Voorbereiding 2019-2020

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Justhomuch
Re: Voorbereiding 2019-2020

Post by Justhomuch » Tue Aug 13, 2019 6:54 pm

Ik heb mijn eerste abbo sinds 21 jaar 8-)
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Tue Aug 13, 2019 6:54 pm

Berrem wrote:
Tue Aug 13, 2019 5:50 pm
Berlaar wrote:
Tue Aug 13, 2019 5:04 pm
Merci heren voor de (uitgebreide) uiteenzetting!

Betreffende de aboverkoop, ik hoor het ook maar enkel via via. Des te beter dat het gelijk loopt tegenover vorig seizoen!

@KRKN Ik denk persoonlijk dat er toch een groot verschil is tussen 1B en 1ste ama. Het tv-geld alleen al is een enorm bedrag dat kan geïncasseerd worden en weegt niet op tegenover de extra kosten die zouden moeten gebeuren. Qua loonlast zouden ze alleszins niet veel extra moeten rekenen tegenover de huidige begroting. Ach ja, wie zijn wij hè :D
Met de abo-verkoop gaat het alleszins beter dan vorig jaar op hetzelfde tijdstip. Daar moeten we ons niet direct zorgen over te maken.
Nu, met de negatieve teneur van de bekeruitschakelingen en een erg moeilijk startprogramma kan dat nog wel een dip pakken denk ik.

@Berlaar: Klopt zeker, maar de loonkosten in 1B zijn ook heel wat hoger. Daar had Deloitte een tijd terug nog een rapport over uitgebracht. De verhouding loonkost tot inkomsten (gemiddeld in 1B) is absurd hoog. Nu, je kan daarin meegaan of je eigen ritme bepalen natuurlijk.

KRKN

Post by KRKN » Tue Aug 13, 2019 10:14 pm

Justhomuch wrote:
Tue Aug 13, 2019 6:54 pm
Op den berg?

Martine

Post by Martine » Tue Aug 13, 2019 10:51 pm

Nijlen away was gene vette. Het oogt allemaal traag. Er zitten nog geen automatismen in ons spel. Ook conditioneel lijkt het nog niet op punt te staan. Nog veel werk voor de boeg!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Tue Aug 13, 2019 10:54 pm

Axassin wrote:
Tue Aug 13, 2019 2:02 pm

4) Weet je nooit zeker natuurlijk. LVT is inderdaad een harde zakenman (anders had hij het vermoedelijk nooit zo ver geschopt). Maar ik denk dat veel mensen (en vooral die in het Luc de Rijk stadion ;) ) hem nogal gemakkelijk in een slecht daglicht stellen, mede omdat hij Antwerp-supporter is/was. Ik heb hem zelf al een paar keer gesproken en hoor van veel mensen die dagelijks met hem samenwerken dat hij steeds vriendelijk, aimabel en met respect iedereen behandelt. Hij is, ondanks zijn centen, ook geen opschepper of de man van grote woorden. Babelt na de match ook altijd sereen maar open met zo veel mogelijk mensen in de business. Ook het verhaal dat hij een stroman is van Gheysens & Antwerp is, is dikke quatsch. LVT heeft, toen Antwerp moeite had hun licentie te halen enkele jaren geleden, zelfs een grote som geleend om de club te redden. Dat geld heeft hij blijkbaar nooit terug gezien. Waarna hij samen met enkele anderen door Gheysens naar de uitgang is geduwd.

Hij wilt ook zwaar investeren in de jeugd (aankoop Kessel, nieuw kunstgrasveld aldaar, restaureren van de jeugdaccommodatie, aantrekken Dirk Gyselinckx). Dat doe je volgens mij niet als je binnen twee jaar zoekt weg te gaan. Hij kocht recent ook de parking rondom het Lisp heb ik gehoord van iemand binnen het stadsbestuur.

Natuurlijk zal hij op termijn zijn investering wel willen recupereren. Maar wie wil dit niet in het hedendaagse profvoetbal (buiten de zandprinsen van deze wereld)? Hij doet er alles aan om dit te doen slagen. Wat de toekomst zal brengen, weet niemand en is afhankelijk van verschillende factoren.
Akkoord met al je verklaringen maar hier toch nog ee n aanvulling.
Ik heb het ook gehoord van die parking en dergelijke. Maar er is 1 constante in die aankopen die hij heeft gedaan:
1) Hij heeft ze zelf gekocht (privé of in 1 of andere vennootschap) maar dus niet via de club zelf.
2) Al deze zaken liggen in een gebied die ook interessant kunnen zijn om te bouwen. Een wederkerend verhaal dat we nu al jaren mogen horen. Maar met dat verschil dat een LVT dit rapper klaar zou kunnen krijgen dan een Maged Samy natuurlijk.

