A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Thomas1906
Re: A-kern

Post by Thomas1906 » Tue Apr 07, 2020 6:59 pm

Dus dat was een leugentje om bestwil om ons te sussen?
Zo'n dingen wil ik komend seizoen niet meer meemaken.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Apr 07, 2020 7:25 pm

Thomas1906 wrote:
Tue Apr 07, 2020 6:59 pm
Onze voorzitter heeft gezegd dat ze daar op terug gekomen zijn (was na die enquete).

In een interview zei hij dat ze vooral willen focussen op jongens uit de streek en eigen jeugd, en als er een niet te missen kans is eventueel een buitenlander, lees als in een paar buitenlandse spelers aangevuld met jongens uit de streek en de jeugd.
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Tue Apr 07, 2020 7:28 pm

Thomas1906 wrote:
Da's wel een héél strenge conclusie. We hebben met erg veel Belgen gespeeld.

Af en toe - alleen als het een meerwaarde is - mag er echt wel verder gekeken worden vind ik. Zo heb ik het ook altijd geïnterpreteerd.

Devyd

Post by Devyd » Tue Apr 07, 2020 8:20 pm

Thomas1906 wrote:
Vind dat dit nog heel goed nageleefd is tot nu toe !
Ja kan niet verwachten dat je enkel met jongens uit de regio ooit gaat mee spelen voor de prijzen ,

Wij zijn momenteel maar een 1 amateurclub , en de goede jongens worden momenteel vele makkelijker voor onze neus opgehaald .
Zolang we niet met 11 buitenlandse spelers starten heb ik geen probleem als ze de ploeg aanvullen met profielen die we nodig hebben , al komen die oezbekistan

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Wed Apr 08, 2020 8:46 am

Ideaal heb je een aantal ouderdomsdekens rond de 30, eentje per linie mss.
Een speler of 3-4 uit de jeugd
spelers met potentie maar belofte niveau al voorbij die de andere gaten opvullen.
Als er daarbij 4-5 niet Belgen zijn en de rest belgen hebben ze naar dat ' spelers uit de streek' beeld goed werk geleverd.

Spelers alleen van onder je kerktoren is zelfs in lagere reeksen niet mogelijk. Je moet realistisch blijven.

David

Post by David » Wed Apr 08, 2020 9:42 am

andyosgarcia wrote:
Wed Apr 08, 2020 8:46 am
spelers met potentie maar belofte niveau al voorbij die de andere gaten opvullen.
Als er daarbij 4-5 niet Belgen zijn en de rest belgen hebben ze naar dat ' spelers uit de streek' beeld goed werk geleverd.

Spelers alleen van onder je kerktoren is zelfs in lagere reeksen niet mogelijk. Je moet realistisch blijven.
Ik dacht dat ze dat bij de buren uit Berlaar wel kunnen, voor mij is het geen idee fixe zolang het geen 2e Beveren wordt met de Ivoriaantjes.

KRKN

Post by KRKN » Wed Apr 08, 2020 11:18 am

VOETBAL1STE AMATEURKLASSE:LIERSE KEMPENZONEN Thomas Wils ruilt profbestaan op het Lisp in voor avontuur bij KFC Turnhout
“Afscheid had ik me anders voorgesteld”

