Voorbereiding 2023-2024
Re: Voorbereiding 2023-2024
Ik denk dat Kireev er op dit moment het dichtst bijstaat op rechtsbuiten. Mocht ook als enige van de drie (Kireev, El Touile en Bjekovic) starten en ging een paar keer vlot zijn man voorbij. En STVV dat is niet Berlaar of Putte hé. Bjekovic is een kleine kuitenbijter die stevig op zijn benen staat en vinnige acties maakt. Tegen STVV legde hij ook plots een bal vanuit het middenveld achter de verdedigers van hen voor onze linksbuiten, hij ziet het dus ook. Wel geen idee of die dat 90min kan brengen op 1B niveau. Rustig brengen dus denk ik dan.
Bjekovic en El Touile spelen al 2j bij onze beloften. Op zich wel raar dat die vorig jaar in de voorbereiding al eens niet mochten meedoen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Wat mij verder ook opvalt na 3 oefenwedstrijden gezien te hebben (waarvan 2 relevant: eindhoven en stvv): er zit veel meer een systeem en bedoeling achter. Ze proberen continu looplijn in de diepte te maken. Op de flank proberen ze ook een overtal te creëeren door de opkomende wingbacks. Woensdag waren dat Schouterden en Tarfi als starters.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ja , maar met zo'n systeem moet je ook wel snelheid hebben op de flanken ,die erover kunnen gaan en met een goede voorzet op Oulare eventueel in de toekomst . Denk dat Tarfi hier niet de geschikte man voor is .Axassin wrote: ↑Fri Jul 21, 2023 7:43 amWat mij verder ook opvalt na 3 oefenwedstrijden gezien te hebben (waarvan 2 relevant: eindhoven en stvv): er zit veel meer een systeem en bedoeling achter. Ze proberen continu looplijn in de diepte te maken. Op de flank proberen ze ook een overtal te creëeren door de opkomende wingbacks. Woensdag waren dat Schouterden en Tarfi als starters.
2-0 zege tegen Berchem, doelpunten van Oulare en El Touille.
Was zelf niet aanwezig dus ik wacht op de verslagen!
Was zelf niet aanwezig dus ik wacht op de verslagen!
Brebels, GDS, ocansey en Bjekovic bleven aan de kant. Libert kwam op rechts in de ploeg en Oulare maakte ook zijn eerste minuten. Tarfi stond deze keer meer op linksbuiten.
Oulare is echt wel een présence in de 16, hopelijk kan die fit blijven. Kopt een corner lat binnen en had nog een aantal mogelijkheden. Links enkele vlotte combinaties met schouterden en tarfi. Rechts liep het vaak verkeerd met veel foutieve inspeelpasses van Vanderhallen en Libert die simpelweg te kort komt.
2de helft héél veel jongeren met als uitblinker El Touile die een wereldgoal maakt.
Mindere match dan tegen stvv vond ik maar niet onlogisch na een pittige trainingsweek en een midweekmatch.
Oulare is echt wel een présence in de 16, hopelijk kan die fit blijven. Kopt een corner lat binnen en had nog een aantal mogelijkheden. Links enkele vlotte combinaties met schouterden en tarfi. Rechts liep het vaak verkeerd met veel foutieve inspeelpasses van Vanderhallen en Libert die simpelweg te kort komt.
2de helft héél veel jongeren met als uitblinker El Touile die een wereldgoal maakt.
Mindere match dan tegen stvv vond ik maar niet onlogisch na een pittige trainingsweek en een midweekmatch.
Wie was die jonge, vinnige, centrale middenvelder die de tweede helft speelde?
Blij dat de eerste goal van Oulare een feit is. Lijkt dan toch klaar te graken voor de competitiestart. Mooi zo.
Achteraan hebben we met Marijnissen een serieuze versterking bij. Voor mij zowat de beste verdediger die we sinds de opstart hebben gekend. Nkaka gaat daar ook wel zijn plaats veroveren. Mits nog een doublure erbij, denk ik dat we centraal achteraan goed gewapend zijn.
