Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Sun Jun 05, 2022 12:18 pm

TV2002 wrote:
Sun Jun 05, 2022 12:10 pm
Axassin wrote:
Sun Jun 05, 2022 7:44 am
Axassin wrote:
Sun Jun 05, 2022 7:40 am

Robbe Q lijkt me overbodig wegens PDS op die positie en wat te klein voor CV. Tom ken ik dan zelf weer en heeft een serieus loon bij beerschot + jaarlijkse tekenpremie.

Betaalt knokke dan zo extreem veel?
Edit: die lambo heeft al getekend bij... La louviere. Dat lijken mij geen echte profielen waar wij achter moeten gaan.

Wie onze bron wel volgt op instagram is Joedrick Pupe. Linksboetige centrale verdediger. Ooit een groot talent maar afgeremd door een blessure en corona. Zich geherlanceerd bij Winkel sport en daar alles gespeeld afgelopen jaar.

De abo verkoop heeft echter wel wat andere namen nodig vrees ik.
Ik zou het geen probleem vinden als een speler zoals Joedrick Pupe wordt aangetrokken als back-up van een meer ervaren speler. Maar hem aantrekken als vervanger van Schuermans zou toch wel een heel groot risico zijn, daarom denk ik ook dat ze dat wel niet zullen doen.
Alleszins, na wat beelden te hebben gezien, kan ik zeggen dat Pupe een grote, sterke linksvoetige (dat is al een pluspunt) CV is met een goede pas in de voeten.

Ik denk wel dat de zoektocht naar een Belgische, ervaren, centrale verdediger echt niet gemakkelijk is. Zeker als ze het vertrek van Schuer niet hadden zien aankomen.
Mss kan Libert eens polsen naar zijn maatje Le Joncour... 27 jaar, transfervrij, meer dan degelijke CV...

smiths

Post by smiths » Sun Jun 05, 2022 2:39 pm

Sebastian Brebels is ook een kanshebber einde contract in Ijsland en kan zowel op de RB als defensief middenveld spelen. Mag voor mij direct komen en stond ook op een lijst. Verwacht niet direct buitenlanders en enkel in de spits en dan nog buitenlanders die hier allang verblijven. Ook zo iemand van de linkerflank aanvaal Verreth einde contract bij Beveren en Eindhoven. Jur Schrijvers is ook een kanshebber het zullen zo'n spelers worden.

Axassin

Post by Axassin » Sun Jun 05, 2022 2:49 pm

smiths wrote:
Sun Jun 05, 2022 2:39 pm
Sebastian Brebels is ook een kanshebber einde contract in Ijsland en kan zowel op de RB als defensief middenveld spelen. Mag voor mij direct komen en stond ook op een lijst. Verwacht niet direct buitenlanders en enkel in de spits en dan nog buitenlanders die hier allang verblijven. Ook zo iemand van de linkerflank aanvaal Verreth einde contract bij Beveren en Eindhoven. Jur Schrijvers is ook een kanshebber het zullen zo'n spelers worden.
Pfff aub geen Jur Schryvers of Verreth. Beiden zwaar geflopt bij beveren. Geef mij dan maar brebels maar die zijn contract loopt tot december normaliter.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Netzer

Post by Netzer » Sun Jun 05, 2022 4:35 pm

Wees nu eerlijk, van al die bovenstaande namen, daar wordt je toch echt niet vrolijk van ?
Het mag en moet toch wel ietsje meer zijn.
Als dit echt het enige moest zijn waar ze zich op kunnen richten qua aankopen (want "versterkingen" zijn dit niet), dan zijn er financieel gezien toch vergissingen gebeurd bij de overname destijds, onderschatting of weet ik veel.
Al denk en hoop ik dat we binnenkort toch wel betere namen mogen verwelkomen. Indien niet dan gaan we ons belachelijk maken.
Last edited by Netzer on Sun Jun 05, 2022 4:43 pm, edited 1 time in total.
Formerly known as Lisp-boy

TV2002

Post by TV2002 » Sun Jun 05, 2022 4:43 pm

Axassin wrote:
Sun Jun 05, 2022 2:49 pm
smiths wrote:
Sun Jun 05, 2022 2:39 pm
Pfff aub geen Jur Schryvers of Verreth. Beiden zwaar geflopt bij beveren. Geef mij dan maar brebels maar die zijn contract loopt tot december normaliter.
Jur Schryvers is toch verschillende jaren basisspeler geweest, voornamelijk in 1A. Maar ik begrijp je, ben er zelf ook niet zo een grote fan van.

