A-kern
-
Re: A-kern
Eigenlijk komt het op neer dat er toch een 10-15 spelers aangetrokken moeten worden voor volgend seizoen competitief mee te doen.
Ik heb het wat anders gerangschikt.
Enkel nog een groen kleurtje voor volledige nieuwe spelers in de kern, positie van de speler volgens primaire positie op transfermarkt:
Keepers
Bernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2020-2021: 2
Verdedigers
Jordy Gillekens -> contract tot 2023
Totaal onder contract voor seizoen 2020-2021: 1
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot? Heeft wel net profcontract getekend dus zal er vrijwel zeker nog bijlopen.
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog geen (bevestigde) zekerheid over verlengd verblijf:
Joppe Vannuffelen -> contract tot?
Yentl Van Genechten -> contract tot 2021 + 1j optie
Brent Laes -> terug naar OHL - einde contract daar
Ayyoub Allach -> contract tot 2021
Jo Gilis -> Terug naar OHL - einde contract daar
Jellert Van Landschoot -> contract tot 2021
Fessou Placca -> terug naar Beerschot - contract tot 2022 daar
Pieter De Schrijver -> contract tot?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vertrekken zeker na dit seizoen/zijn al vertrokken:
Ben Santermans -> optie niet gelicht. Vertrek bevestigd en ondertussen al vertrokken
Hannes Smolders -> Zou ook mogen vertrekken
Jef Van der Veken -> Vertrek bevestigd
Simon Van Geet -> Vertrek bevestigd
Timo Cauwenberg -> optie niet gelicht. Vertrek bevestigd
Hotman El Kababri -> terug naar Zulte Waregem - einde contract daar
Toon Janssen -> Vertrek bevestigd
Emile Samyn -> Zou ook mogen vertrekken
Simon Vermeiren -> Vertrek bevestigd, naar Lokeren-Temse
Bob straetman-> Vertrek bevestigd, naar Merelbeke
Jamal Aabbou -> terug naar Lommel - einde contract daar
Younes Ben Hammou -> contract tot?
Mathieu Troonbeeckx -> vertrek bevestigd, naar Heist
Sava Petrov -> terug naar Westerlo - einde contract daar
Enkel nog een groen kleurtje voor volledige nieuwe spelers in de kern, positie van de speler volgens primaire positie op transfermarkt:
Keepers
Bernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2022
Verdedigers
Jordy Gillekens -> contract tot 2023
Totaal onder contract voor seizoen 2020-2021: 1
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot? Heeft wel net profcontract getekend dus zal er vrijwel zeker nog bijlopen.
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie
Nog geen (bevestigde) zekerheid over verlengd verblijf:
Joppe Vannuffelen -> contract tot?
Yentl Van Genechten -> contract tot 2021 + 1j optie
Brent Laes -> terug naar OHL - einde contract daar
Ayyoub Allach -> contract tot 2021
Jo Gilis -> Terug naar OHL - einde contract daar
Jellert Van Landschoot -> contract tot 2021
Fessou Placca -> terug naar Beerschot - contract tot 2022 daar
Pieter De Schrijver -> contract tot?
Vertrekken zeker na dit seizoen/zijn al vertrokken:
Ben Santermans -> optie niet gelicht. Vertrek bevestigd en ondertussen al vertrokken
Hannes Smolders -> Zou ook mogen vertrekken
Jef Van der Veken -> Vertrek bevestigd
Simon Van Geet -> Vertrek bevestigd
Timo Cauwenberg -> optie niet gelicht. Vertrek bevestigd
Hotman El Kababri -> terug naar Zulte Waregem - einde contract daar
Toon Janssen -> Vertrek bevestigd
Emile Samyn -> Zou ook mogen vertrekken
Simon Vermeiren -> Vertrek bevestigd, naar Lokeren-Temse
Bob straetman-> Vertrek bevestigd, naar Merelbeke
Jamal Aabbou -> terug naar Lommel - einde contract daar
Younes Ben Hammou -> contract tot?
Mathieu Troonbeeckx -> vertrek bevestigd, naar Heist
Sava Petrov -> terug naar Westerlo - einde contract daar
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Amai, als ge dat zo ziet, nog veel werk 

Inderdaad! Nu ik verwacht wel dat mannen als Laes, Gilis en Van Genechten nog wel zullen blijven gezien hun groeipotentieel. Over Allach heb ik ook al horen vallen dat die zou blijven.
Jellert is voor veel mensen een twijfelgeval maar als ge ziet wat die moet aflopen in een match (rond de 12-13 km gemiddeld blijkbaar) is het geen wonder dat die niet altijd even fris meer is in aanval. Ergens rond de 80ste minuut tegen Westerlo trekt die een sprint aan de kant van den Berg en haalt er zo een aanval van Westerlo uit. Van mij mag die blijven.
Tel die er bij en je hebt een voorlopige kern van een man of 12. Met 10 gerichte versterkingen heb je een kern van 22 man waar elke positie dubbel bezet kan zijn. Die kern kan dan aangevuld worden met jeugd in geval van blessures/schorsingen/goede prestaties jeugdspeler. En dat is toch waar ze naartoe willen, een kleinere maar kwalitatievere kern met veel doorstroming van jeugd.
En daar zijn ze echt naar aan het toewerken, heb ik de indruk. De betere elementen (met groeipotentieel) blijven behouden en worden aangevuld met spelers die een meerwaarde zouden moeten zijn (Yagan).
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik vind dat Jellert te vaak balverlies lijdt, ook zonder druk. Daar erger ik me toch wel zwaar aan. Loopt inderdaad wel erg veel, maar verder vind ik het te pover.Axassin wrote: ↑Tue Apr 06, 2021 9:11 amInderdaad! Nu ik verwacht wel dat mannen als Laes, Gilis en Van Genechten nog wel zullen blijven gezien hun groeipotentieel. Over Allach heb ik ook al horen vallen dat die zou blijven.
Jellert is voor veel mensen een twijfelgeval maar als ge ziet wat die moet aflopen in een match (rond de 12-13 km gemiddeld blijkbaar) is het geen wonder dat die niet altijd even fris meer is in aanval. Ergens rond de 80ste minuut tegen Westerlo trekt die een sprint aan de kant van den Berg en haalt er zo een aanval van Westerlo uit. Van mij mag die blijven.
Tel die er bij en je hebt een voorlopige kern van een man of 12. Met 10 gerichte versterkingen heb je een kern van 22 man waar elke positie dubbel bezet kan zijn. Die kern kan dan aangevuld worden met jeugd in geval van blessures/schorsingen/goede prestaties jeugdspeler. En dat is toch waar ze naartoe willen, een kleinere maar kwalitatievere kern met veel doorstroming van jeugd.
En daar zijn ze echt naar aan het toewerken, heb ik de indruk. De betere elementen (met groeipotentieel) blijven behouden en worden aangevuld met spelers die een meerwaarde zouden moeten zijn (Yagan).
-
Misschien (veel) te vroeg maar ik ga het toch doen
. De spelers waarvan ik verwacht dat ze blijven even meegerekend.
Allach. ? Yagan
Gilis
Scott. Swinnen
Laes. ? Gillekens. De schrijver.
Brughmans
Er moet nog héél veel bij.
Voor mij 1b waardig: brughmans, gillekens, laes (soms), scott, swinnen (meestal), allach, yagan.

Allach. ? Yagan
Gilis
Scott. Swinnen
Brughmans
Voor mij 1b waardig: brughmans, gillekens, laes (soms), scott, swinnen (meestal), allach, yagan.
Geen probleem mee dat ge het doet hoor, integendeel!KLSK190630 wrote: ↑Tue Apr 06, 2021 1:02 pmMisschien (veel) te vroeg maar ik ga het toch doen. De spelers waarvan ik verwacht dat ze blijven even meegerekend.
Allach. ? Yagan
Gilis
Scott. Swinnen
Brughmans

Mijn bemerkingen hierbij;
- De namen die je noemt zijn inderdaad (min of meer) 1B waardig. Enkel Brughmans (nog geen enkele noemenswaardige fout gemaakt, pakt zelfs punten. Hadden er nog een stuk meer kunnen zijn), Laes, Gillekens, Allach en Yagan vind ik goed genoeg om een starter in 1B te zijn. Scott en Swinnen gaan, mede door hun polyvalentie, nuttig zijn in de rotatie. Gilis is te wisselvallig om op die cruciale positie de ploeg een heel seizoen te dragen.
- Yagan vind ik het best op links wanneer hij naar binnen kan komen en met rechts kan trappen. Als je zijn doelpunten bekijkt (zitten heel wat pareltjes tussen trouwens), scoort hij bijna de helft van zijn goals op die manier.
- Allach is onze beste voetballer momenteel en ik ben altijd fan geweest, al ben ik er nog altijd niet uit wat nu die zijn beste positie is. Mist snelheid op de flank maar heeft ook niet die splijtende pass om op de 10 te staan.
- Qua starters moet je volgende dus zeker halen imo: Centrale verdediger, rechtsback, 6 , 8 , 10, flank en een spits. Daarnaast ook als back-up (met potentieel); een extra linksback, centrale verdediger, flank en een spits. Dat zijn een 11-tal spelers die je nog moet halen. Op die manier is ook je bank gestoffeerd en is er voldoende concurrentie met; Allach (al dan niet starter), Gilis, Swinnen, Scott,... op de bank.
Het is maar hoe ik het zie en de vraag is natuurlijk in hoeverre ons budget dat toelaat.
Henkens is eind contract bij Lommel 17 westrijden 1 doelpunt 5 astsist zou mogen komen van mij