Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Transfernieuws

Post by Axassin » Fri Sep 06, 2019 8:32 am

KRKN wrote:
Fri Sep 06, 2019 7:36 am
Axassin wrote:
Thu Sep 05, 2019 11:04 am
ozzy105 wrote:
Thu Sep 05, 2019 10:47 am

2, de nummer 10 blijft niet ingevuld een belangrijke positie in een ploeg! Dat is een zwakke plek in de ploeg hoe je het draait of keert mensen! Alvast welkom terug thuis Fré ...

Als Da Silva de lijn van vorig weekend kan doortrekken, is die wel ingevuld hoor.

Nu kan je best het even aankijken tot aan de winterstop. Als je daar nog wat balast wegkrijgt à la D'onofrio, Geens & Vanderveken, kan je misschien nog iets halen daar waar het nodig is. Vorige winter heeft de komst van slechts twee spelers (Smolders & Bernier) voor een serieuze kentering gezorgd. Nu sta je in de breedte véél sterker. Ik zie vooral de positie van de linksback nog altijd als één van de zwakste. Misschien nog het meest positieve aan de aanwerving van Frans: we moeten nooit meer naar het geklungel van Jefke kijken. :lol:

Voorin heb je best wel wat opties; Vermeiren, Kargbo en Maesen voor één spitspositie, tenminste als we de 4-3-3 blijven spelen.

Op de flanken heb je Samyn, Berkoe, Van Aarschot, Boulaouali en Kuijlaars. Dat is ook echt weelde voor deze reeks hoor. Ter vergelijking; vorig jaar had je daar Boulaouli, Bernier & Kuijlaars en Devon Maes. Bernier kwam pas in de winter en was geregeld gekwetst, Kuijlaars wat zowat de helft van het jaar out.

Akkoord, op het middenveld kwam er, buiten Kindermans, niets bij. Toch zie ik dat wel wat anders. Da Silva haalt een niveau dat ik hem heel vorig seizoen niet heb zien halen. Die kan je eigenlijk bijna als aanwinst zien. Kindermans is ok als back-up. Daarnaast gaat Wils nu doorschuiven naar het middenveld. Dat is toch nog iets anders qua ervaring & positiespel als pakweg Sols of Maus. Met een driehoek Wils-Buyens-Da Silva kan je in 1ste amateur best wel buitenkomen.

Ik kijk ook uit naar onze rechterflank: Vinck-Samyn. Daar zit echt muziek in hoor.

Verder hoop ik dat Osei-Berkoe volop zijn kans gaat krijgen van Rocky. Dat is technisch misschien wel onze beste speler.
Eens met je wat betreft spelers die ok de winter mogen vertrekken. Ik weet alleen niet of dat zo gemakkelijk gaat zijn. Die spelers gaan misschien niet zo graag van hun profcontract afstappen :)
Mmmmm klopt. Nu, ik denk dat de genoemde namen allen een aflopend contract hebben. Als ze nu al niet de bui voelen hangen, dan zal het tegen de winter zeker wel zo zijn. Ze zitten dan echt maar op een paar maanden van het einde van hun contract, dan zetten ze al makkelijker de stap. Nu niet nu ze nog een jaar kunnen genieten van het profbestaan zonder hun handen/voeten vuil te maken.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Flor

Post by Flor » Fri Sep 06, 2019 10:17 am

Dat interview met Frans; “Domme vraag eh vriend!” :D

Saki

Post by Saki » Fri Sep 06, 2019 6:45 pm

KRKN wrote:
Thu Sep 05, 2019 8:35 pm
Saki wrote:
Thu Sep 05, 2019 5:04 pm
Justhomuch wrote:
Thu Sep 05, 2019 3:48 pm

Goed excuus om te komen kijken zegt ;)
:lol: :lol: :lol:

Nee bedankt :)
Toetoe Saki 8-) mogelijks zelfs een hamburger erbij!
Ik verwacht u eerst in Berlaar e ;-)

smiths

Post by smiths » Wed Sep 11, 2019 12:30 pm

@Saki zolang er bepaalde nog redelijk agressief uit den hoek komen zie je mij niet in Berlaar. Vroeger veel naar Lyra geweest 2 seizoenen zelfs geen thuismatch gemist. Het respect is ook ver zoek, FC Africa, Deurne Noord, Nog steeds Oosterzonen en ga zo door. Er is ook altijd verteld geweest als er twee projecten zijn ging het niet door. Terwijl het in April al duidelijk was dat ze er vol voor gingen en met het misbruiken van RR als zondebok is men op pad gegaan. Dat EVM ook bakken geld verdiende dat is ineens bijzaak. Zelfs de zoon van clubicoon Jurgen Cavens werd al belaagd.

