Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Transfernieuws

Post by Axassin » Tue May 25, 2021 7:56 am

Leuke column van Dave Peeters over onze transfers, deze wou ik hier niet onthouden;

Jezelf laten afslachten met een kern die ontoereikend is voor het niveau waarop je speelt, en daarna simpelweg de pijp aan Maarten geven. Het is een scenario waar ze klaarblijkelijk niet voor gekozen hebben aan de Lispersteenweg 237. Ik heb dan ook met groot amusement de Lierse transfercapriolen van de laatste weken gevolgd. Bij het lezen van al dat lekkers betrapte ik me er meermaals op dat ik hardop dacht: “Tiens, goed gezien. Als die zijn beste niveau kan halen, is dat een speler voor 1B.”

Jarenlang rondbanjeren in deze reeks heeft mij ongevraagd een soort van x-ray vision opgeleverd. Een buikgevoel dat vrij accuraat kan inschatten of de gehaalde spelers de juiste zijn. Dat klinkt nogal pompeus. Dat is het ook. Maar goed, het is wel de waarheid. Soms sla je bal mis. Maar dan ontken je dat gewoon keihard. Geintje! Mensen mogen beseffen dat iets fout inschatten, geen reden is om de brandstapel alvast in de fik te jagen. Zo vermoeiend. Wie zijn nek niet af en toe uitsteekt, is grijs, heeft niets te vertellen en staat niet ten dienste van het algemene amusement.

In zeer recente tijden ondertekenden Alexander Maes, Thibaut Van Acker, Jens Naessens, Kenneth Schuermans, Hakim Abdallah, Stallone Limbombe, Guillaume De Schryver en oude bekenden Joeri Poelmans en Yvan Yagan een contract bij geel-zwart. Dat is een behoorlijk transferoffensief. En stuk voor stuk spelers die de ins en outs kennen van de reeks.

Voorzitter Luc Van Thillo met Hakim Abdallah.
Voorzitter Luc Van Thillo met Hakim Abdallah. — © Lierse K. Media

Behalve dan misschien de genaamde Hakim Abdallah, gehaald bij het Luxemburgse FC Swift Hesperange. Hij scoorde er drieëntwintig doelpunten in negentwintig wedstrijden en zat er in de kleedkamer met een handvol bannelingen van Virton. Hakim is bovendien international voor Madagaskar. Dan heb je bij mij een streepje voor. Het is namelijk een van mijn favoriete quizvragen. Noem vier voetballers uit de Belgische competitie die mochten/mogen uitkomen voor Madagaskar? Ik schud ze zo uit mijn mouw: Éric Rabésandratana (ex-Mons maar ook PSG), Zotsara Randriambololona (ex-Antwerp), Christophe Grondin (ex-KAA Gent) en Marco Ilaimaharitra (Charleroi). Dankzij de komst van Abdallah kan ik nu al meteen vijf Malagassiërs opschrijven.

Veel scoren in de Luxemburgse eerste klasse is geen enkele garantie om dat kunstje te herhalen in 1B. Een jaar geleden liepen er zo bij Virton twee gasten rond die frequent knalden in Lëtzebuerg. Samir Hadji, drieëntwintig goals bij Fola Esch en Dave Turpel, drieëndertig goals bij Dudelange in het seizoen 17-18. Bovenvermelde heren scoorden in België respectievelijk één en drie doelpunten in 1B. Een grote vetpot is het niet.

Maar dat hoeft – gelukkig – niet te betekenen dat onze vriend Hakim dezelfde toer zal opgaan. Wij van de voetbalromantiek geven iedereen het voordeel van de twijfel. Zeker wanneer ze een verleden hebben bij Stoke City en FC Nantes, zoals Hakim. Dat moet je toch tegen een bal kunnen trappen. Verenigingen die beunhazen tewerkstellen zijn het alvast niet. “We zullen zien”, zei de blinde en toen liep hij tegen de parkeermeter.

