Lierse Kempenzonen - Seraing Utd [19-01-2019]
Re: Lierse Kempenzonen - Seraing Utd [19-01-2019]
3100 bezoekers trouwens. Niet zoveel met zo'n ticketactie of ben ik te negatief. Had Seraing volk mee? Ik zie dat nooit van waar ik sta op den berg.
Hoewel: gezien de koude ook niet de slechtste opkomst.
Hoewel: gezien de koude ook niet de slechtste opkomst.
Verslag GVA (KuGu):
Late owngoal zet Lierse Kempenzonen alsnog aan het feest
Gisteren om 22:34 door KUGU
Lierse Kempenzonen pakte op de valreep zijn derde thuiszege op het eigen Lisp tegen Seraing. De Pallieters geraakten in een dramatische eerste helft op achterstand, maar Ogunjimi en een late owngoal deden het tij nog keren.
De deze week aangeworven Antoine Bernier werd meteen in de basis gedropt bij Lierse Kempenzonen, dat met verdediger Jef Van der Veken, Kino Delorge, Jarno Molenberghs, Christ-Levi Kuete en de langdurig afwezige Nick Kuijlaars behoorlijk wat volk aan de kant moest laten. In laatste instantie meldde ook de zieke Simon Vermeiren nog af. De vorige week nog niet honderd procent fitte Yoni Buyens stond wel opnieuw in de basis.
Hart onder riem
Een derde thuiszege. Met minder kon Lierse Kempenzonen zaterdag op het eigen Lisp geen genoegen nemen met de komst van laagvlieger Seraing. Om een enigszins geloofwaardige kandidaat voor de play-offs te blijven was vers puntenverlies compleet uit den boze voor de Lierenaars. Bovendien wou de thuisploeg haar rouwende teammanager Roel Rymen een hart onder de riem steken met een klinkende prestatie na het overlijden van diens vader.
Goede bedoelingen genoeg dus, maar daar bleef het jammer genoeg bij in die eerste 45 minuten op het Lisp. De realiteit werd een dramatische eerste helft, waarin bezoeker Lahssaini al vroeg had kunnen scoren, maar uiteindelijk op thuisgoalie Rausin besloot. De thuisploeg reageerde bescheiden via Ogunjimi, wiens lob de juiste richting miste. Halfweg de eerste periode liep Lierse Kempenzonen dan toch tegen een achterstand aan, toen Kané een hoekschop met het hoofd in doel verlengde. Alweer een kopbalgoal na stilstaande fase, het mag stilaan een kwalijke traditie genoemd worden. De thuisploeg reageerde niet of nauwelijks en het was zelfs Seraing dat nog een strafschop claimde na een verdachte ingreep van Nelissen op Sambu. Rusten dus met 0-1 en daar had een erbarmelijk zwak Lierse niet eens over te mopperen.
Late owngoal
Hopen op beterschap na de pauze, al werden de thuisfans ook dan al snel met de realiteit geconfronteerd. Een evenmin blinkend Seraing leunde rustig achterover, terwijl de Pallieters verder krasselden dat het een lieve lust was. Pas rond het uur kon Buyens een keertje voor dreiging zorgen, maar zijn schot werd tijdig afgeblokt. En toch klom Lierse Kempenzonen iets voorbij het uur langszij. Niet toevallig via Marvin Ogunjimi, die de Pallieters ook vorige week in Dender al uit het moeras trok. Op voorzet van die andere nieuwkomer Bernier knikte de ex-Rode Duivel in de korte hoek feilloos binnen. De thuisploeg maakte nadien nog jacht op de drie punten en vond die in blessuretijd, toen een late owngoal van Faye het Lisp alsnog in vuur en vlam zette.
LIERSE KEMPENZONEN: Rausin, D’Onofrio (83’ Janssen), Wils, Smolders, Nelissen, Sols, Buyens, Da Silva (46’ Maus), Bernier, Boulaouali (86’ Maes), Ogunjimi.
SERAING: Mignon, Swers, Nadrani, Kané, Bonemme (71’ Al Badaoui), Pierrot, Lahssaini, Cascio, Kilota, Sambu, Faye.
DOELPUNTEN: 25’ Kané 0-1, 66’ Ogunjimi 1-1, 91’ Faye (owngoal) 2-1.
GELE KAARTEN: 64’ Bonemme, 72’ Sols, 90’ Lahssaini..
RODE KAARTEN: geen.
SCHEIDSRECHTER: Deckers.
TOESCHOUWERS: 3.100.
Ik vindt dat zo slecht nog niet meer dan 3000 toeschouwers niet vergeten mensen je speelt in de eerste amateursreeks+ je balt niet helemaal bovenaan en ook de splitsing …..speel je helemaal bovenaan en of promotie zit er terug snel 5000-6000 man zo simpel is het!
-
Vergaaneglorie
Die splitsing ozzy, hoeveel zijn het er 500 als je er komt? Ze zijn weeral verloren en als ze er niet dit jaar uitgeraken uit 3de, zal dat aantal snel zakken en is het terug het "oude lyra"
Nu zoals ik hier lees was het spelpijl weeral zeer erbarmelijk dus kijk ik naar te technische staf ....... Niet? Nu is er voor 1ste amateur toch deftig materiaal bijgehaald voor te domineren maar niet dus.
