Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Flor
Re: Transfernieuws

Post by Flor » Wed Mar 29, 2023 12:01 pm

Saki wrote:
Tue Mar 28, 2023 2:10 pm
TV2002 wrote:
Sat Mar 25, 2023 11:08 pm
Saki wrote:
Sat Mar 25, 2023 6:23 pm
Is bij ons gehaald als versterking in de breedte.
Doorheen het seizoen gaat hij automatisch kansen krijgen. Centraal op het middenveld gaat dat moeilijk worden maar op de rechts back bvb zie ik hem wel minuten maken.

Hoe schatten jullie hem in ? Sterke en zwakke punten ?
Op de rechtsback heeft hij eigenlijk niet meer gespeeld de laatste jaren. Bij mijn weten een echte nummer 6. Niet al te snel en wendbaar, maar iemand die de mouwen altijd opstroopt. Prima mentaliteit.
En als je in de jeugd van PSV hebt gespeeld, kan je ook wel een balletje trappen.
Ik ben benieuwd, ben alvast tevreden met onze transfers.
Voor de RB hebben we nu de kapitein van de Beerschot beloften gehaald.
Zag het ook. Op papier zou dat een goeie zet moeten zijn. Wel een heel tenger gastje precies.

TV2002

Post by TV2002 » Fri Mar 31, 2023 1:25 pm

Axassin wrote:
Wed Feb 22, 2023 12:13 pm
esreil wrote:
Wed Feb 22, 2023 10:39 am
Geen geruchten, suggesties, zotte ideeën, ... voor onze trainer volgend seizoen ?
Vermaelen zit momenteel zonder werk ...
Zelf nog niets opgevangen.

Ik denk dat ze eerder in de richting van bijvoorbeeld een Jo Christiaens gaan kijken. Jonge (34) Belgische trainer die het steeds met beschikbaar materiaal zeer goed doet. Turnhout als degradatiekandidaat laten promoveren van 3de naar 2de amateur. Sinds dit seizoen trainer bij Heist. Met toch één van de kleinere budgetten staat hij momenteel op plaats 6, op 4 punten van een promotie plaats. Op 24 wedstrijden slechts 4 keer verloren, 11 overwinningen en 9 keer gelijk.
Goeie voorspelling wel ;)

Welkom Jo en Geert!

Axassin

Post by Axassin » Fri Mar 31, 2023 1:28 pm

TV2002 wrote:
Fri Mar 31, 2023 1:25 pm
Axassin wrote:
Wed Feb 22, 2023 12:13 pm
esreil wrote:
Wed Feb 22, 2023 10:39 am
Geen geruchten, suggesties, zotte ideeën, ... voor onze trainer volgend seizoen ?
Vermaelen zit momenteel zonder werk ...
Zelf nog niets opgevangen.

Ik denk dat ze eerder in de richting van bijvoorbeeld een Jo Christiaens gaan kijken. Jonge (34) Belgische trainer die het steeds met beschikbaar materiaal zeer goed doet. Turnhout als degradatiekandidaat laten promoveren van 3de naar 2de amateur. Sinds dit seizoen trainer bij Heist. Met toch één van de kleinere budgetten staat hij momenteel op plaats 6, op 4 punten van een promotie plaats. Op 24 wedstrijden slechts 4 keer verloren, 11 overwinningen en 9 keer gelijk.
Goeie voorspelling wel ;)

Welkom Jo en Geert!
U mag allen uw lottoformulieren voor dit weekend binnenbrengen! 8-)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Fri Mar 31, 2023 1:35 pm

Nu, ik ben op zich wel blij met de keuze. Geert Emmerechts is ook wel iemand die tonnen ervaring meebrengt.

Al die facebookroepers die een grote naam hadden verwacht: De bekende namen die de laatste tijd het goed deden bij hun club willen 1) niet naar 1B afzakken en 2) kunnen wij niet betalen. Dan ben ik op zich wel blij met een trainer die in een positieve flow zit en elke ploeg waar hij geweest is boven zich heeft laten uitstijgen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Ziggy

Post by Ziggy » Fri Mar 31, 2023 2:24 pm

Kan misschien nog een goede speler van Heist mee brengen naar ons 😉

TV2002

Post by TV2002 » Fri Mar 31, 2023 2:27 pm

Ik vind het ook een goeie zet.

