A-kern
- Justhomuch
Re: A-kern
Een fitte Claes kunnen wij zeker wel gebruiken imo, al is die nooit meer 100% dezelfde geweest, en ik vrees dat hij door al dat blessureleed mss best een niveautje lager gaat spelen, wel sneu want ik gun het hem wel na al wat hij mee heeft gemaakt de laatste jaren met zijn zoontje enz.Mark wrote: ↑Tue Apr 02, 2024 8:07 amVeel hangt natuurlijk af of je met onze financiële middelen wel betere spelers kan krijgen dan wat we nu hebben ?
Misschien 2 tot 4 nieuwe spelers.
Maar ik ben er ondertussen zeker van dat als SVDB het hele seizoen onze coach was geweest we ergens tussen plaats 6 en 9 zouden staan.
Voor mij moeten alleen volgende spelers vertrekken: De Bruyn, Sampers, Vekemans, Foubert, Claes, Schouderden(leeftijd). Helaas liggen Sampers en Claes nog een jaar onder contract.
Wie je zeker moet houden: Obbi, Kireev, Sow, Vanderhallen, onze doelmannen, Tirpan, El Touile.
Ook Viktor Boone is zeker welkom, en Van Dessel is voor mij ook OK
Bij Van Akker is het de vraag of hij zelf nog wil blijven?
Bij alle andere is het dus de vraag of je beter kan krijgen? De meeste zijn voor mij ok, gezien onze zeer bescheiden financiële middelen.
Wij komen áltijd terug!
Toch ook maar minstens 1 goede spits aanwerven want Oulare gaat geen volledig seizoen volmaken zonder blessures. Verder hopelijk eens na de heropstart een nummer 10 aanwerven, eentje die rust brengt enz! Alles hangt af of de big boss vasthoudt aan zijn klein budget of gaat verdubbelen!Mark wrote: ↑Tue Apr 02, 2024 8:07 amVeel hangt natuurlijk af of je met onze financiële middelen wel betere spelers kan krijgen dan wat we nu hebben ?
Misschien 2 tot 4 nieuwe spelers.
Maar ik ben er ondertussen zeker van dat als SVDB het hele seizoen onze coach was geweest we ergens tussen plaats 6 en 9 zouden staan.
Voor mij moeten alleen volgende spelers vertrekken: De Bruyn, Sampers, Vekemans, Foubert, Claes, Schouderden(leeftijd). Helaas liggen Sampers en Claes nog een jaar onder contract.
Wie je zeker moet houden: Obbi, Kireev, Sow, Vanderhallen, onze doelmannen, Tirpan, El Touile.
Ook Viktor Boone is zeker welkom, en Van Dessel is voor mij ook OK
Bij Van Akker is het de vraag of hij zelf nog wil blijven?
Bij alle andere is het dus de vraag of je beter kan krijgen? De meeste zijn voor mij ok, gezien onze zeer bescheiden financiële middelen.
Boeiende discussie. Ik kan u grotendeels volgen. De vraag is: kunnen we veel beter dan Ocansey? Ik was heel blij met zijn transfer, maar heeft het niet helemaal waargemaakt (maar zeker boven het gemiddelde van de ploeg).TV2002 wrote: ↑Mon Apr 01, 2024 9:05 pmNu we 99,5% zeker zijn dat we in 1B blijven, zal er ook snel werk gemaakt worden van de kernsamenstelling en contractverlengingen. De eenjarige opties in de contracten van Libert, Marijnissen, Van Dessel, De Bruyn, Ocansey, Schouterden en El Touile moesten normaal gezien voor vandaag gelicht worden indien ze verder willen met deze spelers, dacht ik. Kan zijn dat ze dat al bij sommigen hebben gedaan maar nog niet hebben gecommuniceerd.
De spelers met een aflopend contract die ik zou verlengen: Marijnissen, Poelmans, Cools (als back-up op de 6 of als CV), Van Dessel, El Touile
Schouterden, Brebels en Ocansey zijn voor mij twijfelgevallen. De Schouterden van de laatste weken mag van mij zeker een nieuw contract krijgen.
Brebels speelt een heel verdienstelijk seizoen en werkt er altijd ook kei hard voor, maar ik zou daar graag een ander type hebben op de 6, een echte pitbull, misschien lukt dat door Tirpan daar te zetten (want daar heeft die toch ook geregeld gespeeld in Turkije) als PDS terug is op de rechtsback. Want die 2 moeten voor mij toch in de ploeg staan. Brebels verdient eigenlijk wel een nieuw contract, desnoods als back-up op de 6 maar daar zit je dan eventueel ook al met Cools. Moeilijke beslissingen allemaal…
Ocansey vind ik ook een moeilijk geval. Is inderdaad gegroeid in het seizoen met een aantal belangrijke doelpunten maar het grote manco vind ik toch het gebrek aan echte snelheid en vinnigheid. Zijn echte positie is de flank en daar moet je die 2 eigenschappen toch wel hebben. Hij heeft dan ook nog een heel seizoen wat (mee) in de spits gestaan en daar kan je toch ook betere spelers vinden. Ik vermoed ook dat hij niet al te goedkoop is dus dan denk ik dat je toch iemand beter kan vinden mét snelheid en een actie in huis. Dus daarom zou ik zijn contract niet durven te verlengen. Maar wederom, ik zou het ook geen drama vinden moest die wel blijven.
