Lierse Kempenzonen - Deinze [04-05-2019] / EINDRONDE

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Flor
Re: Lierse Kempenzonen - Deinze [04-05-2019] / EINDRONDE

Post by Flor » Thu May 02, 2019 12:49 pm

Leuk idee van Brigata Trenta om de spelers te verwelkomen :) hopelijk mist het zijn effect niet!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Thu May 02, 2019 5:23 pm

Hopelijk komt er veel volk op af. In het verleden hadden zulke acties jammer genoeg weinig effect.

Eric

Post by Eric » Fri May 03, 2019 9:30 am

Thomas1906 wrote:
Thu May 02, 2019 5:23 pm
Hopelijk komt er veel volk op af. In het verleden hadden zulke acties jammer genoeg weinig effect.
Ik hoop ook dat het werkt en dat het Lisp nog eens kolkt. Vanaf minuut 1 vol achter de ploeg, ook al is het misschien met de moed der wanhoop.
Ik gok dat Deinze nog wel een 200tal supporters meepakt, dus ik denk dat we de 4000 supporters voor het eerst kunnen doorbreken. Niet slecht voor 1e amateur.

KRKN

Post by KRKN » Fri May 03, 2019 10:21 pm

Morgen is het dan eindelijk zover, de start van de eindronde. Voor Geel-zwart begint die op het Lisp, met meteen een clash tegen KMSK Deinze.

Trainer Rocky Peeters selecteerde de volgende 19 spelers:
Rausin, Vandyck, Vits, D’Onofrio, Vermeiren, Delorge, Sols, Van Der Veken, Nelissen, Boujouh, Maus, Maes, Janssen, Wils, Boulaouali, Smolders, Bernier, Ogunjimi en Buyens.
Kuijlaars moet verstek geven met een blessure.

De loketten openen zaterdag om 18u.

Jammer van Nick, maar al bij al tevreden met de beperkte ziekteboeg. Daar mogen we het niet op steken.

Flor

Post by Flor » Sat May 04, 2019 9:07 am

Matchday! De stress is er. Ik hoop nog mang te kunnen genieten van de eindronde en bij een nederlaag zal dat moeilijk worden.

Flor

Post by Flor » Sat May 04, 2019 9:18 am

Artikel uit gva:

⚽️ARTIKEL⚽️

VOETBAL EINDRONDE 1STE AMATEURKLASSE

Lierse Kempenzonen - Deinze zaterdag 20.00u

Sterke man Luc Van Thillo wil Lierse Kempenzonen vol geloof eindronde zien induiken

“Het moet straks branden op het Lisp”

Lierse Kempenzonen staat zaterdag op de eerste speeldag van de eindronde in de eerste amateurklasse al meteen voor een cruciale afspraak met Deinze, dat aan de startlijn vijf punten voorsprong telt. Cijfers die voorzitter Luc Van Thillo niet uit het lood slaan. “Als iedereen die geel-zwart ademt er zich mee achter zet, maken we elke wedstrijd kans.”

Een paar uur rond de tafel met Luc Van Thillo laten er niet de minste twijfel over bestaan. Voetbalt de spelersgroep van Lierse Kempenzonen de komende drie weken even vurig als haar voorzitter praat, dan spelen de Pallieters weldra de pannen van het dak in de eindronde. Vastberaden, vol strijdlust en overgave neemt de sterke man van de Lierenaars het woord. In het belang van zijn Lierse, laat daar intussen niet de minste twijfel over bestaan.

Het belooft een behoorlijke klus te worden om die eindronde te winnen. Vijf punten achterstand op Deinze, drie op Virton dat wellicht voor het BAS ook nog zijn licentie krijgt?

Luc Van Thillo: (blaast) “Pff, hier gaan we weer. Deinze heeft de beste papieren, Deinze is beter. Ik heb het de jongste tijd al zo vaak gehoord. Uiteraard wordt de match van zaterdag cruciaal. Die moeten we winnen. En meer, wij kunnen ook die eindronde winnen. We moeten het vooral willen geloven. Het moet straks branden op het Lisp. Figuurlijk welteverstaan. Elf maanden geleden hadden we één kans op zestien om te promoveren, nu is dat één kans op twee of één kans op drie. Dan moet je verdorie alles opzij schuiven en er met de hele club achter gaan staan.”

U voelt nog te veel gelatenheid binnen de club?

“Ik stoot nog te vaak op tevredenheid en berusting. Kijk, uiteraard vind ik dit na elf maanden een fantastisch verhaal. Maar hier mogen we niet tevreden mee zijn. Neen, de wil om elke wedstrijd te winnen vanaf de eerste minuut zou ik graag veel meer voelen. Omdat deze fantastische club en vooral haar prachtige supporters dat ook verdienen. Die mensen hebben de voorbije vijftien jaar zoveel meegemaakt. Zij verdienen dit succes. Een unieke kans om geschiedenis te schrijven voor hun geliefde club, elf maanden na de heropbouw. Dat is de inzet. Voor iedereen en in het bijzonder de spelers. Zij kunnen de geschiedenisboeken halen.”

Wil is één ding, kwaliteit een andere zaak. Is die voldoende voorhanden om de vijf punten goed te maken?

