Lierse K - Club NXT [20-09-2020]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Axassin
Re: Lierse K - Club NXT [20-09-2020]

Post by Axassin » Thu Sep 17, 2020 7:49 am

Dit zou ook zowat mijn ideale opstelling zijn. Veel meer voetballend vermogen.

Echter hoorde ik dinsdag dat ze santermans en VDV het meest complementaire duo centraal achterin vonden (eerder dan smolders) hopelijk kan bitsindou zich een plaatsje naar daar knokken.

Ook Van Genechten zie ik ze niet meteen droppen.

Op de 6 bitsindou vermoedelijk met naast hem el ansri of van landschoot. Geen idee wie de voorkeur zou krijgen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Thu Sep 17, 2020 7:56 am

Axassin wrote:
Thu Sep 17, 2020 7:49 am

Echter hoorde ik dinsdag dat ze santermans en VDV het meest complementaire duo centraal achterin vonden (eerder dan smolders) hopelijk kan bitsindou zich een plaatsje naar daar knokken.

Op de 6 bitsindou vermoedelijk met naast hem el ansri of van landschoot. Geen idee wie de voorkeur zou krijgen.
Is Bitsindou achteraan niet wat te traag? Niet dat vdv veel sneller is natuurlijk.

Iemand trouwens al een mail gekregen? Ik veronderstel dat het systeem hetzelfde zal zijn als tegen Hoboken.

Carlke

Post by Carlke » Thu Sep 17, 2020 6:04 pm

KRKN wrote:
Thu Sep 17, 2020 7:56 am
Axassin wrote:
Thu Sep 17, 2020 7:49 am

Is Bitsindou achteraan niet wat te traag? Niet dat vdv veel sneller is natuurlijk.

Iemand trouwens al een mail gekregen? Ik veronderstel dat het systeem hetzelfde zal zijn als tegen Hoboken.
Ja email ontvangen , tribune 3 vonden we geen plaats meer ! Dus nu op tribune 1 vak f. Moet ze alleen nog afdrukken.

Eric

Post by Eric » Thu Sep 17, 2020 10:41 pm

Ik ben aanwezig!

KRKN

Post by KRKN » Fri Sep 18, 2020 7:41 am

Ik heb het idee dat TVI niet snel sleutelt aant zijn basisopstelling. Ik hoop wel dat El Ansri terug in de basis komt.

Flor

Post by Flor » Fri Sep 18, 2020 4:10 pm

Ik merk van mezelf dat ik toch wel echt reken op een overwinning. Altijd gevaarlijk :D

Eric

Post by Eric » Sat Sep 19, 2020 1:43 pm

Benieuwd of er veel volk gaat zijn morgen.. en of er wat sfeer is.

Flor

Post by Flor » Sat Sep 19, 2020 3:32 pm

Iemand die dat artikel uit GVA kan delen?

Netzer

Post by Netzer » Sat Sep 19, 2020 11:02 pm

Flor wrote:
Sat Sep 19, 2020 3:32 pm
Iemand die dat artikel uit GVA kan delen?
Lierse K. kruipt even uit rol van underdog tegen Club NXT: “We willen snel terug op onze wolk”

Daar zijn ze weer, de fans van Lierse K.. Na meer dan een halfjaar wachttijd verwelkomt het Lisp opnieuw zijn aanhang voor een competitiematch. Laat die meteen ook een rariteit voorgeschoteld krijgen, want met de komst van Club NXT begint Lierse zowaar voor één keer niet als underdog aan een opdracht in 1B.
Een oerdegelijke 7 op 12. Dat is de inzet morgen in eigen huis voor Lierse K. in het onderonsje met de Brugse beloften. Winst de hemel, verlies zorgen. Niet meer, niet minder. Dus rekent het Lisp niet weinig op zijn jongens met intelligente en offensieve impulsen. En dan wordt er dezer dagen al snel naar de 20-jarige Jo Gilis gekeken, na zijn overstap van OH Leuven meteen een vaste waarde in Lier.

“Er zullen straks inderdaad andere vereisten zijn. De voorbije wedstrijden konden we de favorietenrol steeds bij de tegenstander leggen. Nu is dat anders. Al gaat het dan toch vooral om perceptie. Ik zag Club NXT al aan het werk en die jongens kunnen uiteraard goed voetballen. Maar ik denk dat we meer dan in andere matchen balbezit zullen hebben. Er is dus meer nodig dan een stevig laag blok en een snelle omschakeling. En daar zijn we ook toe in staat. Want we hebben best wel kwaliteit in onze ploeg lopen, hoor. Dat wordt soms wat geminimaliseerd, vind ik.

”Winnen staat gelijk met een sterke start, verlies wordt synoniem voor een matig begin?

“Helemaal juist. En dat beseffen we zelf ook. Het mag dan slechts om drie punten gaan, mentaal is het belangrijk dat we opnieuw met winst aanknopen. In Lommel kregen we door die late 3-2 een eerste tikje dit seizoen. Al was dat snel weer vergeten. Nu moeten we er alles aan doen om opnieuw op onze wolk te klauteren.”

Lierse kan opnieuw op zijn twaalfde man rekenen. Geen onbelangrijk detail voor een ploeg die op mentaliteit en grinta drijft.

“Het wordt sowieso een extra troef. Lierse staat bekend om zijn trouwe en goede fans. Hun steun moet deze spelersgroep nog een extra boost geven. Ik kijk er enorm naar uit. De beleving met supporters in het stadion is gewoon zoveel mooier. En ze zullen ons ook doorheen de moeilijke momenten kunnen sleuren die er dit seizoen hoe dan ook nog zullen komen.

”Zelf kende je een bevredigende start bij je nieuwe ploeg?

“Ik ben vrij tevreden, ja. Ik ben in een erg goede groep terechtgekomen en krijg heel veel vertrouwen van de sportieve staf en ploegmaats. Dan kan je sowieso met meer lef en durf voetballen. Ik kwam de voorbije twee seizoenen in Leuven amper aan spelen toe. Ik ben 20 jaar en moest uit de anonimiteit geraken. Daarvoor leek Lierse me het ideale platform. En tot op heden heb ik geen seconde spijt van die beslissing. Blijven we degelijke resultaten boeken, dan wordt het sowieso een heel fijn seizoen.”

De komende tien dagen beloven de toon van deze campagne toch al ruim te zetten. Morgen wacht Club NXT op het Lisp, woensdag de beladen cupmatch bij Olympic Charleroi en volgende zondag opnieuw een thuismatch tegen Seraing?

“Een druk programma. Doorslaggevend zou ik het niet willen noemen, maar zeker een beetje richtinggevend. Houden we aan dat drieluik een positief gevoel over, dan zijn we helemaal gelanceerd. Maar de opdracht is pittig. Daar is iedereen zich van bewust. En het zal zaak worden om voldoende jongens fit te houden. Zeker aan die bekermatch in Charleroi kleeft een giftig randje. Ik heb me laten vertellen dat het er vorig seizoen flink uit de hand is gelopen. Maar laten we de focus nu vooral op zondag houden. Die horde nemen is momenteel onze enige bekommernis.”
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Sun Sep 20, 2020 8:08 am

Ik vind dat wel leuk, matchen kort op elkaar. Vandaag de drie punten pakken kan toch serieus wat vertrouwen geven voor woensdag ook. Seraing wordt heel pittig.

Wij zakken met 4 af vandaag. Tribune 1 is uitverkocht blijkbaar.

Post Reply