Kireev zijn contract mogen ze openbreken.
Iemand voor de rest nog geruchten gehoord rond contractverlengingen, vertrekkers, transfers?
Schouterden terug een sinecure onder de nieuwe T1, maar toch veel te weinig statistieken. Al zie ik ze hem nog wel verlengen.
Heel benieuwd! Al denk ik dat we dat pas na Zulte zullen weten.
Het is nu wel overduidelijk dat er iets gescheeld heeft in het team - dat er toch wel wat wrijvingen waren van allerhande aard.
Een zwaluw maakt de lente niet - maar je ziet gewoon dat het huidige spelbeeld verbeterd is en ons nooit in de problemen gebracht had waar we nu zaten.
Ik heb het nog al gezegd en blijf erbij : met deze kern moesten we in principe perfect in staat geweest zijn om een degelijk seizoen te draaien. Niet onmiddellijk om te stijgen, maar toch om mee te draaien tussen plaats 5 en 9.
Dit is misschien voor sommigen niet genoeg - maar wat gaan we ook al doen in eerste op dit moment? Ik vind dat we onze neus pas in die richting mogen zetten als er een fatsoenlijk budget beschikbaar is. En dus ja, een mede-investeerder zal nodig zijn want dan spreek je als snel van een verdriedubbleing van het huidige budget als je op lange termijn iets will bereiken. En dat zie ik niet zomaar gebeuren met Luc als enige investeerder. Tering naar de nering is een principe dat heilig is voor hem en dat ook steek houdt.
Terug naar de hamvraag: zijn er versterkingen nodig: jazeker. Zeker om een degelijk seizoen te hebben. Iets waar wij als supporter nu toch allemaal wel nood aan hebben - het mag eens gewoon kalm zijn op het Lisp.
Hoeven die (super)duur te zijn: neen, kijk naar Sow en Tirpan. Dus het is mogelijk en het hoeven niet altijd risico-profielen te zijn: kwetsuur-gevoelig, lang niet gespeeld bij hun team. Dat is altijd een gok die kan dooien of vriezen.
Maar in de huidige kern zijn er desondanks toch enkelen die niet op een constante manier brengen wat er verwacht wordt. Enkele degelijke matchen op een seizoen is simpelweg niet voldoende. en hier horen de gekende namen onder: Schouterden, Claes, Ocansey, Van Acker, ...
In principe waren deze over een gans seizoen niet voldoende - maar refererend naar hier boven: wat heeft er gespeeld in deze ploeg? Mogelijks verdienen zij nog een tweede kans.
Daarbuiten zijn er ook bij die gewoon te licht zijn: De Bruyn, Libert, Sampers, Vekemans. Dat is voor die gasten ook geen plezier - denk ik dan.
Poelmans is voor mij een certitude - meningen zijn verdeeld - maar voor mij speelt die zijn matchen als hij meedoet. Net als Van Dessel en Boone.
Een bijkomende goede spits is een must in 2e klasse. Je aanvallend compartiment mag niet staan of vallen bij 1 persoon.
Een zwaluw maakt de lente niet - maar je ziet gewoon dat het huidige spelbeeld verbeterd is en ons nooit in de problemen gebracht had waar we nu zaten.
Ik heb het nog al gezegd en blijf erbij : met deze kern moesten we in principe perfect in staat geweest zijn om een degelijk seizoen te draaien. Niet onmiddellijk om te stijgen, maar toch om mee te draaien tussen plaats 5 en 9.
Dit is misschien voor sommigen niet genoeg - maar wat gaan we ook al doen in eerste op dit moment? Ik vind dat we onze neus pas in die richting mogen zetten als er een fatsoenlijk budget beschikbaar is. En dus ja, een mede-investeerder zal nodig zijn want dan spreek je als snel van een verdriedubbleing van het huidige budget als je op lange termijn iets will bereiken. En dat zie ik niet zomaar gebeuren met Luc als enige investeerder. Tering naar de nering is een principe dat heilig is voor hem en dat ook steek houdt.
Terug naar de hamvraag: zijn er versterkingen nodig: jazeker. Zeker om een degelijk seizoen te hebben. Iets waar wij als supporter nu toch allemaal wel nood aan hebben - het mag eens gewoon kalm zijn op het Lisp.
Hoeven die (super)duur te zijn: neen, kijk naar Sow en Tirpan. Dus het is mogelijk en het hoeven niet altijd risico-profielen te zijn: kwetsuur-gevoelig, lang niet gespeeld bij hun team. Dat is altijd een gok die kan dooien of vriezen.
Maar in de huidige kern zijn er desondanks toch enkelen die niet op een constante manier brengen wat er verwacht wordt. Enkele degelijke matchen op een seizoen is simpelweg niet voldoende. en hier horen de gekende namen onder: Schouterden, Claes, Ocansey, Van Acker, ...
In principe waren deze over een gans seizoen niet voldoende - maar refererend naar hier boven: wat heeft er gespeeld in deze ploeg? Mogelijks verdienen zij nog een tweede kans.
Daarbuiten zijn er ook bij die gewoon te licht zijn: De Bruyn, Libert, Sampers, Vekemans. Dat is voor die gasten ook geen plezier - denk ik dan.
Poelmans is voor mij een certitude - meningen zijn verdeeld - maar voor mij speelt die zijn matchen als hij meedoet. Net als Van Dessel en Boone.
Een bijkomende goede spits is een must in 2e klasse. Je aanvallend compartiment mag niet staan of vallen bij 1 persoon.
Boone zal wel quasi zeker weg zijn, niet? Is toch maar voor 1 seizoen gehuurd?
Ten eerste zelfs met VDB nu aan boord had men nooit top zes behaald jamais clubs als Lommel-Beerschot-Zulte-Deinze-Eisden-Beveren-Luik hebben een veel betere kern. Ten tweede dit kleine budget aanhouden is telkens een groot risico nemen dat beseft iedere supporter en kan vroeg of laat verkeerd aflopen, 1B zal jaar na jaar sterker worden en degene met een klein budget en of belofteclubs zullen er uitgefilterd worden. Ten derde hoelang is men al bezig voor een medeinvesteerder die ook iets in de pap te brokken wil hebben? En duld LVT wel een medeinvesteerder? Ik heb een vermoeden dat hij zelf de touwtjes voor 100% in handen wil houden, hopelijk ben ik mis! Ten vierde ik kan er niet mee dat je Ocansey-VA een onvoldoende kan geven beide hebben geel-zwart op cruciale momenten de overwinning geleverd en ondanks een mindere periode van Thibaut is hij alweer onze topschutter! Dat hij een mindere periode doormaakte zal te maken hebben gehad omwille van de beloftes die niet ingewilligd werden en ook de ploeg zwalpte. Betreffende Poelmans daar heeft idd ieder zijn mening over maar ik zou een vervanger voor hem zoeken heeft er buiten enkele matchen een zwak seizoen achter de rug ook niet voor niets dat hij altijd bankzitter was sinds zijn terugkeer op het Lisp vergeet dit niet. Minstens 1 extra spits zal nodig seizoen want Oulare no way dat hij nog een gans seizoen vrij blijft van blessures. Op de flanken zit men goed met Kireeev-Sow-Ocansey. Ik hoop vooral dat PDS waar ik fan van ben zijn niveau terughaald wat niet evident zal zijn en VB aan boord blijft, met PDS-VB-Tirpan zit je al goed.Fiero67 wrote: ↑Wed Apr 03, 2024 1:00 pmHet is nu wel overduidelijk dat er iets gescheeld heeft in het team - dat er toch wel wat wrijvingen waren van allerhande aard.
- Justhomuch
Ozzy, lees nu eens wat er staat, beste man, zonder aan alles je eigen interpretatie te geven.[/b]
Ten eerste zelfs met VDB nu aan boord had men nooit top zes behaald jamais clubs als Lommel-Beerschot-Zulte-Deinze-Eisden-Beveren-Luik hebben een veel betere kern.
Dat weet ik zo nog maar niet. Ze zouden nooit maar ook nooit in die neerwaartse spiraal terecht gekomen zijn. Een ploeg zonder vertrouwen haalt geen punten en zit meestal in de hoek waar de klappen vallen.
Ten tweede dit kleine budget aanhouden is telkens een groot risico nemen dat beseft iedere supporter en kan vroeg of laat verkeerd aflopen, 1B zal jaar na jaar sterker worden en degene met een klein budget en of belofteclubs zullen er uitgefilterd worden.
Dat zeg ik in se toch ook. Met het huidig budget kunnen we niet veel ambiëren. Maar ik begrijp wel dat LVT niet verder wil springen dan zijn stok lang is.
Ten derde hoelang is men al bezig voor een medeinvesteerder die ook iets in de pap te brokken wil hebben? En duld LVT wel een medeinvesteerder? Ik heb een vermoeden dat hij zelf de touwtjes voor 100% in handen wil houden, hopelijk ben ik mis!
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Ik zit niet in de bestuurskamer noch kan ik in het hoofd van LVT kijken. Dat is allemaal iest dat jij moet menen te concluderen.
Ten vierde ik kan er niet mee dat je Ocansey-VA een onvoldoende kan geven beide hebben geel-zwart op cruciale momenten de overwinning geleverd en ondanks een mindere periode van Thibaut is hij alweer onze topschutter! Dat hij een mindere periode doormaakte zal te maken hebben gehad omwille van de beloftes die niet ingewilligd werden en ook de ploeg zwalpte.
Dus jij vindt echt dat VA dit seizoen outstanding was?? Really? Meer slechte matchen dan goede, beste man. Hij is topschutter omdat hij de penalties mag trappen.
Betreffende Poelmans daar heeft idd ieder zijn mening over maar ik zou een vervanger voor hem zoeken heeft er buiten enkele matchen een zwak seizoen achter de rug ook niet voor niets dat hij altijd bankzitter was sinds zijn terugkeer op het Lisp vergeet dit niet.
Ik zal dit niet vergeten. Ik vind dat Poelmans zijn matchen speelt.
Minstens 1 extra spits zal nodig seizoen want Oulare no way dat hij nog een gans seizoen vrij blijft van blessures.
aha, akkoord, se. Maar in feite zeg ik dat toch ook al.
Op de flanken zit men goed met Kireeev-Sow-Ocansey. Ik hoop vooral dat PDS waar ik fan van ben zijn niveau terughaald wat niet evident zal zijn en VB aan boord blijft, met PDS-VB-Tirpan zit je al goed.
Ten eerste zelfs met VDB nu aan boord had men nooit top zes behaald jamais clubs als Lommel-Beerschot-Zulte-Deinze-Eisden-Beveren-Luik hebben een veel betere kern.
Dat weet ik zo nog maar niet. Ze zouden nooit maar ook nooit in die neerwaartse spiraal terecht gekomen zijn. Een ploeg zonder vertrouwen haalt geen punten en zit meestal in de hoek waar de klappen vallen.
Ten tweede dit kleine budget aanhouden is telkens een groot risico nemen dat beseft iedere supporter en kan vroeg of laat verkeerd aflopen, 1B zal jaar na jaar sterker worden en degene met een klein budget en of belofteclubs zullen er uitgefilterd worden.
Dat zeg ik in se toch ook. Met het huidig budget kunnen we niet veel ambiëren. Maar ik begrijp wel dat LVT niet verder wil springen dan zijn stok lang is.
Ten derde hoelang is men al bezig voor een medeinvesteerder die ook iets in de pap te brokken wil hebben? En duld LVT wel een medeinvesteerder? Ik heb een vermoeden dat hij zelf de touwtjes voor 100% in handen wil houden, hopelijk ben ik mis!
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Ik zit niet in de bestuurskamer noch kan ik in het hoofd van LVT kijken. Dat is allemaal iest dat jij moet menen te concluderen.
Ten vierde ik kan er niet mee dat je Ocansey-VA een onvoldoende kan geven beide hebben geel-zwart op cruciale momenten de overwinning geleverd en ondanks een mindere periode van Thibaut is hij alweer onze topschutter! Dat hij een mindere periode doormaakte zal te maken hebben gehad omwille van de beloftes die niet ingewilligd werden en ook de ploeg zwalpte.
Dus jij vindt echt dat VA dit seizoen outstanding was?? Really? Meer slechte matchen dan goede, beste man. Hij is topschutter omdat hij de penalties mag trappen.
Betreffende Poelmans daar heeft idd ieder zijn mening over maar ik zou een vervanger voor hem zoeken heeft er buiten enkele matchen een zwak seizoen achter de rug ook niet voor niets dat hij altijd bankzitter was sinds zijn terugkeer op het Lisp vergeet dit niet.
Minstens 1 extra spits zal nodig seizoen want Oulare no way dat hij nog een gans seizoen vrij blijft van blessures.
Op de flanken zit men goed met Kireeev-Sow-Ocansey. Ik hoop vooral dat PDS waar ik fan van ben zijn niveau terughaald wat niet evident zal zijn en VB aan boord blijft, met PDS-VB-Tirpan zit je al goed.
Fiero67 wrote: ↑Wed Apr 03, 2024 6:20 pmOzzy, lees nu eens wat er staat, beste man, zonder aan alles je eigen interpretatie te geven.[/b]
Bedankt Fiero, toch iemand die nog de moed heeft om ozzy van antwoord te dienen. Correcte analyse overigens
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”