Dender - Lierse K. [27-08-2023]
Re: Dender - Lierse K. [27-08-2023]
Toffe match, Dender wel beter in de match gekomen. Paar keer goed weggenomen.
- Justhomuch
En dik verdiend he!
Je merkt aan alles dat er teveel nervositeit in de ploeg zit. Te weinig vertrouwen in verdediging. En terecht. Ervaren verdediger die rust kan brengen en kan sturen is echt een must
Ervaren verdediger mag er zeker bij, maar het probleem ligt een rijtje hoger. Van Acker en Brebels krijgen de ploeg niet aan het voetballen, waardoor de verdediging onder druk blijft spelen. Brebels loopt wel veel dicht, maar geeft geen enkele keer een pass naar voor. De ploeg kan zo op geen enkel moment opschuiven.
Vervangers voor Laes-PDS zijn en blijven een must, een ervaren CV naast LM idem of men gaat het record wat tegendoelpunten verbreken! Ondertussen 6 tegendoelpunten geslikt en voor hetzelfde geld waren er dit meer dan 10 geweest na amper 3 matchen! Hoeveel doelzuivere kansen gaf men al weg op 3 wedstrijden iemand idee? Ik heb ze getelt nl 18!!!Gelukkig stond daar Teunkens, paal en lat! Wonder dat het vandaag niet 6-2 werd maar 2-2.Oulare-LM-Tarfi en de werker VA waren goed de rest...... Schouterden-Brebels-Poelmans-Ocansey-Touelle en nog paar vielen door de mand!
Hmm, gemengde gevoelens hier. De teleurstelling zit 'm vooral in de 1-2 weg te hebben gegeven, want op basis van de wedstrijd mag je blij zijn met een puntje. Ik vond Dender toch erg gezwind voetballen. Gaan nog aardig wat ploegen punten verspelen. Zo'n Simons mag binnen een jaartje toch ook eens bij ons passeren als T1
Door de hoge druk van Dender kwamen we toch geregeld in de problemen. Dender echt een paar gemaakte goals de nek omgewrongen. Ik vind LM erg goede met zwakke momenten afwisselen, maar dat komt toch ook omdat we veel onder druk komen (en dat is een probleem dat we vorig jaar ook hadden). De Bruyn met momenten toch ook slordig en de foute keuzes makend. Ocansey moet zich sneller laten vallen. Ik vond die verder ook niet echt veel bijdragen, en da's nochtans iemand waar ik veel van verwacht.
Het positieve: Oulare z'n eerste, en verder keihard gewerkt én weer 90 minuten achter de rug. Claes (die verrassend op de bank startte) toch ook weer erg nuttig met een hele mooie goal. Dat zijn jongens die vorig jaar amper aan voetballen toekwamen en die nu een puntje uit de brand sleuren. En daarin zit 'm het positieve: met nog wat meer tijd en ritme gaan die echt nog wel mooie(re) dingen kunnen laten zien. JC zei in het interview voor de match dat het niveau in balbezit omhoog moet en die conclusie blijft ook na deze match.
Op voorhand had ik trouwens erg veel schrik voor de RB, maar Tarfi doet het daar gewoon prima.
En zo staan we met een 4/9. Dat lijkt me gewoon een correcte weergave van ons kunnen in deze reeks. En aangezien quasi iedereen punten laten liggen is dat ook niet echt een probleem. Wel zouden we toch nog moeten zien of er niet nog 1 a 2 versterkingen bij kunnen komen.
Het probleem: volgende week tegen Lommel, en die kunnen een perfect rapport voorschotelen. Maar, als het legioen op post is zoals vandaag op Dender (hulde!) dan is er misschien een bescheiden stunt mogelijk? Allen op post!

Door de hoge druk van Dender kwamen we toch geregeld in de problemen. Dender echt een paar gemaakte goals de nek omgewrongen. Ik vind LM erg goede met zwakke momenten afwisselen, maar dat komt toch ook omdat we veel onder druk komen (en dat is een probleem dat we vorig jaar ook hadden). De Bruyn met momenten toch ook slordig en de foute keuzes makend. Ocansey moet zich sneller laten vallen. Ik vond die verder ook niet echt veel bijdragen, en da's nochtans iemand waar ik veel van verwacht.