Eerste helft speelden we op het midden met de punt naar achter. Vanacker was achterste man, met voor hem (links) Tarfi en (rechts) Claes. Met nog twee windbacks erbij (Libert en Schouterden) was dit een heel aanvallende opstelling. Libert kwam er helemaal niet goed uit en dan zie je toch dat die heel beperkt is in het meevoetballen. Kwam een aantal keer vrij op rechts, kapte zijn man redelijk goed uit, maar dan met links inspelen lukt niet en hij moest telkens terug naar zijn rechtervoet. Ook Claes liep eigenlijk meer in de weg. Was daar het aanspeelpunt teveel.
Begin tweede helft kwam Cools ipv Claes en was er met het trio Cools- VA - Tarfi meer evenwicht. Cools wordt heel belangrijk voor deze ploeg. Is op de "6" beter dan VA. Thibaut kan dan ook meer aanvallende impulsen geven, zonder dat hij zich op zijn verdedigende taak moet toeleggen. Want laat ons eerlijk zijn, VA had vorig jaar zeer goede aanvallende statistieken, maar liet centraal op het middenveld de tegenstander dikwijls teveel vrij, waardoor de verdediging onder druk kwam te staan en tegen een overtal aan tegenstanders kwam.
Voor de rest vond ik dat je gisteren de vermoeidheid na een zware trainingsweek zag. Bij een aantal was de frisheid wat weg.
Voor een betere analyse verwijs ik graag naar #askozzy die ongetwijfeld een heel andere wedstrijd heeft gezien.
Eerste helft speelden we op het midden met de punt naar achter. Vanacker was achterste man, met voor hem (links) Tarfi en (rechts) Claes. Met nog twee windbacks erbij (Libert en Schouterden) was dit een heel aanvallende opstelling. Libert kwam er helemaal niet goed uit en dan zie je toch dat die heel beperkt is in het meevoetballen. Kwam een aantal keer vrij op rechts, kapte zijn man redelijk goed uit, maar dan met links inspelen lukt niet en hij moest telkens terug naar zijn rechtervoet. Ook Claes liep eigenlijk meer in de weg. Was daar het aanspeelpunt teveel.
Begin tweede helft kwam Cools ipv Claes en was er met het trio Cools- VA - Tarfi meer evenwicht. Cools wordt heel belangrijk voor deze ploeg. Is op de "6" beter dan VA. Thibaut kan dan ook meer aanvallende impulsen geven, zonder dat hij zich op zijn verdedigende taak moet toeleggen. Want laat ons eerlijk zijn, VA had vorig jaar zeer goede aanvallende statistieken, maar liet centraal op het middenveld de tegenstander dikwijls teveel vrij, waardoor de verdediging onder druk kwam te staan en tegen een overtal aan tegenstanders kwam.
Voor de rest vond ik dat je gisteren de vermoeidheid na een zware trainingsweek zag. Bij een aantal was de frisheid wat weg.
Voor een betere analyse verwijs ik graag naar #askozzy die ongetwijfeld een heel andere wedstrijd heeft gezien.
- Justhomuch
Bedankt voor de samenvatting! Van den Ozzy zijn we voorlopig ff verlost.Lipser wrote: ↑Sun Jul 23, 2023 11:48 amAchteraan hebben we met Marijnissen een serieuze versterking bij. Voor mij zowat de beste verdediger die we sinds de opstart hebben gekend. Nkaka gaat daar ook wel zijn plaats veroveren. Mits nog een doublure erbij, denk ik dat we centraal achteraan goed gewapend zijn.
Wij komen áltijd terug!
Helder verslag, merci! Ik volg uw bedenking met VA: zeker naar het eind van vorig seizoen was die iets te sloom om verdedigend veel op te lossen. Zet die maar een rijtje hoger en laat Cools dat doen.Lipser wrote: ↑Sun Jul 23, 2023 11:48 amAchteraan hebben we met Marijnissen een serieuze versterking bij. Voor mij zowat de beste verdediger die we sinds de opstart hebben gekend. Nkaka gaat daar ook wel zijn plaats veroveren. Mits nog een doublure erbij, denk ik dat we centraal achteraan goed gewapend zijn.
Wat zien jullie nu als type elftal?