Tom van Imschoot coach 2020/2021

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Tom van Imschoot coach 2020/2021

Post by KRKN » Sun Mar 29, 2020 8:09 pm

Zovko wrote:
Sun Mar 29, 2020 8:05 pm
Axassin wrote:
Sun Mar 29, 2020 5:03 pm
Ziggy wrote:
Sun Mar 29, 2020 4:33 pm
ik verwacht spelers van vroeger van bij Lommel in kampioen jaar van hun
Idd. Ben al hun einde contract spelers gaan checken. Henkens is zo'n interessant profiel dat daar vrijkomt.

Ik zag op facebook onder de aanstelling van VI ook guy dufour (nu Dessel) ook reageren met 'goede keuze'. Misschien is dat 1 van de spelers die al getekend hebben? Is echt een type die ik graag zie spelen en die we misten: gouden traptechniek en Vista, gekoppeld aan een over-mijn-lijk-mentaliteit.
Dufour mag direct komen.. Zo een smeerlapke kunnen we gebruiken..
En toch: zijn het gasten van Dessel die ons naar een hoger niveau gaan brengen? Ken hem echter niet goed genoeg hoor, maar gezien de leeftijd toch een beetje m'n bedenkingen bij. Anderzijds: we missen leiders, dus in dat opzicht..

Carlke

Post by Carlke » Sun Mar 29, 2020 9:34 pm

KRKN wrote:
Sun Mar 29, 2020 8:09 pm
Zovko wrote:
Sun Mar 29, 2020 8:05 pm
Axassin wrote:
Sun Mar 29, 2020 5:03 pm

Idd. Ben al hun einde contract spelers gaan checken. Henkens is zo'n interessant profiel dat daar vrijkomt.

Ik zag op facebook onder de aanstelling van VI ook guy dufour (nu Dessel) ook reageren met 'goede keuze'. Misschien is dat 1 van de spelers die al getekend hebben? Is echt een type die ik graag zie spelen en die we misten: gouden traptechniek en Vista, gekoppeld aan een over-mijn-lijk-mentaliteit.
Dufour mag direct komen.. Zo een smeerlapke kunnen we gebruiken..
En toch: zijn het gasten van Dessel die ons naar een hoger niveau gaan brengen? Ken hem echter niet goed genoeg hoor, maar gezien de leeftijd toch een beetje m'n bedenkingen bij. Anderzijds: we missen leiders, dus in dat opzicht..
Eerlijk heb daar ook mijn twijfels bij ! Hoe oud zijn ze ? Draaien toch al heel wat jaren mee! Ook spelers waar we nooit nog een euro aan gaan verdienen hé !

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Mon Mar 30, 2020 8:05 am

Die spelers gaan misschien net goed zijn voor promotie maar te zwak voor 1b, waar onze trainer ontslagen is geweest.
Als dat na een tijd in die spelers hun hoofd begint mee te spelen..

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Mar 30, 2020 12:39 pm

Nieuwe hoofdcoach Tom Van Imschoot (38) moet slapende reus Lierse opnieuw tot leven wekken | Gazet Van Antwerpen

LEVE HET NIEUWE SEIZOEN! NAUWELIJKS ÉÉN DAG NADAT ER VROEGTIJDIG EEN PUNT WERD GEZET ACHTER HET HUIDIGE KAMPIOENSCHAP MAAKT LIERSE K. AL VOLOP WERK VAN DE CAMPAGNE 2020-2021. MET TOM VAN IMSCHOOT STELDEN DE PALLIETERS IMMERS ZATERDAG EEN NIEUWE HOOFDCOACH VOOR, DIE ZEKER DE KOMENDE TWEE SEIZOENEN AAN HET LISP VERBONDEN BLIJFT. “ALS JE IN 1A OF 1B NIET AAN DE SLAG KAN, WIL JE VOORAL HOOFDTRAINER WORDEN VAN LIERSE”, ZEGT HIJ.

Met de 38-jarige Tom Van Imschoot haalde Lierse een oefenmeester in huis, wiens palmares nog blinkt met een recent succes in de eerste amateurklasse. Tussen 2017 en 2019 stond Van Imschoot immers aan het sportieve roer bij Lommel, waarmee hij eerst kampioen werd in de hoogste amateurreeks en het jaar nadien probleemloos het behoud verzekerde in 1B. Begin dit seizoen werd Van Imschoot assistent-coach bij RC Genk aan de zijde van Felice Mazzu. Een verhaal dat eindigde bij het ontslag van Mazzu.

Tom Van Imschoot: “Toch was het een stap die ik negen maanden geleden absoluut moest en zou zetten. Het is anders gelopen dan verwacht. Ik kon in 1A of 1B intussen al terug als assistent aan de slag, maar heb er een gemengd gevoel aan overgehouden. En dus wou ik opnieuw de rol van hoofdcoach opnemen. Ik ondervond de voorbije maanden dat er op het hoogste vlak maar zelden naar een jonge hoofdtrainer wordt gegrepen en dan moet je andere opties zoeken. En is het in feite simpel. Als je vandaag in 1A of 1B niet aan de slag kan, wil je toch vooral hoofdtrainer van Lierse worden?”

En dus was de tweejarige deal vrij snel rond?

