A-kern
-
Re: A-kern
Grote kuis in de spelerskern is nodig, zonder onze onverwachte wonderdokter SVDB speel je tot de laatste speeldag tegen de degradatie, Lierse K. onwaardig !Axassin wrote: ↑Thu Apr 18, 2024 9:44 amDoelmannen
Jens Teunckens -> contract 2025
Jarno De Smet -> contract tot 2025
Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 2
Verdedigers
Pieter De Schrijver-> contract tot 2025
Michaël Tirpan -> Contract tot 2027
Sam Vanderhallen -> Contract tot 2026
Luc Marijnissen -> contract tot 2026
Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 4
Middenvelders
Thibaut Van Acker-> contract tot 2025
Glenn Claes -> Contract tot 2025
Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 2
Aanvallers
Ousmane Sow -> Contract tot 2025
Aske Sampers -> contract tot 2025
Maxim Kireev -> contract tot 2025
Obbi Oulare -> contract tot 2025
Totaal onder contract voor seizoen 2024-2025: 4
Einde contract:
Joeri Poelmans-> contract tot 2024
Jarno Libert -> contract tot 2024 + 1j optie
Viktor Boone -> Huur tot 2024 van Union
Aristote Nkaka -> contract tot 2024
Mehdi Tarfi -> contract tot 2024
Sebastiaan Brebels -> contract tot 2024
Jens Cools -> contract tot 2024
Nils Schouterden -> contract tot 2024
Daan Vekemans -> contract tot 2024
Samih El Touile -> contract tot 2024 + 1j optie
Eric Ocansey -> contract tot 2024 + 1j optie
Luca Foubert -> contract tot 2024
Alexandre De Bruyn -> contract tot 2024 + 1j optie
Stan Van Dessel -> contract tot 2024 +1j optie
Duidelijke positieve tendens nu dat we spelers langer aan ons binden dan één jaar. Ik zie het wel in Luc. Sterk in duel, nog vrij snel en ok voeten. Sam kan ook blijven verder groeien. Daarbij reken ik wel op een 2-tal meer ervaren CV's om ze aan te vullen (Viktor Boone mag daar één van zijn).
Het feit dat verschillende spelers onder SVDB wel inzet kunnen tonen zegt veel over de trainer maar ook over de mentaliteit van de spelers.
Van de einde kontraktspelers zou enkel Victor Boone voor mij mogen blijven, de (meesten) van de anderen op enkele uitzonderingen na zullen op lager niveau moeten gaan spelen vrees ik.....
Als je zo ziet toch heel wat werk aan de winkel.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Door de contractverlengingen van Marijnissen en Vanderhallen kunnen we ook voor 99% besluiten dat Nkaka en Cools zullen vertrekken.
En dan is de juiste keuze gemaakt imo
En dan is de juiste keuze gemaakt imo
Idd wel wat werk maar een heel mooie basis om van te beginnen.
Behalve Sampers en Van Acker (ja ook hij) hebben alle andere spelers zeker een plaats in de kern volgend jaar.
Als je dan nog de opties licht van pakweg El Touile, Ocansey en Van Dessel + Boone aan Lierse probeert te binden heb je een heel mooi uitgangspunt.
Vooral veel werk aan de winkel op het middenveld en nog een goede ervaren verdediger + waardige vervangingen mochten van bovenstaande spelers er nog vertrekken.
Ik zie het wel zitten .. Go Dirk !
Behalve Sampers en Van Acker (ja ook hij) hebben alle andere spelers zeker een plaats in de kern volgend jaar.
Als je dan nog de opties licht van pakweg El Touile, Ocansey en Van Dessel + Boone aan Lierse probeert te binden heb je een heel mooi uitgangspunt.
Vooral veel werk aan de winkel op het middenveld en nog een goede ervaren verdediger + waardige vervangingen mochten van bovenstaande spelers er nog vertrekken.
Een aantal opmerkingen:esreil wrote: ↑Thu Apr 18, 2024 11:05 amIdd wel wat werk maar een heel mooie basis om van te beginnen.
- Ocansey gaat vertrekken. Zat daarom 'geblesseerd' niet in de selectie
- Zowel Van Dessel als Sampers, die laatste met lopend contract zouden te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken.
- Het is vooral Jonathan Kindermans die de transfers nu doet, Dirk gaat normaal gezien een stapje terugzetten. Er is binnen de club heel erg veel vertrouwen in Jonathan omwille van zijn geslaagde wintertransfers en het naar voor dragen van Sven VDB. En terecht lijkt me. Maakt blijkbaar ook wel indruk in de dagelijkse werking en in omgang met de spelers. Iets wat bij Schockaert een drama was. Ik verwacht dan ook een totaal andere zomermercato qua type transfers.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
thanks voor de feedback.
Wist ik niet van Dirk. Blijft toch wel gewoon bij de club hopelijk?
Kindermans verdient inderdaad het vertrouwen voor de paar dingen die hij al heeft laten zien. Hopelijk de rest in het verlengde hiervan.
Go Kindermans dan !
Wist ik niet van Dirk. Blijft toch wel gewoon bij de club hopelijk?
Kindermans verdient inderdaad het vertrouwen voor de paar dingen die hij al heeft laten zien. Hopelijk de rest in het verlengde hiervan.
Go Kindermans dan !
Ivm Dirk: weet ik niet zeker. Die had bij de start van het project een contract van een jaar of 5. Ik denk dat dit nu ongeveer zal aflopen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Een opmerking over Cools sinds die CV speelt vind ik die heel goed.
Oulare vertrekt volgens mij , is zelfs niet geselecteerd vandaag. Denk dat deze trainer niet wil spelen met een profiel als hem .
Vandaag een interview met Jo Christaens op GVA.
Daar zegt hij dat hij het was die de tip voor Sow heeft gegeven.
https://www.gva.be/cnt/dmf20240418_95123612
Daar zegt hij dat hij het was die de tip voor Sow heeft gegeven.
https://www.gva.be/cnt/dmf20240418_95123612
Formerly known as Lisp-boy