Kortrijk - Lierse
Re: Kortrijk - Lierse
Dat we maar 1 -0 verloren hebben is het omdat kortrijk ook geel doelpuntenmaker heeft. Ze speelden ons wel helemaal weg ! Oorzaak kennen we kern te jong , daar moeten 3 ervaren mannen tussen dan kan het mooi worden ! Onze trainer ook een oorzaak zet u spelers juist ! Masaki ging rij vooruit en ineens beterschap’! De. Buyser moet achteruit .
Wat betreft VDH heb je een punt toch weten we beide wie de schuldige is en uiteindelijk de verantwoordelijkheid heeft in de sportieve miserie. Ik zeg het 1 baas die een voetbalclub leidt NOOIT goed!Netzer wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 7:24 pmSorry he, maar het is wel "de Amerikaan" dat Vanderhallen in het middenveld zet en Masika als flankverdediger. En het is ook hij die er gewoon op geen enkele manier een systeem in krijgt. Voor mij is de trainer even hard gebuisd als de spelersgroep.ozzy105 wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 6:41 pmTrainer treft geen schuld het is LVT! Durf verdorie dat nu toch is te benoemen zoals het is! Met welke riemen moet de Amerikaan nu roeien??? Verdorie 3/4 van de kern zijn onervaren jonge spelers die uit 1 of nog lagere klasse komen. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk waarom de trainer is gebleven tenzij hij weer loze beloftes kreeg van de big boss... Zou niet de eerste zijn he... Ga maar eens vragen aan vertrokken spelers en of mensen met een echt Lierse hart!!!
Een bedenking dat ik me wel maak is dat een fitte Kireev echt van goudwaarde zou kunnen zijn voor deze ploeg. Momenteel beschikken we letterlijk over geen enkele speler die de kwaliteit heeft om de aanvallers te lanceren of deftig aan te spelen. Echt letterlijk niemand. Of het moest binnenkort van Mansour Sy komen, als hij opnieuw fit is. Daar verwacht ik toch wel iets van.
Wat heeft Matuta eigenlijk mispeuterd om zo uit de gratie te vallen dat er in zijn plaats een speler wordt gezet die daar totaal de kwaliteiten niet voor heeft en vorig seizoen zo goed als geen enkele wedstrijd gespeeld heeft?
Eerlijk Carlke denk jij dat een andere trainer het beter zou of gaat doen met deze jonge onervaren kern? We wisten toch wat ons te wachten stond? Acht basisspelers weg en niks in de plaats hallo... Deze kern is de zwakste sinds men dankzij corona in 1B verzeilde.Carlke wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 8:52 pmDat we maar 1 -0 verloren hebben is het omdat kortrijk ook geel doelpuntenmaker heeft. Ze speelden ons wel helemaal weg ! Oorzaak kennen we kern te jong , daar moeten 3 ervaren mannen tussen dan kan het mooi worden ! Onze trainer ook een oorzaak zet u spelers juist ! Masaki ging rij vooruit en ineens beterschap’! De. Buyser moet achteruit .
Beter doen kwa resultaat mischien niet nee ! Maar wel in het spel en ga je toch meer kansen krijgen.8 spelers vervangen doen wel meerdere ploegen zelfs in 1a. Het probleem is je moet ze evenwaardig vervangen en daar zijn ze de mist in gegaan .ozzy105 wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 9:06 pmEerlijk Carlke denk jij dat een andere trainer het beter zou of gaat doen met deze jonge onervaren kern? We wisten toch wat ons te wachten stond? Acht basisspelers weg en niks in de plaats hallo... Deze kern is de zwakste sinds men dankzij corona in 1B verzeilde.Carlke wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 8:52 pmDat we maar 1 -0 verloren hebben is het omdat kortrijk ook geel doelpuntenmaker heeft. Ze speelden ons wel helemaal weg ! Oorzaak kennen we kern te jong , daar moeten 3 ervaren mannen tussen dan kan het mooi worden ! Onze trainer ook een oorzaak zet u spelers juist ! Masaki ging rij vooruit en ineens beterschap’! De. Buyser moet achteruit .
Toch ook wel jammer dat we de twee referentiematchen van de voorbereiding niet hebben kunnen zien (Qatari en reserven Lalou). Hoe kunnen wij ons dan in godsnaam voorstellen welk potentieel er allemaal in deze ploeg schuilt.
Ik ben lang meegegaan in het verhaal van LVT en eigenlijk geloof altijd dat we een ploeg zo schuldenvrij mogelijk moeten maken. En dat we dan moeten opboksen tegen oneerlijke concurrentie. Alleen is de besparing nu te ver doorgedreven. Vorig jaar stond er bij aanvang van het seizoen een fundament om op voort te bouwen. Dat is nu volledig verdwenen. Met als resultaat dat je terug opnieuw moet beginnen. Heel risicovol allemaal. LVT zal toch ook beseffen dat zijn investeringen niks meer renderen bij een degradatie.

Ik ben lang meegegaan in het verhaal van LVT en eigenlijk geloof altijd dat we een ploeg zo schuldenvrij mogelijk moeten maken. En dat we dan moeten opboksen tegen oneerlijke concurrentie. Alleen is de besparing nu te ver doorgedreven. Vorig jaar stond er bij aanvang van het seizoen een fundament om op voort te bouwen. Dat is nu volledig verdwenen. Met als resultaat dat je terug opnieuw moet beginnen. Heel risicovol allemaal. LVT zal toch ook beseffen dat zijn investeringen niks meer renderen bij een degradatie.
Over die posities geef ik je wel gelijk. VDH hoort niet thuis centraal in het middenveld. Misschien zelfs niet in de basiself. Zelfs een mindere Daguin is voetballend veel beter op die positieDevyd wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 7:27 pmIk volg een stuk , het spelersmateriaal is onvoldoende ! maar waarom weer spelers op andere posities uit spelen ? Hou het simpel zet iedereen op zijn eigen positie , en drillt daar 2 a 3 spelsystemen in . Ondertussen toch al wel wa tijd voor gehad ? Da zijn gasten die allemaal Elite in de jeugd hebben gespeeld , zo moeilijk kan het niet zijn .Flammea wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 6:25 pmHet probleem is veel meer dan de coach hoor. Hij heeft se spelers niet. Met deze kern lukt het geen enkele coach...Devyd wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 6:13 pmOp Kortrijk verliezen is geen ramp ! Das duidelijk een titel kandidaat .
Maar zoals ik vorige week al aanhaalde ,
Er is geen systeem , onze spits kan een boek uitlezen terwijl hij wacht op goede ballen .
De flanken zijn zwaar ondermaats .
Het enige verschil dat ik gezien heb is dat er al minder ballen achteruit gespeeld worden . Nu spelen we ze gewoon wild naar voor![]()
Probleem is de coach , heel simpel !
Als je tijdens de voorbereiding er geen systeem in krijgt , heb je voor mij niets te zoeken in het Profvoetbal .
Maar op deze moment is er geen systeem , als ik in mijn 30 er jaren in een vriendencompetitie speelde met verschillende gasten die nooit gevoetbald hadden op niveau , speelden wij exact hetzelfde als wat ze nu spelen . Balletje opzij , flanken proberen te bereiken en proberen hem voor de goal te rammen , dat zijn we nu al 2 weken aan het doen elke keer we een poging wagen naar voor . Geen creativiteit , geen alternatief plan als de flanken dicht zitten , als de spits afhaakt geen flankspelers die iets dieper gaan lopen om alsnog daar de bal te krijgen ,...
