Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
TV2002
Re: Transfernieuws

Post by TV2002 » Mon Feb 03, 2025 11:13 pm

TV2002 wrote:
Thu Jan 30, 2025 8:13 pm
TV2002 wrote:
Thu Jan 16, 2025 11:05 am
Mpanzu lijkt te gaan vertrekken op het einde van het seizoen. Club NXT deed hem een voorstel, maar het lijkt Auxerre uit de Ligue 1 (!) te gaan worden. Heel straf.
Kleine update hierover. Mpanzu zou nu toch al graag deze transferperiode naar Club NXT gaan. Auxerre heeft een andere linksback binnengehaald. Cercle Brugge en NEC hebben hem ook op hun verlanglijst staan. Benieuwd of die één van de dagen toch nog vertrekt.
Een laatste update. Het is Cercle Brugge dat hun stadsgenoot klopt in de strijd om Mpanzu. Medische testen reeds gedaan, nu wordt het een race tegen de tijd om de papieren in orde te brengen voor middernacht.
Transfersom is €100.000 + een percentage op de doorverkoop. Voor een speler die binnen 6 maanden gratis de deur ging uitlopen, is dat een uitstekende deal.

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Feb 04, 2025 3:59 am

Justhomuch wrote:
Mon Feb 03, 2025 10:55 pm
andyosgarcia wrote:
Mon Feb 03, 2025 8:37 pm
Netzer wrote:
Mon Feb 03, 2025 8:24 pm
Die "we mogen blij zijn dat we nog bestaan en dat we voetbal kunnen zien" - mentaliteit van sommigen stoort mij toch wel.
Met alle respect, begrijp me niet verkeerd, want iedereen bekijkt het uiteraard op zijn manier.
Maar wat mij betreft zouden we die fase toch wel al mogen gepasseerd zijn ondertussen.
Het mag ondertussen, na al die jaren, toch wel net iets meer zijn.

Die huurling van Blackburn Rovers lijkt me wel iemand waar we plezier gaan van hebben.
Alleen jammer dat het maar voor 6 maanden is, daarna ben je hem kwijt en kan je weer herbeginnen.
2
als je die club niet wil worden of je wil inderdaad op het gemak aan door gaan is allemaal goed voor mij en verstaanbaar, Maar dan moet je niet keer op keer die ambitie uitspreken van top 6, terug binnen de x aantal tijd in de beste 16 clubs,... enzovoort.
En ja we staan daar momenteel maar heb ploegen als Beveren enzo hun ook zien versterken.
Terwijl we momenteel onze "sterkhouder" weg doen.
Moeten we LVT danken voor nog te bestaan, ja! Moeten we daarom blijven denken "Jama zonder LVT hadden we niet meer bestaan"? nee. Is niet meer dan normaal dat je als supporters vragen stelt bij bepaalde zaken. Het is "proportioneel" niet te vergelijken , Maar Jaren geleden zeiden we ook "jama zonder.... hadden we niet meer bestaan"
plus niet te vergeten hoeveel geluk we de afgelopen jaren hadden met competitie hervormingen, Licenties , ploegen die geen licentie aanvroegen...
En er is nu iemand de plek gekomen van die sterkhouder, met geen slechte statistieken he.
De ambitie van in het begin van het seizoen was een rustig seizoen draaien, daar zijn we toch goed mee bezig? Akkoord je kan en moet zelfs kritisch zijn op het bestuur, maar op dit eigenste moment snap ik die negativiteit niet.
Had een heel stuk getypt maar verstandig gewoon weer weg gedaan. :)
destijds was ik bij MS ook een doomdenker. :mrgreen:

KRKN

Post by KRKN » Tue Feb 04, 2025 7:25 am

TV2002 wrote:
Mon Feb 03, 2025 11:13 pm
TV2002 wrote:
Thu Jan 30, 2025 8:13 pm
TV2002 wrote:
Thu Jan 16, 2025 11:05 am
Mpanzu lijkt te gaan vertrekken op het einde van het seizoen. Club NXT deed hem een voorstel, maar het lijkt Auxerre uit de Ligue 1 (!) te gaan worden. Heel straf.
Kleine update hierover. Mpanzu zou nu toch al graag deze transferperiode naar Club NXT gaan. Auxerre heeft een andere linksback binnengehaald. Cercle Brugge en NEC hebben hem ook op hun verlanglijst staan. Benieuwd of die één van de dagen toch nog vertrekt.
Een laatste update. Het is Cercle Brugge dat hun stadsgenoot klopt in de strijd om Mpanzu. Medische testen reeds gedaan, nu wordt het een race tegen de tijd om de papieren in orde te brengen voor middernacht.
Transfersom is €100.000 + een percentage op de doorverkoop. Voor een speler die binnen 6 maanden gratis de deur ging uitlopen, is dat een uitstekende deal.
Eens.

Gemengde gevoelens bij deze winterstop. Grootste gemis is toch wel dat je het loon van Oulare en Teunckens gewoon moet blijven doorbetalen.

Fiero67

Post by Fiero67 » Tue Feb 04, 2025 9:58 am

Ik vind de dynamiek van een supporter soms wel interessant om te volgen.

Ik meen me te herinneren dat enige tijd geleden de commentaren op Sow vooral waren dat hij vooral hard kon lopen maar dat het dat toch wel was. Had geen overzicht en zag niet altijd de medespelers staan. Nu is het precies of we Messi verkocht hebben.

Maar dit geheel terzijde.

Ik begrijp het gevoel wel van "men wil die 6e plaats niet, laat staan promoveren". Maar is dit allemaal niet te veel vanuit de emotie geschreven?
Ik denk echt niet dat het bestuur die 6e plaats zou laten liggen. Maar ik denk ook niet dat ze die nastreven ten koste van alles.

Er is nu eenmaal een economische realiteit waar de meeste clubs - zo niet alle- in België moeten mee leven. Daar kan je niet aan ontsnappen.
Aangenaam is dat niet - frustrerend zelfs.

Het toont alleen maar hoezeer we begaan zijn met dit keline clubje.
Vele argumenten houden steek zowel de negatieve als de positieve - de ultieme waarheid zal ergens in het midden liggen.

esreil

Post by esreil » Tue Feb 04, 2025 10:17 am

2

En momenteel zijn we geëvolueerd naar de grootste kleine club van 1B ...

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Feb 04, 2025 11:15 am

Oké dat ze voor Sow een vervanger gaan halen zijn, maar diene jong speelde vooral (bijna alles) als centrum spits. Indien niet heel sporadisch op de linker flank, nooit rechts. Maar diene jong krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Wat mij persoonlijk wel stoort is het feit dat we twee van onze spelers verkopen, wat heel normaal is. Maar daarvoor in de plaats twee jonge gasten gaat huren.
Die van jong Anderlecht komt zie ik me persoonlijk niet direct als een "vaste" meerwaarde (shoot me if i'm wrong).
Maar we hebben al huurspelers op de bank zitten die er af en toe is voor een paar minuten af komen...
Als je dan niet persé voor die top 6 wil gaan, of niet persé zo snel mogelijk mee vechten voor promotie op de een of andere manier en een rustig middemoot seizoen wil draaien.
Dan is het in mijn ogen een gemiste kans om je bank te vullen met spelers uit je Beloften kern, jonge gasten die vast liggen aan je club, die net dezelfde leeftijdscategorie gaan hebben als beide heren.... En gaste die destijds mee in je visie stapte "Om het terug proberen te doen met mensen van de streek / bij uitbreiding gans België".
En akkoord er is een tijd terug door LVT toegegeven dat een enkel Belgen scenario niet mogelijk is, en dat snap ik ook! En dat er naar buitelandse opties ging gekeken worden als ze zeker een meerwaarden konden zijn voor de club... Maar een handvol huurspelers, die eventueel plekken op de bank innemen van je eigen belofte?
Dat toont mij of je hebt dat verhaal dat je al jaren "nastreeft" laten varen of je hebt zo goed als geen geloof in de spelers van je beloften kern. En heb je dat wel, is het een vreemde manier om het te tonen.