Het positieve: Oulare z'n eerste, en verder keihard gewerkt én weer 90 minuten achter de rug. Claes (die verrassend op de bank startte) toch ook weer erg nuttig met een hele mooie goal. Dat zijn jongens die vorig jaar amper aan voetballen toekwamen en die nu een puntje uit de brand sleuren. En daarin zit 'm het positieve: met nog wat meer tijd en ritme gaan die echt nog wel mooie(re) dingen kunnen laten zien. JC zei in het interview voor de match dat het niveau in balbezit omhoog moet en die conclusie blijft ook na deze match.
Op voorhand had ik trouwens erg veel schrik voor de RB, maar Tarfi doet het daar gewoon prima.
En zo staan we met een 4/9. Dat lijkt me gewoon een correcte weergave van ons kunnen in deze reeks. En aangezien quasi iedereen punten laten liggen is dat ook niet echt een probleem. Wel zouden we toch nog moeten zien of er niet nog 1 a 2 versterkingen bij kunnen komen.
Het probleem: volgende week tegen Lommel, en die kunnen een perfect rapport voorschotelen. Maar, als het legioen op post is zoals vandaag op Dender (hulde!) dan is er misschien een bescheiden stunt mogelijk? Allen op post!
Correcte analyse.KRKN wrote: ↑Sun Aug 27, 2023 3:53 pmHmm, gemengde gevoelens hier. De teleurstelling zit 'm vooral in de 1-2 weg te hebben gegeven, want op basis van de wedstrijd mag je blij zijn met een puntje. Ik vond Dender toch erg gezwind voetballen. Gaan nog aardig wat ploegen punten verspelen. Zo'n Simons mag binnen een jaartje toch ook eens bij ons passeren als T1![]()
Mij lijkt het ook dat Christiaens echt nog aan het wachten is op zijn extra verdediger(s) en rechtsback/rechterwingback (hoewel Tarfi dat echt niet slecht doet op die plaats) zodat hij eindelijk zijn geliefkoosd systeem kan spelen. Deze week moet er toch wel iets uit de bus vallen.
Herbekijk de voorbije 3 matchen en analyseer en je komt tot de vaststelling dat we zeer goed zijn weggekomen met een 4 op 9. Het had 0 op 9 kunnen zijn mits Patro de pech niet had gehad met de arbitrage lees vuile fout van Oulare na amper 9 minuten wat altijd rood moest zijn, de vrijetrap van Kis op de paal en de safe van Teunkens achter de lijn? Vandaag heb ik een ploeg zien morsen met de kansen waaronder 3x paal en een goede Teunkens zelden gezien. Patro heeft vandaag kansen gehad om 3 wedstrijden te winnen. Tegen Lommel dit doortrekken en je hebt nu niet eens de goden mee en je krijgt er 4-5 om de oren.
Ozzy, kunt gij het ni gewoon terug afbollen?
Over de match: we verdienen niet meer dan een punt. Dender was veel vinniger, aanvallender. Wij scoren wel 2 mooie doelpunten maar had het gevoel dat de 2-2 nog wel ging vallen.
Enige jammere is dat we imo altijd een penalty moeten krijgen door die ingreep van de keeper op Oulare.
Swat, op naar een moeilijke confrontatie met Lommel. Moet toch nog wat bij want Vetokele gaat veel plezier hebben tegen deze verdediging.
Over de match: we verdienen niet meer dan een punt. Dender was veel vinniger, aanvallender. Wij scoren wel 2 mooie doelpunten maar had het gevoel dat de 2-2 nog wel ging vallen.
Enige jammere is dat we imo altijd een penalty moeten krijgen door die ingreep van de keeper op Oulare.
Swat, op naar een moeilijke confrontatie met Lommel. Moet toch nog wat bij want Vetokele gaat veel plezier hebben tegen deze verdediging.