A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Eric
Re: A-kern

Post by Eric » Mon Jun 01, 2020 7:28 am

Axassin wrote:
Sun May 31, 2020 10:39 pm
Carlke wrote:
Sun May 31, 2020 6:49 pm
KRKN wrote:
Sun May 31, 2020 6:46 pm

Sterke speler. Vraag me af hoe ambitieus ze daar zijn.
Ik las op fb van Lierse kempenzonen dat er daar nieuwe rijke eigenaar zou zijn. Weet iemand daar iets van ? Ik nergens iets van gelezen ze !
Nee hoor, nog steeds de Maleisische investeerders dacht ik. Loopt daar heel raar. Speler daar is klant van mij: een vrouw die amper iets van voetbal kent, Belinda, runt daar de show. Betalen blijkbaar vrij goed maar structuur en organisatie 0,0. Hebben voor mij wel beste coach van de reeks.
Ik vind dat nog wel één van de leukere tegenstanders in de reeks. Niet dat ik er iets van voeling mee heb, maar toch iets van infrastructuur etc daar.

Flor

Post by Flor » Wed Jun 03, 2020 4:49 pm

Interview met Straetman uit gva:
⚽️ #ARTIKEL ⚽️

VOETBAL1STE AMATEURKLASSELIERSE KEMPENZONEN

22-jarige flankaanvaller Bob Straetman (ex-Lokeren) snakt naar de bal
“Ik kijk enorm uit naar dit nieuwe verhaal”
Vorige week kondigde Lierse Kempenzonen de komst van de 22-jarige Bob Straetman aan. De flankaanvaller sleet zowat zijn hele voetballeven bij Lokeren, maar was na het faillissement van de club op zoek naar een nieuwe uitdaging. Hij is vastberaden om die op het Lisp te vinden.

Twaalf jaar lang droeg Bob Straet­man het shirt van Lokeren, tot er eind februari plots een abrupt einde aan zijn voetbalverhaal op Daknam kwam. Het faillissement van Lokeren zette met één vingerknip de voetbalwereld van Straetman op zijn kop.

“Dat faillissement kwam uiteraard ook niet helemaal uit de lucht gevallen, maar het blijft een bizar verhaal”, zegt Straetman. “Het is toch ongelofelijk hoe één charlatan in goed zes maanden tijd een voetbalclub naar de verdommenis kan helpen. Sneu, maar ik wil mijn focus nu voornamelijk op een positief verhaal leggen.”

Dat werd ondertussen Lierse, dat de flankaanvaller voor één seizoen met optie op nog een bijkomend jaar vastlegde. “Er was interesse van hoger spelende clubs, maar ik wil eens een keertje een seizoen lang onafgebroken in de basis staan. Lierse liet ook heel duidelijk blijken dat het me er absoluut bij wilde en met Tom Van Imschoot tref ik een coach die volledig bij mijn karakter past. Geen tiran die het vertrouwen wegneemt, maar een trainer die het maximum uit spelers en uit een groep kan halen. Dat sprak me aan. En dan zijn er uiteraard ook nog de fans. Lierse Kempenzonen is een traditieclub die haar thuismatchen voor drieduizend toeschouwers afwerkt. Supporters zijn toch de charme van het voetbal. Dat wordt ondertussen overal wel duidelijk, denk ik.”

Kampioen met Virton

Zijn ambitie? Op termijn met Lierse de stap naar 1B zetten. Straetman heeft er overigens ervaring mee om een ploeg uit eerste amateurklasse naar 1B te loodsen. Zo werd hij twee seizoenen geleden zes maanden uitgeleend aan Virton en pakte hij toen met die ploeg de titel in de hoogste amateurreeks.

“Wat ik me nog van dat halfjaar herinner? Dat je eerst een trap tegen je benen krijgt vooraleer je een bal kan controleren”, grapt Straetman. “Eerste amateurklasse is een enorm fysieke reeks, maar tegelijk ook eentje die fel wordt onderschat. Dat deed ik destijds ook bij mijn tijdelijke overstap, maar het zal me geen tweede keer overkomen. Ach, ik kijk ontzettend uit naar dit verhaal. Met allemaal Belgische jongens willen we Lierse weer hogerop proberen te brengen. Dat we maar heel snel opnieuw in normale omstandigheden aan de slag kunnen. Voor mij mag de huidige situatie snel voorbij zijn. Ik kijk ernaar uit om weer een balletje te trappen.”

Axassin

Post by Axassin » Fri Jun 05, 2020 8:32 am

Nog eens een overzichtje na de laatste aanwinst. Voor alle duidelijkhei, dit zijn de spelers waarvan we 100% zeker weten dat ze in de kern zullen zitten.

Keepers

Bernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2021
Joppe Vannuffelen -> contract tot?