Bovendien is het ook nog eens dat alles wat met het merk/logo te maken heeft, hij puur privé bezit. Uiteindelijk hebben de Van Lommels niet veel in de pap te brokken heb ik de indruk. Ze waren goed om een stamnummer en wat extra accommodatie (want hun site is wel iets mooi vind ik) aan te bieden.

Voorlopig blijft het koffiedik kijken wat het allemaal gaat worden maar her en der (in b2b-kringen) hoor je toch al verhalen dat LVT toch al graag iets of wat return wilt zien. Voornamelijk dan met het stadion in de zin van een soort huur te kunnen ontvangen wat momenteel niet mogelijk zou zijn wegens te weinig inkomsten. Buiten het aantal eters en wat renovaties daar zie ik daar toch ook vestzak-broekzak operaties waarbij hij eigen bedrijfjes in stalt. En ja je hebt zoiets als Oboelo maar schrijf maar op dat je over 5 jaar niets van hoort. Ik zit net iets te veel met contacten in die sector van coworkingspaces en starters dat er op dit moment gewoon te veel zijn en niet rendabel zijn.
Dus ja het kan nog echt wel beter maar het is een hemelsbreed verschil met wat we vroeger moesten aanschouwen.
Maar ik blijf het ook enorm jammer vinden dat die tribune die nog niet zo oud is, al zo versleten uit ziet.

Wat me ook brengt over de volgende kwestie. Heeft iemand nog iets gehoord over de verbouwingen die men wou doen?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Aug 14, 2019 6:24 am

KRKN wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:14 pm
Justhomuch wrote:
Tue Aug 13, 2019 6:54 pm
Op den berg?
Yes!
Wij komen áltijd terug!

Eric

Post by Eric » Wed Aug 14, 2019 7:28 am

Thomas1906 wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:54 pm
Axassin wrote:

4) Weet je nooit zeker natuurlijk. LVT is inderdaad een harde zakenman (anders had hij het vermoedelijk nooit zo ver geschopt). Maar ik denk dat veel mensen (en vooral die in het Luc de Rijk stadion ;) ) hem nogal gemakkelijk in een slecht daglicht stellen, mede omdat hij Antwerp-supporter is/was. Ik heb hem zelf al een paar keer gesproken en hoor van veel mensen die dagelijks met hem samenwerken dat hij steeds vriendelijk, aimabel en met respect iedereen behandelt. Hij is, ondanks zijn centen, ook geen opschepper of de man van grote woorden. Babelt na de match ook altijd sereen maar open met zo veel mogelijk mensen in de business. Ook het verhaal dat hij een stroman is van Gheysens & Antwerp is, is dikke quatsch. LVT heeft, toen Antwerp moeite had hun licentie te halen enkele jaren geleden, zelfs een grote som geleend om de club te redden. Dat geld heeft hij blijkbaar nooit terug gezien. Waarna hij samen met enkele anderen door Gheysens naar de uitgang is geduwd.

Hij wilt ook zwaar investeren in de jeugd (aankoop Kessel, nieuw kunstgrasveld aldaar, restaureren van de jeugdaccommodatie, aantrekken Dirk Gyselinckx). Dat doe je volgens mij niet als je binnen twee jaar zoekt weg te gaan. Hij kocht recent ook de parking rondom het Lisp heb ik gehoord van iemand binnen het stadsbestuur.

Natuurlijk zal hij op termijn zijn investering wel willen recupereren. Maar wie wil dit niet in het hedendaagse profvoetbal (buiten de zandprinsen van deze wereld)? Hij doet er alles aan om dit te doen slagen. Wat de toekomst zal brengen, weet niemand en is afhankelijk van verschillende factoren.
Ik heb het ook gehoord van die parking en dergelijke. Maar er is 1 constante in die aankopen die hij heeft gedaan:
1) Hij heeft ze zelf gekocht (privé of in 1 of andere vennootschap) maar dus niet via de club zelf.
2) Al deze zaken liggen in een gebied die ook interessant kunnen zijn om te bouwen. Een wederkerend verhaal dat we nu al jaren mogen horen. Maar met dat verschil dat een LVT dit rapper klaar zou kunnen krijgen dan een Maged Samy natuurlijk.

Bovendien is het ook nog eens dat alles wat met het merk/logo te maken heeft, hij puur privé bezit. Uiteindelijk hebben de Van Lommels niet veel in de pap te brokken heb ik de indruk. Ze waren goed om een stamnummer en wat extra accommodatie (want hun site is wel iets mooi vind ik) aan te bieden.

