Transfernieuws
Re: Transfernieuws
Let him cook.
Mansour Sy is vijfde zomeraanwinst van Lierse: “Hij is een type dat perfect bij onze club moet passen”
Na enkele weken van windstilte heeft Lierse een nieuwe versterking beet. De Pallieters bereikten dinsdag een overeenkomst met Mansour Sy, een 27-jarige aanvallende middenvelder. Sy ondertekende een contract voor twee seizoenen met een optie op een bijkomend jaar in Lier.
Mansour Sy is een jeugdproduct van SC Bastia, die vanaf zijn negentiende heel wat omzwervingen maakte in de Franse Championnat National. Zo was hij onder meer actief bij Boulogne B, Saint-Quentin, Jura Sud, Goal FC, Marignane GCB en vorig seizoen Concarneau. Daar was hij als profspeler actief en werd hij opgemerkt door manager sport Jonathan Kindermans.
“Mansour Sy is een speler die twee seizoenen geleden al op onze radar stond”, geeft de sportief directeur van de Pallieters aan. “Hij had er een destijds een heel sterk seizoen opzitten en genoot flink wat interesse uit de Ligue 2. Hij koos uiteindelijk voor Concarneau, dat net uit die Franse tweede klasse was gezakt.”
Sy werd er voorgehouden dat hij de draaischijf van de ploeg zou worden en een team rond hem zou worden gebouwd. Maar de middenvelder was buiten het medeweten van de hoofdcoach gehaald, die vooral naar lokale spelers greep. Zo zou de inbreng van Sy beperkt blijven tot zestien wedstrijden.
“Die gang van zaken deed ons de stap zetten om opnieuw bij Mansour Sy aan te kloppen”, aldus Jonathan Kindermans. “Omdat we heel erg overtuigd zijn van zijn kwaliteiten en hij vorig seizoen ondergewaardeerd werd. Hij was een laatbloeier en op zijn 27ste zullen wellicht al minder clubs bereid zijn hem binnen te halen. Maar ik weet zeker dat Sy een type speler is dat perfect bij de club zal passen.”
Familieman
Ook voor Mansour Sy zelf was de tijd rijp om een eerste buitenlands avontuur te wagen. In het verleden hield hij al ettelijke keren de boot af, omdat hij de prioriteit gaf aan zijn gezin.
“Hij is een familieman en heel volwassen voor zijn leeftijd”, aldus Kindermans. “Niet het type dat in de schijnwerpers wil staan, veel pracht en praal verkoopt. Eerder typeer ik hem als een harde werker, die een voorbeeld zal zijn voor onze jonge spelers. Hij zal niet tolereren dat ze naast hun schoenen lopen of op de rem gaan staan.”
Maar bovenal moet Mansour Sy straks explosiviteit in het elftal van geel-zwart pompen. Met zijn 1,71 meter is hij wendbaar en snel.
“Het is een speler met een hele grote werkethiek, een slimme voetballer ook”, aldus Kindermans. “Sterk aan de bal en explosief. Na een seizoen waarin hij zich onheus behandeld voelde, aast hij op revanche om zich te tonen. En daar moet Lierse straks zijn profijt uit halen.”
Mansour Sy is vijfde zomeraanwinst van Lierse: “Hij is een type dat perfect bij onze club moet passen”
Na enkele weken van windstilte heeft Lierse een nieuwe versterking beet. De Pallieters bereikten dinsdag een overeenkomst met Mansour Sy, een 27-jarige aanvallende middenvelder. Sy ondertekende een contract voor twee seizoenen met een optie op een bijkomend jaar in Lier.
Mansour Sy is een jeugdproduct van SC Bastia, die vanaf zijn negentiende heel wat omzwervingen maakte in de Franse Championnat National. Zo was hij onder meer actief bij Boulogne B, Saint-Quentin, Jura Sud, Goal FC, Marignane GCB en vorig seizoen Concarneau. Daar was hij als profspeler actief en werd hij opgemerkt door manager sport Jonathan Kindermans.
“Mansour Sy is een speler die twee seizoenen geleden al op onze radar stond”, geeft de sportief directeur van de Pallieters aan. “Hij had er een destijds een heel sterk seizoen opzitten en genoot flink wat interesse uit de Ligue 2. Hij koos uiteindelijk voor Concarneau, dat net uit die Franse tweede klasse was gezakt.”
Sy werd er voorgehouden dat hij de draaischijf van de ploeg zou worden en een team rond hem zou worden gebouwd. Maar de middenvelder was buiten het medeweten van de hoofdcoach gehaald, die vooral naar lokale spelers greep. Zo zou de inbreng van Sy beperkt blijven tot zestien wedstrijden.
