Vertrek Spaenhoven

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Vertrek Spaenhoven

Post by Axassin » Fri Apr 05, 2019 9:32 am

Ik vind het echt wel een goede keuze eigenlijk. Jonge gemotiveerde trainer die bij zijn vorige clubs bewezen heeft resultaten neer te kunnen neerzetten. Liever dat dan de Brepoelsen & Gevaerten van deze wereld. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Eric

Post by Eric » Fri Apr 05, 2019 9:42 am

Axassin wrote:
Fri Apr 05, 2019 9:32 am
Ik vind het echt wel een goede keuze eigenlijk. Jonge gemotiveerde trainer die bij zijn vorige clubs bewezen heeft resultaten neer te kunnen neerzetten. Liever dat dan de Brepoelsen & Gevaerten van deze wereld. ;)
Brepoels was ik ook nog aan het denken. Laat ‘t uit :D

Interview uit gva door kugu:
Rocky Peeters leidt vandaag om 10.30u zijn eerste training als hoofdcoach van Lierse Kempenzonen. De 39-jarige oefenmeester ondertekende gisteren een overeenkomst voor anderhalf seizoen op het Lisp, nauwelijks enkele uren nadat Dave De Herdt de laan werd uitgestuurd.
In tegenstelling tot de spelersgroep in zijn jongste twee wedstrijden schakelde het bestuur van Lierse Kempenzonen donderdag meteen in vijfde versnelling. De club trad na de recente 0 op 6 tegen Geel en Rupel Boom én vooral het dramatische spel daadkrachtig op in de sportieve staf. Daar werd een einde gesteld aan de samenwerking met Dave De Herdt, die sinds het vertrek van zijn mentor Urbain Spaenhoven de touwtjes in handen had. Enkele uren later streek met Rocky Peeters al zijn vervanger neer op het Lisp. Die leidde gisteren nog zijn laatste training bij Wijgmaal, een club uit de tweede amateurklasse.

“Een ploeg waarmee ik nog in de strijd om promotie was gewikkeld”, geeft Rocky Peeters mee. “Ik vond het in eerste instantie belangrijk dat de beide clubs tot een akkoord kwamen. Maar dat verliep vlot. Wijgmaal weet dat dit een unieke kans is voor mij. Trouwens, behoudens Lierse Kempenzonen had geen enkele andere club me tot deze move kunnen bewegen.”

Eindronde eerste doelwit

Want Rocky Peeters heeft wat met geel-zwart. Al van kindsbeen af is hij een echte fan van de Lierenaars. En bovendien voetbalde hij zeven jaar in de jeugd van Lierse SK.

“Dit is de ploeg van mijn hart”, voegt hij toe. “Nog van voor mijn geboorte is mijn vader op iedere match aanwezig en tussen mijn 4 en 18 jaar ging ook ik altijd kijken. Het is een droom om deze club opnieuw hogerop te mogen helpen.”

Eerste opdracht voor Peeters is het behalen van een eindrondeticket. Daar is nog één zege voor nodig en die kan er al maar best zondag komen in Luik.

“De tijd is kort, maar je hoeft niet te verwachten dat ik al het goede van de voorbije maanden overboord ga gooien. Ik zal uiteraard een aantal accenten proberen te leggen, maar wil vooral opnieuw de juiste spirit in de ploeg pompen. Daar sta ik als coach ook voor. Ik ben zelf langs de lijn positief verbaal aanwezig. Ik leef mee, maar wil een gentlemen zijn voor iedereen. Zo stap ik als trainer doorheen het voetbal.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Apr 05, 2019 9:56 am

Eindrondeticket mensen is toch al binnen komaan .. een zwak RWDM gaat nooit 9 op 9 halen hoor en mag LK geen 2 op 9 halen niet zeveren he! Hoop alleen maar dat de nieuwe trainer zich niet op de borst gaat kloppen met ' eindronde is bereikt en al dien zever' .. na afloop van de competitie! Cijfers etc liegen nooit mensen het duo bracht een voorlopige derde plek en een eindronde wat het beoogde doel was! Benieuwd of deze trainer ook zulk parcours en cijfers kan voorleggen lets hope maar met deze beperkte kwalitatieve kern durf ik dat te betwijfelen!

Eric

Post by Eric » Fri Apr 05, 2019 10:31 am

ozzy105 wrote:
Fri Apr 05, 2019 9:56 am
Eindrondeticket mensen is toch al binnen komaan .. een zwak RWDM gaat nooit 9 op 9 halen hoor en mag LK geen 2 op 9 halen niet zeveren he! Hoop alleen maar dat de nieuwe trainer zich niet op de borst gaat kloppen met ' eindronde is bereikt en al dien zever' .. na afloop van de competitie! Cijfers etc liegen nooit mensen het duo bracht een voorlopige derde plek en een eindronde wat het beoogde doel was! Benieuwd of deze trainer ook zulk parcours en cijfers kan voorleggen lets hope maar met deze beperkte kwalitatieve kern durf ik dat te betwijfelen!
Het zou inderdaad straf zijn als hij zich oo de borst zou kloppen voorbhet behalen van de eindronde (niet op de zaken vooruit lopen natuurlijk). De eindronde gaat een echte test worden voor hem. In de resterende matchen moet je minstens een 7/9 halen vind ik.

KRKN

Post by KRKN » Fri Apr 05, 2019 2:32 pm

‘t Is bevestigd: hij heeft het diploma 8-)

Carlke

Post by Carlke » Fri Apr 05, 2019 4:58 pm

rare keuze, maar wel al resultaten blijkbaar in amateurklasse. kampioen met tienen en een promotie met tienen. nu 3 de plaats met wijgmael .
weet iemand iets van die man ? aanvallend spelen verdedigend ?

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Apr 05, 2019 6:18 pm

Heeft men eigenlijk als 'veldtrainer' een diploma nodig weet wel geval Spaenhoven is voorbij maar toch de vraag ik dacht van niet!

Carlke

Post by Carlke » Fri Apr 05, 2019 11:09 pm

nee zeker niet ! maar ja iedereen wist dat hij t1 was. en na hun onbekwame handelingen in propere handen,wilden ze laten zien dat ze streng zijn. gelijk ze zeggen voetbalbond mafia daar lijkt het op

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Apr 06, 2019 4:28 pm

Carlke wrote:
Fri Apr 05, 2019 11:09 pm
nee zeker niet ! maar ja iedereen wist dat hij t1 was. en na hun onbekwame handelingen in propere handen,wilden ze laten zien dat ze streng zijn. gelijk ze zeggen voetbalbond mafia daar lijkt het op
Dacht ik ook van niet immers Dave was T1 de rest is en was gezever .. onbegrijpelijk waarom het bestuur niet verder deed met de twee aangezien ze toch in het gelijk zouden zijn gesteld! Of speelden er andere motieven mee?

KRKN

Post by KRKN » Sat Apr 06, 2019 4:36 pm

ozzy105 wrote:
Sat Apr 06, 2019 4:28 pm
Carlke wrote:
Fri Apr 05, 2019 11:09 pm
Dacht ik ook van niet immers Dave was T1 de rest is en was gezever .. onbegrijpelijk waarom het bestuur niet verder deed met de twee aangezien ze toch in het gelijk zouden zijn gesteld! Of speelden er andere motieven mee?
Dat zou bijzonder roekeloos zijn om zo met je licentie te spelen.

Post Reply