-
Probleem is dat de transfergelden van Sow, Mpanzu, Boone en Marijnissen niet gebruikt worden om sportieve versterking te halen maar eigenlijk aangewend worden om het op 2 na laagste budget in 1B rond te krijgen, alsook de aankoop van vastgoed. Een bewijs dat dit businessmodel niet werkt! Met dit budget werken is Lierse onwaardig, zo kan je NOOIT hogerop geraken, dus het is nu wachten op de toetreding van extra investeerders of de verkoop van de club door LVT, er zijn voorbeelden genoeg in binnen-en buitenland waar het wel werkt: zie Union, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp. Soms moet (mag) je geld durven uitgeven en beheerste schulden maken om nadien te cashen, zie maar naar de uitgaande transfers van deze ploegen. Op dit forum wordt het uitgeven van geld zowat altijd geassocieerd met failliet gaan, een inovatieve ondernemer denkt daar wel anders over....Lipser wrote: ↑Sun Aug 17, 2025 9:27 amToch ook wel jammer dat we de twee referentiematchen van de voorbereiding niet hebben kunnen zien (Qatari en reserven Lalou). Hoe kunnen wij ons dan in godsnaam voorstellen welk potentieel er allemaal in deze ploeg schuilt.![]()
Vraag mij nog altijd af wat er zonder corona zou gebeurt zijn met Lierse, ik vrees niets goeds! Promotie zou nooit gevolgt zijn integendeel zelfs . Toen waren we ook aan het aanmodderen niet vergeten mensen in Amateurklasse! Probleem wat er nu is LVT laat geen medeinvesteerders toe wil een alleenheerser blijven en zolang hij geen verlies begint te lijden blijft die lekker op post bij een degradatie wordt het een ander verhaal uiteraard...
- Justhomuch
En wat als die buitenlanders er genoeg van hebben? Want daar zijn er nog meer voorbeelden van, die hebben 0,0 voeling met de Belgische competitie en hebben ook geen verantwoordelijkheid he, die bollen het af en de kous is af. En dat geld van die transfers, is daar ook bewijs van dat dat alleen naar immo gaat? Ik dacht dat dat gespreid werd eerlijk gezegd. Maar ik snap uw punt wel en volg daar wel af en toe moet je investeren om er op termijn meer uit te halen.Tamas Krivitz wrote: ↑Sun Aug 17, 2025 10:41 amProbleem is dat de transfergelden van Sow, Mpanzu, Boone en Marijnissen niet gebruikt worden om sportieve versterking te halen maar eigenlijk aangewend worden om het op 2 na laagste budget in 1B rond te krijgen, alsook de aankoop van vastgoed. Een bewijs dat dit businessmodel niet werkt! Met dit budget werken is Lierse onwaardig, zo kan je NOOIT hogerop geraken, dus het is nu wachten op de toetreding van extra investeerders of de verkoop van de club door LVT, er zijn voorbeelden genoeg in binnen-en buitenland waar het wel werkt: zie Union, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp. Soms moet (mag) je geld durven uitgeven en beheerste schulden maken om nadien te cashen, zie maar naar de uitgaande transfers van deze ploegen. Op dit forum wordt het uitgeven van geld zowat altijd geassocieerd met failliet gaan, een inovatieve ondernemer denkt daar wel anders over....Lipser wrote: ↑Sun Aug 17, 2025 9:27 amToch ook wel jammer dat we de twee referentiematchen van de voorbereiding niet hebben kunnen zien (Qatari en reserven Lalou). Hoe kunnen wij ons dan in godsnaam voorstellen welk potentieel er allemaal in deze ploeg schuilt.![]()
Je hoort wel vanalles rondwaaien maar wat is daar allemaal van waar? Vaak cafepraat dat ze via via hebben gehoord en voor waar aangenomen.
Soit, geen man over boord maar volgende week zouden we de 3 punten thuis moeten houden, we zouden ook jongens als Sy en Laes recupereren, dan kan VDH terug naar zijn normale positie.
Wij komen áltijd terug!
Betreffende de buitenlandse investeerders heeft Justho een punt alhoewel er ook gelukte zijn kijk naar oa STVV, Union, Westerlo waar het nu toch na jaren beleid begint te renderen. Met een buitenlandse investeerder is het altijd een sprong in het duister. Wat Eupen betreft de volgende tegenstander wordt ook geen makkie goed aan het seizoen begonnen.. Bovendien word de druk groter en groter voor die jonge onervaren groep om punten te pakken. Nadien volgen er 2 verplaatsingen naar Beerschot en Lokeren en een thuismatch tegen de ploeg van Fre die ook op de juiste rails zitten nl RWDM. Niet ondenkbeeldig dat ja na 6 matchen vul zelf maar in he....