Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Zovko
Re: Transfernieuws

Post by Zovko » Wed Dec 18, 2019 7:12 pm

Carlke wrote:
Wed Dec 18, 2019 5:15 pm
Zovko wrote:
Wed Dec 18, 2019 5:07 pm
Ruben Geeraerts, spits van 18 van Antwerp heb ik ook horen waaien..
Nooit van gehoord. Allemaal wel mooi voor toekomst. Maar in fase waar we nu zitten hebben we spelers nodig die ons erin houden.
Idd maar dan moet je al bij 1a ploegen gaan kijken bij spelers die totaal ni aan de bak komen...

Zovko

Post by Zovko » Wed Dec 18, 2019 7:36 pm

Hoe staan we er voor volgend jullie? Vetgedrukt mag van mij deze maand oprotten

GK: Geens/Rausin/Rosala

RB: Vinck/Delorge/Donofrio
LB:Nelissen
CV-R: Frans/Wils/VanderVeken
CV-L: Doumbia/Smolders

VM: Maus/Sols/Wils
CM:Janssen/Buyens
AM: Kindermans/DaSilva/Allach

FLANK: Samyn/Boulaouali/Ben Hammou/Berkoe/Garcia/Van Aerschot/Kuilaars

SPITS: Vermeiren/Maesen

Wat moet je dan halen:

-Doelman of Geens vertrouwen geven
-LB mss Nelissen als back up
-Defensieve Middenvelder
-centrale Middenvelder
-Spits
-flank afhankelijk van hoe lang Bouli en Kuilaars nog uit zijn...

Eric

Post by Eric » Thu Dec 19, 2019 9:21 am

Zovko wrote:
Wed Dec 18, 2019 7:36 pm

Wat moet je dan halen:

-Defensieve Middenvelder
-centrale Middenvelder
-Spits
Streng wel, maar niet onterecht.
Ik zou in ieder geval Jef al wegsturen. Idem voor Sols, maar dat gaat niet gebeuren.

Da Sila is sowieso einde contract dit jaar. Ik gok dat hij stopt met profvoetbal na dit jaar dus die gaat nu niet weggaan.

Zovko

Post by Zovko » Thu Dec 19, 2019 12:55 pm

Ik denk dat je in de huidige omstandigheden streng moet zijn. Alles staat op het spel op deze moment. In dezelfde reeks komen als Lyra-Lierse zou een ramp zijn hoor. Dan kan je het vergeten om de eerste jaren 1b te spelen en verlies je weer supporters. Dus beter hard zijn en grote kuis houden vind ik

KRKN

Post by KRKN » Thu Dec 19, 2019 1:16 pm

Zovko wrote:
Thu Dec 19, 2019 12:55 pm
Ik denk dat je in de huidige omstandigheden streng moet zijn. Alles staat op het spel op deze moment. In dezelfde reeks komen als Lyra-Lierse zou een ramp zijn hoor. Dan kan je het vergeten om de eerste jaren 1b te spelen en verlies je weer supporters. Dus beter hard zijn en grote kuis houden vind ik
Maar dat in de winter? Ik zie dat eerlijkgezegd niet gebeuren.
Ik vind wel dat we een keepersprobleem hebben. Ik vind Geens geen keeper waarmee ge naar den oorlog kunt. Ik hoop van harte dat hij mijn ongelijk kan bewijzen.

Verder wel eens met quasi al je namen, maar dan wel in de zomer.

Axassin

Post by Axassin » Thu Dec 19, 2019 1:39 pm

Eric wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:21 am
Zovko wrote:

Wat moet je dan halen:

-Defensieve Middenvelder
-centrale Middenvelder
-Spits
Ik zou in ieder geval Jef al wegsturen. Idem voor Sols, maar dat gaat niet gebeuren.

Da Sila is sowieso einde contract dit jaar. Ik gok dat hij stopt met profvoetbal na dit jaar dus die gaat nu niet weggaan.
Grotendeels akkoord Zovko, maar dan inderdaad in de zomer. Meeste contracten lopen ook af. Leuk om schoon schip te maken en alle ballast overboord te gooien.

Maus zou ik eventueel nog wel houden als back-up. Is jong, Belgisch en soms doet die dingen waarvan ik denk; 'die kan misschien op (lange) termijn toch basisspeler worden'.

Ook Janssen geef ik voordeel van de twijfel. Ik ben allergisch voor zijn vaak arrogante stijl maar die is toch al wel belangrijk geweest afgelopen seizoenen.

Buyens daarentegen mag van mij beschikken. Ik denk dat die niet weinig verdient en zijn meerwaarde vind ik in 75% van de matchen te beperkt voor een speler met zijn palmares. Een tractor draait rapper.

Indien Kuijlaars geen/nauwelijks nog matchen afwerkt dit jaar, mag die ook beschikken. Zit wel iets in, maar trekt al 2 jaar pré en is continu gekwets.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

3970

Post by 3970 » Thu Dec 19, 2019 4:40 pm

KRKN wrote:
Thu Dec 19, 2019 1:16 pm
Zovko wrote:
Ik vind wel dat we een keepersprobleem hebben. Ik vind Geens geen keeper waarmee ge naar den oorlog kunt. Ik hoop van harte dat hij mijn ongelijk kan bewijzen.

Akkoord. Niet gek doen deze winter. Ik heb de indruk dat er sowieso te weinig know how aanwezig is om een deftige kern samen te stellen, met wat er in de winter op de markt is gaan we zeker van de regen in de drup geraken. Plus, budget. Is al twee jaar niet in evenwicht.
Rustig aan dus. Angst is een slechte raadgever.

Eric

Post by Eric » Thu Dec 19, 2019 4:56 pm

3970 wrote:
Thu Dec 19, 2019 4:40 pm
KRKN wrote:
Thu Dec 19, 2019 1:16 pm
Zovko wrote:

Akkoord. Niet gek doen deze winter. Ik heb de indruk dat er sowieso te weinig know how aanwezig is om een deftige kern samen te stellen, met wat er in de winter op de markt is gaan we zeker van de regen in de drup geraken. Plus, budget. Is al twee jaar niet in evenwicht.
Rustig aan dus. Angst is een slechte raadgever.
Ik denk dat US nu ook wel meer te zeggen heeft op transfergebied. Hopelijk werpt dat meer zijn vruchten af.
Dat neemt echter niet weg dat je moet kunnen lozen wat je lozen kan in de winter. Stel, er komt een ploeg af en wil één van bovenstaande namen opvissen: zeker doen. Als je een half jaar loon kan besparen is dat mooi meegenomen.

KRKN

Post by KRKN » Thu Dec 19, 2019 9:24 pm

We hebben onze nieuwe spits:
Alessio Allegria tekende zonet op huurbasis een contract bij onze club tot het einde van dit seizoen. Allegria is een 24-jarige aanvaller en komt over van Thes Sport.

Zovko

Post by Zovko » Thu Dec 19, 2019 9:26 pm

Axassin wrote:
Thu Dec 19, 2019 1:39 pm
Eric wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:21 am
Zovko wrote:

Wat moet je dan halen:

-Defensieve Middenvelder
-centrale Middenvelder
-Spits

Grotendeels akkoord Zovko, maar dan inderdaad in de zomer. Meeste contracten lopen ook af. Leuk om schoon schip te maken en alle ballast overboord te gooien.

Maus zou ik eventueel nog wel houden als back-up. Is jong, Belgisch en soms doet die dingen waarvan ik denk; 'die kan misschien op (lange) termijn toch basisspeler worden'.

Ook Janssen geef ik voordeel van de twijfel. Ik ben allergisch voor zijn vaak arrogante stijl maar die is toch al wel belangrijk geweest afgelopen seizoenen.

Buyens daarentegen mag van mij beschikken. Ik denk dat die niet weinig verdient en zijn meerwaarde vind ik in 75% van de matchen te beperkt voor een speler met zijn palmares. Een tractor draait rapper.

Indien Kuijlaars geen/nauwelijks nog matchen afwerkt dit jaar, mag die ook beschikken. Zit wel iets in, maar trekt al 2 jaar pré en is continu gekwets.
Wel gelijk dat je dat mss beter in de zomer kan doen, maar ik vind Lierse zijnde dat je hoger moet mikken wanneer het ook kan. Ik vind bovenstaande spelers echt wel te weinig voor ons? Zo een Janssen, akkoord dat die soms wel ons er doortrekt maar ik vind die voetballend echt zo zwak. Trouwens half de kern is technisch en voetballend veel te weinig.
Het grote probleem is dat ze vooral zwaar hebben geïnvesteerd in dienende spelers (Frans, Wils, Buyens, Smolders, Doumbia..), maar dat ze niks investeren in mannen die het verschil kunnen maken. Je kan van een Buyens niet verwachten dat die plots het spel moet verdelen, dat heeft die nooit gekund. Maar omring die beter met creatievelingen en zal ook zelf beteren...

Post Reply