Je kan een dure, bekende trainer aanwerven die iedereen kent maar waardoor de helft van je budget al meteen op is. Of je kan een jonge, Belgische, beloftevolle trainer binnenhalen die bij zijn 2 vorige ploegen het tegen de verwachtingen in en met beperkte middelen voortreffelijk heeft gedaan. Dan vind ik dit een logische en leuke keuze.

Het is ook iemand die denk ik perfect binnen onze visie past. En met Emmerechts heeft hij een ervaren T2 om op terug te vallen.

Het is trouwens de bedoeling dat ze Nico Van Kerkhoven bij de sportieve staf houden, alleen moet er nog bekeken worden in welke rol. Sepp De Roover vertrekt dan weer, hij wil ergens anders hoofdcoach worden.

Nog iets anders: het Lisp wordt vanaf volgend seizoen de uitvalsbasis van de A-kern. Er zijn blijkbaar verbouwingen bezig op de eerste verdieping in de tribune achter de goal. Van daaruit zullen ze naar Kessel rijden om te gaan trainen. Ook wordt er nog een andere mogelijke oefenlocatie bekeken.

Axassin

Post by Axassin » Fri Mar 31, 2023 2:34 pm

TV2002 wrote:
Fri Mar 31, 2023 2:27 pm
Ik vind het ook een goeie zet.

Je kan een dure, bekende trainer aanwerven die iedereen kent maar waardoor de helft van je budget al meteen op is. Of je kan een jonge, Belgische, beloftevolle trainer binnenhalen die bij zijn 2 vorige ploegen het tegen de verwachtingen in en met beperkte middelen voortreffelijk heeft gedaan. Dan vind ik dit een logische en leuke keuze.

Het is ook iemand die denk ik perfect binnen onze visie past. En met Emmerechts heeft hij een ervaren T2 om op terug te vallen.

Het is trouwens de bedoeling dat ze Nico Van Kerkhoven bij de sportieve staf houden, alleen moet er nog bekeken worden in welke rol.

Nog iets anders: het Lisp wordt vanaf volgend seizoen de uitvalsbasis van de A-kern. Er zijn blijkbaar verbouwingen bezig op de eerste verdieping in de tribune achter de goal. Van daaruit zullen ze naar Kessel rijden om te gaan trainen. Ook wordt er nog een andere mogelijke oefenlocatie bekeken.
Bedankt voor de extra info! Ik vind het alvast positief dat ze terug vanuit Lier gaan werken. Bij Heist maakte Sam Van Aerschot dit seizoen trouwens al 10 doelpunten onder Christiaens. Hij kan dus ook beperkte voetballers beter maken. :lol:

Trouwens nog dit: Hij speelt meestal met 3 CV's en hoge wingbacks.

KRKN

Post by KRKN » Fri Mar 31, 2023 5:40 pm

Welkom in iedergeval! Loodzware opdracht, maar niet onmogelijk. Het lijkt me een beredeneerde gok, maar het toont wel nog maar eens de limieten van de club aan. Maakt wel een OK indruk.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Mar 31, 2023 5:55 pm

KRKN wrote:
Fri Mar 31, 2023 5:40 pm
Welkom in iedergeval! Loodzware opdracht, maar niet onmogelijk. Het lijkt me een beredeneerde gok, maar het toont wel nog maar eens de limieten van de club aan. Maakt wel een OK indruk.
De limiet ligt momenteel in 1B niets mis mee maar je loopt wel het gevaar om eens een moeilijk seizoen te hebben en uiteindelijk terug in de hoogste Amateurklasse te belanden. Dus flinke stap terug. Ook mag men nu eens ophouden te verkondigen dat men uiteindelijk stappen wil vooruit zetten en zo te belanden in de hoogste klasse. Het zal niet alleen met LVT aan het roer lukken. Wat ik wel weet is dat het volgend seizoen niet makkelijk zal worden in deze reeks! De meeste clubs hebben of gaan zich met meer middelen bewapenen. Het zou zo maar eens kunnen dat geel-zwart het onderling met enkele belofteclubs moet uitmaken voor..... Zou ook niet onlogisch zijn. Met dit duo dat enkel ervaring heeft met Amateurclubs te leiden neemt men toch een groot risico hoor! Toch blijf ik ervan overtuigd dat je met dit kleine budget je niet blijft overleven in deze reeks die maar sterker zal worden! Het is eigenlijk een budget om te spelen in 1ste of 2de Amateurreeks!

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Mar 31, 2023 9:06 pm

Vraag mij af wat de ambitie voor volgend seizoen is. Top zes gaat te hoog gegrepen zijn.

Post Reply