Lierse K. - Virton [22-08-2021]
Re: Lierse K. - Virton [22-08-2021]
Oef. Nu al 3 belangrijke punten. Eerste helft waren we bij momenten echt wel goed tegen een virton dat alles op slot probeerde te houden. Tweede helft was veel minder soeps, we lieten de mannen uit Virton teveel voetballen. Lang geleden dat we zo dreigend waren op stilstaande fases. Met dank aan Maes.
Positieve vermeldingen;
- jarno; pakt 2 belangrijke ballen. Was in het verleden niet altijd fan maar stond er wel vandaag.
- schuer; in tegenstelling tot de oefenmatchen heel secuur
Kegelde alles. Een wapen op stilstaande fases met als exponent zijn 2 goals
- Gillekens; stond pal en trapte enkele heerlijke lange ballen
- Laes; ik ben enorme fan. Draaft de lijn op en af
- Maes; onze patron. Spelverdeler én aanjager
- Stallone; continu dreiging op de flank
PDS daarentegen doet zijn best maar was vandaag imo echt ons pijnpunt. Praktisch alle dreiging kwam van zijn kant. Met alle respect voor Pieter, maar als Hendrickx speelgerechtigd geraakt, hebben we echt een knalflank op die rechterkant
Hakim was met momenten wat ongelukkig maar weegt wel op een verdediging. Sadin gunde hem zijn goaltje niet.
Verder heel leuk en sfeervol Lisp. Hoedje af voor BT!
Positieve vermeldingen;
- jarno; pakt 2 belangrijke ballen. Was in het verleden niet altijd fan maar stond er wel vandaag.
PDS daarentegen doet zijn best maar was vandaag imo echt ons pijnpunt. Praktisch alle dreiging kwam van zijn kant. Met alle respect voor Pieter, maar als Hendrickx speelgerechtigd geraakt, hebben we echt een knalflank op die rechterkant
Hakim was met momenten wat ongelukkig maar weegt wel op een verdediging. Sadin gunde hem zijn goaltje niet.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Maes niet vergeten geweldige corners
Verwacht Hakim volgende week op Westerlo...Axassin wrote: ↑Sun Aug 22, 2021 7:54 pmOef. Nu al 3 belangrijke punten. Eerste helft waren we bij momenten echt wel goed tegen een virton dat alles op slot probeerde te houden. Tweede helft was veel minder soeps, we lieten de mannen uit Virton teveel voetballen. Lang geleden dat we zo dreigend waren op stilstaande fases. Met dank aan Maes.
Positieve vermeldingen;
We hebben geen geweldige match gespeeld , maar vrij makkelijk gewonnen. Maar ja Virton kwam verdedigen en dan krijg je zo een matchen. En hoe win je zulke matchen ? Juist stilstaande fases. Jaren niet gezien mannen die corners kunnen trappen. Maes maar ook de ingevallen de schrijver . En man van de match Schuurmans 2 keer mooie kopballen en heel goed achteraan. Ook mannen van de match brigitta trenta wat een tifo fantastisch 

Er boenk op. PDS moet nog stappen zetten, maar op termijn gaan we Hendrickx daar nodig hebben. Ik hoop al tegen Westerlo, want dan gaat de dreiging navenant zijn.Axassin wrote: ↑Sun Aug 22, 2021 7:54 pmOef. Nu al 3 belangrijke punten. Eerste helft waren we bij momenten echt wel goed tegen een virton dat alles op slot probeerde te houden. Tweede helft was veel minder soeps, we lieten de mannen uit Virton teveel voetballen. Lang geleden dat we zo dreigend waren op stilstaande fases. Met dank aan Maes.
Positieve vermeldingen;
Ik vond het eigenlijk geen geweldige match. Wel goed dat we eindelijk ook eens het verschil kunnen maken op stilliggende fases. Twee goed getrapte corners. En eigenlijk hadden we op corner nog kansen.
Het veldspel was heel wat minder. Yagan en Limbombe geraakten niet voorbij hun man en vooral Limbombe liet meermaals PDS in de steek waardoor die 1tegen 2 kwam te staan. Sleutel lag volgens mij ook centraal op het middenveld. Maes was de enige die vooruit speelde. Van Acker en Bitsindou deden verdedigdend meer dan hun werk, ze hebben aanvallend de ruimte niet benut. Waardoor Maes soms veel te laag aan de bal kwam.
Het veldspel was heel wat minder. Yagan en Limbombe geraakten niet voorbij hun man en vooral Limbombe liet meermaals PDS in de steek waardoor die 1tegen 2 kwam te staan. Sleutel lag volgens mij ook centraal op het middenveld. Maes was de enige die vooruit speelde. Van Acker en Bitsindou deden verdedigdend meer dan hun werk, ze hebben aanvallend de ruimte niet benut. Waardoor Maes soms veel te laag aan de bal kwam.
- Justhomuch
Toch ook wel leuk om te zien dat we op corners gevaarlijk zijn. Grootste tifo ooit op het Lisp trouwens, de mannen van Brigata Trenta hebben ook hun start niet gemist.
Wij komen áltijd terug!
Er waren inderdaad zeker nog werkpunten. Zonder Maes had het een stuk lastiger geweest. Ik hield dan ook even de adem in toen die last aan z'n rug had. Ik vond dat PDS (te) vaak 1 op 1 gepakt werd eerlijkgezegd. Yagan inderdaad niet zijn beste match. Tegen Westerlo zal het beter moeten, maar dat neemt uiteraard niet weg dat dit drie enorm belangrijke punten zijn in een match die we terecht gewonnen hebben. Had hier op voorhand los voor getekend.
En belangrijk vooral dat je ook deze matchen, waarin je niet op je best presteert, ook winnend kan afsluitenKRKN wrote: ↑Mon Aug 23, 2021 7:59 amEr waren inderdaad zeker nog werkpunten. Zonder Maes had het een stuk lastiger geweest. Ik hield dan ook even de adem in toen die last aan z'n rug had. Ik vond dat PDS (te) vaak 1 op 1 gepakt werd eerlijkgezegd. Yagan inderdaad niet zijn beste match. Tegen Westerlo zal het beter moeten, maar dat neemt uiteraard niet weg dat dit drie enorm belangrijke punten zijn in een match die we terecht gewonnen hebben. Had hier op voorhand los voor getekend.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”