Berlaar

Post by Berlaar » Wed Sep 11, 2019 12:56 pm

smiths wrote:
Wed Sep 11, 2019 12:30 pm
@Saki zolang er bepaalde nog redelijk agressief uit den hoek komen zie je mij niet in Berlaar. Vroeger veel naar Lyra geweest 2 seizoenen zelfs geen thuismatch gemist. Het respect is ook ver zoek, FC Africa, Deurne Noord, Nog steeds Oosterzonen en ga zo door. Er is ook altijd verteld geweest als er twee projecten zijn ging het niet door. Terwijl het in April al duidelijk was dat ze er vol voor gingen en met het misbruiken van RR als zondebok is men op pad gegaan. Dat EVM ook bakken geld verdiende dat is ineens bijzaak. Zelfs de zoon van clubicoon Jurgen Cavens werd al belaagd.
:lol: :lol: :lol:

Arm Vlaanderen. Tijd te veel Vincent?

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Wed Sep 11, 2019 1:32 pm

smiths wrote:
Ik kan mij jou precies herinneren als de man die op het oude Lierse forum heel veel kritiek had op RR. Ik vind het een vreemde uitspraak en ook niet nodig hier. Het was hier een rustige topic zonder al te veel verwijten mede dankzij ons en mensen als Saki die constructief communiceren.

Saki

Post by Saki » Wed Sep 11, 2019 5:45 pm

smiths wrote:
Smiths,
Sta me toe niet in discussie te gaan, de uitnodiging was aan KRKN gericht.

smiths

Post by smiths » Mon Sep 16, 2019 9:44 am

Geen probleem Saki,respecteer uw keuze en mening voor de volle 100 %.

Netzer

Post by Netzer » Mon Sep 16, 2019 11:21 am

Leven en laten leven jongens, moet toch mogelijk zijn ? ;)
Het is jammer dat er 2 clubs zijn in Lier, maar het is nu eenmaal zo.
Laat ons hopen dat ze beiden, op hun eigen manier, in de toekomst succesvol kunnen zijn.

Maar het gaat hier over transfers, al verwacht ik niets meer.
Alhoewel een bepaald ontslag hier ook altijd mag gepost worden ;)
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Wed Oct 23, 2019 4:39 pm

Uit gva:
[Standard Luik heeft met succes de transfer van Diego Da Silva Moreira naar Lierse Kempenzonen tegengehouden. De vijftienjarige aanvaller en diens entourage riepen dringende redenen in om de overgang te forceren, maar de Geschillencommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) besliste de transfer naar de Pallieters te verbieden.

Op 1 oktober tekende Diego Da Silva Moreira een contract bij Lierse Kempenzonen, maar drie dagen later legde Standard klacht neer bij de Geschillencommissie. De Rouches stelden zich vragen bij de dringende redenen die de entourage van de jonge voetballer aanhaalde om de overstap te forceren. Aangezien het om een minderjarige voetballer gaat, kijkt de KBVB daar streng op toe.

De speler, die zowel de Belgische als Portugese nationaliteit heeft, zou zich niet langer op zijn gemak voelen in Luik, waar hij vooral hinder ondervond van de enorme druk. Lierse Kempenzonen bepleitte dan weer dat Diego Da Silva Moreira bij een goede jeugdopleiding zou terechtkomen. “Dat zijn geen speciale redenen om een transfer af te dwingen, vooral omdat het heel vaag blijft waarom de voetballer zich ongemakkelijk voelt bij Standard. Waarom werd er ook niet in de transferperiode onderhandeld?”, vroeg de Geschillencommissie zich af in zijn vonnis.

1.100 kilometer

Lierse Kempenzonen lichtte toe dat Diego Da Silva Moreira tot vier keer per week zou trainen met de beloften en ook een match per week zou spelen. “Maar de ouders willen niet verhuizen. Dus deze schoolgaande jongen zal vijf keer per week op en af moeten, goed voor een wekelijkse verplaatsing van 1.100 kilometer. Dat kan niet in het intellectuele en sportieve belang van de minderjarige zijn”, aldus de commissie.

Bovendien legde Standard stukken neer, waaruit bleek dat de vader van Diego Da Silva Moreira zijn zoon in Portugal wil laten spelen. Er werd al contact gezocht met Benfica, zo bewijst mailverkeer. “Het is niet aan ons om de waarachtigheid van deze bewering na te gaan, maar de bewering van Standard lijkt niet op gebakken lucht. Er zijn onvoldoende elementen die de ‘dwingende redenen’ onderbouwen”, besluit de Geschillencommissie.

/quote]

Post Reply