Transfernieuws
-
Re: Transfernieuws
Nog geen week terug kreeg ik "mannekes het is nog lang hé"
Nu zijn we paar dagen later ineens allemaal wakker en zien we dat we zo goed als stil staan?
Zoals ik al zei : ge hebt toch wel wat laten gaan, ge wou bepaalde spelers geen beter contract geven, uwe ziekenboeg zit vol en we hebben enkel jonkies. Die beloofde "afgeronde" transfer... daar piept ook niemand over.
We hebben niet de makkelijkste start van de competitie, als ge u voorbereiding al niet wat op elkaar kan inspelen...bende gewoon niet klaar of lees , ge mist een kans om klaar te zijn.
Als ook de keuzen om u voorbereiding in twee te splitsen? Dus ge begint met trainen om conditie en spelritme op te bouwen, maar ge last dan wel een pauze in. Ik snap dat persoonlijk niet. Want als er al ritme enzo in zou komen, legde dat zelf weer lam.
Nu zijn we paar dagen later ineens allemaal wakker en zien we dat we zo goed als stil staan?
Zoals ik al zei : ge hebt toch wel wat laten gaan, ge wou bepaalde spelers geen beter contract geven, uwe ziekenboeg zit vol en we hebben enkel jonkies. Die beloofde "afgeronde" transfer... daar piept ook niemand over.
We hebben niet de makkelijkste start van de competitie, als ge u voorbereiding al niet wat op elkaar kan inspelen...bende gewoon niet klaar of lees , ge mist een kans om klaar te zijn.
Als ook de keuzen om u voorbereiding in twee te splitsen? Dus ge begint met trainen om conditie en spelritme op te bouwen, maar ge last dan wel een pauze in. Ik snap dat persoonlijk niet. Want als er al ritme enzo in zou komen, legde dat zelf weer lam.
Die voorbereiding in 2 splitsen is op zich nog geen slecht idee , meerdere ploegen pakken het zo aan .
Het is niet de bedoeling dat die mannen op hun lui gat in de zon gaan zitten he , die hebben nog een stevig schema af te werken .
Maar ondertussen kunnen ze wel mentaal hun batterijen opladen door wat meer tijd met vrienden en familie door te brengen .
Ten slotte hebben die mannen minder tijd in de weekends dan een gewone werknemer die in de week werkt . Dus ja ik begrijp da wel ergens .
Het is niet de bedoeling dat die mannen op hun lui gat in de zon gaan zitten he , die hebben nog een stevig schema af te werken .
Maar ondertussen kunnen ze wel mentaal hun batterijen opladen door wat meer tijd met vrienden en familie door te brengen .
Ten slotte hebben die mannen minder tijd in de weekends dan een gewone werknemer die in de week werkt . Dus ja ik begrijp da wel ergens .
Ik vind gelatenheid het juiste woord. Ben minder enthousiast over de competitiestart dan de vorige jaren. Nu, mezelf kennende kan dat snel keren. Benieuwd naar de komende weken.
Hierbij de volledige uitleg van weekje "vakantie"andyosgarcia wrote: ↑Wed Jul 16, 2025 3:50 amNog geen week terug kreeg ik "mannekes het is nog lang hé"
Achter de vakantiefoto’s schuilt ook fysieke arbeid”: waarom spelers van Lierse in volle voorbereiding “mentale” break krijgen
Vakantiekiekjes met het gezin op het strand of een avondje uit met vrienden. De spelers van Lierse zwaaien er sinds het voorbije weekend welig mee. Te midden van de voorbereiding op het nieuwe seizoen laste geel-zwart een break in van een week. “Het seizoen duurt lang en heeft veel weg van een marathon. Dit is nog een uitgelezen kans om onze jonge groep wat mentale recuperatie te gunnen”, weet Head of Performance Tim Vollon.
Een tussenpoos in volle voorbereiding is overigens niet nieuw in Lier. Ook onder de vleugels van Tom Van Imschoot laste Lierse enkele jaren geleden twee seizoenen na elkaar een break in. Na de oefenmatch vorige week vrijdag bij Helmond Sport kregen de spelers tot en met 20 juli een vrijgeleide en hoefden ze zich niet naar de club te begeven.