Voorlopig blijft het koffiedik kijken wat het allemaal gaat worden maar her en der (in b2b-kringen) hoor je toch al verhalen dat LVT toch al graag iets of wat return wilt zien. Voornamelijk dan met het stadion in de zin van een soort huur te kunnen ontvangen wat momenteel niet mogelijk zou zijn wegens te weinig inkomsten. Buiten het aantal eters en wat renovaties daar zie ik daar toch ook vestzak-broekzak operaties waarbij hij eigen bedrijfjes in stalt. En ja je hebt zoiets als Oboelo maar schrijf maar op dat je over 5 jaar niets van hoort. Ik zit net iets te veel met contacten in die sector van coworkingspaces en starters dat er op dit moment gewoon te veel zijn en niet rendabel zijn.
Dus ja het kan nog echt wel beter maar het is een hemelsbreed verschil met wat we vroeger moesten aanschouwen.
Maar ik blijf het ook enorm jammer vinden dat die tribune die nog niet zo oud is, al zo versleten uit ziet.

Wat me ook brengt over de volgende kwestie. Heeft iemand nog iets gehoord over de verbouwingen die men wou doen?
Deels mee eens. Of die zaken nu prive of via Lierse gekocht zijn: als hij aan het hoofd staat kan het allemaal rap versjachert worden. Ook dat logo: er moeten toch al vrij snode dingen gebeuren als hij dat zelfs bij een vertrek gewoon zou laten wegrotten ergens. Nu, waarom dat niet onder de Lierse naam onderbrengen? Das een goeie vraag.

In die co-workingspace geloof ik echter ook wel niet. Het museum vind ik een zalige zet, maar ik weet niet of dat commercieel het interessantste was om te doen.
De loges lijken me hoe dan ook het interessantste, en die doen aardig wat binnenstromen denk ik. Ik dacht dan ook dat dat het plan was; om zitjes op te offeren voor meer loges en kantoren. En om dan op termijn terug iets bij het bezoekersvak te zetten. Zou ik alvast prima vinden. Nu, dat kost geld. Eerst maar in 1B graken, dan gaat LVT vermoedelijk sneller return zien :)

Eric

Post by Eric » Wed Aug 14, 2019 7:46 am

Martine wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:51 pm
Nijlen away was gene vette. Het oogt allemaal traag. Er zitten nog geen automatismen in ons spel. Ook conditioneel lijkt het nog niet op punt te staan. Nog veel werk voor de boeg!
Merci voor de update! Jammer om te lezen wel. Dat conditionele is toch vreemd, want in de interviews komt voortdurend terug dat ze fysiek er zwaar de pees op leggen. Nu, tegen Aalst waren ze ook lang niet scherp genoeg.

Wel bijzonder: Wils die opeens besluit om 2x te scoren? Onze nieuwe nr 10? :D

Axassin

Post by Axassin » Wed Aug 14, 2019 8:28 am

Martine wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:51 pm
Blij dat ik er niet was als je de opstelling bekijkt. Ik fronste toch mijn wekbrauwen; 9(!) verdedigende spelers in de ploeg (Geens, Delorge, Van der Veken, Nelissen, Doumbia, Janssen, Buyens, Wils, Sols). De enige twee aanvallende spelers waren Kindermans (eigenlijk een middenvelder nota bene) en Van Aerschot. Zet Maesen er dan toch in, niet moeilijk dat je geen automatismen in de ploeg krijgt. Rocky Peeters solliciteert nog maar eens naar de titel 'Idioot van het jaar'.

Dat zo'n Sols, Van der Veken & D'onofrio hier nog rondlopen. Daar val ik ook van van mijn stoel.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Wed Aug 14, 2019 8:38 am

Thomas1906 wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:54 pm
Axassin wrote:

Ik kan enkel maar antwoorden op het 'OBOELO" deeltje omdat ik hier toch wat meer over weet. Waar die binnen 5j gaat staan, is een beetje gissen. Wat ik wel weet is dat het een zeer gedreven dame is die daar de boel aan het opzetten is. Zo organiseert ze naast de Co-workings ook heel wat netwerk activiteiten e.d. Vanavond is het daar trouwens een open netwerk avond met Luc Van Thillo als gastspreker (uitverkocht met 45 man). Hier zal Luc blijkbaar iets over hem zelf vertellen dat nog niet veel man weet (en nee ik ga niet spoilen :D ).

De Van Lommels zie ik op termijn echt van het toneel verdwijnen. 'Mochten' we dit jaar promoveren zie ik bijvoorbeeld een Soudal wel mee instappen. Dat is een wild gerucht dat ik al eens heb opgevangen maar weet niet wat er van aan is.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply