Westerlo - Lierse K [28-08-2021]
Re: Westerlo - Lierse K [28-08-2021]
Hakim weegt op een verdediging probleem was vandaag in de tweede helft te weinig agressie en een onzichtbare Limbombe... Dat er een tweede spits bij moet is duidelijk. Eigenlijk logische winst bekijk het budget en de kern van Westerlo. Mvdm mekkeraar Tuur zet hem vandaag naast Hakim en je krijgt een ander verhaal.Lisp-boy wrote: ↑Sat Aug 28, 2021 10:44 pm3-2 verloren op Westerlo, dat is op zich geen schande maar .... dat spel, dat trok op niks.
Er zit geen lijn in, geen systeem, en dan kijk ik toch maar weer richting onze trainer, TVI, die dat vorig seizoen ook ruim bewezen heeft dit niet te kunnen klaar spelen. Deze spelersgroep verdiend een betere coach, zoveel is zeker, want uit deze groep valt toch wel meer te halen dan dit. En dit is geen negativiteit maar een nuchtere, eerlijke conclusie.
Dan wil ik het eens hebben over onze alom bejubelde spits Abdallah. Die heeft het idd tegen de kleinere ploegen waaronder vooral Thes zeer goed gedaan. Maar in de competitie heeft hij voor mij getoond te weinig voetballer te zijn, technisch zelfs redelijk onbeholpen te zijn. Heeft vandaag ontelbaar keer zijn bal verloren en kreeg begin tweede helft een perfekte bal aangespeeld maar verknoeide ook die kans knullig.
Er MOET dus een spits bij, liefst zelfs nog een tweetal spelers want deze kern is te krap, veel te krap. Ik heb vandaag een aantal spelers zien manken en vrees dat er enkelen de volgende wedstrijd niet bij zullen zijn. En Naessens, geraakt die ooit terug topfit ?
Dit klinkt misschien allemaal wat negatief maar ik vind dat we toch ook eerlijk mogen zijn. Het was veel te weinig vandaag, deze wedstrijd gaf me zelfs een deja vu gevoel en ik weet waar het schoentje wringt.
Stapje voor stapje... Ze verliezen eens tegen een titelkandidaat en paniek in de tent... Westerlo heeft 16-17 volwaardige spelers LK? Realistisch blijven redding en daarna de stap vooruit!
Neen Ozzy, daar ben ik het niet mee eens.
Tegen kleinere clubs wel, maar in de competitie toont hij nogmaals zijn technische tekortkoming.
Speelde keer op keer zijn bal kwijt en kreeg, net als op Deinze, een perfekte bal aangespeeld om alleen voor doel te komen maar deed er helemaal niets mee.
Op een verdediging wegen is niet genoeg, je moet er ook iets mee doen.
Formerly known as Lisp-boy
Net terug thuis van de match.
Westerlo had een andere veldbezetting dan de voorbije matchen. We hadden te weinig inbreng tegen het technisch meesterschap op hun middenveld. De twee bruggelingen en Bernat mochten zowat hun goesting doen. In de eerste helft leverde dat wel veel corners op, maar daar wist onze verdediging wel raad mee.
De 0-1 komt uit de lucht gevallen en de westelse keeper heeft nog een geweldige reflex in huis of het stond 0-2 aan de rust. Maar goed spel van ons, nee niet echt. Zowel Yagan als Limombe zaten totaal niet in de match. Daardoor stond Hakim altijd tegenover een meerderheid aan verdedigers.
Start van de tweede helft was dan helemaal dramatisch. Westerlo had door dat alleen maar flankspel en hoge voorzetten niets uithaalt en begon meer door het centrum te combineren. 3 goals in een kwartier tijd. Waarbij bij de tweede goal opviel dat Yagan zomaar zijn man laat lopen, die de bal in de 16 kan droppen.
We maken nog wel de 3-2 met meer geluk dan kunde (en weeral op corner), maar hebben nadien geen enkele echte kans meer gehad.
Ik denk dat we de match van woensdag nog in de benen hadden, en misschien ook de midweek match van de week ervoor. Nu hebben we eindelijk eens een volledige trainingsweek voor de bevermatch en een volledige trainingsweek voor de match nadien tegen RWDM.
