A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Berrem
Re: A-kern

Post by Berrem » Thu Jul 04, 2019 9:21 am

Van Hyfte lijkt me niet onmogelijk. Hij is tenslotte al 33 jaar. Zoveel opties gaat hij niet meer hebben vermoed ik.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

KRKN

Post by KRKN » Thu Jul 04, 2019 10:27 am

Carlke wrote:
Thu Jul 04, 2019 9:12 am
Blijkbaar moet je van niks meer schrikken. De sutter gaat zelfs naar 2 de amateur knokke
Ik ging het hier net neerpennen. Verbazingwekkend dat niemand uit onze reeks hem opgevist heeft.

Ivm Van Hyfte: zou wel iets kunnen bijbrengen, maar dan haal je wederom wel een (dure) spelmaker op leeftijd binnen. Zo hebben we al iemand. Niet dat ik er op tegen ben voor alle duidelijkheid. Ik vraag me af wat we nog gaan mogen verwachten (ook uitgaand).

G.C.

Post by G.C. » Thu Jul 04, 2019 4:06 pm

Is Van Hyfte ni meer een 6 of 8? We hebben iemand nodig met actief en beslissende pass.

Wie blijkbaar ook vrij is, maar nu we Doumbia hebben niet zo meer nodig, is Benjamin Lambot. Een krijger die kan koppen en ex-speler.

Carlke

Post by Carlke » Thu Jul 04, 2019 6:45 pm

ik dacht dat van hyfte een speler is die op paar posities uit de voeten kan, maar kan er naast zitten hoor !

KRKN

Post by KRKN » Wed Jul 10, 2019 5:13 pm

Van Hyfte naar OHL.

Carlke

Post by Carlke » Wed Jul 10, 2019 6:10 pm

Tja had hem graag gehad, maar ja logisch kan nog mee in 1 b.

Flor

Post by Flor » Wed Jul 24, 2019 10:22 am

Uit gva, door kugu:
Kassim Doumbia, van Champions League naar Lierse Kempenzonen: “Ik ben niet meer alleen”
Vandaag om 08:45 door Kurt Guldentops
Kassim Doumbia, van Champions League naar Lierse Kempenzonen: “Ik ben niet meer alleen”
FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Lierse Kempenzonen speelt vandaag een tweede oefenmatch, om 20.00u op het Lisp tegen Westerlo. Een echte test voor de Pallieters en een gelegenheid voor de fans om de vele nieuwe gezichten aan het werk te zien. Zo zijn de ogen ook gericht op Kassim Doumbia, de 28-jarige verdediger die twee seizoenen geleden nog de voorronde van de Champions League speelde.
De minzame Malinees dompelt ons onder in een taalbad: Engels, Frans, Nederlands, het komt er even vloeiend uit. Doumbia waarschuwt voor hoge verwachtingen.

“Gun me alsjeblieft nog een beetje tijd. Mijn laatste match met inzet moet van oktober 2018 dateren. Ik kan deze voorbereiding en oefenmatchen gebruiken. Maar ik werk hard om mijn oude niveau te halen. Daar heeft deze club me voor gehaald. Ik weet wat van mij verwacht wordt en zal niet ontgoochelen.”

Eigenlijk kom je met een paar jaar vertraging op het Lisp voetballen?

“Juist. Ik speelde bij Waasland-Beveren samen met Jurgen Cavens en Tomasz Radzinski. We dwongen de promotie naar de hoogste klasse af. Toen Radzinski technisch directeur werd bij Lierse, hebben we over een transfer gesproken. De clubs kwamen er uiteindelijk niet uit.”

Doumbia in het shirt van Waasland-Beveren in 2013. FOTO: BELGA
Nu ben je hier toch, wat onverwacht. Wat heeft een 28-jarige voetballer die nog in de voorronde van de Champions League stond, in eerste amateurklasse te zoeken?

“Ik begrijp die vraag. Mensen zullen denken dat Doumbia op het Lisp wat komt uitbollen. Vergeet het. Ik ben super gemotiveerd en heb de focus weer helemaal op het voetbal. Ik kende een heel moeilijke periode bij Maribor. Een fantastische club, maar ik had er met pech af te rekenen. De dag voor mijn debuut raakte ik geblesseerd aan de knie. Ik moest een poosje revalideren en intussen deed het team het uitstekend. Ik kwam er niet meer aan de bak. Ik kwijnde weg van eenzaamheid. Mijn vrouw, kinderen en familie vertoefden in België. Ik zat alleen in Slovenië. Ik keerde terug en mocht bij Waasland-Beveren de conditie onderhouden. Toen kwam Lierse met een concreet voorstel. Ik moest niet lang nadenken.”

