A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Eric
Re: A-kern

Post by Eric » Fri May 10, 2019 2:26 pm

Nick zien we precies niet meer in actie dit seizoen.

Flor

Post by Flor » Tue May 14, 2019 4:37 pm

Uit gva door dg:

“Onduidelijkheid over de toekomst is ook voor mij een probleem”
Het dilemma van Hannes Smolders: bij Lierse Kempenzonen blijven of terugkeren naar KV Mechelen?
Vandaag om 16:15 door DIEDERIK GEYPEN
“Onduidelijkheid over de toekomst is ook voor mij een probleem”
Gescoord tegen Deinze. FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Terwijl het seizoen van KV Mechelen er al even opzit, gaat Hannes Smolders (21) nog anderhalve week door. Malinwa leende de beloftevolle centrumverdediger tijdens de wintermercato uit aan Lierse Kempenzonen, dat nog in de running is voor promotie naar 1B.
Smolders kijkt terug op een jaar met twee gezichten. In de eerste seizoenshelft trainde hij dagelijks met de Mechelse hoofdmacht, maar kwam hij - net als enkele andere jongeren - niet in actie. Daarom besloot de geboren Lierenaar terug te keren naar het oude nest. Smolders voetbalde twaalf jaar voor de jeugd van Lierse SK. “Die twaalf jaar wis je niet zomaar uit”, zegt Smolders. “Toen ik voelde dat er voor mij geen speelminuten inzaten bij KV, besloot ik een uitweg te zoeken.”

Kakkers versus Lierse Boeren

De oplossing vond Smolders in het Herman Vanderpoortenstadion. Géén evidente keuze, want KV Mechelen en Lierse zijn naast streekgenoten ook rivalen. “Die rivaliteit kan je niet negeren. Geel-zwart en geel-rood, dat gaat niet samen. Ik begrijp dat deze beslissing voor de KV Mechelen-fans niet het ideale scenario was. Ook in de kleedkamer werden er grapjes over gemaakt: ‘een Kakker tussen de Lierse Boeren’. (lacht) Ikzelf wil me er niet te hard over uitspreken. Voor mij was het gewoon belangrijk te spelen in een eerste ploeg. Ik had er vooraf met een aantal spelers over gesproken. Zo wist ik dat de club tijdens de winterstop naar bepaalde types, onder wie een centrumverdediger, op zoek was. Vervolgens had ik een bijzonder positief gesprek met voormalig coach Urbain Spaenhoven. Door omstandigheden (licentievoorwaarden, red.) is die vroegtijdig moeten vertrekken. Dat was wel even slikken, maar als team moesten we verder.”

Smolders verzamelde tot dusver 1.038 minuten, verdeeld over twaalf wedstrijden. Daarbovenop scoorde hij twee keer, waaronder anderhalve week geleden nog tegen promotieconcurrent Deinze (4-1). “Ik heb behoorlijk veel gespeeld. Alleen jammer van die blessure. Door een scheur in de mediale band van de enkel stond ik enkele weken aan de kant.”

Terwijl Smolders minuten vergaarde op het Lisp, verwezenlijkten zijn oud-ploegmaats onwaarschijnlijke dingen. “Of ik verbaasd was over de promotie én de bekerwinst van KV? Niet echt. Ik wist dat er veel kwaliteit in de ploeg zat. Toen KV die titel pakte, geloofde ik dat ook die beker wel zou lukken. Ik heb de match in het Koning Boudewijnstadion live bijgewoond. Voor de meesten was het een unicum in hun carrière.”

Het zwarte gat

Smolders heeft nog een jaar contract bij KV Mechelen. Zowel zijn persoonlijke toekomst als die van zijn broodheer oogt nog onzeker. “Het is een zwart gat, waar ik voorlopig weinig over kwijt kan. De onduidelijkheid vanwege Operatie Propere Handen is niet alleen voor mij een probleem, maar ook voor de spelers die er nog zitten. Niemand heeft er al zicht op waar hij volgend jaar aan de slag gaat. De Lierse-supporters hopen dat ik definitief blijf, maar daar kan ik nu nog onmogelijk een antwoord op geven. Door dingen te beloven die je niet kan waarmaken, zet je alleen jezelf voor schut. Ik wil nog vier wedstrijden focussen op de promotiejacht met Lierse Kempenzonen. Met een achterstand van zes punten op Virton en Deinze wordt het moeilijk, maar de uitslagen in de voorbije Champions League-matchen toonden aan dat niets onmogelijk is in voetbal.”

KRKN

Post by KRKN » Wed May 15, 2019 2:16 pm

Dat klinkt alsof we hem niet gaan kunnen houden. Of zien jullie het anders?

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed May 15, 2019 4:28 pm

KRKN wrote:
Wed May 15, 2019 2:16 pm
Dat klinkt alsof we hem niet gaan kunnen houden. Of zien jullie het anders?
Bij geen verplichte degradatie van YRKV zie ik die wel nog minstens één jaartje blijven, komt nog te kort voor hoogste klasse en niks ervaring op het hoogste niveau! Bij degradatie naar 1B of 1Amateursreeks zit die terug in Mechelen zo liggen de kaarten! Dan volgt een leegloop bij de kakkers en gaat men volop voor de jeugd aangepast met een paar ervaren ballers!

Flor

Post by Flor » Thu May 16, 2019 10:23 am

Molenberghs naar Patro.
Gemengde gevoelens. Goeie voetballer, maar hier veel te weinig gebracht.

KRKN

Post by KRKN » Thu May 16, 2019 11:17 am

Flor wrote:
Thu May 16, 2019 10:23 am
Molenberghs naar Patro.
Weet inderdaad niet of die zich nog in de ploeg had kunnen knokken.
Toch weer wat loonlast minder. Benieuwd wie we nog gaan laten gaan.

Is Youssef trouwens hier op huurbasis?

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 16, 2019 12:15 pm

KRKN wrote:
Thu May 16, 2019 11:17 am
Flor wrote:
Molenberghs naar Patro.
Weet inderdaad niet of die zich nog in de ploeg had kunnen knokken.
Toch weer wat loonlast minder. Benieuwd wie we nog gaan laten gaan.

Is Youssef trouwens hier op huurbasis?
Einde verbintenis .. hopelijk blijft hij goed seizoen achter de rug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 16, 2019 12:17 pm

Flor wrote:
Molenberghs naar Patro.
Bij Westerlo indertijd één van de betere in hoogste klasse vindt hem een dikke tegenvaller net zoals éne Da Silva de laatste twee jaar één van de betere bij Union op het lisp dikke tegenvaller! Twee mislukte transfers!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Thu May 16, 2019 1:00 pm

Ik heb het al eens gevraagd naar wie is verantwoordelijk voor het sportieve?
Is mij niet duidelijk maar hij draagt de grootste schuld voor mij. Het is nu niet dat deze persoon geen budget had

KRKN

Post by KRKN » Thu May 16, 2019 1:03 pm

ozzy105 wrote:
Thu May 16, 2019 12:17 pm
Flor wrote:
Molenberghs naar Patro.
Bij Westerlo indertijd één van de betere in hoogste klasse vindt hem een dikke tegenvaller net zoals éne Da Silva de laatste twee jaar één van de betere bij Union op het lisp dikke tegenvaller! Twee mislukte transfers!
Goh, ik snap waarom je dan van mislukte transfers spreekt, maar hun adelbrieven waren goed. Als ze echter zelf niet presteren, terwijl je weet dat ze beter kunnen, dan moet je toch vooral naar de spelers zelf kijken vind ik.

Post Reply