Dus of je streeft de ambitie na die je zelf enkele maande geleden in dat langere tv interview verkondigde van bij de beste 16 te horen zo snel mogelijk... of je kiest voor het verhaal dat de rode draad was bij de overname en neemt het dan kalmer aan.
En dit kan heel kritisch zijn van mij , Maar dit is nog boter nog vis op 2 punten die je "verkondigd / wil nastreven als visie".

De Buyser daar en tegen, in mijn ogen geen slechte transfer. Kerel heeft destijds gewoon pech gehad door blessuren vooral.

Devyd

Post by Devyd » Tue Feb 04, 2025 11:26 am

andyosgarcia wrote:
Tue Feb 04, 2025 11:15 am
Oké dat ze voor Sow een vervanger gaan halen zijn, maar diene jong speelde vooral (bijna alles) als centrum spits. Indien niet heel sporadisch op de linker flank, nooit rechts. Maar diene jong krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Wat mij persoonlijk wel stoort is het feit dat we twee van onze spelers verkopen, wat heel normaal is. Maar daarvoor in de plaats twee jonge gasten gaat huren.
Die van jong Anderlecht komt zie ik me persoonlijk niet direct als een "vaste" meerwaarde (shoot me if i'm wrong).
Maar we hebben al huurspelers op de bank zitten die er af en toe is voor een paar minuten af komen...
Als je dan niet persé voor die top 6 wil gaan, of niet persé zo snel mogelijk mee vechten voor promotie op de een of andere manier en een rustig middemoot seizoen wil draaien.
Dan is het in mijn ogen een gemiste kans om je bank te vullen met spelers uit je Beloften kern, jonge gasten die vast liggen aan je club, die net dezelfde leeftijdscategorie gaan hebben als beide heren.... En gaste die destijds mee in je visie stapte "Om het terug proberen te doen met mensen van de streek / bij uitbreiding gans België".
En akkoord er is een tijd terug door LVT toegegeven dat een enkel Belgen scenario niet mogelijk is, en dat snap ik ook! En dat er naar buitelandse opties ging gekeken worden als ze zeker een meerwaarden konden zijn voor de club... Maar een handvol huurspelers, die eventueel plekken op de bank innemen van je eigen belofte?
Dat toont mij of je hebt dat verhaal dat je al jaren "nastreeft" laten varen of je hebt zo goed als geen geloof in de spelers van je beloften kern. En heb je dat wel, is het een vreemde manier om het te tonen.

Dus of je streeft de ambitie na die je zelf enkele maande geleden in dat langere tv interview verkondigde van bij de beste 16 te horen zo snel mogelijk... of je kiest voor het verhaal dat de rode draad was bij de overname en neemt het dan kalmer aan.
En dit kan heel kritisch zijn van mij , Maar dit is nog boter nog vis op 2 punten die je "verkondigd / wil nastreven als visie".
Als je een beetje Lierse volgt en iets van voetbal kent dan weet je dat je uit eigen jeugd niet elk jaar een speler naar het A team kunt halen .
We hebben er al wat geluk mee gehad , maar nu is het potje even leeg .

En de spelers die hun eerste minuten al gespeeld hebben zijn nog niet van dezelfde kwaliteit als de geen die we nu huren .
Hopelijk komt er de komende seizoenen nog eens 1 of 2 jonkies uit eigen jeugd boven water .

Flammea

Post by Flammea » Tue Feb 04, 2025 11:30 am

Hoog tijd voor een positief bericht
Welkom Wout De Buyser en Exausé Mafoumbi !!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Feb 04, 2025 12:15 pm

Flammea wrote:
Tue Feb 04, 2025 11:30 am
Hoog tijd voor een positief bericht
Welkom Wout De Buyser en Exausé Mafoumbi !!
Danku! Ik was bijna in een depressie beland 😂
Wij komen áltijd terug!

esreil

Post by esreil » Tue Feb 04, 2025 12:30 pm

Fijne vaststelling is toch dat ze blijkbaar hun huiswerk toch wel klaar hebben. Het is niet lang wachten op vervangers en hopelijk zijn het meevallers.

Post Reply