Lierse Kempenzonen - Patro Eisden Maasmechelen [16-11-2019]
Re: Lierse Kempenzonen - Patro Eisden Maasmechelen [16-11-2019]
Door kugu uit gva:
Marvin Ogunjimi keert drie maanden na gedwongen vertrek terug naar het Lisp: “Ik kan iedereen recht in de ogen kijken”
DRIE MAANDEN NADAT HIJ ER BIJ HET HUISVUIL WERD GEZET, KEERT MARVIN OGUNJIMI ZATERDAGAVOND TERUG NAAR HET LISP. VASTBERADEN IS HIJ OM LIERSE K. MET ZIJN HUIDIGE WERKGEVER PATRO EISDEN EEN EERSTE NEDERLAAG IN VIJF MATCHEN TOE TE DIENEN. “IK KOESTER GEEN REVANCHEGEVOELENS, MAAR WIL WEL HEEL GRAAG WINNEN”, KNIPOOGT DE EX-RODE DUIVEL.
Marvin Ogunjimi streek begin dit jaar neer op het Lisp, maar zijn avontuur in Lier zou uiteindelijk tot goed een halfjaar beperkt blijven. Midden augustus was er op de jaarlijkse fandag al geen enkel spoor meer van de aanvaller, die enkele dagen eerder onverrichter zake mocht opkrassen. Ogunjimi heette de rotte appel in de groep te zijn. Kritiek waartegen de spits nadien fel vocht. En dus moet de voormalige Rode Duivel straks toch nog een ferme scheut weerwraak in zijn achterzak hebben zitten?
Marvin Ogunjimi: “Echt niet. Ik heb nadien met veel spelers een goed contact gehouden. Ze zijn me ook altijd blijven steunen. Ook met de fans heb ik altijd een sterke band gehad. Voor mij waren het zes mooie maanden op het Lisp. En die periode had langer mogen duren, maar enkele mensen hebben er anders over beslist. Wat gebeurd is, is gebeurd. Ik heb het achter mij gelaten. Dus neen, ik wil niet zo nodig absoluut mijn gram halen. Weet je, ik vind Lierse nog altijd een heel mooi project en #LucVanThillo en #YorikTorreele zijn mensen waar ik oprecht veel respect voor heb, maar ze waren in die laatste maanden in Lier onvoldoende omringd door voetbalkenners.”
Daar had je het moeilijk mee? “Ik niet alleen, is nadien gebleken, denk ik. Kijk, het liep voor geen meter in de ploeg op het moment dat ik er nog was, maar het draaide even vierkant toen ik vertrokken was. Amper 3 op 21 na zeven competitiematchen. Dan was Marvin Ogunjimi het probleem niet, volgens mij. Voelt het aan alsof ik daarmee mijn gelijk heb gehaald? Helemaal niet. Maar het plaatst wel al die praatjes die er rond mij werden verteld in een ander daglicht.”
Je zou op de dag dat je je wagen moest inleveren bij de club nog vier boetes verzameld hebben? “Daar klopt niks van. Dat is echt onzin. Weet je, ik kan iedereen in Lier recht in de ogen kijken. Iedereen.”
Zou Marvin Ogunjimi vandaag nog voor Lierse K. voetballen mocht #UrbainSpaenhoven in de sportieve staf zijn gebleven? “Dan was het anders gelopen. #Urbain heeft me altijd gerespecteerd en wist me ook aan te pakken. Ik heb heel veel bewondering voor de mens en de trainer in hem. Hij is een echt voetbaldier. Lierse nam een erg wijze beslissing door hem opnieuw in huis te halen.”
Ondertussen is Lierse K. vier matchen ongeslagen. Niet meteen het ideale moment voor een bezoek aan het Lisp? “We hebben absoluut geen angst. Ook al klopt het dat de timing niet ideaal is. Lierse K. zal zeker opnieuw boven water komen drijven, maar wij zijn in staat om hen straks weer even kopje-onder te duwen. We hebben een heel uitgekookt en ervaren elftal en beschikken over een ijzersterke defensie. Met acht tegentreffers slikten we na Deinze de minste tegendoelpunten uit de reeks. #SimonVermeiren en #SamVanAerschot zullen een zure avond beleven tegen onze verdedigers en we kunnen dodelijk prikken. We spelen een systeem waar heel wat teams in deze reeks het lastig mee hebben en dat zal voor de Pallieters zaterdagavond evenzeer het geval zijn.”
Ploegnieuws: #Samyn (schouder), #OseiBerkoe (knie) en #Boulaouali (knie) zijn nog enkele maanden out. #Smolders (mediale band knie) is evenmin voor de winterstop inzetbaar. #Frans herstelt van een kuitletsel. #AugustoDaSilva liep in Boom een liesblessure op en blijft enkele weken aan de kant. #Kargbo behoort niet tot de kern.
Kern: Rausin, Delorge, Wils, Doumbia, Nelissen, Maus, Buyens, Janssen, Kindermans, Vermeiren, Van Aerschot, Maesen, Vinck, Sols, Van der Veken, Garcia, Diawara, D’Onofrio, Geens en Rosala.
Frans niks al te zwaar dacht ik. Ik dacht initieel een week of 3 out. Zal dus tegen komende week er weer bij zijn hoop ik.
- Justhomuch
Van de beloften het schijnt
Wij komen áltijd terug!
Kargbo zou einde verhaal zijn ! Vader zou geeist hebben dat hij mee naar Londen ging. Denk dat hij contract ontbonden heeft.
Schreeuw ze naar voor gasten. Kben echt heel benieuwd.
-
Ik bedoel zijn jeugdopleiding grapjas.
- Justhomuch
Kon mezelf niet bedwingen, tot sebiet vrienden!Thomas1906 wrote: ↑Sat Nov 16, 2019 4:43 pmIk bedoel zijn jeugdopleiding grapjas.
Wij komen áltijd terug!
We blijven in degradatie problemen, er moet aanvallend kwaliteit bij of we zouden wel eens kunnen zakken.we verdienden zeker niet te verliezen,maar aanvallend zwak.al moet ik zeggen dat patro wel heel sterk blok neer zetten.maar wij hadden daar geen antwoord op. Enige kans die we tegen kregen was raak,ook dat nog maar is zo dat je achteraan sta.
Jammer om te lezen. Terug met volle moed naar Dender gasten.
Klote, kans om een reeks neer te zetten gemist. Gelijkspel zou toch eerlijker geweest zijn. Volgende week inderdaad beter!