A-kern
Re: A-kern
Zou de komst van Dassy betekenen dat ze Masaki terug als vleugelaanvaller zien?
Want 3 degelijke linksbacks, met ook nog De Buyser, lijkt me wat veel?
Want 3 degelijke linksbacks, met ook nog De Buyser, lijkt me wat veel?
Ik denk ook dat Masaki terug rij hoger komt, wat ook zijn beste positie is lijkt me.
Stond in gva enkele dagen geleden. Was dus een optie tot 2027 die de club niet gelicht heeft.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Serneels wou vooral een extra (linksvoetige) verdediger door de blessuregevoeligheid van Perdichizzi en de de buyser.
Qua verdediging zal dat het ook wat worden denk ik, focus gaat nu naar 2 (ervaren) middenvelders.
Vanachter heb je;
Linksback; dassy, masaki en de buyser (die laatste 2 kunnen ook een rij hoger).
Centraal; pietro, willems (na een volledige voorbereiding een echte topper denk ik), SVH en Van Elsuwege
Rechtsback; pds, de vos en mertens (laatste zijn we wel nog half seizoen kwijt)
Dat lijkt me echt wel een ok bezetting, het is ooit anders geweest. Trainer speelt normaal gezien vaak 4-2-3-1
Als je de middenvelders, waaronder hopelijk een 10, goed kan invullen, lijkt mij dat een degelijke kern.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Daylon Claasen
Ik moet wel nog overtuigd worden van onze centrale verdediging. Pietro vind ik eerlijk gezegd enorm tegenvallen na nochtans een goede start begin van seizoen 2024-2025. Na die eerste 5 matchen waarin hij echt een meerwaarde was, nooit meer niveau gehaald. Enplus gade daar ook 3/4 van het seizoen niet op kunnen rekenen vanwege schorsingen en blessures.
Vanderhallen ben ik ook allesbehalve van overtuigd. Serieus wat goals of tegenkansen op zijn klak afgelopen seizoen waarbij er veel slechte matchen waren, een handvol net niet en maar enkele waarin hij net wel voldoet (zonder ooit echt top te zijn geweest).
Van Elsuwege valt nog af te wachten. Deed het niet slecht wanneer hij zijn kans kreeg maar blijft toch een vraagteken.
Dan kom ik enkel uit op Willems als CV waarin ik echt vertrouwen heb. Ik vind dat wat magertjes. Aan de andere kant zijn onze backpositities wel goed bezet zowel qua kwaliteit als kwantiteit dus dat gaat hopelijk wel wat compenseren.
Vanderhallen ben ik ook allesbehalve van overtuigd. Serieus wat goals of tegenkansen op zijn klak afgelopen seizoen waarbij er veel slechte matchen waren, een handvol net niet en maar enkele waarin hij net wel voldoet (zonder ooit echt top te zijn geweest).
Van Elsuwege valt nog af te wachten. Deed het niet slecht wanneer hij zijn kans kreeg maar blijft toch een vraagteken.
Dan kom ik enkel uit op Willems als CV waarin ik echt vertrouwen heb. Ik vind dat wat magertjes. Aan de andere kant zijn onze backpositities wel goed bezet zowel qua kwaliteit als kwantiteit dus dat gaat hopelijk wel wat compenseren.
Klopt. In een ideaal scenario kan je Pietro vervangen door een andere goede cv, aangezien hij toch 1 van de grootverdieners is. Ik had verwacht dat hij misschien de schoenen en de haak ging hangen na zijn pechseizoen + komt elke dag vanuit charleroi, maar hij lijkt toch zijn contract uit te doenDaylon Claasen wrote: ↑Mon Jun 08, 2026 7:34 pmIk moet wel nog overtuigd worden van onze centrale verdediging. Pietro vind ik eerlijk gezegd enorm tegenvallen na nochtans een goede start begin van seizoen 2024-2025. Na die eerste 5 matchen waarin hij echt een meerwaarde was, nooit meer niveau gehaald. Enplus gade daar ook 3/4 van het seizoen niet op kunnen rekenen vanwege schorsingen en blessures.