A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
TV2002
Re: A-kern

Post by TV2002 » Mon Apr 15, 2024 12:21 pm

Van Dessel zou ik heel jammer vinden.
Hoe graag ik Sampers ook heb, heeft eigenlijk ook veel te weinig gebracht. Dus zeker niet onlogisch.
Ocansey vind ik ook terecht, heeft een aantal belangrijke doelpunten gemaakt, maar verder toch ook in te veel matchen veel te weinig geleverd.

Over De Bruyn: ik vond hem eigenlijk dit weekend eindelijk eens een degelijke eerste helft spelen, alleen verbrodt hij zijn tweede helft weer door 3 dramatische breedtepasses en een domme fout bij de fase met TVA.
Voor alle duidelijkheid, van mij moet hij ook weg, speelt compleet zonder vertrouwen en dat komt bij onze club denk ik niet meer goed.

Yentl1992

Post by Yentl1992 » Mon Apr 15, 2024 12:50 pm

Ik vond dit één van de betere matchen van Debruyn. Ben er ook geen giga fan van, maar mijn onderbuik gevoel zegt wel dat het één van onze betere voetballers is als die vertrouwen heeft. En laat daarom SVDB hem nu net altijd opstellen in een ploeg die wel terug begint te draaien.

Iets in mij zegt dat die gaat blijven en dat ze hopen dat die nu nog wat in vorm geraakt om met dat gevoel de tussenperiode in te gaan en vol vertrouwen en motivatie aan het nieuwe seizoen te beginnen. Want laat ons eerlijk zijn, als je op deze manier over een speler oordeelt, dan mogen er niet veel aan boord blijven dit seizoen.

Barry

Post by Barry » Mon Apr 15, 2024 1:42 pm

Lisp-boy wrote:
Mon Apr 15, 2024 11:42 am
Ook Oulare zal wel vertrekken aangezien SVDB er duidelijk geen fan van is.
Als dan ook Sampers en Ocansey moogen vertrekken dan heb je enkel nog Sow van het aanvallende compartiment, want over Vekemans wordt zelfs niet meer gesproken.
Ik ben in elk geval benieuwd, ik verwacht toch wel een veel verstandigere transferperiode dan de vorige.
Paar posts eerder zei iemand dat Oulare tegen club Next niet speelde wegens ziekte en ze ook hem wat sparen om volgend seizoen fit te starten. Denk dat er dus geen probleem is met SVDB 😉 ik zie het nog gebeuren dat Vekemans mag blijven aan een minimumcontract.

Mark

Post by Mark » Mon Apr 15, 2024 1:51 pm

Yentl1992 wrote:
Mon Apr 15, 2024 12:50 pm
Ik vond dit één van de betere matchen van Debruyn. Ben er ook geen giga fan van, maar mijn onderbuik gevoel zegt wel dat het één van onze betere voetballers is als die vertrouwen heeft. En laat daarom SVDB hem nu net altijd opstellen in een ploeg die wel terug begint te draaien.

Iets in mij zegt dat die gaat blijven en dat ze hopen dat die nu nog wat in vorm geraakt om met dat gevoel de tussenperiode in te gaan en vol vertrouwen en motivatie aan het nieuwe seizoen te beginnen. Want laat ons eerlijk zijn, als je op deze manier over een speler oordeelt, dan mogen er niet veel aan boord blijven dit seizoen.
Sorry, maar hier ben ik het totaal niet mee eens!
Niemand heeft zo veel krediet gekregen van de trainers als De Bruyn, en inderdaad zaterdag speelde hij een redelijke eerste helft. Maar na de rust bewijst hij meteen waarom hij weg moet !
Als dan spelers als Stan Van Dessel en Obi Oulare zouden moeten vertrekken, terwijl die beiden elke wedstrijd met een Leeuwenhart zich 100% geven voor de ploeg neen dat kan absoluut niet!
De Bruyn stond 2/3 van de wedstrijden tegen zijn goesting op het veld als een echte lamzak zo iets pik ik als supporter niet !
Hij heeft meer dan genoeg kansen gehad en ze allemaal vakkundig de nek omgewrongen !
Voor mij duidelijk over en out weg ermee !!!

TV2002

Post by TV2002 » Mon Apr 15, 2024 1:56 pm

Yentl1992 wrote:
Mon Apr 15, 2024 12:50 pm

Awel, ergens heb ik ook nog wel de hoop dat hij met een volledige voorbereiding (want dit seizoen is hij vlak voor de eerste competitiematch aangekomen en na een persoonlijk moeilijke periode) en met vertrouwen van de coach terug zijn oude niveau kan terugvinden. En als hij zijn oude niveau terugvindt, is dat inderdaad één van onze betere voetballers. Want dat die jongen talent heeft, staat buiten kijf.

Zeker nu met Gyselinckx (zijn oude raadgever van bij de jeugd van Anderlecht) en Jonathan Kindermans (ex-ploegmaat in de jeugd bij Anderlecht) er toch 2 personen aan het sportieve hoofd staan die hem door en door kennen, zie ik hem misschien toch nog blijven.