“Ja, als iedereen er ten volle wil in geloven en de spelers er drie weken lang 110 procent uitpersen zeker wel. We wonnen in Virton, we wonnen bij Thes Sport en we haalden in de heenronde een dubbele achterstand op tegen Deinze. Dan zeg ik: het kan, op voorwaarde dat iedereen bereid is dat tikkeltje meer te geven. De spelers, de supporters, de vrijwilligers, wij als bestuur: we moeten de komende weken één grote ketting vormen.”

Een schakel die intussen uit die ketting is verdwenen is Urbain Spaenhoven. U moet even geslikt hebben toen de voorbije weken de intussen ex-coach van Lierse Kempenzonen het grootste zorgenkind van de licentiecommissie bleek te zijn?

“Laat ons zeggen dat ik toch wel verwonderd ben. Het Belgische voetbal gaat nu toch niet meteen door zijn meest florissante periode, maar iedereen haalt vrolijk zijn licentie. Maar aan Lierse Kempenzonen wordt wel een voorwaarde opgelegd. Op een moment dat wij een 22 op 27 hebben neergezet, moeten wij een lid van onze sportieve staf offeren om een licentie te krijgen. Dat heeft ons punten gekost op het veld. Achteraf moet ik dus vaststellen dat wij het zwaarst zijn gestraft geworden door de licentiecommissie. Eén van de meest propere profclubs in België op dit moment. Daar ben ik heel zeker van. Ik zeg u: als alle clubs zo ten gronde werden aangepakt als Lierse Kempenzonen, dan hoefden we deze eindronde niet eens meer te spelen en zouden we zo in het profvoetbal de plaats kunnen innemen van clubs die veel meer boter op het hoofd hebben.”

Denkt u er op die manier ook aan om Lierse Kempenzonen via extrasportieve paden hogerop te loodsen, mocht het straks toch niet lukken op het veld?

“Wij zullen alles doen om te bekomen waar we volgens ons menen recht op te hebben. Wil je de regels van de licentie toepassen, doe dat dan op alle clubs. Maar ik wil de focus vooral op die eindronde hebben liggen.”

Een snelle terugkeer naar het profvoetbal is ook niet onbelangrijk voor de heropleving van de jeugdwerking?

“Klopt. De stappen die we daar de jongste maanden onder leiding van Dirk Gyselinckx hebben gezet zijn fenomenaal. We beschikken volgend seizoen over een fantastische jeugdwerking, in welke reeks we ook voetballen. Vanuit alle hoeken van Vlaanderen sluiten jeugdspelers zich aan om mee in het verhaal te stappen. Die evolutie is heel belangrijk, want de jeugd moet onze toekomst waarborgen. Van bij de start hebben we de doorstroming van de jeugd als zeer belangrijke pijler naar voren geschoven. We hebben intussen ook groen licht gekregen over het jeugdcentrum in Kessel. We zijn bereid en gemotiveerd om verder te investeren in de Lierse en Kempense jeugd. Zowel qua structuur als infrastructuur.”

Hoe voelt u zich na elf maanden op het Lisp? U werd aanvankelijk bij een kleine minderheid de man van Paul Gheysens, de man van Antwerp, genoemd?

“Ik voel heel veel enthousiasme en goesting in Lier en dat werkt aanstekelijk. Ik hou van de mensen en de mentaliteit. Het Lisp is mijn thuis geworden en de plaats waar mijn toekomst ligt. Ik hoop nog heel lang mee te draaien binnen deze club, waarvan het DNA mij op het lijf geschreven is. Kempens, volks, gemoedelijk. Daar kan ik me perfect mee identificeren. Kortom, ik voel me goed, maar de club kunnen brengen naar waar ze thuis hoort zou me nog gelukkiger maken. Alleen al wegens de vreugde die het zou creëren. En verder is er voor alle duidelijkheid geen enkele link tussen Antwerp en Lierse.”

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat May 04, 2019 10:17 am

Jammer dat er geen cijfers worden aangehaald qua jeugd. Lijkt me toch wat vreemd dat ze uit alle hoeken van Vlaanderen komen niet wetende dat ze elite gaan spelen want anders is dat maar gewestelijk. Was het zelfs niet de bedoeling alleen uit de Kempen te laten komen? :D

Flor

Post by Flor » Sat May 04, 2019 2:32 pm

Snertweer. Alles om er een goed hevige match van te maken. Ik heb er ongelooflijk veel zin in.

We gaan de kelen alvast smeren ;)

Edsnirp

Post by Edsnirp » Sat May 04, 2019 3:41 pm

Dit is de wedstrijd welke voor LK beslist of de volgende wedstrijden nog belang hebben. Ik geloof nog steeds dat er verschillende spelers onder hun niveau acteren en ik hoop dat ze nu eindelijk eens gaan opstaan.

KRKN

Post by KRKN » Sat May 04, 2019 3:55 pm

Edsnirp wrote:
Sat May 04, 2019 3:41 pm
Dit is de wedstrijd welke voor LK beslist of de volgende wedstrijden nog belang hebben. Ik geloof nog steeds dat er verschillende spelers onder hun niveau acteren en ik hoop dat ze nu eindelijk eens gaan opstaan.
Mee eens. We kunnen beter dan we de afgelopen weken hebben laten zien.

Aangekomen in Lier om de spelers te verwelkomen sebiet. Het kriebelt. 8-)

Post Reply