“Die gang van zaken deed ons de stap zetten om opnieuw bij Mansour Sy aan te kloppen”, aldus Jonathan Kindermans. “Omdat we heel erg overtuigd zijn van zijn kwaliteiten en hij vorig seizoen ondergewaardeerd werd. Hij was een laatbloeier en op zijn 27ste zullen wellicht al minder clubs bereid zijn hem binnen te halen. Maar ik weet zeker dat Sy een type speler is dat perfect bij de club zal passen.”
Familieman
Ook voor Mansour Sy zelf was de tijd rijp om een eerste buitenlands avontuur te wagen. In het verleden hield hij al ettelijke keren de boot af, omdat hij de prioriteit gaf aan zijn gezin.
“Hij is een familieman en heel volwassen voor zijn leeftijd”, aldus Kindermans. “Niet het type dat in de schijnwerpers wil staan, veel pracht en praal verkoopt. Eerder typeer ik hem als een harde werker, die een voorbeeld zal zijn voor onze jonge spelers. Hij zal niet tolereren dat ze naast hun schoenen lopen of op de rem gaan staan.”
Maar bovenal moet Mansour Sy straks explosiviteit in het elftal van geel-zwart pompen. Met zijn 1,71 meter is hij wendbaar en snel.
“Het is een speler met een hele grote werkethiek, een slimme voetballer ook”, aldus Kindermans. “Sterk aan de bal en explosief. Na een seizoen waarin hij zich onheus behandeld voelde, aast hij op revanche om zich te tonen. En daar moet Lierse straks zijn profijt uit halen.”
-
Dat is dan goed nieuws. Als ik me niet vergis zou dat dan de 1e & enige fulltime aangestelde zijn binnen de medische staff? Feit is dat ook dit weer een segment is binnen de club waar belachelijk weinig geld aan uitgegeven is de afgelopen jaren. De blessure-tsunami van afgelopen seizoen was geen toeval. Ik denk dat de club het belang van een degelijke medische staff schromelijk heeft onderschat. En daarbij trek ik de kwaliteiten van de mensen binnen de medische staff niet in twijfel maar als je niemand hebt die in vast voltijds dienstverband voor de club werkt, dan weet je dat het moeilijk wordt. Hopelijk hebben ze hieruit geleerd.Axassin wrote: ↑Tue Jun 10, 2025 3:33 pmDie is er weldegelijk, met professionelere mensen dan jij doet uitschijnen![]()
De club gaat hier overigens nog verder in investeren met het fulltime aantrekken van Tim Vollon, komt over van Anderlecht.
Neen, er waren al (dacht ik) 2 physios en 1 verzorger vast in dienst. Daar komt nu Tim Vollon bij. En daarnaast heb je nog de physical coach uiteraardDaylon Claasen wrote: ↑Tue Jun 10, 2025 8:56 pmDat is dan goed nieuws. Als ik me niet vergis zou dat dan de 1e & enige fulltime aangestelde zijn binnen de medische staff? Feit is dat ook dit weer een segment is binnen de club waar belachelijk weinig geld aan uitgegeven is de afgelopen jaren. De blessure-tsunami van afgelopen seizoen was geen toeval. Ik denk dat de club het belang van een degelijke medische staff schromelijk heeft onderschat. En daarbij trek ik de kwaliteiten van de mensen binnen de medische staff niet in twijfel maar als je niemand hebt die in vast voltijds dienstverband voor de club werkt, dan weet je dat het moeilijk wordt. Hopelijk hebben ze hieruit geleerd.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Noah De Ridder van Jong Cercle is op komst als concurrent van De Vos. 6 doelpunten als rechterwingback in 1ste nationale.
Tot heden kunnen we niet warm lopen betreffende inkomende transfers! Op 1 speler na allemaal jonge spelers zonder ervaring en komende uit belofteclubs zeer risicovol!
Wat ik me afvraag, onze nieuwe Duitse vennoten, wat gaan die toevoegen op financieel vlak qua transferbudget?
Of ligt hun rol ergens anders?
Of ligt hun rol ergens anders?
Formerly known as Lisp-boy
- Justhomuch
Hun rol ligt vooral gefocust op connecties dacht ik me te herinneren?
Wij komen áltijd terug!
Zo heb ik het ook altijd begrepen, connecties en kennis. Geen zotte geldbedragen dat worden ingepompt.Justhomuch wrote: ↑Thu Jun 12, 2025 12:11 pmHun rol ligt vooral gefocust op connecties dacht ik me te herinneren?
Barry wrote: ↑Thu Jun 12, 2025 1:01 pmZo heb ik het ook altijd begrepen, connecties en kennis. Geen zotte geldbedragen dat worden ingepompt.Justhomuch wrote: ↑Thu Jun 12, 2025 12:11 pmHun rol ligt vooral gefocust op connecties dacht ik me te herinneren?
Zot hoeft het zeker niet te zijn maar klein deel had toch gemogen he ! Wel benieuwd of we dan via hun kennis nog iets gaan zien van transfers. Want die nu gedaan zijn zijn toch allemaal van ons.