Ik had ons middenveld toch wat sterker ingeschat. Vooral Van Acker valt momenteel wat door de mand. Nochtans verwacht ik heel veel van hem.
Ook tactisch werd er tijdens de match niet bijgestuurd. Hier schiet TVI toch wat tekort.
Westerlo had een andere veldbezetting dan de voorbije matchen. We hadden te weinig inbreng tegen het technisch meesterschap op hun middenveld. De twee bruggelingen en Bernat mochten zowat hun goesting doen. In de eerste helft leverde dat wel veel corners op, maar daar wist onze verdediging wel raad mee.
De 0-1 komt uit de lucht gevallen en de westelse keeper heeft nog een geweldige reflex in huis of het stond 0-2 aan de rust. Maar goed spel van ons, nee niet echt. Zowel Yagan als Limombe zaten totaal niet in de match. Daardoor stond Hakim altijd tegenover een meerderheid aan verdedigers.
Start van de tweede helft was dan helemaal dramatisch. Westerlo had door dat alleen maar flankspel en hoge voorzetten niets uithaalt en begon meer door het centrum te combineren. 3 goals in een kwartier tijd. Waarbij bij de tweede goal opviel dat Yagan zomaar zijn man laat lopen, die de bal in de 16 kan droppen.
We maken nog wel de 3-2 met meer geluk dan kunde (en weeral op corner), maar hebben nadien geen enkele echte kans meer gehad.
Ik denk dat we de match van woensdag nog in de benen hadden, en misschien ook de midweek match van de week ervoor. Nu hebben we eindelijk eens een volledige trainingsweek voor de bevermatch en een volledige trainingsweek voor de match nadien tegen RWDM.
Ik had ons middenveld toch wat sterker ingeschat. Vooral Van Acker valt momenteel wat door de mand. Nochtans verwacht ik heel veel van hem.
Ook tactisch werd er tijdens de match niet bijgestuurd. Hier schiet TVI toch wat tekort.
Tachtisch werd er wel bijgestuurd hoor. Met de vervanging van Laes voor Poelmans veranderde Van Imschoot van systeem, van een 4-3-3 naar een 3-5-2. Dus Van Imschoot probeerde wel degelijk iets te doen aan zijn systeem.Lipser wrote: ↑Sat Aug 28, 2021 11:24 pmNet terug thuis van de match.
Ook net terug van de match. TVI wisselde idd van systeem maar ik denk eerder uit noodzaak (=gebrek aan wisselmogelijkheden). Yagan kwam dan maar mee in de spits te staan. Uit feit dat je Maesen in de tribune zet, en zelfs geen spits meeneemt, zegt genoeg over die jongen zijn kwaliteiten.TV2002 wrote: ↑Sat Aug 28, 2021 11:28 pmTachtisch werd er wel bijgestuurd hoor. Met de vervanging van Laes voor Poelmans veranderde Van Imschoot van systeem, van een 4-3-3 naar een 3-5-2. Dus Van Imschoot probeerde wel degelijk iets te doen aan zijn systeem.Lipser wrote: ↑Sat Aug 28, 2021 11:24 pmNet terug thuis van de match.
Voor mij lag het probleem bij Hakim vandaag. Kon geen bal bijhouden waardoor de ploeg nooit kon opschuiven. Had Yagan ook alleen voor de keeper kunnen zetten eerste helft maar struikelde over de bal...
Verder oververdiende overwinning voor westerlo, die zie ik de titel dit jaar niet mislopen. Al had ik in de toegevoegde tijd wel het gevoel dat de bal wel eens kon goedvallen. Soit, het is niet hier dat we de punten moeten komen halen.
Hopelijk valt de blessure van gillekens mee. Leek op een spierscheur
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Terug met twee voetjes op de grond. Nu punten pakken tegen RWDM en er is niets aan de hand!
Die oproep van Brigata trenta over het feit dat ze niet binnen mochten in Westerlo... Dan vraag ik mij af onder welke steen ze de afgelopen weken lagen... Iedereen weet toch dat er voorlopig nergens uitfans worden toegelaten...