Vorige week maakte KFC Turnhout de transfer van Thomas Wils (29) bekend. Een pluim op de hoed van voorzitter Ignace Kroos. “Ik zocht een club op lager niveau met uitstraling. Waar kon ik dan beter terecht dan bij KFC Turnhout”, glimlacht de inwoner van Vosselaar, die bij Lierse Kempenzonen op een zijspoor zat.
Op de handtekening van Thomas Wils is het nog even wachten. “Door de coronacrisis loopt alles vertraging op”, merkt Wils laconiek op. “Maar we hebben een mondeling akkoord voor een contract voor één seizoen. Het spreekt voor zich dat ik me op termijn zelfs langer aan dit project wil binden. Ik had een goed gesprek met voorzitter Kroos. Met Jo Christiaens, de nieuwe trainer van KFC Turnhout, kom ik iemand tegen met wie ik nog enkele wedstrijden bij de reserven van Westerlo heb gespeeld. We stonden ook als tegenstander op het veld: hij bij Thes Sport en ik bij Lierse Kempenzonen. Over mijn positie is nog niet gesproken. Ik kan als centrale verdediger en als centrale middenvelder uit de voeten. Mijn nieuwe ploegmaat Tom Proost is trouwens een van mijn betere vrienden.”
Volgend seizoen voetbalt Wils dus in derde amateurklasse. “Dit betekent het einde van mijn profcarrière. Mijn contract bij Lierse loopt nog tot juni. Ik ga nu op zoek naar een job buiten het voetbal. Mijn vrouw Katrien is kleuterjuf en we zullen wel zien hoe we alles kunnen regelen. Wie weet word ik zelfs jeugdtrainer bij KFC Turnhout.”
“Het afscheid bij Lierse Kempenzonen had ik me anders voorgesteld. Ik wil er liever niet te veel over kwijt, maar de manier waarop getuigt van weinig respect. Ik wilde de club in moeilijke tijden helpen en van de ene op de andere dag was het gedaan. Dat deed pijn. Ik mocht zelfs niet meer meetrainen. Vanaf dan besefte ik dat het moeilijk zou worden om als prof aan de slag te blijven. Zeker als je weet dat door deze crisis veel voetballers werkloos dreigen te worden en dat door het nakende faillissement van Lokeren en Roeselare wellicht een resem voetballers zonder club zullen zitten.”
In het seizoen 2010-2011 voetbalde Thomas Wils voor KV Turnhout. Op één seizoen na bij het Hongaarse Haladas (2015-2016) droeg Thomas Wils het voorbije decennium voor het overige het shirt van Lierse. “Ik beleefde er veel mooie momenten. In 2010 werden we kampioen in tweede klasse. Ik stond toen zeven keer aan de aftrap. Buiten alle verwachtingen. Verder herinner ik me mijn debuut in eerste klasse, gewonnen derby’s en zeges tegen topclubs als Anderlecht en Club Brugge. Ik kreeg altijd veel waardering van de supporters. Dat zal ik nooit vergeten.” (bdh)

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Wed Apr 08, 2020 11:24 am

David wrote:
Wed Apr 08, 2020 9:42 am
andyosgarcia wrote:

Ik dacht dat ze dat bij de buren uit Berlaar wel kunnen, voor mij is het geen idee fixe zolang het geen 2e Beveren wordt met de Ivoriaantjes.
3de ama Is nog wel iets anders als 1ste ama. Kwa belgisch opstellen. Lees kwaliteit en haalbaar in prijs
Last edited by Vergaaneglorie on Wed Apr 08, 2020 11:27 am, edited 1 time in total.

David

Post by David » Wed Apr 08, 2020 11:25 am

Vergaaneglorie wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:24 am
David wrote:
andyosgarcia wrote:

3de ama Is nog wel iets anders als 1ste ama. Kwa belgisch opstellen.
Volledig akkoord, ik pikte in op de vetgedrukte zin van Andyosgarcia. Verder beschouw ik alles onder 1 B als veredeld cafévoetbal.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Wed Apr 08, 2020 11:30 am

David wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:25 am
Vergaaneglorie wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:24 am
David wrote:

3de ama Is nog wel iets anders als 1ste ama. Kwa belgisch opstellen.
Volledig akkoord, ik pikte in op de vetgedrukte zin van Andyosgarcia. Verder beschouw ik alles onder 1 B als veredeld cafévoetbal.
Yup cafevoetbal zo zie ik dat ook. Pottekestamp niveau.daarom dat hier al heb aangehaald top 1B of1A voor lier.

Post Reply