A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: A-kern

Post by Axassin » Fri Jun 28, 2024 8:52 pm

KRKN wrote:
Fri Jun 28, 2024 7:29 pm
XDV1906 wrote:
Fri Jun 28, 2024 6:21 pm
Perdichizzi nu ook officieel voorgesteld.
Zeer goeie transfer lijkt me. Welkom!
Boone en Perdichizzi centrale as dan?
We gaan met 3 vanachter spelen hé. Naast boonen zal LM of SVDH staan.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Mon Jul 01, 2024 11:32 am

Doelmannen

Jens Teunckens -> contract 2025
Jarno De Smet -> contract tot 2025
Lennerd Leyssens -> contract tot 2025

Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 3

Verdedigers

Pieter De Schrijver-> contract tot 2025
Michaël Tirpan -> Contract tot 2027
Sam Vanderhallen -> Contract tot 2026
Luc Marijnissen -> contract tot 2026
Viktor Boone -> contract tot 2026
Brent Laes -> contract tot 2026
Pietro Perdichizzi -> contract tot 2027

Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 7

Middenvelders

Glenn Claes -> Contract tot 2025
Emmanuel Matuta -> contract tot 2027
Noah Hartmann -> contract tot 2026
Victor Daguin -> contract tot 2026 + 1j optie

Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 4

Aanvallers

Ousmane Sow -> Contract tot 2027
Maxim Kireev -> contract tot 2027
Bryan Adinany -> contract tot 2026
Tiago Vermeulen -> Contract tot 2026 + 2j optie
Samih El Touile -> contract tot 2027
Hugo Masaki -> contract tot 2025 + 1j optie

Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 6
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Mon Jul 01, 2024 11:59 am

Ik vergelijk altijd graag in de voorbereiding de kern met de eerste competitiematch vorig seizoen. Toen speelden we op NXT met volgende opstelling:

K: Teunckens
LWB: Schouterden
CV: Poelmans
CV: Marijnissen
CV: Nkaka
RWB: Tarfi
CM: Van Acker
CM: Brebels
LB: Kireev
SP: Oulare
RB: Claes

Bank: De Smet / Libert / Cools / De Bruyn / El Touile / Ocansey / Sampers

Op dit moment, met de beschikbare spelers (Tirpan ligt nog steeds onder contract), zou ik ze nu zo zetten:

LWB: Laes
CV: Perdichizzi
CV: Boone
RWB: Tirpan
CM: Matuta
CM: Daguin
SP: Adinany
RB: Sow

Bank: De Smet / Sam VDH / PDS/ Claes / Hartmann / Oulare / El Touile / Sampers

Met volgende nuance:

- Tirpan vertrekt waarschijnlijk, daar wordt sowieso een vervanger voor aangetrokken
- Ze zoeken nog een back-up voor Laes
- Er komt een vervanger voor Van Acker
- Er zou nog een aanvaller bijkomen. Oulare en/of Sampers zouden nog kunnen vertrekken. Daar komt dan vermoedelijk nog iets bij

Qua analyse van de linies:

1) Doelmannen: Status Quo
2) Verdediging: Serieuze upgrade. Veel meer ervaring & kwaliteit. Op de backs ook veel meer (wissel)opties met oa PDS die terugkeert
3) Middenveld: Afwachten. Brebels zijn grootste kwaliteit waren de meters die hij liep. Dat lijken mij Matuta & Daguin vlot te gaan opvangen. De goals van Van Acker gaan we wel missen, die gaan van andere spelers moeten komen. De gaten die hij liet op het middenveld gaan nu wel beter gecovered worden
4) Aanval: In mijn ogen ook een serieuze upgrade. Kireev is een totaal andere speler dan een jaar geleden. Met Adinany is het afwachten maar de Oulare van de eerste matchen was zwak. Adinany is een veel dynamischer type. Sow is een gigantisch verschil in kwaliteit (zag je tegen Lint ook al weer) versus de Claes die daar stond te zwemmen
5) Bank: Afwachten. Maar ik zie wel enkele spelers zoals Sam en Samih die een stuk verder staan in hun ontwikkeling. Verder zullen er nog een paar spelers bijkomen.

Jullie mening?

