainen en het kan wat langer duren vooraleer iedereen mee is met de les. Op duelkracht hoef je niet te trainen. Dat is het minimum wat er mag verwacht worden.

GeelZwart

Post by GeelZwart » Mon Sep 18, 2023 9:24 am

Lipser wrote:
Mon Sep 18, 2023 9:08 am
Zeker na een nederlaag is het beter een dag te wachten om je bevindingen neer te schrijven. Soms wordt het beter, soms ook niet. En na deze nederlaag heeft de nacht geen soelaas gebracht. Mijn stemming is er niet milder op geworden.

Je kan de ploeg als geheel een waarde-oordeel geven of de spelers ieder op zich. Het één staat meestal niet los van het ander.

De ploeg als geheel heeft gefaald: geen grinta, amper gewonnen duels, geen diepgang en dus ook geen gevaar. Dan moet je maar zien de nul te houden achteraan, en dat hebben we ook niet gedaan.

Tot aan de eerste goal zat het verdedigend redelijk goed. Maar bij die eerste goal staat er een tegenstander plots moederziel alleen (wie moest die volgen vanuit het middenveld?). Ook Teunckens zag er niet al te best uit. Aan de eerste paal mag die bal er nooit in. De tweede goal kon me eigenlijk al niet meer boeien. Vervelend balverlies van Nkaka (die ik voor de rest wel meer dan behoorlijk vond spelen) en de boulevard lag open.

De trainer mag dan wel gelijk hebben en zeggen dat je de wedstrijd wint in de beide 16-meter zones. Maar om aanvallend in die 16 te kunnen geraken, heb je wel een middenveld nodig dat de brug kan maken. Brebels/Van Acker, dat werkt gewoonweg niet. Dat werkte vorig jaar al niet en nu dus ook niet. Beiden komen teveel in de bal en moeten met een tegenstander in de rug dan ook nog meestal terug achteruit spelen of opzij leggen. Geen van beiden zoekt zonder de bal de diepgang op en probeert het spel te verleggen. Schouterden was op zijn kant meer met zichzelf bezig en het mekkeren tegen van alles en nog wat dan met voetbal te spelen en Libert op de andere kant, die kan gewoon niet beter.

De Bruyn is geen flankspeler, dat is wel duidelijk. Dan ontneem je die gewoon teveel van zijn mogelijkheden. Verloor ook zowat elk duel, geraakte zijn man niet voorbij en was geen enkele keer mee bepalend. Ocansey probeerde wel diepgang te zoeken, maar was wat ongelukkig in zijn acties en werd meestal goed opgevangen door een overtal aan tegenstanders. Net omdat er geen aansluiting van ons middenveld was. En Oulare, tja. Vandaar niet echt zijn match - maar dat was het de vorige match ook al niet. Krijgt ook wel geen enkele deftige voorzet.

En toch hadden we zomaar kunnen voorstaan. De kopbal van Boone (onze uitblinker - sterke verdediger) op de binnenkant van de paal en de poging van Oulare die tegen een uitgestoken arm blijft hangen.

Had dat de prestatie beter gemaakt? Niet echt, maar met extra punten had de rangschikking er wat minder lelijk uit gezien.

De trainersstaf dan: op een systeem moet je trainen en het kan wat langer duren vooraleer iedereen mee is met de les. Op duelkracht hoef je niet te trainen. Dat is het minimum wat er mag verwacht worden.
Volledig akkoord

Post Reply