KV Mechelen - Lierse [28-10-2025]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
tompax
Re: KV Mechelen - Lierse [28-10-2025]

Post by tompax » Thu Oct 30, 2025 12:38 am

Ik ben eens de (flauwe) ambities die voor het seizoen in de sportvriend uitgesproken waren terug gaan opzoeken, want ik meende mij te herinneren dat de beker een van de puntjes was:

"De genoemde ambities zijn:
- beter dan de 3 ploegen met even veel geld als ons (Seraing Liège borains)
- beter dan de beloftenploegen, de 3 zwakste dan toch, want Nxt wordt al direct een uitzondering voor gemaakt
- 1 stap verder geraken in de beker"

De huidige tussenstand is dus
- beter dan Seraing met 1 punt; even goed slecht als Borains; ruim achter luik -> 1/3
- we houden maar 1 beloftenploeg achter ons, maar bon het is wel NXT 1/3
- niet verder geraakt in de beker -> 0/1

Totaal dus 2/7, dikke buis op de eigen opgelegde doelstellingen.

Om het toch ook wat positief te houden, heel blij voor Lenaerts. Ik heb altijd vrij pessimistisch naar de match toegeleefd, maar toen ik zag dat hij mocht starten had ik zo'n gevoel van als hier iemand toch 1 goal gaat maken gaat hij het zijn. Met zijn rood-in-1-minuut bij Patro, zijn goaltjes in de voorbereiding, voelde je al wat dat dit speler is met cult-potentieel.

Carlke

Post by Carlke » Thu Oct 30, 2025 1:06 pm

Justhomuch wrote:
Wed Oct 29, 2025 9:28 pm
XDV1906 wrote:
Wed Oct 29, 2025 6:34 pm
Devyd wrote:
Wed Oct 29, 2025 4:17 pm

Je moet wel een beetje serieus blijven .

Uiteraard zijn onze gedachten over de gang van zaken niet verandert !

Maar als ploeg in crisis , deze mentaliteit op de mat leggen tegen een 1A ploeg die het momenteel zeer goed doet . Brengt toch een beetje hoop op ?

Als we enkel vol voor de aanval hadden gegaan en er 6 in het mandje hadden gekregen , had je wss vandaag geschreven hoe naief ze waren .

We hebben geprobeerd onze momenten te grijpen , en uiteraard gingen we dat niet 90 min kunnen vol houden .

In de competitie moet het gewoon vele beter zo simpel is het .

Maar laat ons vandaag en liefst morgen ook nog even nagenieten , van de sfeer die we gebracht hebben en dat de ploeg zeker genoeg vechtlust heeft laten zien om op verder te bouwen in het klassement 😉
Ik zeg toch niet dat de mentaliteit niet goed was? Nogmaals, die is er al het hele jaar.
En inderdaad, we proberen onze momenten te grjjpen, wat prima is, maar daardoor is het ook niet meteen een goeie match?

Ik zal het anders omschrijven. Als KV begint aan de match zoals de tweede helft krijgen we een wedstrijd zoals tegen Antwerp thuis. Ook toen veel strijd, maar slechte match en kansloos ten onder.

Ik begrijp ook dat die mannen veel meer kwaliteit hebben en ik verwacht dus ook niet dat we die naar huis gaan spelen. Maar als ik zo de reacties hoor gisteren na de match en vandaag lees hebben we precies een wereldmatch gespeeld en had KV vooral geluk. Ik begrijp dat niet zo goed I guess.

Swat, op naar Lommel.
Als die 0 - 2 zat wil ik het nog wel eens zien.

En over die vechtlust ben ik het niet helemaal eens, op patro en zeker jong gent vond ik het lamentabel, gisteren van de sfeer en het spel genoten.

Correct .... en dan dat 2 de doelpunt onbegrijpelijk al 4 de keer dit seizoen dat we zo een doelpunt slikken door dom balverlies aan middenveld.

Janus

Post by Janus » Thu Oct 30, 2025 5:08 pm

Ik vind dat er nogal vlotjes voorbij gegaan wordt aan de niet gegeven rode kaart vlak voor de rust.
Iemand had op de facebookpagina van Lierse een beeld van de slag geplaatst maar blijkbaar werd die (door de club om zever met de bond te vermijden?) verwijderd.

Devyd

Post by Devyd » Thu Oct 30, 2025 6:59 pm

Janus wrote:
Thu Oct 30, 2025 5:08 pm
Ik vind dat er nogal vlotjes voorbij gegaan wordt aan de niet gegeven rode kaart vlak voor de rust.
Iemand had op de facebookpagina van Lierse een beeld van de slag geplaatst maar blijkbaar werd die (door de club om zever met de bond te vermijden?) verwijderd.
Het straffe hieraan vindt ik dat ik dat nergens gelezen heb via een lierse supp .

Maar wel al verschillende keren door kv supporters die zelf vonden dat ze rood hadden moeten krijgen .

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Oct 30, 2025 7:10 pm

Devyd wrote:
Thu Oct 30, 2025 6:59 pm
Janus wrote:
Het straffe hieraan vindt ik dat ik dat nergens gelezen heb via een lierse supp .

Maar wel al verschillende keren door kv supporters die zelf vonden dat ze rood hadden moeten krijgen .
Ook gehoord van kvm sups
Wij komen áltijd terug!

Netzer

Post by Netzer » Thu Oct 30, 2025 7:20 pm

Justhomuch wrote:
Thu Oct 30, 2025 7:10 pm
Devyd wrote:
Janus wrote:

Ook gehoord van kvm sups
Dat was inderdaad een slag en was dus eigenlijk zuiver rood.
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Fri Oct 31, 2025 7:32 am

Devyd wrote:
Janus wrote:

Idem, KVM supporter op ‘t werk zei exact hetzelfde. Ik had dat idee nu ook wel tijdens de match, maar er kwam inderdaad weinig protest op. Misschien de spelers wat te weinig misbaar gemaakt? Swat.

Post Reply