Ziggy

Post by Ziggy » Mon Jul 01, 2024 1:16 pm

Ik zou graag sieben dewaele zien komen

esreil

Post by esreil » Mon Jul 01, 2024 1:45 pm

Ik vind deze ploeg (op papier) nu al sterker dan vorig seizoen 1e match. Met nog wat versterking in het middenveld wordt dat een leuke ploeg met veel potentieel, in mijn ogen.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Mon Jul 01, 2024 2:03 pm

De spelers die te licht wogen zijn bijna allemaal vakkundig geweerd,dat is al een versterking op zich.
Als de aanpak van de nieuwe trainer nu nog meevalt en er komen nog een 2-tal versterkingen bij (Tirpan gaat weg),dan zou het wel eens een verrassend leuk seizoen kunnen worden....

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Jul 01, 2024 2:22 pm

Achteraan dik ok beste defensie sinds de heropstart! Ik weet zekers men gaat geen 60 goals en meer tegen krijgen zoals de vorige seizoenen no way. Vooraan zit het ook snor zeker wanneer er nog 1 goede spits wordt gevonden maar maar maar nu het middenveld daar zullen toch ook nog zeker twee doelgerichte versterkingen moeten komen en hopen dat er een VA tussenzit eentje die regelmatig een assist geeft en een doelpuntje meepikt!

Flammea

Post by Flammea » Mon Jul 01, 2024 2:47 pm

esreil wrote:
Mon Jul 01, 2024 1:45 pm
Ik vind deze ploeg (op papier) nu al sterker dan vorig seizoen 1e match. Met nog wat versterking in het middenveld wordt dat een leuke ploeg met veel potentieel, in mijn ogen.
Volledig mee eens

Mark

Post by Mark » Mon Jul 01, 2024 4:09 pm

Axassin wrote:
Mon Jul 01, 2024 11:59 am
Ik vergelijk altijd graag in de voorbereiding de kern met de eerste competitiematch vorig seizoen. Toen speelden we op NXT met volgende opstelling:

LWB: Schouterden
CV: Poelmans
CV: Nkaka
RWB: Tarfi
CM: Van Acker
CM: Brebels
SP: Oulare
RB: Claes

Bank: De Smet / Libert / Cools / De Bruyn / El Touile / Ocansey / Sampers

Op dit moment, met de beschikbare spelers (Tirpan ligt nog steeds onder contract), zou ik ze nu zo zetten:

LWB: Laes
CV: Perdichizzi
CV: Boone
RWB: Tirpan
CM: Matuta
CM: Daguin
SP: Adinany
RB: Sow

Bank: De Smet / Sam VDH / PDS/ Claes / Hartmann / Oulare / El Touile / Sampers

Met volgende nuance:

- Tirpan vertrekt waarschijnlijk, daar wordt sowieso een vervanger voor aangetrokken
- Ze zoeken nog een back-up voor Laes
- Er komt een vervanger voor Van Acker
- Er zou nog een aanvaller bijkomen. Oulare en/of Sampers zouden nog kunnen vertrekken. Daar komt dan vermoedelijk nog iets bij

Qua analyse van de linies:

1) Doelmannen: Status Quo
2) Verdediging: Serieuze upgrade. Veel meer ervaring & kwaliteit. Op de backs ook veel meer (wissel)opties met oa PDS die terugkeert
3) Middenveld: Afwachten. Brebels zijn grootste kwaliteit waren de meters die hij liep. Dat lijken mij Matuta & Daguin vlot te gaan opvangen. De goals van Van Acker gaan we wel missen, die gaan van andere spelers moeten komen. De gaten die hij liet op het middenveld gaan nu wel beter gecovered worden
4) Aanval: In mijn ogen ook een serieuze upgrade. Kireev is een totaal andere speler dan een jaar geleden. Met Adinany is het afwachten maar de Oulare van de eerste matchen was zwak. Adinany is een veel dynamischer type. Sow is een gigantisch verschil in kwaliteit (zag je tegen Lint ook al weer) versus de Claes die daar stond te zwemmen
5) Bank: Afwachten. Maar ik zie wel enkele spelers zoals Sam en Samih die een stuk verder staan in hun ontwikkeling. Verder zullen er nog een paar spelers bijkomen.

Jullie mening?
correcte analyse
toch blijf ik erbij dat Oulare zeker mag blijven
als er op het middenveld nog de juiste spelers bijkomen ziet het er inderdaad goed uit en zou het wel eens een mooi seizoen kunnen worden.

XDV1906

Post by XDV1906 » Mon Jul 01, 2024 4:36 pm

Tirpan is wel voor 99% naar Tilburg.

Maar als je het zo bekijkt staan we er inderdaad beter op. Kleinere kern, maar meer kwaliteit.

Post Reply