Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Transfernieuws

Post by KRKN » Wed Jan 05, 2022 11:18 pm

Ik ben hier blij mee, want De Smet heeft ons wel wat punten gekost, al moet ik zeggen dat ik eerder versterking op andere positie(s) verwacht had.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jan 06, 2022 8:18 am

Ik begrijp dit wel. Jarno begon redelijk goed aan het seizoen maar was de laatste weken echt wel shaky. Hij heeft echter nooit de présence laten zien die nodig was om eerste keeper te blijven. Enige reden dat we bijvoorbeeld niet meer doelpunten op stilstaande fases binnenkrijgen, is omdat we dit seizoen een paar goede koppers hebben lopen. Ik heb Jarno zelden een hoge bal zien plukken.

Wat ik persoonlijk een grotere noodzaak vind dan de spits en de cv waar iedereen om roept, is een goede 6 (of 8-10 afhankelijk waar je van acker zet). We scoren op zich vrij makkelijk en naar mijn mening heb je ook echt wel flanken om de tegenstander pijn te doen. Het loopt vooral spaak in de opbouw met Scott, iets dat de tegenstander nu ook doorheeft. Kijk maar naar de match tegen RWDM, waar zij gewoon de bal aan hem lieten om het spel te verdelen en we niets klaar kregen. Met Van Acker heb je in principe de ideale 6 lopen voor ons systeem, gebruik hem dan ook.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Flor

Post by Flor » Thu Jan 06, 2022 9:45 am

Ik vind dit een goeie transfer (al had ik 'm niet verwacht). Jarno nog te onzeker in mijn ogen.

Verder moeten we aldus GVA geen transfers meer verwachten.

Lipser

Post by Lipser » Thu Jan 06, 2022 5:33 pm

Axassin wrote:
Thu Jan 06, 2022 8:18 am
Ik begrijp dit wel. Jarno begon redelijk goed aan het seizoen maar was de laatste weken echt wel shaky. Hij heeft echter nooit de présence laten zien die nodig was om eerste keeper te blijven. Enige reden dat we bijvoorbeeld niet meer doelpunten op stilstaande fases binnenkrijgen, is omdat we dit seizoen een paar goede koppers hebben lopen. Ik heb Jarno zelden een hoge bal zien plukken.

Wat ik persoonlijk een grotere noodzaak vind dan de spits en de cv waar iedereen om roept, is een goede 6 (of 8-10 afhankelijk waar je van acker zet). We scoren op zich vrij makkelijk en naar mijn mening heb je ook echt wel flanken om de tegenstander pijn te doen. Het loopt vooral spaak in de opbouw met Scott, iets dat de tegenstander nu ook doorheeft. Kijk maar naar de match tegen RWDM, waar zij gewoon de bal aan hem lieten om het spel te verdelen en we niets klaar kregen. Met Van Acker heb je in principe de ideale 6 lopen voor ons systeem, gebruik hem dan ook.
Kan de komst van een nieuwe keeper goed begrijpen. Bernd heeft het verprutst bij de trainers door zijn negatieve houding en Jarno is niet top om een heel seizoen de ploeg te moeten dragen als keeper.

Ik ben wel wat negatiever over ons systeem: onze centrale verdedigers zin te traag waardoor je moet kiezen om de aanvallers wat meer te laten inzakken om niet teveel ruimte tussen de linies te laten. Alleen hebben onze flanken dat niet altijd zo begrepen waardoor onze backs regelmatig tegen twee man komen te staan. Scott en VanAcker kunnen dat ook niet altijd belopen en komen dan in de opbouw te kort.

Compacter spelen is de oplossing. Ofwel door de achterste lijn hoger te laten spelen, metalen risico’s vandien. Ofwel door aanvallend een ander systeem uit te dokteren.

KRKN

Post by KRKN » Thu Jan 06, 2022 9:28 pm

Lipser wrote:
Thu Jan 06, 2022 5:33 pm
Axassin wrote:
Thu Jan 06, 2022 8:18 am

Kan de komst van een nieuwe keeper goed begrijpen. Bernd heeft het verprutst bij de trainers door zijn negatieve houding en Jarno is niet top om een heel seizoen de ploeg te moeten dragen als keeper.

Ik ben wel wat negatiever over ons systeem: onze centrale verdedigers zin te traag waardoor je moet kiezen om de aanvallers wat meer te laten inzakken om niet teveel ruimte tussen de linies te laten. Alleen hebben onze flanken dat niet altijd zo begrepen waardoor onze backs regelmatig tegen twee man komen te staan. Scott en VanAcker kunnen dat ook niet altijd belopen en komen dan in de opbouw te kort.

Compacter spelen is de oplossing. Ofwel door de achterste lijn hoger te laten spelen, metalen risico’s vandien. Ofwel door aanvallend een ander systeem uit te dokteren.
Maar dat laatste (ander systeem) ging echt dramatisch vond ik. De 433, met al z'n gebreken, was toch een stuk beter. Verder wel eens met al je punten trouwens. Alleen Van Acker vind ik opbouwend wel meer dan bijhoorlijk, Scott is een ander verhaal (hoewel ik die bij aanvang van het seizoen ook daarin erg sterk vond).

Netzer

Post by Netzer » Tue Jan 18, 2022 10:47 pm

Ondertussen heeft RWDM Igor De Camargo binnengehaald.
Ondanks zijn leeftijd toch een aanwinst voor hen denk ik.
Formerly known as Lisp-boy

Netzer

Post by Netzer » Sun Jan 23, 2022 11:35 am

RWDM, Waasland Beveren en zelfs Virton hebben zich versterkt. Wij hebben tot nu toe enkel Teunckens binnengehaald en van de broodnodige rustbrenger centraal in de verdediging of een extra wapen in de aanval is voorlopig geen sprake.
Hoe denken jullie daar over, gaan we voldoende gewapend zijn ?
Formerly known as Lisp-boy

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sun Jan 23, 2022 11:43 am

Lisp-boy wrote:
Sun Jan 23, 2022 11:35 am
RWDM, Waasland Beveren en zelfs Virton hebben zich versterkt. Wij hebben tot nu toe enkel Teunckens binnengehaald en van de broodnodige rustbrenger centraal in de verdediging of een extra wapen in de aanval is voorlopig geen sprake.
Née. Normaal niet maar er zijn nog enkele mindere ploegjes.

Flor

Post by Flor » Sun Jan 23, 2022 7:05 pm

Vergaaneglorie wrote:
Sun Jan 23, 2022 11:43 am
Lisp-boy wrote:
Sun Jan 23, 2022 11:35 am
Née. Normaal niet maar er zijn nog enkele mindere ploegjes.
't Is dat vooral, en ergens snap ik dat. In het land der blinden...
Zelfs met deze relatief beperkte kern moeten we Virton en Moeskroen achter ons kunnen houden (en misschien Lommel ook wel). Je gaat toch niet tegen de diepe zakken van RWDM etc op kunnen nu.

Ziggy

Post by Ziggy » Mon Jan 24, 2022 11:25 am

Wie zouden jullie willen zien komen voor de nummer 10 iemand een idee

Post Reply