Totaal voor seizoen 2020-2021: 3

Verdedigers

Ben Santermans -> Contract tot 2021 + 1j optie
Hannes Smolders -> Contract tot 2021
Jef Van der Veken -> contract tot 2021 + 1j optie
Yentl Van Genechten -> contract tot 2021 + 1j optie
Simon Van Geet -> contract tot 2021 + 1j optie

Totaal voor seizoen 2020-2021: 5

Middenvelders

Toon Janssen -> contract tot 2021 +1j optie
Ayyoub Allach -> contract tot 2021
Ibrahim El Ansri -> contract tot 2020

Aanvallers

Emile Samyn -> contract tot 2021 +1j optie
Simon Vermeiren -> contract tot 2021
Bob straetman -> contract tot 2021 + 1j optie

Kan je al best een leuk ploegje van maken met de beschikbare kern:

-------------------------------Brughmans-------------------------------
-------Van Genechten---Smolders---Santermans---Van Geet-------
----------------------Janssen---------El Ansri--------------------------
---------------------------------Allach------------------------------------
-----Samyn------------------Vermeiren-----------------Straetman-----

Qua basisspelers heb je dus nog nodig:

- Rechtsback
- Linksback
- Centrale middenvelder/VM
- Eventueel een échte nummer 10. Dan kan je Allach ook op rechts uitspelen. Samyn is immers blessuregevoelig
- Spits

Daarnaast ook nog als back-up (al dan niet uit de beloften doorschuiven):

- Linksbuiten: Ik denk aan Ben Hammou van de beloften, Osei-Berkoe of Boulaouali (voor één van deze twee een prestatiegericht contract)
- Iemand centraal op het middenveld
- Extra cv

Wat denken jullie?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Flor

Post by Flor » Fri Jun 05, 2020 8:35 am

We hebben nog wel wat meer body nodig op het middenveld denk ik. Zeker in deze toch wel heel fysieke reeks. Voetballend wel prima.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Fri Jun 05, 2020 9:02 am

Flor wrote:
Fri Jun 05, 2020 8:35 am
We hebben nog wel wat meer body nodig op het middenveld denk ik. Zeker in deze toch wel heel fysieke reeks. Voetballend wel prima.
We missen inderdaad nog een klootzakske opt middenveld. Voor de rest mooie ploeg.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Fri Jun 05, 2020 1:09 pm

KLSK190630 wrote:
Fri Jun 05, 2020 9:02 am
Flor wrote:
We missen inderdaad nog een klootzakske opt middenveld. Voor de rest mooie ploeg.
2 mss nog een snelle spits ook.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jun 05, 2020 1:20 pm

Vergaaneglorie wrote:
Fri Jun 05, 2020 1:09 pm
KLSK190630 wrote:
Flor wrote:
Een ervaren linksachter-nog een middenvelder en minstens 1 spits en het werk is af ook zou ik graag Youssef en kino zien bijtekenen en why not osei nog een kans geven had voor zijn blessure immers een goede indruk gelaten!

KRKN

Post by KRKN » Fri Jun 05, 2020 1:22 pm

ozzy105 wrote:
Fri Jun 05, 2020 1:20 pm
Vergaaneglorie wrote:
KLSK190630 wrote:

Een ervaren linksachter-nog een middenvelder en minstens 1 spits en het werk is af ook zou ik graag Youssef en kino zien bijtekenen en why not osei nog een kans geven had voor zijn blessure immers een goede indruk gelaten!
Gaan nog wel meer dan 2 spelers bijkomen denk ik, niet?

Carlke

Post by Carlke » Fri Jun 05, 2020 2:28 pm

KRKN wrote:
Fri Jun 05, 2020 1:22 pm
ozzy105 wrote:
Fri Jun 05, 2020 1:20 pm
Vergaaneglorie wrote:

Gaan nog wel meer dan 2 spelers bijkomen denk ik, niet?
Zou toch nog een 4 tal versterkingen willen zien plus nog wat verlengen ook !

Carlke

Post by Carlke » Fri Jun 05, 2020 2:31 pm

Axassin wrote:
Fri Jun 05, 2020 8:32 am
Nog eens een overzichtje na de laatste aanwinst. Voor alle duidelijkhei, dit zijn de spelers waarvan we 100% zeker weten dat ze in de kern zullen zitten.

Keepers

Bernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2021
Joppe Vannuffelen -> contract tot?

Verdedigers
Ben Santermans -> Contract tot 2021 + 1j optie
Hannes Smolders -> Contract tot 2021
Jef Van der Veken -> contract tot 2021 + 1j optie
Yentl Van Genechten -> contract tot 2021 + 1j optie
Simon Van Geet -> contract tot 2021 + 1j optie

Totaal voor seizoen 2020-2021: 5

Middenvelders

Toon Janssen -> contract tot 2021 +1j optie
Ayyoub Allach -> contract tot 2021
Ibrahim El Ansri -> contract tot 2020

Aanvallers

Emile Samyn -> contract tot 2021 +1j optie
Simon Vermeiren -> contract tot 2021
Bob straetman -> contract tot 2021 + 1j optie

Kan je al best een leuk ploegje van maken met de beschikbare kern:

-------------------------------Brughmans-------------------------------
-------Van Genechten---Smolders---Santermans---Van Geet-------
----------------------Janssen---------El Ansri--------------------------
---------------------------------Allach------------------------------------
-----Samyn------------------Vermeiren-----------------Straetman-----

Qua basisspelers heb je dus nog nodig:

- Rechtsback
- Linksback
- Centrale middenvelder/VM
- Eventueel een échte nummer 10. Dan kan je Allach ook op rechts uitspelen. Samyn is immers blessuregevoelig
- Spits

Daarnaast ook nog als back-up (al dan niet uit de beloften doorschuiven):

- Linksbuiten: Ik denk aan Ben Hammou van de beloften, Osei-Berkoe of Boulaouali (voor één van deze twee een prestatiegericht contract)
- Iemand centraal op het middenveld
- Extra cv

Wat denken jullie?

Bedankt voor info duidelijk nog veel werk met aanwervingen en nog paar verlengingen van contracten. Als ik dit lees magere kern mag er niks gebeuren !

Post Reply