A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Mark
Re: A-kern

Post by Mark » Mon Apr 25, 2022 3:27 pm

Axassin wrote:
Mon Apr 25, 2022 1:55 pm
XDV1906 wrote:
Mon Apr 25, 2022 1:40 pm
Schouterden tekent bij voor 1 seizoen + 1 jaar optie.

Goeie verlenging imo.
Ik volg ergens wel, ondanks dat ik weet dat niet iedereen fan zal zijn.

Is vorig seizoen na de voorbereiding (september?) toegekomen. Laat die maar eens een hele voorbereiding meedoen. Is daarbij polyvalent; Kan als linksbuiten spelen, linksmidden (niet onbelangrijk in het systeem met twee spitsen) en in uiterste nood als linksback. Daarbij heel wat ervaring op het hoogste niveau. Dat hebben we ook wel nodig.

In 2014 had Nils trouwens, in één van zijn enige seizoenen in 1B, een groot aandeel in de promotie van Eupen met 18 doelpunten. Dat mag hij van mij herhalen. 8-)

Ik verwacht trouwens nog enkele verlengingen; Schouterden, Schuermans, Naessens en Teunckens zijn net terug op Belgische bodem. ;)
is intussen wel 33 dus verwacht er maar niet teveel van !

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Apr 25, 2022 3:37 pm

Mark wrote:
Mon Apr 25, 2022 3:25 pm
Kan mij hier totaal niet in vinden dan had men Bitsindou, Abdallah en Yagan ook een contract moeten geven !
Heeft welgeteld 1 goede wedstrijd gespeeld !

Geef nu ook Naessens nog een contract dan heb je volgend seizoen al zeker 4 abbo's minder !
Van Nils had ik ook wat meer verwacht toch idd onder de verwachtingen gebleven. De verlenging van Naessens zou een zure grap zijn, blessuregevoelig en nog een schim van weleer! Kunnen ze evengoed Seppe terug halen! Zegt het je laat twee goede spelers vertrekken en je behoud twee die door de mand vielen!

Axassin

Post by Axassin » Mon Apr 25, 2022 4:13 pm

Mark wrote:
Kan mij hier totaal niet in vinden dan had men Bitsindou, Abdallah en Yagan ook een contract moeten geven !

Geef nu ook Naessens nog een contract dan heb je volgend seizoen al zeker 4 abbo's minder !
Mark, je hebt minstens een 20-tal kernspelers nodig hé. Zou je die beslissing niet laten afhangen van de andere spits en flankaanvaller die er nog bijkomen? Naessens lijkt mij niet onze eerste spits te worden. Je hebt nu op de flanken Limbombe en Schouterden. Daar zullen er vermoedelijk ook nog 1 of 2 bijkomen. Als 2 van die 4 flankspelers al Limbombe en Schouterden zijn... Ik denk dat we al met slechtere kaarten gespeeld hebben :)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Mark

Post by Mark » Mon Apr 25, 2022 4:22 pm

Axassin wrote:
Mon Apr 25, 2022 4:13 pm
Mark wrote:

Mark, je hebt minstens een 20-tal kernspelers nodig hé. Zou je die beslissing niet laten afhangen van de andere spits en flankaanvaller die er nog bijkomen? Naessens lijkt mij niet onze eerste spits te worden. Je hebt nu op de flanken Limbombe en Schouterden. Daar zullen er vermoedelijk ook nog 1 of 2 bijkomen. Als 2 van die 4 flankspelers al Limbombe en Schouterden zijn... Ik denk dat we al met slechtere kaarten gespeeld hebben :)
Weet het niet Axassin, de beslissingen van de laatste weken vallen bij mij echt slecht. Ik krijg de indruk dat men er gewoon gaat op speculeren om minstens 1 beloftenploeg achter zich te houden.
Ik zal heel zwaar teleurgesteld zijn als men komt zeggen dat men met een 8ste tot 10de plaats tevreden is. Aan elk jaar spelen om erin te blijven is niet veel te zien.

XDV1906

Post by XDV1906 » Mon Apr 25, 2022 4:24 pm

Mark, wacht toch eerst de rest af..

Dit is gewoon een goede speler in de breedte die, zoals hier al gezegd, ook nog eens polyvalent. Dat is goud waard in onze beperkte kern.

Hakim en Yagan waren te duur voor wat ze brachten, geloof me vrij. Teunckens heb ik horen vallen dat hij zelf graag zou blijven, maar zijn manager niet zo'n fan is.

Zovko

Post by Zovko » Mon Apr 25, 2022 4:26 pm

Mark wrote:

Gaan jullie nu echt geen abo nemen omdat die 2 mogen blijven? Bitsindou kwam in mijn ogen te kort, Naessens en Abdallah zijn evenwaardig vind ik, wss willen ze als tweede spits een ander type? En Yagan was amper echt fit….

KRKN

Post by KRKN » Mon Apr 25, 2022 4:32 pm

Ik moet zeggen dat ik meer van Nils had verwacht, maar bij aanvang was ik daar wel erg enthousiast over. Heeft heel wat ervaring wat ideaal is om onze jongere groep te sturen. Maar volgend seizoen mag hij toch wel wat beslissende worden, al sta ik wel achter de verlenging. Maar zoals Axassin opmerkt: er moet zeker nog wat bij (en dat gaan we wel krijgen).

Axassin

Post by Axassin » Mon Apr 25, 2022 4:51 pm

Mark wrote:
Mon Apr 25, 2022 4:22 pm
Axassin wrote:
Mon Apr 25, 2022 4:13 pm
Mark wrote:

Weet het niet Axassin, de beslissingen van de laatste weken vallen bij mij echt slecht. Ik krijg de indruk dat men er gewoon gaat op speculeren om minstens 1 beloftenploeg achter zich te houden.
Ik zal heel zwaar teleurgesteld zijn als men komt zeggen dat men met een 8ste tot 10de plaats tevreden is. Aan elk jaar spelen om erin te blijven is niet veel te zien.
Er is al een aantal keer aangehaald dat ze bij de eerste zes willen eindigen, linkerkolom dus. Ik verwacht dat ze daar binnenkort zeker nog over communiceren. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Mark

Post by Mark » Mon Apr 25, 2022 4:59 pm

Met wat er nog overblijft van onze kern kom je daar helemaal niet in de buurt. Dan gaan er 6 zware gasten moeten bijkomen, daar geloof ik niet in.
Maar goed we zullen zien.

Axassin

Post by Axassin » Mon Apr 25, 2022 5:19 pm

Mark wrote:
Mon Apr 25, 2022 4:59 pm
Met wat er nog overblijft van onze kern kom je daar helemaal niet in de buurt. Dan gaan er 6 zware gasten moeten bijkomen, daar geloof ik niet in.
Maar goed we zullen zien.
Sorry Mark, maar ik kan het moeilijk loslaten... :lol:

We eindigen dit seizoen 5de van de 8 ploegen. Op 3 punten nota bene van plaats 4 en 5 punten van plaats 3. Van de basisploeg na nieuwjaar (die veruit het meeste punten haalde) vertrekt er slechts één speler met Hakim. Yagan heeft hier praktisch niet meegedaan. En Hakim kan je bezwaarlijk een goalgetter noemen. Met momenten een goede spits, dat wel.

Qua reeks komen er in principe 5 zwakkere ploegen bij (de promovendus en 4 belofteploegen) maar plots hebben we volgens jou zes zware versterkingen nodig om in de top zes te eindigen?

Pas op, van mij mogen er zeker zes kleppers bij. Maar ik zie de logica niet echt.

Post Reply