Patro Eisden - Lierse Kempenzonen [01-02-2020]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Re: Patro Eisden - Lierse Kempenzonen [01-02-2020]

Post by KRKN » Wed Jan 29, 2020 7:30 pm

Justhomuch wrote:
Wed Jan 29, 2020 7:20 pm
Ik zou Allegria durven opstellen, wil zich mss laten gelden tegen zijn ex club, een Vermeiren tegen een stugge tegenstander zie ik niet echt zitten.
Klopt; niet aan dat aspect gedacht. Als hij nu de netten niet doet trillen moet je de match erop Vermeiren wel laten starten vind ik.

Eric

Post by Eric » Wed Jan 29, 2020 7:34 pm

Ik vraag me vooral af of we Smolders al gaan zien. Ik zie toch erg graag bezig. Hopelijk ook na zijn blessure.

Ziggy

Post by Ziggy » Thu Jan 30, 2020 9:35 am

Ik zeg 1-2

Flor

Post by Flor » Thu Jan 30, 2020 4:13 pm

Ziggy wrote:
Thu Jan 30, 2020 9:35 am
Ik zeg 1-2
Zou nog wel eens kunnen. Ik volg. Buyens op penalty en schot van Kindermans.

Carlke

Post by Carlke » Thu Jan 30, 2020 5:44 pm

20 euro voor ticket mij niet gezien ze,wat een joden zeg !

KRKN

Post by KRKN » Fri Jan 31, 2020 3:53 pm

Prijzen verlaagd naar 15.

Carlke

Post by Carlke » Fri Jan 31, 2020 4:42 pm

KRKN wrote:
Fri Jan 31, 2020 3:53 pm
Prijzen verlaagd naar 15.
Nog veel maar aanvaardbaar .

Flor

Post by Flor » Fri Jan 31, 2020 5:25 pm

Trainer Dirk Gyselinckx selecteerde onderstaande 20 spelers voor de uitwedstrijd van morgenavond 20u tegen Patro.

Rosala, Delorge, Nelissen, Vermeiren, Janssen, Vinck, Buyens, Geens, Rausin, Sols, Kindermans, Maus, Wils, Samyn, Allach, Santermans, Boulaouali, Smolders, Allegria en Garcia.

Youssef Boulaouali en Hannes Smolders zijn fit en keren terug bij de selectie. Van Der Veken werd niet geselecteerd.

Maesen moet afhaken met een blessure.

Supporters die de verplaatsing naar het patrostadion willen maken kunnen ter plaatse kaarten kopen aan de loketten. Er zijn enkel zitplaatsen beschikbaar aan 15euro. We hopen Patro Eisden te bekampen aangemoedigd door en vol bezoekersvak!

KRKN

Post by KRKN » Sat Feb 01, 2020 8:55 am

MATCHDAY!

Ik denk oprecht dat we het Patro lastig gaan maken. Benieuwd met wie we achteraan (en in de spits) gaan starten. Hier punten pakken zou toch echt een enorm goeie zaak zijn met oog op behoud.

Flor

Post by Flor » Sat Feb 01, 2020 9:03 am

Uit gva
Het belooft voor Lierse K de komende weken nog een helse tocht te worden in zijn rush naar het behoud. Net op tijd kunnen de Pallieters opnieuw rekenen op Hannes Smolders, die na drie maanden blessureleed klaar is om vol mee ten strijde te trekken. “Het geloof en vertrouwen zijn alvast nog sterk aanwezig binnen de groep en dat zijn positieve signalen.”
Hannes Smolders heeft er geen vrolijke periode opzitten. Geveld door een scheurtje aan de mediale band van de knie bleef de verdediger niet enkel een paar maanden aan de kant, bovendien zag hij in die tussentijd zijn team van in de tribune quasi week na week overdreven hard sputteren en de nederlagen aan elkaar rijgen. “Zo zijn het drie lange maanden geworden. Je zit daar telkens machteloos toe te kijken in die tribune en kan geen enkele invloed uitoefenen. Een kwelling voor een voetbaldier. Mijn hart bloedde. Vooral ook omdat de resultaten navenant waren. Dat houdt een mens bezig. In die zin ben ik blij opnieuw een bijdrage te kunnen leveren.”

Ze zal meer dan welkom zijn, want de tijd tikt voor Lierse.

“We zijn er ons echt wel van bewust dat we nood hebben aan een hele snelle ommekeer. En dat we daarvoor een extraatje zullen moeten doen. Met louter woorden geraken we daar onderin niet weg. We zullen het vooral op het veld moeten bewijzen. Het geloof en vertrouwen zijn alvast nog sterk aanwezig binnen de groep en dat zijn positieve signalen. Intrinsiek hebben we de nodige kwaliteit om daar onderin weg te geraken. Het is aan ons om straks ook flink wat daadkracht te tonen.”

Hannes Smolders net op tijd klaar voor operatie redding van Lierse K.: “Het zal nog elf wedstrijden van moeten zijn”
Die zal al nodig zijn om iets te rapen bij Patro Eisden. Een ploeg die het conflict opzoekt, zijn tegenstander uit balans wil krijgen.

“Klopt. Om die reden was er dit seizoen al flink wat commotie rond Patro Eisden. Het is een ploeg die de voetballende oplossing niet bovenaan zijn lijst heeft staan, maar wel al heel wat punten sprokkelde. Het is straks belangrijk om vooral niet mee te gaan in hun verhaal. Ook al zullen de Limburgers ons in die val willen lokken.”

Na de 0 op 6 tegen Seraing en Deinze is het in feite toch wel een beetje van moeten voor jullie, niet?

“Ach, het zal nog elf wedstrijden van moeten zijn. We hebben ons in een situatie gevoetbald, die niemand op het Lisp voor mogelijk had gehouden. Maar ze is wel de bittere realiteit geworden. Je denkt lange tijd dat het je niet zal overkomen en het tij wel vanzelf zal keren, maar dat is onzin. We zullen het zelf moeten verdienen en hoeven al zeker niet op cadeaus te rekenen in deze sterke reeks. In die zin zijn de komende matchen net zo belangrijk als die van straks in Maasmechelen.”

Critici stellen dat Lierse mentaal onvoldoende gewapend is om de strijd tegen de degradatie succesvol aan te gaan.

“Daar ben ik het niet mee eens. Kijk naar onze tweede helft tegen Seraing, de match van vorig weekend in Deinze. Dan hebben we telkens wel een stevige vuist gemaakt en geen inspanning gespaard. Vooral de vele individuele foutjes hebben ons wel wat punten gekost. En we werden al evenmin verwend door tal van scheidsrechterlijke beslissingen. Zo gaat het als je onderaan bengelt. Nogmaals, we zullen hier vooral zelf uit moeten geraken.”

Mag ik aannemen dat dit scenario niet in de carrièreplanning van Hannes Smolders stond?

“Uiteraard niet. Maar ik tracht er nuchter mee om te gaan. Je kan simpelweg weinig voorspellen of plannen in het voetbal. Dit is een uitzonderlijke situatie waar wellicht niemand rekening mee had gehouden. Onze taak is het vooral nog om het behoud af te dwingen en dan deze bladzijde snel om te draaien.”

Post Reply