Lierse K. - Lommel [23-10-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Flor
Re: Lierse K. - Lommel [23-10-2022]

Post by Flor » Mon Oct 24, 2022 10:45 am

Flor wrote:
Fri Oct 21, 2022 12:15 pm
Ik ben toch wel heel benieuwd naar deze. Ik zou graag Schouterden uit de ploeg zien verdwijnen. Die zijn rendement vind ik persoonlijk te laag. De drie punten zouden wel echt een hele goeie zaak zijn met oog op PO1.
Ik slik met plezier mijn woorden in 8-)

Axassin

Post by Axassin » Mon Oct 24, 2022 10:51 am

Flor wrote:
Mon Oct 24, 2022 10:45 am
Flor wrote:
Ik ben toch wel heel benieuwd naar deze. Ik zou graag Schouterden uit de ploeg zien verdwijnen. Die zijn rendement vind ik persoonlijk te laag. De drie punten zouden wel echt een hele goeie zaak zijn met oog op PO1.
Ja maar, ik begrijp je initiële opmerking zeker wel. Schouterden was gisteren belangrijk maar is o zo afwezig in het spel
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Carlke

Post by Carlke » Mon Oct 24, 2022 11:54 am

Axassin wrote:
Mon Oct 24, 2022 10:51 am
Flor wrote:
Mon Oct 24, 2022 10:45 am
Flor wrote:
Ja maar, ik begrijp je initiële opmerking zeker wel. Schouterden was gisteren belangrijk maar is o zo afwezig in het spel
Ben er ook geen fan bij maar gisteren prachtig doelpunt

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Oct 24, 2022 12:55 pm

Nog iemand die vind dat Tabekou eens op de bank mag starten?

TV2002

Post by TV2002 » Mon Oct 24, 2022 2:54 pm

Axassin wrote:
Sun Oct 23, 2022 11:49 pm
Al de zageventen ten spijt... we staan toch maar mooi op nummer 1 na de (bijna) eerste helft van de reguliere competitie. En dat met één van de kleinste budgetten van de reeks.

Geef aub Pupe snel een contractverlenging voor 3j: sterk in duel, goet uitvoetballen en speelt echt met een hart voor de ploeg. Rocha vandaag ook enorm sterke als aanspeelpunt. Verder is thibaut een echte kapitein: scoort, eerste aanjager en laat de ploeg draaien.

Verder ook een pluim voor de spionkop, er viel amper en stilte in het stadion.

En nu, zonder complexen naar Molenbeek! Ik ben present!
Pupe speelde gisteren inderdaad echt een topmatch, begint een zekerheid te worden achterin.

GDS een positie lager vind ik ook echt een geslaagde zet van TVI.
Vekemans speelde ook een zeer verdienstelijke partij, hetzelfde voor Rocha. Lijkt me een heel goed duo te worden. Nog niet zo lang geleden heb ik hier iemand horen zeggen dat Vekemans wel eens een tweede Seppe Maesen kon worden... :roll:

De sfeer was ook echt top, van begin tot het einde geweldig.

Wat een topavond!

TV2002

Post by TV2002 » Mon Oct 24, 2022 2:56 pm

Nog een mooi stukje in GVA:

COMMENTAAR. “Met Lierse heeft de Challenger Pro League een leider die baadt in authenticiteit”
Nog één speeldag en de reguliere competitie in de Challenger Pro League is halfweg. En de leider is… Lierse. Dé absolute tegenpool waar deze reeks voor staat, want de belofteteams buiten beschouwing gelaten de enige ploeg in Belgische handen. Lierse staat nu helemaal alleen op nummer één. En dit met beperkte financiële middelen en een business model dat haaks staat op dat van zijn concurrenten. Daar is slechts één woord voor: chapeau.

Heel Lier en omstreken mag dan - gedreven door het rijkelijk vloeiende bier van de Oktoberfesten en de lekkere braadworsten - even baden in euforie, tegelijk gaat het slechts om een momentopname. Want misschien zijn de Pallieters in deze knotsgekke reeks hun eerste stek komend weekend - op bezoek bij RWDM - alweer kwijt. Zelfs dan is dit echt wel een moment om even bij stil te staan.

Nu goed vier jaar geleden werd Lierse gedwongen zichzelf heruit te vinden, nadat de Egyptische geldkraan pardoes werd dichtgedraaid en de vergeetput dreigde. De reddende hand van huidig voorzitter Luc Van Thillo bespaarde de Pallieters een eeuwige dood. En laat iedereen die geel-zwart een warm hart toedraagt hem daar zeer dankbaar voor zijn. Vandaag al staat Lierse waar het destijds in 2018 bruusk eindigde: in de voorste gelederen van het toenmalige 1B. Maar tegelijk toch zo anders. Want hadden de muizenissen van Maged Samy de identiteit van de Lierenaars al meermaals verkracht, dan floreert het huidige Lierse in authenticiteit en geloofwaardigheid.

Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp. Een tien voor sfeer en gezelligheid, zowel in de business seats als in de kleedkamer. Wij tegen de rest als voornaamste wapen. Het is een formule waar Luc Van Thillo jaren geleden op broedde en die steeds beter begint te werken. Want werd er vier jaar geleden nog smalend gedaan om zijn “Vlaams model”, dan is er vandaag vooral heel veel respect. En leergierige blikken. De Pallieters telden gisteravond tegen Lommel liefst tien Belgen in de basiself. Groter kon het contrast met het door de City Groep gefinancierde Lommel echt niet zijn. Op de golven van sterk ondernemerschap met een lokale toets herleeft Lierse in alle geledingen van de club. Op en naast het veld. Tot spijt van wie het benijdt. Zowel de potentiële sponsor, de weggebleven supporter als de spelers kunnen zich steeds meer en makkelijker vinden in de herwonnen identiteit op het Lisp. Los van welk eindklassement de Lierenaars komend voorjaar ook halen, is dat al een enorme overwinning op zich. Want stapje voor stapje, gedragen door de Kempense nuchterheid, bouwt Lierse aan zijn weg terug naar het hoogste niveau. Om straks weer de grootste kleine club van het land te worden.

KRKN

Post by KRKN » Mon Oct 24, 2022 3:10 pm

TV2002 wrote:
Mon Oct 24, 2022 2:54 pm
Axassin wrote:
Al de zageventen ten spijt... we staan toch maar mooi op nummer 1 na de (bijna) eerste helft van de reguliere competitie. En dat met één van de kleinste budgetten van de reeks.

Geef aub Pupe snel een contractverlenging voor 3j: sterk in duel, goet uitvoetballen en speelt echt met een hart voor de ploeg. Rocha vandaag ook enorm sterke als aanspeelpunt. Verder is thibaut een echte kapitein: scoort, eerste aanjager en laat de ploeg draaien.

Pupe speelde gisteren inderdaad echt een topmatch, begint een zekerheid te worden achterin.

Vekemans speelde ook een zeer verdienstelijke partij, hetzelfde voor Rocha. Lijkt me een heel goed duo te worden. Nog niet zo lang geleden heb ik hier iemand horen zeggen dat Vekemans wel eens een tweede Seppe Maesen kon worden... :roll:

Wat een topavond!
Wel een bedenking bij Rocha (en ik weet het: rare opmerking bij de topschutter): hij zit al weer een paar matchen zonder doelpunt. Ik twijfel absoluut niet aan hem, maar ik hoop dat het niet in z'n kopke gaat steken. Eigenlijk had hij al na een minuut of 10 de 1-0 moeten maken. Tegen RWDM zal het nog wat moeilijker worden om te scoren.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Oct 24, 2022 3:28 pm

KRKN wrote:
Mon Oct 24, 2022 3:10 pm
TV2002 wrote:
Mon Oct 24, 2022 2:54 pm
Axassin wrote:

Wat een topavond!
Wel een bedenking bij Rocha (en ik weet het: rare opmerking bij de topschutter): hij zit al weer een paar matchen zonder doelpunt. Ik twijfel absoluut niet aan hem, maar ik hoop dat het niet in z'n kopke gaat steken. Eigenlijk had hij al na een minuut of 10 de 1-0 moeten maken. Tegen RWDM zal het nog wat moeilijker worden om te scoren.
2... Dot van een kans gemist en bij de eerste beste kans voor Lommel aan de overkant....... Gelukkig was er die storm op het lisp en in de kleedkamer😁! Staat al 4 matchen droog Leo! Tijd om er zondagnamiddag verandering in te brengen! Zou starten met Vekemans-Rocha en Schouterden-Walbrecq op de flanken!!!

- Elio -

Post by - Elio - » Mon Oct 24, 2022 4:15 pm

Tjonge wat een match gisteren... Op die momenten hebben we allemaal toch weer even moeten wachten. Laat het ons vooral geen evidentie gaan vinden. We weten hoe snel het allemaal gekeerd is destijds.
Schouterden is misschien niet altijd even aanwezig in een match, maar dat was Tarfi ook niet vond ik. Met het verschil dat Schouterden met een flits(je) wel eens een appel uit de kast doet vallen.

Eén ding is zeker: Lierse Leeft!
Alle haters ten spijt: We zijn weer méér Lierse dan in het S*my-tijdperk. Jeugd dat kansen krijgt, 10 Belgen aan de aftrap, een niet-onaardige opkomst voor een zondagavond match.

En over S*my gesproken... Het is zoals onze voorzitter al schreef in z'n boek: "MS KRIJGT ONS NIET KLEIN"... :mrgreen:

Axassin

Post by Axassin » Mon Oct 24, 2022 6:31 pm

- Elio - wrote:
Mon Oct 24, 2022 4:15 pm
Tjonge wat een match gisteren... Op die momenten hebben we allemaal toch weer even moeten wachten. Laat het ons vooral geen evidentie gaan vinden. We weten hoe snel het allemaal gekeerd is destijds.
Schouterden is misschien niet altijd even aanwezig in een match, maar dat was Tarfi ook niet vond ik. Met het verschil dat Schouterden met een flits(je) wel eens een appel uit de kast doet vallen.

Eén ding is zeker: Lierse Leeft!
Alle haters ten spijt: We zijn weer méér Lierse dan in het S*my-tijdperk. Jeugd dat kansen krijgt, 10 Belgen aan de aftrap, een niet-onaardige opkomst voor een zondagavond match.

En over S*my gesproken... Het is zoals onze voorzitter al schreef in z'n boek: "MS KRIJGT ONS NIET KLEIN"... :mrgreen:
Haha, ik moest luidop lachen met het laatste deel. Zo had ik het nog niet bekeken. :lol:
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply