A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: A-kern

Post by Axassin » Thu Jun 27, 2019 11:50 am

Saki wrote:
Thu Jun 27, 2019 11:30 am
Ik had gezegd dat ik niet ging reageren maar ik vind dat er langs 2 kanten uitvergroot wordt. Getuige hiervan de positieve reacties op ons forum toen bvb Jonas Vinck bij jullie tekende. Nu zijn we (mezelf incl) wat sceptisch over een transfer omdat deze niet strookt met wat jullie voorzitter enkele maanden geleden luidkeels verkondigde en wij voelen we ons superieur. Als je LLiets moet nageven is dat we (voorlopig) van ons woord zijn. Jarju trainde enkel mee en Daal had al bij het toenmalige Lyra getekend.
Over de sporadische gezangen hebben we het al eens gehad daar, deze veroordeel ik eveneens maar ga ik bij deze ook niet over uitweiden.
Dat klopt dat het iets is dat langs beide kanten mag minderen. Waar je het wel over eens moet zijn is dat er via dit forum amper of geen commentaar op LL komt.

Wat betreft het superioriteitsgevoel; ik doel daarmee niet op de commentaar jegens de meest recente transfer, dat is een algemene teneur die ik daar waarneem. Maar ik benadruk, dat is iets waar IK mij aan stoor, een ander hoeft dat niet te vinden. Mij komt het toch over als; "De Kempenzonen zijn de blinde/domme volgelingen & makke schaapjes." En als ik mij niet vergis, hebben er mensen dat zelfs al uitgesproken.

Nu, nogmaals; ik wens beide clubs het beste toe. Laat het ons daar op houden, want ik vind jou best een toffe, constructieve kerel. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Saki

Post by Saki » Thu Jun 27, 2019 2:14 pm

Insgelijks hoor A. Daarom dat ik het spijtig vind dat je minder zou komen kijken.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Fri Jun 28, 2019 12:21 am

Los daarvan maken we het eender wie wel gemakkelijk om met ons te lachen hé. Een paar maand geleden roepen we de pers bij elkaar om te zeggen dat we geen buitenlanders halen en de eerste transferperiode daarna halen we een Malinese verdediger. En ja, met een Belgisch paspoort maar het is toch stevig in bochten wringen.

Geen probleem met zijn komst trouwens. Met zijn ervaring op papier een speler die we nodig hebben.

Flor

Post by Flor » Fri Jun 28, 2019 8:42 am

Lierenaar wrote:
Fri Jun 28, 2019 12:21 am
Los daarvan maken we het eender wie wel gemakkelijk om met ons te lachen hé. Een paar maand geleden roepen we de pers bij elkaar om te zeggen dat we geen buitenlanders halen en de eerste transferperiode daarna halen we een Malinese verdediger. En ja, met een Belgisch paspoort maar het is toch stevig in bochten wringen.

Geen probleem met zijn komst trouwens. Met zijn ervaring op papier een speler die we nodig hebben.
Maar daarbij mag je al de voorgaande transfers toch niet onder tafel vegen vind ik. Als er nog veel van dit soort transfers volgen mag je inderdaad de wenkbrauwen fronsen. Af en toe een buitenkans zoals deze mag je niet laten schieten, zeker niet in deze prille fase.

Bilbao is niet op 1 dag gebouwd gasten 8-)

Berrem

Post by Berrem » Fri Jun 28, 2019 9:28 am

Ik vind ook dat we het bezit van een Belgisch paspoort moeten minimaliseren. Hij is officieel Belg, lijkt me dan ook best om er niet moeilijker over te doen. Tenzij we iemand enkel Belg beschouwen als hij geen ander paspoort heeft... maar dan supporter je best ook niet meer voor de Rode Duivels.

Bij de mededeling destijds van de club heeft men gewoon de boodschap willen verspreiden dat men de nadruk zal leggen op lokaal talent. Lees ==> in tegenstelling tot vroeger en vele andere clubs mogen jeugdspelers echte doorstromingsmogelijkheden verwachten. En geeft men de voorkeur aan Belgische spelers ivp jongens uit verre streken via één of andere louche spelersmakelaar.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Carlke

Post by Carlke » Fri Jun 28, 2019 11:36 am

ik vind zeker niet dat men moet gaan zagen, we hebben allemaal belgen aangetrokken en doumbia is dat ook belgisch paspoort.
oke met malinese roots maar komaan zeg nu ook niet overdrijven. en naar wat ik al gelezen heb op provinciale transfers gaan ze jonge talenten toch ook regelmatig weg halen om bij ons in de beloften op te leiden. was er al ene van hooikt en nu zou er nog ene van gierle komen ook. net als hun hoofdtrainer die naar ons komt voor de jeugd.

Eric

Post by Eric » Sat Jun 29, 2019 2:35 pm

Berrem wrote:
Fri Jun 28, 2019 9:28 am

Bij de mededeling destijds van de club heeft men gewoon de boodschap willen verspreiden dat men de nadruk zal leggen op lokaal talent. Lees ==> in tegenstelling tot vroeger en vele andere clubs mogen jeugdspelers echte doorstromingsmogelijkheden verwachten. En geeft men de voorkeur aan Belgische spelers ivp jongens uit verre streken via één of andere louche spelersmakelaar.
Voila, en daar lijken we goed in te slagen met 90% van de transfers die we nu doen. Deze manier van werken lijkt me ook 1 van de weinig haalbare voor een club als de onze om als profclub te functioneren. Veel uit de eigen regio, en als er zich een buitenkans voordoet moet je daarvoor ook niet te beroerd zijn.

En nu; een ervaren rot naast de Yoni aankondigen! Iemand met een uitstekend positiespel en liefst een goei inzicht zodat de Marvin niet teveel terug moet zakken.

Carlke

Post by Carlke » Tue Jul 02, 2019 7:48 pm

van hyfte mag vertrekken op kiel, de nr 1O die we nodig hebben.

Eric

Post by Eric » Thu Jul 04, 2019 7:23 am

Carlke wrote:
Tue Jul 02, 2019 7:48 pm
van hyfte mag vertrekken op kiel, de nr 1O die we nodig hebben.
Zou ik persoonlijk erg graag zien komen, maar ik betwijfel of hij haalbaar is / op onze radar staat.

Ik hoor mensen regelmatige de naam van Bougrine zeggen maar ik betwijfel of die staat te springen voor een terugkeer.

Carlke

Post by Carlke » Thu Jul 04, 2019 9:12 am

Blijkbaar moet je van niks meer schrikken. De sutter gaat zelfs naar 2 de amateur knokke

Post Reply