Nu zoals ik hier lees was het spelpijl weeral zeer erbarmelijk dus kijk ik naar te technische staf ....... Niet? Nu is er voor 1ste amateur toch deftig materiaal bijgehaald voor te domineren maar niet dus.
Maus heeft me aangenaam verrast na zijn invulbeurt.
Mag wat mij betreft vaker spelen. Zeker als Da Silva echt niet beter begint te spelen.
Marvin en bernier lijken me echte aanwinsten.
Benieuwd voor volgende week.
Mag wat mij betreft vaker spelen. Zeker als Da Silva echt niet beter begint te spelen.
Marvin en bernier lijken me echte aanwinsten.
Benieuwd voor volgende week.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Er is deftig materiaal bijgekomen maar een spelverdeler en een degelijke flankaanvaller zijn er niet gekomen en dat blijven pijnpunten simpel! Weet niet hoeveel ze bij LL aan supporters hebben maar denk wel meer dan 500 man hoor denk zelfs het dubbele. Je hebt wel gelijk denk ik dat het aantal op termijn zou kunnen zakken wanneer men daar blijft 'hangen' en vooral mocht het project LK slagen lees binnen de twee-drie jaar promoveren naar 1B ….de toekomst zal het uitwijzen!Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 10:10 amDie splitsing ozzy, hoeveel zijn het er 500 als je er komt? Ze zijn weeral verloren en als ze er niet dit jaar uitgeraken uit 3de, zal dat aantal snel zakken en is het terug het "oude lyra"
Da Silva is de miskoop tot hiertoe daar mag je toch echt veel meer van verwachten hoor vorig jaar bij Union één van de beteren telkens en nu ….Molenberghs ook nog gene vette geweest die kan ook pakken beter heeft toch op het allerhoogste niveau gespeelt met Westerlo. Zijn twee spelers die ontgoochelen.
Ze zitten bij LL aan een gemiddelde van rond de 1000. Wedstrijden van 700, maar evengoed matchen van 1300.ozzy105 wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 10:21 amEr is deftig materiaal bijgekomen maar een spelverdeler en een degelijke flankaanvaller zijn er niet gekomen en dat blijven pijnpunten simpel! Weet niet hoeveel ze bij LL aan supporters hebben maar denk wel meer dan 500 man hoor denk zelfs het dubbele. Je hebt wel gelijk denk ik dat het aantal op termijn zou kunnen zakken wanneer men daar blijft 'hangen' en vooral mocht het project LK slagen lees binnen de twee-drie jaar promoveren naar 1B ….de toekomst zal het uitwijzen!Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 10:10 amDie splitsing ozzy, hoeveel zijn het er 500 als je er komt? Ze zijn weeral verloren en als ze er niet dit jaar uitgeraken uit 3de, zal dat aantal snel zakken en is het terug het "oude lyra"
En idd, sportief succes zal voor beide teams belangrijk zijn. Voor wie niet?
Als je op berg staat ik ook trouwens kon je de seraing supporters zien, zaten op hoofdtribune. Denk een 50 man
3970 wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 4:23 pmZe zitten bij LL aan een gemiddelde van rond de 1000. Wedstrijden van 700, maar evengoed matchen van 1300.ozzy105 wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 10:21 amEr is deftig materiaal bijgekomen maar een spelverdeler en een degelijke flankaanvaller zijn er niet gekomen en dat blijven pijnpunten simpel! Weet niet hoeveel ze bij LL aan supporters hebben maar denk wel meer dan 500 man hoor denk zelfs het dubbele. Je hebt wel gelijk denk ik dat het aantal op termijn zou kunnen zakken wanneer men daar blijft 'hangen' en vooral mocht het project LK slagen lees binnen de twee-drie jaar promoveren naar 1B ….de toekomst zal het uitwijzen!Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Jan 20, 2019 10:10 amDie splitsing ozzy, hoeveel zijn het er 500 als je er komt? Ze zijn weeral verloren en als ze er niet dit jaar uitgeraken uit 3de, zal dat aantal snel zakken en is het terug het "oude lyra"
En idd, sportief succes zal voor beide teams belangrijk zijn. Voor wie niet?
Denk dat je dat ook wat breder moet zien als echt supportersaantallen op elke match. Je hebt minstens honderden sympathisanten meer. Ik geloof niet dat er nog veel geswitched gaat worden tussen de teams, ondanks sportief succes van partij A of B. We moeten gewoon probereren enerzijds nieuwe fans aan te trekken en - misschien wat makkelijker - die personen terug te overtuigen die na het faillissement het Lisp links laten liggen. Elke gevuld extra gevuld zitje in 't stadion is een meerwaarde. Stap voor stap en persoon per persoon zullen we wel terug groeien als we allemaal wat ons best doen om de koppigaards te overtuigen
Als je vrij laag staat is dat best moeilijk, toch?