FCV Dender - Lierse Kempenzonen [23-11-2019]
- Justhomuch
Re: FCV Dender - Lierse Kempenzonen [23-11-2019]
Heverlee, normaal gezien. Dus Lier is toch al een afstandje.
Niet dat me dat zoveel uitmaakt :p
't Is wel één van de redenen dat ik hoopte dat OHL niet zou stijgen. 'awayday' op een 500 meter van m'n deur
Frans terug in de selectie trouwens!
Iemand die dat artikel in gva naar aanloop van deze match kan delen? U zou mijn held van dit weekend zijn!
-
Saki
kurt guldentops
Jordi Maus zoekt eerste uitoverwinning
“De hoogste tijd om ons buitenshuis te tonen”
Bijna eind november en Lierse Kempenzonen is nog altijd op zoek naar een eerste uitzege. Die hopen de Pallieters één week na de mispoes tegen Patro Eisden vanavond te realiseren op Dender, dat net als de Lierenaars een seizoen van weinig ups en te veel downs kent.
Lierse Kempenzonen ging precies een week geleden na vier opeenvolgende matchen zonder verlies serieus opnieuw naar af. Op het eigen Lisp beet het de tanden stuk op een ultradefensief Patro Eisden, dat negentig minuten lang niet de minste offensieve gedachte vond. Maar het woord is aan de toekomst en dus hebben ze in Lier het vizier intussen al enkele dagen op het uitje bij Dender gericht.
Jordi Maus: “Toch blijft dat verlies van vorig weekend zuur smaken, hoor. Vier matchen lang deden we het goed en behaalden we een gunstig resultaat. Dan is het hard om dat reeksje op een dergelijke manier afgebroken te zien worden. Tegen een betere tegenstander kan je dat aanvaarden, maar het was gewoon heel onrechtvaardig dat een ploeg die louter aan afbraakvoetbal deed er ook nog voor beloond werd.”
De realiteit is wel dat Lierse Kempenzonen onderaan maar niet weggeraakt. Op Dender wacht vanavond een nieuwe kans om stappen te zetten in de tabel.
“Ach, ik kijk bewust niet te veel naar de rangschikking. Wat kan die je nog extra leren? We beseffen dat we nog heel wat driepunters van doen hebben, dus we moeten die afspraak vanavond proberen aan te grijpen om opnieuw te winnen. Natuurlijk ligt er dus druk op die partij op Dender. Maar die druk is er bij om het even welke andere match die Lierse speelt in deze reeks.”
Dender telt nog maar één thuiszege en kreeg vorig weekend een flink pak voor de broek van Sint-Eloois-Winkel. Dat moet jullie sterken.
“Mja, ze zullen voor eigen volk sowieso een vuist willen maken, maar het klopt dat ze niet met heel veel vertrouwen voetballen. Net als wij hadden ze veel meer van dit kampioenschap verwacht.”
Lierse Kempenzonen won nog niet op verplaatsing. Voor een ploeg die een eindrondeticket ambieert is dat een dramatische statistiek?
“Helemaal juist. Het wordt de hoogste tijd om een keertje de volle pot mee te nemen buitenshuis. Waarom het ons nog niet is gelukt? Geen idee. We kenden uiteraard geen florissante start en hebben ook nu de juiste kadans nog niet helemaal te pakken. Het is voor ons een unieke kans om op te klimmen en aan te tonen dat Patro Eisden slechts een accident de parcours was.”
Worstel je nooit met de vrees dat het wel eens helemaal fout zou kunnen lopen voor jullie?
“Neen, absoluut niet. Sinds de komst van zowel Urbain Spaenhoven als Dirk Gyselinckx is er een duidelijke structuur en houvast gekomen. Daar was ook nood aan. We hebben nu iets om in moeilijke momenten op terug te vallen, terwijl we voorheen verzopen in zulke situaties. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit seizoen nog heel wat punten zullen pakken. Momenteel ontbreekt het ons nog aan wat mazzel en vertrouwen bij de laatste passing, maar we zetten stappen.”
Ook als jonge kerel is het niet evident om te groeien in een ploeg die geruime tijd vierkant draaide?
“Het was niet altijd even makkelijk, maar wel leerrijk. Ik ken zelf dus ook veel ups en downs. We werken er nu aan om meer constant te worden. Krijgen we dat snel voor mekaar, dan kan het nog alle kanten uit met ons in dit kampioenschap. Daar ben ik heel erg van overtuigd.”
LIERSE KEMPENZONEN: Osei-Berkoe (knie) en Boulaouali (knie) zijn nog enkele maanden out. Smolders (mediale band knie) is evenmin nog inzetbaar voor de winterstop. Samyn (schouder) heeft de training hervat, maar moet alle duels nog schuwen. Da Silva herstelt verder van een liesletsel, maar Frans is wel opnieuw inzetbaar.
KERN: Rausin, Delorge, Frans, Doumbia, Nelissen, Maus, Buyens, Janssen, Kindermans, Vermeiren, Van Aerschot, Maesen, Wils, Vinck, Sols, Van der Veken, Ben Hammou, Garcia, Geens, Rosala.
Wat is er daar weer aant gebeuren 
Komaan gasten! Toch nog proberen deze erg scheve situatie recht te trekken.
Rausin geblunderd blijkbaar. Ik vind dat we zijn positie toch stilaan in vraag mogen stellen.
Rausin geblunderd blijkbaar. Ik vind dat we zijn positie toch stilaan in vraag mogen stellen.
Ik zet de stream op en ik zie echt absurd knullig verdedigen en ditto matige aanval van Dender. Dat ze die niet uitspelen is al even ongezien. Geen idee wat Frans daar aan het doen was.
Die gast van de beloften kan wel een stukje ballen precies. Toch een lichtpuntje.
Oef, Doumbia, mercikes. Chapeau dat ze de erg scheve situatie rechtzetten, maar een puntje voelt hier toch wrang aan. Hier schieten we niet zoveel met op; het enige wat we hier ontzeggen zijn Dender wat punten en dat is wel belangrijk.
Tegen Luik moet er absoluut gewonnen worden.
Tegen Luik moet er absoluut gewonnen worden.
Geen namen, maar minstens een viertal spelers kunnen (momenteel) die niveau niet aan. Wat versterking of de gekwetsten die snel terug komen, anders wordt het nog een moeilijk seizoen.