Je moeilijke periode bij Maribor kwam er na een geslaagde passage bij Hafnarfjörour in IJsland.

“Ik kende er een schitterende tijd en was verbaasd over het niveau. Al is Hafnarfjörour wel absolute top in IJsland. De club speelt steevast voor de titel en stond haast ieder seizoen in de voorronde van de Champions League. Ik speelde onder meer tegen Dundalk, Sporting Braga en Maribor, dat me door die onderlinge confrontatie op het spoor kwam. Ik kwam tot meer dan 100 officiële matchen en scoorde 15 goals. Mijn kwaliteiten kwamen tot hun recht.”

Je heet een verfijnd verdediger en kopbalsterk te zijn?

“Ja, al bij FC Brussels en Waasland-Beveren pikte ik regelmatig mijn goaltje mee op een stilstaande fase. Dat moet ook bij Lierse kunnen. Vind ik snel mijn beste niveau terug, dan moet ik deze groep zeker wat kunnen bijbrengen. We hebben nu anderhalve week training achter de rug. Er zit muziek in deze groep. Het kan een mooi seizoen worden.”

Wanneer is dat seizoen voor Kassim Doumbia geslaagd?

“Als ik een vooraanstaande rol in dit team kan opnemen en we de promotie weten af te dwingen. Pas op, je hoort me niet roepen dat we kampioen zullen worden. Daarvoor ken ik de reeks onvoldoende. Maar we willen graag naar 1B. Dit Lierse is een op en top professionele club en heeft daar zijn plaats. Ach, voor het eerst in meer dan een jaar moet ik louter op het voetbal focussen en keer ik na iedere training of match terug naar de geborgenheid van mijn familie. Dat moet het beste in mij als voetballer naar boven kunnen brengen.”

Carlke

Post by Carlke » Wed Jul 24, 2019 3:12 pm

laat ons hopen !

Axassin

Post by Axassin » Mon Aug 19, 2019 1:47 pm

Van mij mag de club wel een update geven over de lopende zaken (nog inkomende transfers) en het geval Ogunjimi...

http://www.voetbalnieuws.be/news/437758 ... r-de-bkern

In dit artikel staat "Ook de met 1-0 gewonnen oefenwedstrijd van afgelopen weekend tegen het twee reeksen lager spelende Zwarte Leeuw zorgde niet voor een vertrouwensboost. Toch gelooft een deel van het bestuur dat de huidige kern voldoende kwaliteit bezit om de titel in Eerste Amateur in de wacht te slepen."

Ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is. Maar hier leid ik uit af dat een deel van het bestuur gelooft dat er nog versterking nodig is?

YES PLEASE!

Ohja, doet er inneens nen anderen trainer bij. :lol:
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Eric

Post by Eric » Mon Aug 19, 2019 2:06 pm

Axassin wrote:
Mon Aug 19, 2019 1:47 pm
Van mij mag de club wel een update geven over de lopende zaken (nog inkomende transfers) en het geval Ogunjimi...

http://www.voetbalnieuws.be/news/437758 ... r-de-bkern

In dit artikel staat "Ook de met 1-0 gewonnen oefenwedstrijd van afgelopen weekend tegen het twee reeksen lager spelende Zwarte Leeuw zorgde niet voor een vertrouwensboost. Toch gelooft een deel van het bestuur dat de huidige kern voldoende kwaliteit bezit om de titel in Eerste Amateur in de wacht te slepen."

Ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is. Maar hier leid ik uit af dat een deel van het bestuur gelooft dat er nog versterking nodig is?

YES PLEASE!

Ohja, doet er inneens nen anderen trainer bij. :lol:
Als Marvin weggaat, heb je:
1) Een nieuwe spits nodig
2) Wel wat budget om iemand aan te trekken.

Nu, 'een deel van het bestuur'. Komt ook wat over alsof er wat verdeeldheid heerst, maar ik denk eerder dat zoiets valt onder 'journalistieke vrijheid'.
Ik hoop inderdaad dat we snel zicht hebben op de situatie Ogunjimi.

Post Reply