Maar evengoed maken ze volgende week bekend dat zijn contract niet wordt verlengd, ik ben ook maar wat aan het gissen. ;)

Axassin

Post by Axassin » Mon Apr 15, 2024 3:18 pm

Barry wrote:
Mon Apr 15, 2024 1:42 pm
Lisp-boy wrote:
Mon Apr 15, 2024 11:42 am
Ook Oulare zal wel vertrekken aangezien SVDB er duidelijk geen fan van is.
Als dan ook Sampers en Ocansey moogen vertrekken dan heb je enkel nog Sow van het aanvallende compartiment, want over Vekemans wordt zelfs niet meer gesproken.
Ik ben in elk geval benieuwd, ik verwacht toch wel een veel verstandigere transferperiode dan de vorige.
Paar posts eerder zei iemand dat Oulare tegen club Next niet speelde wegens ziekte en ze ook hem wat sparen om volgend seizoen fit te starten. Denk dat er dus geen probleem is met SVDB 😉 ik zie het nog gebeuren dat Vekemans mag blijven aan een minimumcontract.
Volgens de entourage van Oulare was hij alleszins fit deze zaterdag en was het een tactische keuze van de trainer om Samih te laten starten. De reactie van Oulare toen hij er op 'mocht' komen was veelzeggend. Hij deed gespeeld verbaasd van 'Ik, mag ik er echt opkomen coach?'

Ik vermoed dat SVDB gewoon niet graag met een type Oulare in zijn systeem speelt. Kiest liever voor snelle, wendbare spelers die ook in de hoeken lopen. Daarboven zal Oulare niet de goedkoopste speler binnen onze kern zijn, kan je er misschien nog iets voor krijgen deze zomer én heb je zijn blessurehistoriek. De kans dat je hem volgend seizoen heel wat matchen kwijt bent, is bij Oulare reëel.

Zet bij Kireev en Sow een derde gevaarlijk heerschap en ik denk echt wel dat je veel ploegen pijn kan doen volgend jaar.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Apr 15, 2024 3:31 pm

Lierse heeft altijd een targetspits nodig. Kijk naar vorig seizoen toen Leo bij de winterstop vertrok... Laat je Obbi toch vertrekken zou ik eens Fall van Seraing gaan polsen, jong-talentvol en al 8 goals gemaakt bij een zwalpende club!

esreil

Post by esreil » Mon Apr 15, 2024 4:29 pm

Ik heb toch ook al horen waaien dat die voorzichtigheidshalve nog gespaard wordt. Kan ook een smoesje zijn om de rust te bewaren. Wie zal het zeggen...
Langs de andere kant is er ook iets voor te vinden dat hij duur/blessuregevoelig is. Maar kwaliteiten heeft die zeker. Jammer van zijn snelheid maar qua spelinzicht en techniek steekt die erboven uit.

De Bruyn .... Inzet was wel ok vond ik. maar met al zijn zogenaamde kwaliteiten heeft die toch weer enkele totaal onnodige laterale ballen gegeven los in de voeten van Anderlecht. Daar kan ik niet bij!

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Apr 15, 2024 7:55 pm

esreil wrote:
Mon Apr 15, 2024 4:29 pm
Ik heb toch ook al horen waaien dat die voorzichtigheidshalve nog gespaard wordt. Kan ook een smoesje zijn om de rust te bewaren. Wie zal het zeggen...
Langs de andere kant is er ook iets voor te vinden dat hij duur/blessuregevoelig is. Maar kwaliteiten heeft die zeker. Jammer van zijn snelheid maar qua spelinzicht en techniek steekt die erboven uit.

De Bruyn .... Inzet was wel ok vond ik. maar met al zijn zogenaamde kwaliteiten heeft die toch weer enkele totaal onnodige laterale ballen gegeven los in de voeten van Anderlecht. Daar kan ik niet bij!
In GVA een art over en met Oulare conclusie dat smoesje was om de rust te bewaren, volgens Oulare was de uitleg heel zwakjes waarom hij onder de Rosse niet of nauwelijks aan de bak komt en vraagt om een onderhoud met het bestuur. Dien zie je heel wss volgend seizoen niet meer op het lisp.

Carlke

Post by Carlke » Mon Apr 15, 2024 9:21 pm

ozzy105 wrote:
Mon Apr 15, 2024 7:55 pm
esreil wrote:
Mon Apr 15, 2024 4:29 pm

In GVA een art over en met Oulare conclusie dat smoesje was om de rust te bewaren, volgens Oulare was de uitleg heel zwakjes waarom hij onder de Rosse niet of nauwelijks aan de bak komt en vraagt om een onderhoud met het bestuur. Dien zie je heel wss volgend seizoen niet meer op het lisp.

Maar die rosse haalde wel ineens resultaten natuurlijk , deze trainer speelt blijkbaar met andere types. Dus begrijp obbi heel goed ook dat hij twijfelt wat hij wil. Ik vind obbi ook heel goede spits maar ja als hij heel jaar bank moet zitten omdat hij niet in systheem past dat verdiend hij niet.

Post Reply