Verreth speelt echt wel een heel sterk seizoen bij FC Eindhoven op het middenveld. Een flankspeler kan je hem niet meer noemen, meer een centrale of aanvallende middenvelder, daar komt hij veel beter tot zijn recht. Maar inderdaad niet echt geslaagd bij Beveren.

Axassin

Post by Axassin » Sun Jun 05, 2022 5:02 pm

Lisp-boy wrote:
Sun Jun 05, 2022 4:35 pm
Wees nu eerlijk, van al die bovenstaande namen, daar wordt je toch echt niet vrolijk van ?
Het mag en moet toch wel ietsje meer zijn.
Als dit echt het enige moest zijn waar ze zich op kunnen richten qua aankopen (want "versterkingen" zijn dit niet), dan zijn er financieel gezien toch vergissingen gebeurd bij de overname destijds, onderschatting of weet ik veel.
Al denk en hoop ik dat we binnenkort toch wel betere namen mogen verwelkomen. Indien niet dan gaan we ons belachelijk maken.
Goh ja, we maken het onszelf enorm moeilijk met onze 'Belgen-filosofie'. Ik daag je uit om een transfervrije Belg op de 6 te zoeken. De beste namen (Haroun en Jens Cools) zijn hier ook al gepasseerd maar zijn respectievelijk 31 en 36 en vermoedelijk niet zo eenvoudig te halen voor elke 1b-club. Dan kom je uit bij namen als brebels (27 en 100 matchen on 1B) en Schryvers (100 matchen in 1A), al zijn dat niet de meest sexy namen.

Als je pakweg in de Franse derde klasse spelers kan gaan halen, verhoog je je mogelijkheden aanzienlijk. Daar zitten vaak (betaalbare) meerwaardes voor een 1b-team.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Netzer

Post by Netzer » Sun Jun 05, 2022 8:25 pm

Axassin wrote:
Sun Jun 05, 2022 5:02 pm
Goh ja, we maken het onszelf enorm moeilijk met onze 'Belgen-filosofie'. Ik daag je uit om een transfervrije Belg op de 6 te zoeken. De beste namen (Haroun en Jens Cools) zijn hier ook al gepasseerd maar zijn respectievelijk 31 en 36 en vermoedelijk niet zo eenvoudig te halen voor elke 1b-club. Dan kom je uit bij namen als brebels (27 en 100 matchen on 1B) en Schryvers (100 matchen in 1A), al zijn dat niet de meest sexy namen.

Als je pakweg in de Franse derde klasse spelers kan gaan halen, verhoog je je mogelijkheden aanzienlijk. Daar zitten vaak (betaalbare) meerwaardes voor een 1b-team.
Absoluut, daar ben ik het zeker mee eens. Maar waarom moeten wij weer heiliger dan de paus proberen te zijn met dat Belgen-gedoe ?
Het is een sportieve belemmering en het is al moeilijk genoeg, zeker met ons beperkte budget. Dus ik zou zeggen doe toch een keer normaal.
Trouwens, valt er bij pakweg Moeskroen nu echt niks te rapen ?

Magico

Post by Magico » Sun Jun 05, 2022 9:04 pm

Pietermaet is sinds daarnet transfervrij op te pikken.. doorduwen nu Lierse!

Axassin

Post by Axassin » Mon Jun 06, 2022 1:16 am

Magico wrote:
Sun Jun 05, 2022 9:04 pm
Pietermaet is sinds daarnet transfervrij op te pikken.. doorduwen nu Lierse!
Ik zal hem eens een berichtje sturen ;)

Netzer

Post by Netzer » Mon Jun 06, 2022 11:20 am

Ook Bourdin verlaat Beerschot en heeft een Lierse-verleden, maar dat is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor ons.

Post Reply