Jens Naessens bij Westerlo.
Jens Naessens bij Westerlo. — © BELGA

Jens Naessens dan? Een veelscoorder is het niet maar wel een lekkere spits. Zet de kont erin, is een winnaar, kent de reeks en indien topfit zeker een versterking. Hij maakte zowaar Zulte Waregem ooit heel even kampioen. Virtueel dan toch. Een ander pluspunt: zijn charmante levenspartner Larissa de Castro. Dat ze zijn achillespezen permanent mag bevochtigen met de zuiverste olijfolie. Dat is nodig. Want in zijn derde officiële wedstrijd voor Calcio Foggia scheurde hij die immers af. Pijnlijke zaak. 2020-2021 werd zo een seizoen om snel te vergeten. De ex-Westerlo-aanvaller wil graag een punt maken: dat ze in België nog niet klaar zijn met hem. Benieuwd!

Beste Lierse Kempenzonen fans, vraag hem gerust ook naar zijn avonturen bij minivoetbalclub Opel Haeck Drongen. Daar speelde hij samen met een kerel die vandaag – wat mij betreft - tot de vijf beste spelers ter wereld behoort. Zijn voornaam is Kevin. Je kan Jens ook gerust polsen naar zijn avonturen bij de nationale beloften. Niet iedereen kan zeggen dat hij in Bergen Engeland geklopt heeft met 2-1. En dat hij gozers als Alex Oxlade-Chamberlain en Jordan Henderson met de staart tussen de benen deed afdruipen.

Nee, u leest het goed. Ik kan die Naessens aanraden om eens samen met den Hakim te gaan wildkamperen in het Nationaal Park Hoge Kempen. Dan groeit er een band. Dan krijgen de Schapenkoppen een spitsenduo te zien dat geen genade zal tonen. Vonken en vuur. Als ze zo doorgaan in Lier, zal er een aardig ploegje tussen de kalklijnen lopen. Zoveel is zeker. Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Yentl1992

Post by Yentl1992 » Tue May 25, 2021 11:30 am

Heerlijk lezen dit. En ik volg hem ook gewoon in alles wat hij zegt.
Ik kijk rijkhalzend uit naar de jaargang 2021-2022

Eric

Post by Eric » Tue May 25, 2021 12:03 pm

Yentl1992 wrote:
Tue May 25, 2021 11:30 am
Hopelijk komt het idd uit. Zou mooi zijn! :)

Berrem

Post by Berrem » Tue May 25, 2021 2:09 pm

Eric wrote:
Tue May 25, 2021 12:03 pm
Yentl1992 wrote:
Ik begin ook stilaan veel zin te krijgen in het nieuwe seizoen!
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Flor

Post by Flor » Tue May 25, 2021 6:34 pm

Berrem wrote:
Tue May 25, 2021 2:09 pm
Eric wrote:
Yentl1992 wrote:
Fan van uw onderschrift :D

Axassin

Post by Axassin » Tue May 25, 2021 9:44 pm

Flor wrote:
Tue May 25, 2021 6:34 pm
Berrem wrote:
Tue May 25, 2021 2:09 pm
Eric wrote:

Fan van uw onderschrift :D
Haha da's inderdaad ne mooie!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Wed May 26, 2021 11:42 am

Heel rare transfer, Seppe Maessen. Maar het is verder wel duidelijk dat TVI met één echte spits zal spelen waarbij Hakim en Naessens zullen uitvechten wie dat zal worden. Seppe is daarbij een profiel dat je makkelijk nog 5 minuten kan inbrengen om wat ballen te pompen in uiterste nood.

KRKN

Post by KRKN » Wed May 26, 2021 11:49 am

Axassin wrote:
Wed May 26, 2021 11:42 am
Heel rare transfer, Seppe Maessen. Maar het is verder wel duidelijk dat TVI met één echte spits zal spelen waarbij Hakim en Naessens zullen uitvechten wie dat zal worden. Seppe is daarbij een profiel dat je makkelijk nog 5 minuten kan inbrengen om wat ballen te pompen in uiterste nood.
Heel raar. Echt wel voor in de breedte precies. Kijk ik toch wat argwanend naar. Die kon in 1e amateur al niet mee.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed May 26, 2021 11:56 am

KRKN wrote:
Wed May 26, 2021 11:49 am
Axassin wrote:
Wed May 26, 2021 11:42 am
Heel raar. Echt wel voor in de breedte precies. Kijk ik toch wat argwanend naar. Die kon in 1e amateur al niet mee.
2..maar kom wie weet slaagt hij nu wel. Je weet maar nooit..

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Wed May 26, 2021 12:14 pm

Héél raar, misschien heeft die zichzelf aangeboden? Die was in 1 ama bij de beloften zelfs niet echt overtuigend.

Post Reply