“Kijk, Lierse hoort absoluut niet thuis op dit niveau. Het is een slapende reus die moet en zal ontwaken. Door omstandigheden is het dit seizoen helemaal fout gelopen op sportief gebied, maar het blijft een geweldig project waar ik heel graag mee aan wil bouwen.”

Laat nu net dat sportieve wel heel belangrijk zijn in het voetbal. Lierse kan zich straks absoluut geen tweede kwakkeljaar op rij veroorloven.

“Klopt. Maar verwacht van mij op dit moment geen gekke uitspraken. We weten vandaag nog niet tegen wie we zullen voetballen of hoe onze kern er uit zal zien. Na zo’n rampjaar moeten we vooral heel nederig zijn en hard werken. En leren uit de fouten van het verleden.”

Welke lessen zijn intussen getrokken?

“Dat er meer structuur moet komen bij de samenstelling van de kern. Lierse had dit seizoen 31 spelers onder contract. Waanzin in de eerste amateurklasse en onmogelijk om van zo’n grote groep een hecht blok te maken. Het zorgt alleen maar voor onevenwicht. We hebben intussen een duidelijke sportieve structuur op poten gezet, waarin meerdere mensen verantwoordelijk zijn voor het aankoopbeleid en de samenstelling van de groep.”

Aan welke profielen denk je dan voornamelijk?

“Ik ken de huidige groep wel een beetje. In de eerste amateurklasse draait het niet enkel om leuk of academisch voetbal, maar is er evenzeer veel mentaliteit, snelheid, kracht en gestalte nodig. We moeten daarbij op jongens van niveau 1B durven mikken. Er vallen altijd wel spelers uit de boot. De gasten die de juiste mentaliteit hebben, moeten naar het Lisp komen. Eigenlijk geldt voor hen hetzelfde als voor mij: kan je door omstandigheden niet in 1A of 1B voetballen, dan wil je toch vooral naar Lierse komen?”

Waar sta je eigenlijk zelf voor als coach?

“Ik ben een rustige persoonlijkheid, die positief tegenover de dingen staat. En ik hou van duidelijkheid op en naast het veld. Dat wil ik overbrengen op mijn spelers net als de winnaarsmentaliteit die me als voetballer kenmerkte. (lacht) Die ben ik ook als trainer nog niet kwijt.”

Loopt zo’n trainer onderhand niet de muren op in coronatijden?

“Mja, het kriebelt wel om honderd procent voor Lierse aan de slag te kunnen. Momenteel is er veel contact via videocall, wat het toch wat onpersoonlijker maakt. Terwijl net die warmte het nieuwe Lierse kenmerkt. De club teert terug op zijn waarden van vroeger. Als ik zie welk schitterend werk Dirk Gyselinckx bij de jeugd levert, hoe ondernemers uit de streek al Luc Van Thillo en Herwig Van Lommel de touwtjes opnieuw in handen hebben. Dan moeten we er alles aan doen om ook het sportieve plaatje te laten volgen.”

✏️ | Kurt Guldentops

📸 | Dick Demey
Wij komen áltijd terug!

Eric

Post by Eric » Mon Mar 30, 2020 2:10 pm

Klinkt goed. Meer duidelijkheid in sportieve structuur lijkt me bijzonder welkom.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Mar 31, 2020 8:54 pm

https://m.gva.be/cnt/dmf20200331_049080 ... -kippenvel

Ik heb een goed gevoel bij deze trainer, hopelijk krijgt hij ook effectief iets te zeggen met de samenstelling van de kern.
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Wed Apr 01, 2020 8:27 am

Justhomuch wrote:
Tue Mar 31, 2020 8:54 pm
https://m.gva.be/cnt/dmf20200331_049080 ... -kippenvel

Ik heb een goed gevoel bij deze trainer, hopelijk krijgt hij ook effectief iets te zeggen met de samenstelling van de kern.
Jep. Uit dat interview leid ik dat wel af.
Ook een goed gevoel bij.

David

Post by David » Tue Apr 07, 2020 8:05 am

Ik lees in de gazet van Antwerpen dat Bart de Roover ook kandidaat trainer was bij ons.

KRKN

Post by KRKN » Tue Apr 07, 2020 9:20 am

David wrote:
Tue Apr 07, 2020 8:05 am
Ik lees in de gazet van Antwerpen dat Bart de Roover ook kandidaat trainer was bij ons.
Heb eerlijkgezegd toch een iets beter gevoel bij Van Imschoot.

Ook: al genoeg monumenten erdoor gejaagd op het Lisp de afgelopen jaren. Ik zie die liever komen op bv een t2 rol dan.

David

Post by David » Tue Apr 07, 2020 9:45 am

KRKN wrote:
Tue Apr 07, 2020 9:20 am
David wrote:
Tue Apr 07, 2020 8:05 am
Heb eerlijkgezegd toch een iets beter gevoel bij Van Imschoot.

Ook: al genoeg monumenten erdoor gejaagd op het Lisp de afgelopen jaren. Ik zie die liever komen op bv een t2 rol dan.
Daarin geef ik je ook wel gelijk. Ik zou volgend seizoen toch graag promoveren dus ik wens Tom het beste toe.

Post Reply