“Die beslissing werd reeds genomen voor mijn aanstelling”, verduidelijkt Head of Performance Tim Vollon. “Maar voor alle duidelijkheid sta ik er zeker ook mee achter. Ik kom uit de jeugdwerking van Anderlecht. Ook daar kregen die jonge gasten de eerste week van juli vrijaf. Op die manier konden ze meteen na de examens even volledig deconnecteren. Ook bij Lierse hebben we momenteel een hele jonge spelersgroep. Het is belangrijk om die gasten de mogelijkheid te geven even in het bijzijn van familie en vrienden te kunnen genieten.”
Wat overigens niet wil zeggen dat er in deze vrije week niet gewerkt wordt door de spelers. “Uiteraard niet. Die gasten vallen niet stil, hé. Ze worden gewoon even uit de dagelijkse sleur gehaald om verplicht naar de club te komen. Iedere speler kreeg een aangepast individueel programma mee van physical coach Nicolas Labarbe, dat minutieus wordt opgevolgd. Bedoeling is om de opgebouwde uithouding van de eerste trainingsweken te onderhouden en zelfs verder op te drijven. Niet elke speler staat al op hetzelfde niveau. Het is een uitgelezen kans om de fysieke tekortkomingen weg te werken en ook aan de mobiliteit en snelheid te werken. Dus achter de vakantiefoto’s die je her en der zal zien, zit zeker ook de nodige fysieke arbeid.”
Mentale recuperatie
Al blijft de hoofdnoot de mentale recuperatie. Coach Jay Shoffner is een echt familiemens en hecht er veel belang aan dat het privé-leven van zijn spelers voortvarend loopt. Ook zelf gaf hij eerder al aan enkel optimaal te kunnen functioneren als familiaal alles op wieltjes loopt.
“Het is nog het enige moment dat spelers met kinderen samen met het gezin er even op uit kunnen”, pikt Tim Vollon in. “Door het feit dat de competitie pas op 9 augustus van start gaat, kunnen we hier perfect op inspelen. We hebben nog drie weken en zullen fysiek klaar zijn. Vergeet niet dat de groep al op 18 juni de voorbereiding heeft opgestart en veel eerder al een individueel programma toegestuurd kreeg. We zijn dus al even aan de slag.”
Voor Tim Vollon zelf staat er geen vakantieweek in de agenda. Hij is op de club aanwezig om de jongens in revalidatie bij te staan. Zo hoopt geel-zwart Brent Laes ergens volgende week al deels bij het groepswerk te kunnen inpassen en heeft ook Maxim Kireev zijn herstel opgestart. Al zal het op de Wit-Rus nog wel een tweetal maanden wachten blijven. Daarnaast gaven nog een aantal spelers in samenspraak met physical coach Nicolas Labarbe aan om verder door te willen werken.
“Meer ervaren jongens kennen hun lichaam door en door en weten wat wel of niet nodig is in zo’n voorbereiding”, kadert Vollon. “Maar we moeten vooral heel waakzaam blijven voor onze vele jonge gasten. Want het ontbreekt hen doorgaans zeker niet aan werkijver, maar wel aan de kennis om voldoende naar hun lichaam te luisteren en dus de nodige rust in te bouwen. Ze moeten vaak nog leren hoe zich perfect te verzorgen in de wereld van het volwassen profvoetbal. In die zin zorgt deze week ook voor enige afkoeling.”
Vanaf maandag neemt Lierse de draad terug helemaal op in het trainingscenter in Emblem. Zondag 27 juli volgt de fandag met een galamatch in de eigen AsterX Group-f Arena tegen Berchem Sport (16u). Een week later op zaterdag 2 augustus volgt nog de generale repetitie op het veld van Roda JC (15.30u). De oefenmatch bij Thes Sport (19.30u) werd van dinsdag 29 naar woensdag 30 juli verschoven.